۸۳۷۸۴۰
۲۲ نظر
۵۰۱۷
۲۲ نظر
۵۰۱۷
پ

مرگ زن بیمار بعد از جراحی کیسه صفرا

زن میانسال که برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا زیر تیغ جراحان رفته بود، دو روز پس از جراحی به‌دلیل اشتباه پزشکان و کادر پرستاری روی تخت بیمارستان جان باخت.

روزنامه ایران: زن میانسال که برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا زیر تیغ جراحان رفته بود، دو روز پس از جراحی به‌دلیل اشتباه پزشکان و کادر پرستاری روی تخت بیمارستان جان باخت.

اوایل تابستان ۹۴ بود که زن ۴۷ ساله‌ای برای لاپاراسکوپی سنگ کیسه صفرا به یکی از بیمارستان‌های تهران رفت. جراحی ساعت ۱۲ ظهر انجام شد و بیمار با هوشیاری ۹۸ درصدی به بخش منتقل شد. معاینات پس از جراحی علائم رضایت بخشی را نشان می‌داد اما ۱۶ ساعت بعد ناگهان بیمار با درد شکمی شدید روبه‌رو شد.

با شکایت خانواده زن میانسال کادر پرستاری دو واحد مورفین به او تزریق کردند اما لحظاتی پس از این تزریق نه تنها وضعیت بیمار بهتر نشد که فشار او بشدت پایین آمد و ایست قلبی کرد. کادر درمانی بسرعت برای احیای بیمار وارد عمل شدند و لحظاتی بعد بیمار به زندگی برگشت اما پس از بازگشت ضربان قلبش مشخص شد وی به‌دلیل پارگی روده باریک دچار خونریزی شدید شده است بنابراین بار دیگر به اتاق عمل برده شد. در حالی که خانواده وی نگران پشت در اتاق عمل بودند ساعاتی بعد بیمار به کما رفت و جان باخت.

شکایت از کادر درمانی

خانواده زن میانسال که باورشان نمی‌شد به‌خاطر یک عمل جراحی ساده مادر خود را از دست داده باشند در حالی که معتقد بودند کادر درمانی با اشتباه در روند جراحی و مراقبت بعد ازعمل عامل این حادثه ناگوار هستند در دادسرای ناحیه ۱۹ تهران (جرایم پزشکی دارویی) شکایت کردند. پرونده در شعبه ۹ بازپرسی مورد بررسی قرار گرفت و به درخواست بازپرس پرونده موضوع برای تعیین علت دقیق مرگ و قصور کادر پزشکی و پرستاری به کمیسیون پزشکی قانونی ارسال شد.

نخستین جلسه کمیسیون با حضور سه کارشناس حدود ۶ ماه پس از مرگ زن میانسال تشکیل شد و اعضا پس از شنیدن اظهارات طرفین و بررسی مدارک پزشکی بیمار، ضرورت انجام عمل لاپاراسکوپی سنگ کیسه صفرا را قابل قبول خوانده اما دستیار رزیدنت جراحی را به‌دلیل اشتباه تکنیکی در انجام عمل ۱۵ درصد، رزیدنت جراحی به‌دلیل نداشتن نظارت کافی بر عملکرد دستیارش و عدم کنترل دقیق علائم پس از جراحی و همچنین در انجام جراحی دوم پس از ایست قلبی ۱۵ درصد، متخصص جراحی عمومی به‌دلیل نداشتن نظارت کافی بر عملکرد دستیاران و بی‌توجهی به خونریزی پس از جراحی ۲۵ درصد، متخصص جراحی عمومی دوم به‌دلیل تأخیر در جراحی دوم و عدم نظارت بر عملکرد دستیاران ۲۵ درصد، دستیار جراح به‌دلیل بی‌توجهی به علائم پس از عمل ۵ درصد و دستیار دوم او نیز به‌دلیل بی‌توجهی به علائم پس از عمل ۱۰ درصد مقصر شناخته شدند.

با اعلام این نظریه یکی از متهمان به رأی اعتراض کرد و خواستار برگزاری دوباره جلسه کمیسیون پزشکی شد. جلسه ۵ نفره کمیسیون پزشکی ۸ ماه بعد برگزار شد و قصور متخصص جراحی عمومی ۳۵ درصد، رزیدنت جراحی ۲۰ درصد، دستیار جراحی ۱۵ درصد، دستیار دوم جراح ۱۵ درصد و دیگر دستیار جراح ۱۰ درصد تعیین شد.

کمیسیون ۷ نفره‌ای نیز یک سال بعد تشکیل شد و اشتباه کادر جراحی را تأیید کردند.

این رأی به کمیسیون ۹ نفره نیز رفت و اعضای کمیسیون، جراح معالج را به‌دلیل عدم نظارت کافی بر عملکرد دستیاران ۳۵ درصد، دستیار جراح را ۲۰ درصد، دستیار رزیدنت جراحی را ۱۰ درصد، دستیاران جراح عمومی ۲۰ درصد و چهار پرستار را نیز به میزان ۱۰ درصد مرتکب قصور دانستند.

تأیید قصور 95 درصدی کادر پزشکی و پرستاری

با اعلام نظریه کمیسیون ۹ نفره کیفرخواست پرونده با موضوع قصور پزشکی منجر به قتل غیرعمدی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی پرونده پس از شنیدن اظهارات طرفین و بررسی مدارک ۹ متهم پرونده را علاوه بر پرداخت ۹۵ درصد دیه زن مسلمان، به تحمل یک سال حبس تعزیری از جنبه عمومی جرم محکوم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      لغو پرونده پزشکی نشدن؟ دوباره به طبابت ادامه میدن؟ چرا نام بیمارستان عنوان نشده؟بگید که ما مراجعه نکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این درصد زدن خوب مشخصه که نه

      • بدون نام

        اگه چهار تا دکتر رو لغو پروانه کنن اینگونه فجایع تکرار نمیشه

      • محمد

        لعنت به این پزشکها که خون مردمو کردن تو شیشه. تازه یکسال حبسشونم تعلیق شد زندان نمیرن. دیه هم که بیمه میده

    • بدون نام

      با این حکم مسخره رسما خون بیچاره پایمال شد رفت

    • حرف حساب

      مگه اثبات این موضوع چهار سال طول میکشه؟ کادر قضایی با این سرعت عمل , چه جوری میخوان اوضاع رو کنترل کنن ؟

    • بدون نام

      برشرف همچنین دکترای لعنت خدا
      بیناموسا فقط بلدن پول بگیرن
      توشیراز بیمارستان نمازی هم همین بلا راسرماآوردن
      زن بیچاره ماراکشتن.باسه بچه.

    • بدون نام

      این لاپاراسکوپی رو هر بی دست و پایی نباید انجام بده، دکتر باید خیلی حرفه ای باشه و دوم اینکه بیمارستان های دولتی این عمل رو به دستیاران بعضا بی تجربه شون میدن و این باعث مرگ عزیزان زیادی شدی،لطفا نظارت بر این گونه عمل ها زیاد بشه،جان انسانه بازی که نیست

    • بدون نام

      این رای دادن چه بدرد میخوره.باید دکتر مجرم به چند سال حبس چند سال زندگی اجباری در میان گله گوسفند مجبور میکردند.تا با جان مردم بازی نکنن

    • بدون نام

      تومملکت امنیت زیرصفرفقط جنگ کم داریم کردین افغانستان استعفاه

    • بدون نام

      تومملکت امنیت زیرصفرفقط جنگ کم داریم کردین افغانستان استعفاه

    • بدون نام

      بی توجهی دست جمعی در این حد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی این جور حکم های صادر می شه احتمالا برای راضی نگه داشتن شاکیه والا به قول شما بی توجهی دس
        .؟؟؟؟؟...جمعی

    • بدون نام

      بنظرم کلا پزشکی نباید تو ایران باشه کلا بیمارستان ها رو تعطیل کنند تا مردم خودشون با نذر و نیاز درمان بشن،یه پزشکی خطا کرده ملت همیشه با فرهنگ و تمدن و همیشه در صحنه باز همه پزشکا رو کوبیدند، اگه راست میگین برای درمان به بیمارستان نیاین

      پاسخ ها

      • آرمین

        مردک چرا ناراحت میشی خوب با مردم بد تا میکنن .همش با هم ور میرن دکترا و پرستارا .لاس میزنن مخصوصا شیفت شبیا . جون بیمارا براشون اصلا مهم نیست.
        پول دوبله میگیرن بیمارارو میکشن . بی احترامی میکنن . مثل شما الدنگ خان طلبکار هم هستن .
        همشونو مخصوصا تو رو باید دار بزنن همین و بس.

      • آرمین

        همه پزشکارو باید دار بزنن مخصوصا تو رو . پرو

      • علی

        نمیدونم شما پزشک هستی یا نه. هنوز بخیه کشیدن از صورت کودک اصفهانی یادمون رفته.جان انسان که بی ارزش نیست ، اون زن فقط صفراش مشکل داشت اما به لطف بی تفاوتی و بی دقتی فوت کرده. پزشکان هزینه های بالا میگیرن که بی دقت باشن؟

        کسی نگفته پزشکی تعطیل بشه ، میگیم این چه وضع پزشکیه؟چرا مشکلات حل نمیشه؟شما میفرمایید پزشکی تعطیل بشه یا همینی که هست خوبه و کسی اعتراض هم نکنه. انگار اعتراض ما تفاوتی هم ایجاد میکنه.

      • علی

        نمیدونم شما پزشک هستی یا نه. هنوز بخیه کشیدن از صورت کودک اصفهانی یادمون رفته.جان انسان که بی ارزش نیست ، اون زن فقط صفراش مشکل داشت اما به لطف بی تفاوتی و بی دقتی فوت کرده. پزشکان هزینه های بالا میگیرن که بی دقت باشن؟

        کسی نگفته پزشکی تعطیل بشه ، میگیم این چه وضع پزشکیه؟چرا مشکلات حل نمیشه؟شما میفرمایید پزشکی تعطیل بشه یا همینی که هست خوبه و کسی اعتراض هم نکنه. انگار اعتراض ما تفاوتی هم ایجاد میکنه.

      • علی

        و یک مورد دیگه که میفرمایید اگر راست میگید به بیمارستان نیاین. جسارتا اگر به بیمارستان نیان پزشکان از کجا امرار معاش کنن؟ یک جوری حرف میزنی انگار فقط بیمار به پزشک نیاز داره.

    • بدون نام

      شش ماه بعد هشت ماه بعد یکسال بعد طرفو زجر کش کردین تا یه رای میخاستین بدین

    • سرباز خدا

      الان تقصیر پرستار بیچاره چی بوده این وسط؟؟

    • بدون نام

      چرا ما ایرانیهادرانتقادهامون هم جو گیرمیشیم؟این یک خطااست که رخ داده که بایدعلل اون بررسی بشه که این پیامدهای ناگوار کاهش داده بشه.نیازی به این همه ناله ونفرین وفحش دادن نیست چرادرحوادث رانندگی که بایک سهل انگاری یک نفرجان عده زیادی به خطرمیافته وتعدادبیشتری میمیرن حساسیت به خرج نمی دیم ؟!چرا جامعه ای پزشکی که همیشه درحوداث وبلایاهمواره درکنارمردم بودن وفداکاریهای اونادر جنگ وبلایابرکسی پوشیده نیست اینجورموردهجمه قرارمیدیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج