جاباما
۸۳۷۸۲۴
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تاکید وزارت خارجه بر حق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بی اعتبار خواندن بیانیه امارات در نشست ابوظبی تصریح کرد: هرگز ذره ای از حق حاکمیت تاریخی و قطعی خود بر جزایر سه گانه عقب نشینی نخواهیم کرد.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تشریح اتفاقات روز پایانی نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی (OIC) در ابوظبی، گفت: در روز پایانی این نشست که به طور معمول اسناد بررسی و تصویب می شود، وزیر امور خارجه امارات با ارایه متنی تحت عنوان «بیانیه ابوظبی» قصد داشت بدون کسب نظرات و دیدگاه های سایر هیات های حاضر، این متن را بعنوان بیانیه نهایی نشست معرفی و به تصویب برساند که این نحوه اداره جلسه بلافاصله مورد اعتراض هیات اعزامی از تهران و همچنین پاکستان قرار گرفت.

قاسمی افزود: با وجود اعتراض هیات کشورمان و برخی دیگر از هیات ها، وزیر امور خارجه امارات با سو استفاده از شرایط میزبانی و در اقدامی خلاف تمامی موازین شناخته شده، با بی توجهی به اعتراض های به عمل آمده قصد داشت امیال خود را به این نشست تحمیل کند و به زعم خود این متن را تصویب و نهایی اعلام کرد. به دنبال این اقدام طرف اماراتی و بویژه با توجه به اینکه در متن ارایه شده توسط هیات اماراتی، ادعای واهی این کشور در مورد جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ آورده شده بود با اعتراض شدید و به هنگام هیات ایرانی و متعاقب آن ترک جلسه اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران مواجهه شد که همین موضوع موجب متشنج شدن این نشست، پایان جلسه و خروج تدریجی دیگر هیات ها و در نتیجه ناکامی امارات در تحقق هدف از پیش تعیین شده و خواسته نامشروعش شد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه هیات کشورمان با طرح اعتراضات خود، متن پیشنهادی امارات بعنوان بیانیه پایانی را بی اعتبار دانسته است، گفت: این اتفاقات پیش از مراسم اختتامیه نشست رخ داد و همین موضوع باعث عدم برگزاری مراسم اختتامیه به روال معمول اینگونه نشست های بین المللی شد. از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه ارایه شده در روز پایانی این نشست از سوی هیات اماراتی فاقد اعتبار حقوقی و غیرقابل استناد است و همانگونه که گفته شد وزیر امور خارجه امارات در اقدامی ناپخته و غیر حرفه ای و کاملا بدوی، قصد تحمیل این بیانیه خودساخته به نشست را داشت که در آن ناکام ماند.

قاسمی بار دیگر تاکید کرد: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ موضوعی است که هیچ شک و تردیدی در مورد آن وجود ندارد و اینگونه تلاش ها و اقدامات نسنجیده و بی نتیجه، تاثیری بر حق حاکمیت کشورمان بر آنها نداشته و نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران هرگز ذره ای از حق حاکمیت تاریخی و قطعی خود بر این جزایر عقب نشینی نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسته از ریا و دروغ

      با سیاست ضدجهانی که در پیش گرفته اید کل کشور را به فنا میدین

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAAA

        قاسم جان برو جزیره ها را به آمریکا ببخش تا بتوانی این کارت را ادامه دهی.

      • دونالد ترامپ

        فردا بگن بخشیدیم جزایرو تعجب نمیکنم

    • بدون نام

      البته مهم نيست اين سه تا جزيره رو ببرن هدف اصلي ما حفظ تماميت ارضي عراق و سوريست اينا مهمن

    • علی

      امارات غلط کرده ...یه ضرب شست باید بهش نشون داد

    • بدون نام

      اصلا برا چی تو همچین جلسه ای شرکت کردین

    • سپنتام

      ....یه بار قاطعانه با امارات حرف بزنید تا حساب کار بیاد دستشون.... ..

    • بدون نام

      سه جزیره مال ایران است هر ... هم ادعایش کند دندانش رامیشکنیم تا توان خوردن تریدنرم سیاسی راهم نداشته باشد
      مرگ برامارات وشورای فتنه خلیج فارس

    • شهروند1

      یک تو دهنی جانانه به این ... بزنید تا ازجاشون بلند نشن ...

    • بدون نام

      بهتره کل ایران رو بدین دست اماراتی ها شماها لیاقت مدیریت این کشور رو ندارین دست اونا باشه ابادش میکنن

    • بدون نام

      احتیاج به گفتن تو نیست

    • بدون نام

      معاون اولی ادعا کرد می تواند ظرف مدت کوتاهی این کشور رو به دوران بیابان گردی باز گرداند........اگر و اگر ، شش ماه کالا از امارات و وارد و صادر نکنیم و با کمک تمهیداتی ، مزیت های ان را بگیریم ،....اره می توانیم کارهای اساسی کنیم ، درسته با سیستم ایرانی نمیشه ، مگر .......

    • بدون نام

      واقعن برای ایرانی مایه شرم هست که اماراتی که تمام عمرش به اندازه درختان لب جوق تهران نیست بیاد الان برای ما کسب تکلیف کنه آدم مرد میخاد که یه جواب دندان شکن به این بده مسئولین ما بی عذره هستن چرا چون دولت ابوظبی تمام ایرانیان مقیم کشورش اخراج کرد ولی دولت ایران هیچ عکس عملی از خودش نشان نداد این هست که از ماست برماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج