۸۳۷۴۹۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ترامپ درباره درخواست «اون» بزرگنمایی کرده است

گرچه ترامپ مدعی است درخواست کره‌شمالی برای لغو تمامی تحریم‌ها نشست ویتنام را ناکام گذاشت، اما مقام‌های مطلع این اظهارنظر جنجالی ترامپ را که ممکن است کیم جونگ اون را از ادامه گفت‌وگوها "دلسرد" کند، به چالش کشیدند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توضیح خروجش از دومین نشست با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی مدعی شده بود که کیم خواستار لغو تمامی تحریم‌های آمریکاست، اما این ادعایی است که هیات کره‌شمالی به صورت شبانه با برگزاری کنفرانس خبری نادری آن را تکذیب کرد.

خب چه کسی حقیقت را می‌گوید؟ به نظر می‌رسد در این مورد حق با کره‌شمالی باشد و این درخواستی است که آنها هفته‌ها در مذاکرات رده پایین مطرح کرده‌ بودند.

نشست ۲۷ و ۲۸ فوریه ترامپ با رهبر کره‌شمالی در هانوی ویتنام به صورت نیمه کاره به پایان رسید و دو طرفین هیچگونه توافقی را امضا نکردند. ترامپ اندکی پس از آن به به خبرنگاران گفت، مناقشه بر سر تحریم‌ها دردسرساز شد. او گفت: اساسا آنها خواستار لغو تمامی تحریم‌ها شدند و ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. ما باید از آن جلسه خارج می‌شدیم.

ترامپ درباره درخواست «اون» بزرگنمایی کرده است

ساعاتی پس از آن، دو عضو ارشد هیات کره‌شمالی به خبرنگاران گفتند، این مساله‌ای نبود که کیم جونگ اون درخواست کرده است. به گفته آنها، او فقط درخواست کاهش بخشی از تحریم‌ها را در ازای تعطیلی اصلی‌ترین تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی مطرح کرده بود. ری یونگ هو، وزیر خارجه کره‌شمالی گفت، پیونگ‌یانگ همچنین آماده است تا به صورت کتبی توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای را اعلام کند.

چوئه سون هویی، معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی هم با بیان اینکه واکنش ترامپ موجب آشفتگی کیم شد، افزود: شاید کیم جونگ اون تمایل خودش را به ادامه تعامل کره‌شمالی - آمریکا از دست داده باشد.

وزارت خارجه آمریکا بعدا درباره موضع آمریکا شفاف‌سازی کرد.

به گفته یک مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود، مقام‌های کره‌شمالی "اساسا خواستار لغو تمامی تحریم‌ها شدند." اما او اذعان کرد که درخواست کره‌شمالی فقط این بوده است که واشنگتن از لغو تحریم‌های شورای امنیت که از مارس ۲۰۱۶ تحمیل شده است، حمایت کند و این درخواست شامل قطعنامه‌های دیگری که برای یک دهه پیش است، نمی‌شد.

او گفت، آنچه پیونگ‌یانگ می‌خواهد لغو تحریم‌هایی است که اقتصاد مدنی و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است؛ همانطور که وزیر خارجه کره‌شمالی گفته بود.

شورای امنیت حدود ده‌ها قطعنامه‌ علیه کره‌شمالی صادر کرده است و کره‌شمالی یکی از کشورهایی است که با بیشترین تحریم‌ها در میان کشورهای جهان روبروست. بنابراین کیم جونگ اون خواستار لغو تحریم‌هایی از جمله ممنوعیت تجارت مواد خام، فلزات، کالاهای لوکس، غذای دریایی، صادرات زغال سنگ، واردات نفت پالایش شده و واردات نفت خام شده است.

اما رهبر کره‌شمالی به دنبال لغو تحریم‌های تسلیحاتی نبوده است. اینها تحریم‌هایی که پیشتر، از ۲۰۰۶ زمانی که کره‌شمالی اولین آزمایش هسته‌ای خودش را اجرا کرد، اعمال شدند. از نظر پیونگ‌یانگ، مفهوم این درخواست‌ها تفاوت اساسی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      قابل توجه عزیزانی که میگن هر چی عمو ترامپ میگه بگید چشم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج