۸۳۷۷۴۸
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کواکبیان: برخی نمی‌خواهند مشکلات مردم حل شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عده‌ای واقعا بنایشان این نیست که مشکل مردم حل شود. بحث جناحی و خطی می کنند. اینها چوب لای چرخ می گذارند و از استعفای آقای ظریف هم خوشحال می‌شوند.

خبرآنلاین: مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دهمین جشنوار تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: مصطفی کواکبیانگفت: در جلسه امروز بحث شد که همه حقوق بگیرها حداقل مبلغ ۴۰۰هزارتومان افزایش حقوق داشته باشند که البته برای واحدهای کارگری سخت است ولی برای کارگران خبر خوبی است.

وی افزود: در خصوص ۱۴میلیارد دلار مربوط به کالاهای اساسی هم قرار شد دولت کالاهای اساسی را به قیمت ارز ۴۲۰۰تومانی محاسبه کند و البته بعضی از کالاهایی که بخش خصوصی می خواهد وارد کند دولت بتواند با ارز نیمایی در اختیار آنها قرار بدهد. ضمنا سیستم کالابرگ یا همان کوپن قدیم احیا شود که بشود براساس آن این ۱۴میلیارددلار به نحو احسن توزیع شود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به حضور مستمرش در جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور گفت: یک بحث این است که بخش خصوصی و عزیزان کارآفرین یک مقدار در سیاست های کلان کشور کم فروغ هستند، باید یک مقدار نقششان برجسته شود.

از طریق اتحادیه ها، اتاق اصناف و .. گفته می شود این بحث ها مطرح شود ولی واقعیت این است که از بخش خصوصی من نمی بینم مواضعی درباره سیاست های مهم اقتصادی کشور مطرح شود.

شما باید ایفاگر نقش باشید. این که گفته شود تصمیم می گیرند و ما هم نظاره گر هستیم به نظر می رسد خیلی افتخار نیست. افتخار بخش خصوصی می تواند این باشد که به ما نمایندگان خانه ملت و ارکان حکومت رهنمود بدهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تصویب نشدن لایحه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من معتقدم در همین موضوع شما هم باید نظراتتان را بدهید. زمانی که بحث تصویب این لوایح در مجلس به وجود آمده بود برای من بیش از دو هزار پیامک آمد که شما دارید اردوگاه امام حسین را به آتش می کشید و امثال اینها.

ولی هر چهار لایحه در مجلس تصویب شد و در همه دنیا و حتی در کشورهای دوست ما مثل سوریه و عراق و ... هم تصویب شده و حتی آنها می گویند اگر ما تصویب نکنیم آنها هم نمی توانند با ما همکاری کنند و نکته این است که این لایحه برای مبارزه با چند گروه تروریستی مثل داعش است در همه دنیا شناخته شده اند و تازه ما اینجا شرط گذاشتیم که تروریسم را شورای امنیت ملی ما مشخص می کند.

در لایحه های دیگر هم همین است. نکته من این است که بخش خصوصی باید اعلام موضع کند.

مصطفی کواکبیان همچنین با تاکید بر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در ماههای گذشته گفت: واقعا همه ماجرا ناکارآمدی دولت نیست و دولت تنها در بخشی از این مسائل مقصر است. مثلا سیستم توزیع گوشت یا بحث هایی که درباره خودروسازها و کنترل آنها وجود دارد را من قبول دارم ولی همه ماجرا این نیست.

بخشی از ماجرا به خاطر همین تحریم های یک جانبه ای است که بعد از خروج امریکا از برجام پیش آمده و اینها هم تعارف بردار نیست، امریکایی ها واقعا زور می گویند و شمشیر از رو می بندند.

من همیشه طرفدار مذاکره با آمریکا بودم ولی با وجود ترامپ واقعا نمی شود روی حرف هایش حساب کرد. کارهای نمایشی زیادی می کند مثل مذاکره اش با رهبر کره شمالی که مشخص نشد چه نتیجه ای داشت ولی نمی شود روی حرف هایش حساب کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید بپذیریم بخشی از این مشکلات اقتصادی همین تحریم ها است و در این میان هم یک عده مانع کار آقای ظریف هم بشوند که دیگر بدتر! روز استعفای دکتر ظریف ما در مجلس اکثرا نگران بودیم و نامه ای برای ایشان امضا کردیم که خوشبختانه ایشان برگشتند. اینکه باید در امر دیپلماسی یک حرف زده باشد و ناهماهنگی نباشد باید مورد توجه قرار بگیرد.

کواکبیان در ادامه گفت: عامل سوم این است که عده ای واقعا بنایشان این نیست که مشکل مردم حل شود. بحث جناحی و خطی می کنند. اینها چوب لای چرخ می گذارند و واقعا نه به سپاه و بسیج ربط دارند نه دیگر ارکان حکومتی ولی در همه جا وجود دارند و مثلا اگر آقای ظریف استعفا می دهد خوشحال هم می شوند.

وی با تاکید بر نقش کارآفرینان ادامه داد: کمکی که باید از دوستان توقع داشته باشیم این است که در بخش کمک به معیشت مردم و توانمندسازی ارکان حکومتی حضور فعال داشته باشند و من همینجا بگویم از پیشنهادها و نظرات شما را به عنوان کارشناسان و نخبگان در مجلس هم مطرح می کنم.

شما یک جهاد بزرگ دارید و باید پذیرفت که بخش خصوصی به صورت طاقت فرسایی کار را پیش می برد و خوشبختانه هنوز سر پا است اما این نباید بخش دولتی را در زمینه حمایت از این افراد بی توجه کند.

مصطفی کواکبیان در پایان تاکید کرد: واقعا فشار زیادی روی دوش کارآفرینان است اما بعضی مواقع بعضی دوستان با هنرهایی که دارند می توانند در جهت ایجاد اشتغال بهتر و به کارگیری جوان ها امکاناتی را فراهم کنند.

در عین حال که حق ما است سود متناسب با کالایی که تولید می کنیم داشته باشیم، گاهی ریاضت و جهاد اقتصادی اقتضا می کند که از سودهایی که می خواهیم داشته باشیم ملاحظه وضعیت اقتصادی مردم را هم داشته باشیم که حقیقتا ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی از فقر و نداری و محرومیت است. در این جهت شما به مردم کمک کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودتم‌مسئولی برین بمیرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای کواکبیان نماینده خوب و با تجربه ای است

      • AAAAAAAAAAA

        نوبخت و روحانی تا ایران را منهدم نکنند ول کن نیستن تا بحال ۹۵ درصد پیشرفت کردن،
        شما نمایندگان هم که هنگ کردین.

    • بدون نام

      قبلا مشکل مردم رو با برجام نافرجام ۲۰ دقیقه ای حل کردید

    • بدون نام

      همون که با برجام مشکلات حل شد کافیه ، خواهشا بیش از این مشکلاتمونو حل نکنید. فقط امتیاز میدین و تو سری می خورین ازشون

    • بدون نام

      آقای کواکبیان شما چرا؟ در اقتصاد ایران بخش خصوصی اصلا چی کاره است؟ بابا د ر مجلس با صدای بلند ورسا مخالفان این ملت را معرفی ورسوا کنید

    • اسدی صفادشت

      این برخی چه کسانی هستن؟؟؟بگین قال فضیه رو بکَنید دیگه

    • بدون نام

      خدایش تا حالا چه کار مثبتی برای ملت کردی که احرف میزنی یکی از یکی بدتر هستین

    • بدون نام

      میشه داستان نگید؟
      اگر واقعا درست میفرمایید، این بعضی ها را به اسم بگید.
      در غیر اینصورت، روی اعصاب نروید.

    • بهلول

      آقای کوکب با برجام شما همه مشکل مردم حل شد عزیز گرامی ! دیگر مشکلی نمانده که بخواهد حل شود! آقای کوکب خودت را به خواب زده اید ؟ با مردم را ابله فرض کرده اید؟ برو خدا انشاالله روزی تورا جای دیگر حواله کند....

    • بدون نام

      واقعا راستی مگه مردم بحساب میان ایا؟؟...

    • بهلول

      عجب!!!!!

    • بدون نام

      مردم دارن تاوان این دو حزب و میدن مردم براشون مهم نیستن فقط اونها به هدف شومشون برسن

    • بدون نام

      این بعضی کی هستند معرفی کن اینطور صحبت کردن فایده ای ندارد

    • بدون نام

      چرا برخی برای مردم مشکل درست کرده اند که برخی دیگر نذارن مشکل حل شود ؟

    • بی نام

      صد در صد به دلیل های زیاد حق مردم رو ضایع میکنند یک نمونه سیمان رو میخواستند ازاد کنند نذاشتند بورس سهام که یکعده خیلی سود توش داشتند .نذاشتند.

    • ایرانی

      چرا برخی؟؟؟؟ بفرمایید کل دولت...وزرارتخانه ها نمیزارن..هیچ مسئولی واسه این مردم ومملکت نه خدمت میکنه و نه دل میسوزونه....واقعا متاسفم واسه مسئولین کشور..

    • بدون نام

      از جمله آقایان.......که در خواب اند،هنوز کلابی میخورند!!!

    • بدون نام

      ۶ ساله شما فقط به گور ما خندیدید برو گمشو

    • بدون نام

      آقای کواکبیان اگه تصمیم گیرنده کشور بود کل مملکت رو می‌فروخت به اروپائیان بهانه نداشته باشند اگه اف آی تی اف هم تصویب شود کواکبیان بازهم دست بردار نیست بازهم آنقدر اراجیف میگوید تا ایرانی را ذلیل کند و ترکمنچای را دوباره امضا کند کواکبیان تو بدرد سیاست نمیخوری چون خیلی ترسو هستی

    • بدون نام

      در دوران ماضی ، ملاکها ، اربابها بی سواد ......قشر سرمایه دار و تولیدی کشور رو به وجود اوردنند و الحق زحمت خود را در حد توان به کار گرفتند و الان تقریبا به فنا رفتن ، در دوران کنونی موسسین قشر سرمایه دار( مردمی) و تولیدی را ،رجال سیاسی ، افراد وابسته به منابع قدرت و اقازاده ها ، از طریق زد وبند و مفت خوری به دست اورده اند لذا میبینم بیشتر در صنایع زود بازده و واردات و دلالی و فساد ....مشغول هستند .به دنبال چه میگردی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج