۸۳۷۹۱۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آلبوم «وَ» رونمايی شد

آلبوم موسيقي «وَ» اثر مشترك اميرفرهنگ اسكندري و زكريا يوسفي در شهركتاب «فرشته» رونمايي شد.

خبرگزاری صبا: آلبوم موسيقي «وَ» اثر مشترك اميرفرهنگ اسكندري و زكريا يوسفي در شهركتاب «فرشته» رونمايي شد.

آلبوم «وَ» رونمايی شد

آلبوم «وَ» رونمايي شدبه گزارش صبا، آلبوم موسيقي «وَ» اثر مشترك اميرفرهنگ اسكندري و زكريا يوسفي با حضور جمعي از هنرمندان در شهركتاب «فرشته» رونمايي شد. «وَ» يك گفتگوی سازي است كه از همنشينی عود و سازهاي كوبه اي پديد آمده و با تكيه بر المان هاي موسيقي شرق شنوندگانش را به يك سفر موسيقايي دعوت مي كند.

در ابتدای مراسم دو کلیپ از همنوازی زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای و امیرفرهنگ اسکندری نوازنده عود پخش شد.

در حاشیه این رونمایی می‌توان به استقبال مخاطبان موسیقی اشاره کرد که تعداد از آنها ایستاده نظاره‌گر مراسم بودند.

در ابتدای برنامه علیرضا میرعلی نقی پژوهشگر و منتقد موسیقی درباره آلبوم «وَ» گفت: از ابتدا در جریان این آلبوم بودم و جزو معدود آلبوم هایی است که در چارچوب‌های خود پیشرفت کرد و من هیچ پیشنهاد و نقدی به این اثر نداشتم.

وی افزود: در این جهان به هم ریخته زمان مناسبی برای یکی شدن است و الان به دلیل انفجار اطلاعات و مدیا باید دنبال ارتباطات باشیم و مرزبندی های بیهوده در موسیقی را بشکنیم و درهم آمیزیم.

میرعلی نقی در پایان گفت: هر آنچه قابلیت ایرانی شدن دارد باید دنبالش باشیم و سازهای ایرانی خودمان را ارج دهیم. آلبومی که خواننده نداشته باشد زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد و این عادت بد مخاطب را نشان می دهد و سلیقه ها باید تغییر کند و در این آلبوم دو ساز با یکدیگر گفتگو می‌کنند و زکریا یوسفی از سازهای متفاوت کوبه‌ای استفاده کرده و بستر مناسبی برای ساز عود فراهم آورده است.

پس از صحبت‌های علیرضا میرعلی نقی منتقد و پژوهشگر، علیرضا قربانی خواننده ایرانی برای لحظاتی درباره آلبوم «وَ» صحبت کرد.

علیرضا قربانی با اشاره به تکنیک نوازندگی دو هنرمند توضیح داد: چیزی که من از آلبوم «وَ» شنیدم ذائقه خوب این دو نوازنده است که جدا از تکنیک با حس و حال زیادی نواخته شده است. زکریا یوسفی نوازنده درجه یک سازهای کوبه ای را از زمان نوجوانی می شناسم و سابقه کاری طولانی با یکدیگر داریم و امیرفرهنگ اسکندری یکی از بهترین نوازنده های عود هستند و جدا از نوازندگی، جوان خوش اخلاقی نیز هستند.

پس از صحبت‌های علیرضا قربانی که با تشویق حضار روبرو شد، زکریا یوسفی و امیرفرهنگ اسکندری دو نوازنده این آلبوم درباره همنوازی و شکل گیری آلبوم «وَ» صحبت کردند.

زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای در ابتدا ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان درباره ایده و علاقه خود به موسیقی بی‌کلام توضیح داد: یکی از مزیت‌های موسیقی بی کلام این است که می تواند احساس را بدون کلام و حرفی منتقل کند و هر کسی استنباط شخصی خود را نسبت به اثر موسیقی داشته باشد.

وی افزود: یکی از افتخارات من در فعالیت‌های هنری همکاری با علیرضا قربانی بوده است و توانسته‌ام در این مسیر با موزیسین های ایرانی و بین المللی و نگرش‌های آنان در فستیوال های مختلف آشنا شوم و بر اندیشه من تاثیرگزار بوده است و نتیجه آن آلبوم موسیقی «وَ» شده است.

یوسفی در پایان گفت: سرعت و تکنیک در نوازندگی بسیار اهمیت دارد اما چیزی که اولویت دارد جمله بندی‌های مناسب و زیبایی نواختن است تا بر اندیشه و حس و حال ما تاثیرگذار باشد و هر مخاطبی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. ضمن اینکه هیچ وقت تکنیک و سرعت نباید زیبایی جمله بندی را از بین ببرد.

امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود درباره انگیزه اصلی خود برای ساخت این گفتگوی موسیقیایی گفت: انگیزه اصلی من برای تولید آلبوم «وَ» فردیت بخشیدن به ساز عود به عنوان ساز اصلی است نه ساز فرعی که در گروه های دیگر استفاده می‌شود. شخصیت این ساز تنها به گروه نوازی ختم نمی‌شود و دوست داشتم صدای این ساز را به گوش مخاطبان ایرانی برسانم و به عنوان نوازنده عود تلاش می‌کنم صدای این ساز را به گوش مخاطبان برسانم.

وی در پایان گفت: تفاوت موسیقی بی کلام و با کلام در انتقال احساس بین انسان‌ها است و ما در این آلبوم همانطور که از اسم یک حرفی آن پیداست، سعی کردیم با صدای بی کلام احساس را به مخاطب برسانیم.

در ادامه مراسم زکریا یوسفی و امیرفرهنگ اسکندری نوازندگان آلبوم «وَ» قطعه‌ای برای مخاطبان اجرا کردند و پس از آن به طور رسمی از آلبوم رونمایی شد و مراسم امضا و عکس برگزار شد. اين اثر توسط شركت فرهنگي هنري «رهگذر هفت اقليم» منتشر می‌شود.

علی ثابت نیا مدیر انجمن موسیقی، شیرین بینا، علیرضا قربانی، عسل ملک زاده، میلاد محمدی، علی قمصری، مازیار مرتاضیه، بهادر صحت، احسان افشاری، بهزاد خداویسی مهمانان رونمایی آلبوم «وَ» بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج