جاباما
۸۳۷۸۳۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

شورش چهارضلعی مدعیان علیه فقر گل

دو‌سوم رقابت‌های لیگ برتر پشت‌سر گذاشته شد و حالا تنها ۱۰ هفته تا پایان لیگ هجدهم باقی مانده است.

فرهیختگان: دو‌سوم رقابت‌های لیگ برتر پشت‌سر گذاشته شد و حالا تنها ۱۰ هفته تا پایان لیگ هجدهم باقی مانده است. بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین ادوار تاریخ این مسابقات را مشاهده می‌کنیم، چراکه پنج تیم در کورس قهرمانی حضور دارند و برای فتح جام احتمالا تا هفته‌های پایانی به رقابت می‌پردازند.

آمار فاجعه‌بار گلزنی صدرنشینان

در مسیر قهرمانی و بالا بردن جام طبیعتا همه خطوط باید استاندارد موردنظر را داشته باشند و بتوانند بالاترین کارایی خود را به نمایش بگذارند اما عملکرد خط حمله می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد. تا اینجا سپاهان با ۳۲ گل زده، بهترین خط حمله را از آن خود کرده است (۱.۶۸)؛ استقلال و تراکتورسازی با به ثمر رساندن ۳۰ گل در تعقیب طلایی‌پوشان هستند (۱.۵) و تیم‌های پرسپولیس و پدیده با زدن ۲۳ (۱.۱۵) و ۲۲ (۱.۱) گل رتبه‌های چهارم و پنجم را از این حیث به خود اختصاص داده‌اند.

آمار گلزنی بر جای مانده از صدرنشینان فوتبال ایران تا اینجا در مقایسه با لیگ‌های معتبر و حتی درجه دو و سه جهان و آسیا بسیار پایین و ناامید‌کننده است. در لیگ جزیره لیورپول صدرنشین ۶۴ گل زده در ۲۸ بازی دارد (میانگین ۲.۲۸) و من‌سیتی با به ثمر رساندن ۷۵ گل (۲.۶۷) بهترین آمار را مال خود کرده است. در لالیگای اسپانیا، بارسلونا به‌عنوان تیم صدرنشین، بیشترین گل زده در لیگ را به خود اختصاص داده است. آنها ۶۵ گل در ۲۵ مسابقه به ثمر رسانده و میانگین ۲.۶ گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند.

۵۳ گل در ۲۵ بازی، آماری است که یوونتوس به‌عنوان صدرنشین سری A ایتالیا برجای گذاشته است. بیانکونری میانگین ۲.۱۲ را به ثبت رسانده است. در بوندسلیگای آلمان تیم صدرنشین دورتموند بیشترین گل زده را دارد. آنها با میانگین ۲.۴۱ در ۲۴ بازی ۵۸ گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند. پاری‌سن‌ژرمن هم در لوشامپیونای فرانسه آمار عجیب ۷۷ گل در ۲۵ بازی را بر جای گذاشته که میانگین آن ۳.۰۸ گل در هر بازی است و از این حیث آنها بهترین تیم اروپا به حساب می‌آیند.

در قاره کهن هم آخر هستیم!

در آسیا ابتدا به لیگ ستارگان قطر سرمی‌زنیم؛ جایی که السد صدرنشین آمار خیره‌کننده ۸۳ گل در ۱۷ بازی را به ثبت رسانده است که در نوع خود باورنکردنی است. شاگردان ژوسوالدو فریرا در هر بازی میانگین ۴.۸۸ گل را به نمایش گذاشته‌اند. الهلال عربستان با ۵۵ گل زده و میانگین ۲.۵ گل در هر مسابقه، پس از گذشت ۲۲هفته بهترین تیم لیگ بوده است. درنهایت به لیگ A استرالیا هم سرمی‌زنیم؛ جایی که تیم صدرنشین پرث در ۲۰ بازی موفق به زدن ۴۳ گل شده است؛ یعنی ۲.۱۵ گل در هر دیدار.

چهارضلعی مدعیان قهرمانی

با این حال و به‌رغم این اختلاف فاحش در میزان گلزنی، چشم امید هواداران این پنج تیم در سودای جام، به فاز هجومی و بازیکنانی که در این پست بازی می‌کنند، خواهد بود. تقریبا فاز هجومی ثابت تیم‌های مذکور در این چند هفته به یک گروه چهار نفره ختم می‌شود که در متن گل‌ها تاثیر داشته‌اند یا شانس اصلی برای حضور در میدان به شمار می‌روند.

پرسپولیس: علیپور، بودیمیر، ترابی و نعمتی

صدرنشین کنونی لیگ برتر یکی از مدعیان جدی عنوان آقای گلی را در خط حمله خود به همراه دارد. علی علیپور ۴۳درصد گل‌های این فصل سرخ‌پوشان را به ثمر رسانده و امید اصلی این تیم به شمار می‌رود. با نمایش امیدوارکننده‌ای که از ماریو بودیمیر مقابل صنعت نفت دیدیم و با در نظر گرفتن اعتقاد پروفسور به این مهاجم بلندقامت، باید او را در پازل خط حمله مدافع عنوان قهرمانی قرار داد.

در کنار این دو مهاجم باید به مهدی ترابی و سیامک نعمتی هم اشاره کنیم. سیامک از ابتدای فصل جزء بهترین‌های پرسپولیس بوده و ترابی هم به‌تدریج خود را در ترکیب اصلی جا می‌اندازد. در روزهایی که بشار و سروش ضعیف‌تر از حد انتظار هستند، این دو هافبک کناری می‌توانند قوای هجومی تیم را افزایش دهند.

پدیده: مهدی‌خانی، شاکری و قاسمی‌نژادها

شاگردان یحیی گل‌محمدی فعلا تیم دوم جدول رده‌بندی به شمار می‌روند. تیمی که از لحاظ مهره اصلا با رقبای خود قابل قیاس نیست اما آنقدر این تیم یکدست بود که بعد از گذشت ۶۶درصد مسابقات فصل همچنان شانس قهرمانی دارد. محمد‌مهدی مهدی‌خانی، بازیکن تیم ملی امید در نیم‌فصل دوم جزء بهترین‌های پدیده بود و توانست دو گل به ثمر برساند.

او با رفتن خلعتبری به ترکیب اصلی رسید و در کنار یونس شاکری زوج خط حمله را تشکیل می‌دهد. شاکری هم با یک دبل به موقع سه امتیاز حساس جدال مقابل سپیدرود را به نام تیمش ثبت کرد. در کنار این دو بازیکن نوبت به امین و محمد قاسمی‌نژاد می‌رسد. دو بازیکنی که از ابتدای فصل برترین نفرات نماینده مشهد بودند و همچنان در فاز هجومی، امید اصلی یحیی به شمار می‌روند.

سپاهان: شهباززاده، قربانی، کی‌روش و کومان

با ورود علی قربانی، کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده ضلع سوم بلندقامتی را پیدا کردند. هر سه بازیکن از قد و قامت بالایی برخوردارند و برای سیستم سرمربیگری قلعه‌نویی ساخته شده‌اند. کی‌روش در کنار علیپور و با ۱۰ گل زده بهترین گلزن لیگ بود و علی قربانی هم بعد از بازگشت از اسلواکی توانست نمایش قابل‌توجهی داشته باشد.

پشت‌سر این سه بازیکن یک مغز متفکر به نام ولادیمیر کومان انجام وظیفه می‌کند. هافبک خوش‌فکر طلایی‌پوشان که مهندسی حملات را برعهده دارد و به‌شدت موردعلاقه سرمربی تیم به حساب می‌آید.

استقلال: منشا، صیادمنش، پاتوسی و اسماعیلی

ترسناک‌ترین تیم این روزهای ایران بدون تردید آبی‌پوشان پایتخت هستند. مثلث صیادمنش، منشا و اسماعیلی که توسط آیاندا پاتوسی آفریقایی تغذیه می‌شوند و به هیچ تیمی رحم نمی‌کنند. پاتوسی سه گل و سه پاس در سه مسابقه داشت و منشا هم در این چهار بازی هم گل زد و هم پاس گل داد.

الهیار و اسماعیلی هم تاثیرات زیادی روی گل‌های آبی‌پوشان داشته‌اند. مصدومیت مهاجم جوان آبی‌ها و همچنین محرومیت گادوین منشا، این مربع با اختلالات جدی مواجه شده است و باید دید در ادامه راه چه بازیکنانی جایگزین خواهند شد.

تراکتورسازی: استوکس، انصاری، دژاگه و شجاعی

و درنهایت به تیم جورج لیکنز می‌رسیم. پرستاره‌ترین تیم لیگ هجدهم که در خط حمله زوج استوکس- ساسان را در اختیار دارد. استوکس بعد از ۱۰ هفته، توانست برابر سپاهان گلزنی کند و تعداد گل‌های خود را به عدد ۹ برساند. پشت‌سر این دو بازیکن دو ستاره کهنه‌کار حضور دارند: اشکان دژاگه و مسعود شجاعی. اشکان برابر استقلال و نفت مسجدسلیمان گل زد و نشان داد دوباره همان بازیکنی شده که همه انتظار دارند. مسعود هم به‌رغم افتی که در نیم‌فصل دوم داشت، همچنان ضربان میانه میدان تیمش به حساب می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پورسنابی کارشناس ورزشی تهران

      منشا محروم بشه خلیل زاده ورادوبچ وسید جلال هم باید محروم شوند این دفعه کور خوندی آقای تور ک کوتاه نخواهیم آمد به فیفا میکشانیم بگذار حالا که کثافت تو رک در فوتبال ایران به اوج رسیده فیفا ایران را تعلیق کند تا حساب کار دست خیلیها از جمله وزیر وایادی بیاید در جریان باشید کارهای مراجعه به فیفا انجام شده فعلا سپاهان واستقلال ویک تیم شمالی نامه هایشان رامکتوب کرده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کارشناسی؟تو کارشناسی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج