۸۳۸۰۷۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قطبی: در زندگی هیچ‌وقت تسلیم نشدم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این‌که اتفاقات عجیبی در زندگی‌ام افتاد ولی هیچ وقت تسلیم نشدم و به نظرم امید خیلی مهم است، گفت: ما در ایران شکست را نمی‌پذیریم و وقتی کسی شکست می‌خورد انتقادهای بدی خواهیم داشت و حرف‌هایی می‌زنیم که نباید گفته شود.

ایسنا: افشین قطبی در آئین اختتامیه ششمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز در اهواز برگزار شد با عذرخواهی بابت باخت تیمش برابر استقلال تهران، اظهار کرد: امروز فضای خیلی خوبی را در این دانشگاه دیدم و از زمانی که وارد دانشگاه شدم و انرژی شما دانشجویان را دیدم، یاد دوران جوانی‌ام افتادم. من اکنون ۵۵ ساله هستم و در مدت بیش از ۳۰ سالی که در دانشگاه بودم، بهترین روزهای زندگی‌ام را سپری کردم.

او بیان کرد: من در آن روزها بسیار شاد و به آینده امیدوار بودم و با تفکر مثبتی به زندگی نگاه می‌کردم و البته اتفاقات عجیبی در زندگی‌ام افتاد ولی هیچ وقت تسلیم نشدم و به نظرم امید خیلی مهم است و سعی کنید امید را در قلب‌تان نگه دارید. اتفاقات بسیاری در زندگی‌تان می‌افتد ولی اجازه ندهید کسی امید را از شما بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم، گفت: دومین مورد خیلی مهم، دانشی است که آن را کسب می‌کنید. خود من هر روز مورد جدیدی را یاد می‌گیرم و همین امروز هم از کلیپی که در دانشگاه شما پخش شد، چیزهای بسیاری یاد گرفتم و آن این است که می‌توانیم بخندیم و شاد باشیم. برخی مواقع ما به زندگی جدی نگاه می‌کنیم و احساس می‌کنم وقتی بتوانیم شاد باشیم، می‌توانیم نگاه رو به جلوی خیلی بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به شکست تیمش برابر استقلال تهران، عنوان کرد: چند روز پیش یک بازی حساس را از دست دادیم و از همین شکست خیلی چیزها یاد گرفتیم و فکر می‌کنم تیم ما بهتر می‌شود و از این شکست درس‌های خوبی خواهیم گرفت. در زندگی خیلی چیزها را نمی‌توانیم کنترل کنیم؛ ما برای امتحانی که در پیش داریم، تلاش می‌کنیم ولی بعد ممکن است نتیجه خوبی حاصل نشود اما عکس‌العملی که پس از آن شکست خواهیم داشت و چیزهایی که از آن یاد می‌گیریم شاید از آن شکست خیلی مهم‌تر باشد.

قطبی ادامه داد: من شاید ۹۹ شکست متوالی در زندگی داشتم ولی هیچ وقت تسلیم نشدم و بازهم بلند شدم ولی برخی‌ها پس از شکست دیگر از زمین بلند نخواهند شد و تسلیم می‌شوند اما کسی که در صدمین بار بتواند موفق شود، آن کسی است که تسلیم نشد.

او با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در فصلی که شش امتیاز از این تیم کسر شد، گفت: سالی که پرسپولیس قهرمان شد، این تیم انگیزه داشت و همان دل‌شیری بود که شما دوست دارید و همین‌ها اجازه نداد که کسر شش امتیاز باعث تسلیم شدن ما شود.

یادم است زمانی که پس از این کسر امتیاز به تمرین رفتم، تمام بازیکنان ناراحت و سرهای‌شان پایین بود ولی من بازیکنان را جمع کردم و به آن‌ها گفتم شما مقصر این کسر امتیاز نیستید ولی شما قهرمان خواهید شد و شک نکنید. فکر می‌کنم همین انرژی نیز توانست بازیکنان را به کورس قهرمانی برگرداند. در همان بازی مهم، در دقیقه ۹۵ بود که دیگر همه تسلیم شدند و برخی تلویزیون‌های خود را خاموش کردند ولی شک نکنید من در قلبم این حس را داشتم که بازی بر می‌گردد که به همین صورت هم شد و ما بازی را بردیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان بیان کرد: آن‌چه می‌تواند اکنون برای فولاد یک درس باشد و در دیدار آینده نیز به ما کمک کند، این است که در بازی با استقلال تهران تمام بازیکنانم تا دقیقه پایانی مسابقه تلاش خود را کردند. در ایران ما شکست را نمی‌پذیریم و وقتی کسی شکست می‌خورد انتقادهای بدی خواهیم داشت و حرف‌هایی می‌زنیم که نباید گفته شود.

به نظر من هیچ کسی نباید از شکست بترسد و ناامید شود. نباید فکر کنیم اگر کسی مغلوب شده، کم آورده است. یک مربی ممکن است ۱۸ درصد بتواند روی تیمش اثر بگذارد ولی درصدهای بسیار می‌ماند که می‌تواند به بازیکن و داور مربوط شود که آن مربی نتواند آن‌‌ها را کنترل کند و این نیز به این معنی نیست که اگر یک مربی بازی را برد، مربی خوبی است یا اگر تیمش شکست خورد، مربی بدی است.

وی افزود: فکر می‌کنم باید دیدگاه‌مان را بازتر کنیم و شکست‌ها را بپذیریم و از آن‌ها درس بگیریم تا آن‌ها برای پیروزی‌های آینده به ما انگیزه دهند. من در کشورهای زیادی زندگی کرده‌ام ولی هر جا رفته‌ام بازهم به کشورم ایران که در آن متولد شده‌ام بر می‌گردم. ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا است زیرا در این‌جا استعدادها و هوش‌هایی وجود دارد که در هیچ جای دنیا نیست. شاید کشورهای دیگر امکانات بیشتری داشته باشند ولی همین چیزهایی که نداشتید این اجازه را به شما داده است که خلاق باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      بله وقتی از ایران و چین و ژاپن به خاری خار اخراج شدی ودولاره برگشتی ایران معلومه که ارادت خیلی قوی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج