جاباما
۸۳۷۴۳۷
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت مسکن، بازار حاشیه‌نشینی را داغ کرد

باتوجه به گرانی مسکن و ناتوان ماندن در تامین سرپناه، بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به مناطق دیگر افتاده‌اند و به نوعی مهاجرت معکوس را کلید زده‌اند.

روزنامه ابتکار: باتوجه به گرانی مسکن و ناتوان ماندن در تامین سرپناه، بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به مناطق دیگر افتاده‌اند و به نوعی مهاجرت معکوس را کلید زده‌اند.

بسیاری از کسانی که دیگر توانایی پرداخت اجاره‌بها در شهر تهران را ندارند، به اجبار به سوی حاشیه‌نشینی و زاغه‌نشینی رفته‌اند. این در حالی است که شرایط زندگی در این مناطق هم چندان مناسب نیست و ساکنانش با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. اما اگر بخواهیم از لحاظ قیمتی خانه‌های حاشیه شهر را با خود شهر مقایسه کنیم، متوجه تفاوت قیمت فاحش آن خواهیم شد. در این میان هم بسیاری از کارشناسان و مسئولان حاشیه تهران مانند پرند و پردیس را گزینه مناسبی برای زندگی شهروندان می‌دانند.

افرادی با درآمدهای بالا در شهرستان‌ها تمایل دارند که به تهران بیایند و در مقابل هم بخشی از شهروندان تهران هم که باتوجه به شرایط اقتصادی دیگر قادر به تامین نیازهای اساسی‌شان نیستند به اجبار به شهرهای کوچک‌تر و یا حاشیه شهر مهاجرت می‌کنند. این پدیده‌ از گذشته تاکنون در تمام شهرها بوده است.

به‌طور حتم اگر وضعیت بازار مسکن به همین روال پیش برود، شاهد حجم وسیع‌تری از مهاجرت‌های معکوس خواهیم بود و به نظر می‌رسد که اگر مسئولان برای سامان دادن به امور ورود پیدا نکنند با مشکلات بسیاری ازجمله معضل حاشیه‌نشینی روبه‌رو خواهیم بود و معضلاتی از جنس فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی! البته باوجود هشدارها در جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی که طی سال‌‌های گذشته داده شده است می‌بینیم که نتیجه معکوس دریافت شده و افراد باتوجه به شرایط اقتصادی تمایل بیشتری برای حاشیه‌نشینی پیدا کرده‌اند و همچنان شاهد مهاجرت از تهران و شهرهای دیگر به حاشیه شهر هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت مسکن در دولت اصلاحطلبان منفعت طلب بشدت بالا رفته و مردم باید در چادر زندگی کنند؛؛!!؟***************الی برکت الله....................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون احمق هایی که ۶ماه قبل میگفتن امکان نداره مسکن از این گرونتر بشه الان تحویل بگیرن....
        شک نکنید از این هم گرونتر خواهد شد

    • بدون نام

      علی برکت الاه

    • بدون نام

      ما حاشیه نشین ها بخاطر مهاجرت معکوس دچار مشکلات بسیاری شدیم ، بخاطر هجوم تهرانی ها خانه ها بسیار گرانتر از ارزش خودشون اجاره داده میشین و ما در شهرکوچک مجبوریم اجاره های بسیار سنگین بپردازیم !!

    • بدون نام

      مسولین محترم یک کم به فکر مردم باشید.ملت همه جوری بریدن ،بجای ساختن خانه برای سوریه به ملت ایران کمک کنیدوجوانانی که بخاطر هزینه بالا اجاره مسکن وزندگی قادر به ازدواج نیستند .بخدا جوانان مظلوم واقع شدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخاب بد نتجه ای جز این ندار ه یکم بهش فکر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج