۸۳۷۶۸۱
۴۱ نظر
۵۰۱۱
۴۱ نظر
۵۰۱۱
پ

جزئیات مصوبه مجلس در مورد حقوق کارمندان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: میزان افزایش حقوق حقوق‌بگیر از قبیل هیأت های علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری تمامي دستگاه‌های اجرایی و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی تعیین شد.

خبرگزاری فارس: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در توضیح مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان و کارکنان لشکری و کشوری اظهار داشت: براساس این موارد افزایش حقوق حقوق‌بگیر از قبیل هیأت های علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهرماه ۸۶ در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند، به شرح ذیل تعیین می‌گردد:

«از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ۴ میلیون ریال افزایش می‌یابد، علاوه بر این، افزایش جزء یک ضریب ریالی سالانه، مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۱۳۹۷ به میزان تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح چگونگی اعمال ۱۰ درصد علاوه بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و کارکنان عنوان کرد: باید بگوییم در درجه اول به همه کسانی که شامل ماده ۲۹ می‌شوند نفری ۴۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در ماده ۲۹ آمده است که همه افراد شاغل را به غیر از رهبری یعنی شامل شورای نگهبان، کارمندان بانکها، قرارگاه‌ها و... شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این افزایش حقوق شامل همه کارکنان قراردادی و غیرقراردادی و رسمی می‌شود. به عنوان مثال فردی که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد (این حداقل حقوق در حال حاضر برای فرد است) ۴۰۰ هزار تومان به این حقوق اضافه می‌شود یعنی حدود ۳۳.۴ درصد و همچنین ۱۰ درصد به این حقوق اضافه می‌شود، حال ممکن است پول دولت نرسد و ۹ درصد اختصاص یابد، اما اگر این ۱۰ درصد اعمال شود، بنابراین برای این شخص ۴۳.۴ درصد افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: این ۱۰ درصد برای همه یکسان خواهد بود، در صورتی که دولت پول داشته باشد، بنابراین به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان به صورت قطعی اضافه می‌شود، یعنی کسی که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهد داشت و کسی هم که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومن حقوق می‌گیرد نیز شامل افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق می‌شود، بنابراین فردی که حقوق ۲۰ میلیونی می‌گیرد حدود نیم درصد افزایش حقوق خواهد داشت، اما کسی که حقوق یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی می‌گیرد ۳۳.۵ درصد افزایش حقوق دارد.

حاجی بابایی گفت: دولت پس از توزیع ۴۰۰ هزار تومان برای همه، تا ۱۰ درصد امکان افزایش برای همه را می‌تواند اعمال کند، حال ممکن است پول دولت به افزایش ۹ درصدی برای همه افراد برسد بنابراین علاوه بر ۴۰۰ هزار تومان این میزان نیز برای همه کارکنان افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ممکن است پول دولت از این منبع به غیر از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، تنها ۸ درصد به صورت مساوی برای همه افراد پول اضافه بیاید، بنابراین به این میزان برای همه افراد افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی به جدول مشخص شده در بودجه و درصد افزایش حقوق در صورت اعمال آن اشاره کرد و گفت: افزایش ۴۰۰ هزار تومانی تغییرناپذیر است اما ممکن است میزان ۱۰ درصد متغیر باشد و آن بستگی به پول دولت دارد.

وی افزود: ما نسخه‌های مختلف حقوق‌بگیران را جمع‌آوری کردیم و میزان افزایش حقوق آنها را مورد محاسبه قرار دادیم، براساس این جدول، در صورت اعمال افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق و ۱۰ درصد به صورت کامل برای کارکنان، کسی که دارای حقوق یک میلیون و ۲۴۰ هزارتومان باشد، ۴۲.۳ درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

حاجی بابایی تصریح کرد: بر این اساس فردی با حقوق ۲ میلیون تومان ۳۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت، حقوق‌بگیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی دارای ۲۶.۶ درصد افزایش حقوق خواهد بود، کسی که ۲.۵ میلیون بگیرد ۲۵.۴ و کسی که ۳ میلیون حقوق بگیرد ۲۳ درصد افزایش حقوق خواهد داشت، حال جالب است افرادی که از ۳ تا ۷ میلیون حقوق می‌گیرند، با مصوبه قبلی مجلس مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق تفاوتی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: کسی که ۳ میلیون حقوق بگیرد شامل ۲۳ درصد و کسی که ۳ میلیون و ۵۰۰ حقوق داشته باشد ۲۱.۱ درصد و کسی که ۴ میلیون حقوق بگیرد ۱۹.۱ درصد افزایش حقوق خواهد داشت و درنهایت کسی که ۱۷ میلیون حقوق می‌گیرد ۱۰.۹ درصد افزایش حقوق خواهد داشت و حقوق‌بگیرهای ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۰.۹ درصد افزایش حقوق خواهد داشت یعنی تا ۱۴.۵ میلیون ۱۰.۹ درصد افزایش حقوق خواهند داشت یعنی حقوق بگیرهای ۱۴ تا ۱۷ میلیونی شامل افزایش حقوق ۱۰.۹ درصد خواهند بود، البته مالیات آنها مالیات دررفته است یعنی مالیات در آن نیست؛ یعنی بر این اساس به عددی که ذکر کردیم، خالص مالیات دررفته است؛ یعنی برای حقوق‌های بالا و هیأت علمی دانشگاه مثلا اگر ۱۵ میلیون حقوق بگیرند، تنها ۱۰.۹ درصد افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: به این ترتیب تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات تعلق نمی‌گیرد و ۲ میلیون و ۷۰۰ تا ۴ میلیون ۱۰ درصد تعلق می‌گیرد، از ۴ میلیون تا ۸ میلیون نیز ۱۵ درصد مالیات تعلق می‌گیرد و تا ۱۰ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد و از ۱۰ میلیون تومان به بالا ۲۵درصد مالیات تعلق خواهد گرفت، بنابراین گفتنی است اعداد و ارقامی که برای افزایش حقوق افراد و جدول مورد نظر ذکر کردم همگی با افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی با درنظر گرفتن آن ۱۰ درصد اعلام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا هر روز یه حرفی رو میزنند، باید یه چیزی رو تصویب کنند و تمام، نه اینکه هروز یه تز بدن و فرداش بزنند زیرش، چن روز پیش گفتن ۵۰۰هزار زیاد میشه و... امروزم ۴۰۰ هزار شده!! آخرم همون ۲۰درصد پلکانی رو زیاد میکنند.

    • بدون نام

      با این کار محبوبیت نداشتت رو نابود کردی جوری مساله رو طرح می کنی که مردم فکرکنن عادلی اخه اکثر شاغلین سه چهار میلیون تومن میگیرن که تو سیصد چهار صد هزار تومن از همه بریدی. خدا برات نسازه ان شاء الله پات از مجلس ببره کمتر ضربه به مردم بزنی

    • م. م

      خدایا یعنی میشه؟ منو این همه خوشبختی محاله! حالا دولت مخالفت کرده که بعدش موافقت کنه همه خوشحال شن!!!

    • بدون نام

      آقای حاجی بابایی ببخشید شاید ریاضی بنده ضعیف است و نمی فهمم فرمودید کسی که حقوق اش سه میلیون و پانصد هزار تومان است با افزایش 400 تومان در حقیقت 23 درصد افزایش دارد
      چطور این درصد را حساب کردیددر 23 درصد باید حداقل هفتصد و خورده ای افزایش داشته باشد شاید در صد هم محلی شده مثل من محلی اراضی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش ۴۰۰ تومان با ۱۰ درصد دیگه هست
        البته اگه بدن.حالا اقد بالا و پایین میشه آخرش ۲۰۰ تومن میدن

    • بدون نام

      اشتباه
      کردند بااین شیوه ناعدالتی بیشترمی شود چون اگر کسی حقوق کم می گیردتازه اومده سرکا ر یا زن بچه ند اره یا اگه هم داره کم ولی یه کارمند باسابقه هم خانوادش بیستره هم خرجش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که کم میگیرن همشون بازنشسته تامین اجتماعی هستن خدا کنه حالا همینم بدن

    • بدون نام

      واقعا که ....

    • بدون نام

      این چه مجلسیه همین دیروز اعلام کردند به حقوق همه بیست در صد اصافه میشه مطمین باشید نوبخت ان ده در صد را به پنج در صد میرساند یعنی با اینهمه تورم همان دوازده در صد پارسال مبارکه

    • محمد افخمی نیا

      ارتقای حاجی بابایی تشکر می نما یم

    • بدون نام

      آقای حاجی بابایی به من بازنشسته که 2میلیون حقوق میگیرم اگر2میلیون دیگرهم اضافه کنیدبااین تورم400درصدی کشور شب خودوخانواده ام گرسنه میخوابیم عزیزم این اقتصاد سرطانی بااین 400 و500تومان و10 الی 20درصد حقوقها درمان نمیشود چراکه وقتی بنده با2میلیون 2روززندگیم اداره میشه با3میلیون هم 3روز زندگی خواهم نمود بازتابرج 27روز کم دارم گوشت کیلویی 120هزار وکاهو10 هزارتومانی وکرایه خونه یک میلیونی وهزینه تحصیل دانشجوهایم لباس وآمدورفت وخلاصه غیره وغیره را برادر عزیز با400تومان چطور میشود زندگی اداره کرد؟شماخودراجای من وامثلال من بگذارید ببینید چه باید کرد؟تشکر هم میکنم ازشما بازهم طرح بهتری نسبت به دولت داده ای اما مابازنشسته ها دیگر بیچاره شده ایم بااین وضعیت

      پاسخ ها

      • سردرگم

        افرین، اقا یاتورم را گم وگورکنید یا یک فکراساسی این چه وضعیه‍ بابا ماطولمآه گرسنه وبی ابرو

    • عزت

      دولت عمرا زیر بار بره. نهایتا 400 تومن میدن 10 درصد هم میگن نداریم شرمنده.پول نیست تحمل کنید مقاومت کنید.

    • کیوان

      کسیکه سی میلیون میگیره ، یه چهارصد تومن میگیره و یه ده درصد که همون ده درصدش از کل حداقل حقوق کارگری بیشتر و چند برابرش هست . اونوقت همون یک قلم افزایش حقوقشش اندازه قیمت یه گاوه و افزایش ده درصد ی حداقل حقوق کارگری قیمت یک کیلو گوشت ! ... اقای وزیر و نماینده ، چه اون کارگر و چه اون وزیر به یه نرخ حامل های انرژی و مواد و غذایی رو میخرند . فقط فرقش اینه که معمولا اون حقوق بالایی خودش خونه داره و کرایه خونه نمیده و حقوق پایینی کرایه خونه هم میده !

    • بدون نام

      ارضه کنترل قیمت ها رو ندارین
      فقط حرف میزنین از برکت این انقلاب همه حراف شدن
      اخرش هم این شد
      اهای مردم طبق تورم اضافه میکنیم
      پدرمردم در میاریم
      به نون شب محتاج میکنیم
      همه تونو راهی قبرستون میکنیم
      ......
      داشتیم عین ادم زندگی میکردیم
      نه داعشی بود نه صدام به ما کاری داشت نه عربستان نه امارات نه این همه تحریم نه دلار ۱۴۰۰۰تومنی نه ابن همه سکته قلبی ومغزی و سرطان
      سال ۹۸به خاک سیاه یکی میشیم
      علی برکت الله

    • بدون نام

      افزایش حقوق بازنشستگان چطوری هست؟

    • شریفی

      از هیچی بهتره برای اوناییکه حقوق پایین دارن بدک نیس دست حاج بابادرد نکنه،

    • بدون نام

      خودتو خلاص کن ،بگو افزایش حقوق با کثر مالیات همان ۱۰در صد هر ساله میباشد وسلام

    • بدون نام

      اگر برای همه یک مبلغ ثابت اضافه می شد عادلانه خواهد بو د چون فاصله ها حفظ خواهدشد درصد بسیار بسیار ناعادلانه است چون هرسال فاصله های حقوقی زیادوزیا دتر می شود که اکنون مشاهده می کنید ووازطرف دیگر هزینه سنگینی برای دولت ایجاد می کند .وباعث گرانی هم می شود که شده

    • اسد

      خوبه ولی نوبخت یک حقه ای نزند‌ بعدش باین تورم ۱۰۰دصدی این افزایش دردی را دوا نمی کند

    • بدون نام

      حاج بابایی جون تازه اینم هم نوبخت قبول نکرده و رد کرده دادا

    • بدون نام

      ازاقاي حاج بابايي تشكر ميكنيم كه فكر طبقه ضعيف

      است

    • بدون نام

      ازاقاي حاج بابايي تشكر ميكنيم كه فكر طبقه ضعيف

      است

    • بدون نام

      به به با این همه پول چه ها نتوان خرید ....

    • بدون نام

      عاقبت تلاش آقای حاج بابایی دقیقه نود جواب داد وگرنه پیشنهاد20درصدی دولت عین بی عدالتی برای حقوقهای پایین بوداگرپافشاری این نماینده دلسوزنبود مصوبه 20درصدی جلسه قبل اجرایی می‌شود(ممنون)

      پاسخ ها

      • اکبری

        عزیزم، کسی که حقوق کم می گیرد یا جوان بدون بچه است یا زن است که مسئول خانه نیست/ وقتی حقوق کسی که 5 تا بچه قد و نیم قد دارد را کم اضافه می کنند و حقوق یک جوان با خانواده 2 نفره را بیشتر اضافه می کنند این عدالته؟
        بعضی می گویند که حقوق بازنشسته ها هم یکسان اضافه بشه. این عدالته؟ حقوق بازنشسته از کجا می اد؟
        اونی که حقوق بیشتر می گیرد 30 سال بیشتر کسر حقوق داشته حالا اونی که کمتر کسر حقوق داشته باید با اونی که بیشتر کسر حقوق داشته یکجور حقوق بگیرند؟

    • بدون نام

      هرکاری که دولت کنداینهاحرفی بیش نیست پس وقت خودوملت رانگیرید

    • بدون نام

      چه فایده ، شما تصویب کنید نوبخت خان قبول نمی کند و اجرا نمی کند لطفا اول با ایشان هماهنگی کنید بعد تصویب کنید

    • بدون نام

      اگر اختیار ده درصد دست دولت باشه که دیگه امیدی نیست مانند پارسال که بیست درصد شد هفت تا ده درصد

    • بدون نام

      نوبخت انقدر جوش نزن ......یه کم به فکر مردم باش تو این گرونی .......

      .

    • بدون نام

      آقای بابایی خداوکیلی تصورکن شرایط معلولین مظلوم بی دفاع با حقوق ماهیانه حداکثری 100 وهشت تومن درد آور وتحقیر آمیز با سفره خالی عیدنوروز با لباس کهنه درعیدنوروز درحکومت اسلامی شیعی درکشوری با اولین وبیشترین گاز دردنیا و نفت ومعادن های خدا داده بااین همه تبعیض ها ی حقوقی و مقایسه بجای اشتباهات پله پله پله کانی با کارمندان ومقایسه با معلولان عربستان سعودی ، امارات، وامریکا والمان واروپا که مدعی در رقابت با تسلیحات ودانشمندان هسته ای ونخبگان که منکرش نیستیم خداوکیل هیچ احساسی نیست که معلولین محروم تکدگری کنند درآن لحظه مرگ برایشان شیرین تراز دست نیازمندی هست

      پاسخ ها

      • سامانتا خانم

        خداازسرشون نگذره اره تمام حق وحقوق معلولان نادیده گرفته شده وکارمندادارن دولت رومیچاپن

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      شمارو بقران شمارو بخدا شمارو ب امام حسین ع
      فکری بحال مابا حقوق یک میلیون و۲۰۰ هزاریهای تامین اجتماعی بکنید
      خیلی خیلی بقران پیش بچه ها و فامیلها خجالت زده هستیم
      بداد ما برسید !!!!

    • بدون نام

      اقای حاجی دلیگانی نماینده شجاع ومردمی ضمن عرض تشکراززحمات شما به عرض میرسانیم مابازنشستگان بعدازخداتمام امیدمان امسال جهت تصویب قانون هماهنگی به شما ومعدودی نماینده شجاع مثل شما بود که امروز به ناامیدی بدل شدالبته شما وامثال شماتلاش خودتان راکردید ولی متاسفانه بازوان اقای نوبخت ومعاونش ازشماقویتربود افسوس ازاین همه امید که امسال داشتیم وبرباد رفت

    • بدون نام

      علی برکت الله یعنی کشک ،کسی که مثلاً حقوق ۲۷۰۰ میگیره ۳۰۰ تومان مالیات بده که دوباره دولت دست کنه تو جیب حقوق بگیر بدبخت یعنی اینکه کلا ۶۰۰ اضافه بشه ۳۰۰ ت بردارن به کسانی که حقوق ۲۰ ملیونی میگرن پرداخت کنند آخه کم میگرن گناه دارن

    • بدون نام

      واقعا یواش یواش درس و تخصص و بیخیال بشین

    • بازنشسته

      ترا خدا از فکر کمک به بازنشسته ها بیاین بیرون اونایی که حقوق نجومی گرفتن یا میگیرن گناه دارن یه فکری بحال اونا بکنید وگرنه گور پدر بازنشسته ای که فرزند دم بخت داره دچار هزار بیماری شده نوه داره انتظار داری بازنشسته ها هم شعار مرگ بر اسراییل رو هم بدنبابا بزارین بمیریم بهتره نخواستیم افزایش رو بدین به نوبخت بچه هاش تو امریکا گرسنه موندن و دیگر مسولین محترم ومعزز

    • حق پر ست

      نماینده همدان خیال میکند کار خوبی انجام داده اند وقتی مجلس به ‌وظیفه خود درست عمل نمی کند کارمند مابالتفا وت افزایش را از مردم میگیرد کم کاری میکند و مدیر هم کاری به او ندارد مملکت به دزدی عادت می کنند مگر میشود حقوق فوق لیسانس با زیر دیپلم برابر باشد

    • بدون نام

      این عدالتی که توایران هست هیچ جانیست بین فقیرودارا همه را یکسان میبینند

    • فلان کس

      نوبخت بسیار بسیار اشتباه میکنه.بابا این رانت بازیا چیه.بین دولت ومجلس.مردم دارن از گرونی میمیرند.بنظرت اگه دومیلیونم افزایش بدن با این گرونی فایده داره.فکرشو کن پراید 7تومنی بشه50.باز مابگیم خوبه.دوستدارند بازم مردم اعتراض کنند.دولت خون مردمو ریختن.برید بازارو کنترل کنید که پسته دونه ای 1000 نه مجلسو که از خودتونه ومیخواید مردم دور بزنید

    • حجتالله

      به خدا ظلمی که به کارکنان وبازنشستگان باحقوق زیر چهار تومان میشودهمان شمر هم نکرد اقایان جیب شان پر شکمشان سیر مگر در فکر مردم فقیر هستنداین که اقای نوبخت وروحانی زیر بارافزایش حقوق قشر ضعیف جامعه نمیروندوباشکم سیر میگن لنگش کن که نمیشود اقای نوبخت راست میگی چون منت همسر نمیکشی غرربچه را ندیده اید فیش برق وگاز منزلت رانمیپردازی وقتی مامور برق تیر برق را بالا میرود تا برقت را قطع کند از خدامرگت رامیخواهی ایا سرویس مدرس بچه ات راپیاده کرده ا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج