جاباما
۸۳۸۱۲۷
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

حسن یزدانی، لیونل مسی کشتی جهان!

حسن یزدانی با شکست رقیب بلاروسی خود در فینال آن هم با امتیاز عالی توانست مدال طلای جام دانکلوف را بر گردن بیاویزد.

ورزش سه: حسن یزدانی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در همان دور نخست مقابل دیوید تیلور آمریکایی غافلگیر شد و به مدال برنز این رقابت ها بسنده کرد، بعد از چند ماه دوری از مسابقات رسمی با نظر کادرفنی در جام دانکلوف بلغارستان روی تشک رفت.

این رقابت ها که با حضور اکثر مدعیان دسته ۸۶ کیلوگرم جهان به جز تیلور آمریکایی از دیروز آغاز شد، بار دیگر با درخشش خیره کننده نابغه جویباری همراه بود. حسن یزدانی دیروز ۵ کشتی را با نمایشی بی‌نقص مقابل حریفانی از لبنان، بلغارستان، قزاقستان، روسیه و اسلواکی و با امتیاز عالی پشت سر گذاشت و به فینال رسید.

علی شعبان‌اف دارنده مدال برنز جهان از کشور بلاروس حریف یزدانی در دیدار فینال بود که بعدازظهر امروز برابر کشتی گیر آماده ایرانی قرار گرفت. این کشتی را می شد به نوعی یک مصاف انتقامی هم نامید چون چند سال و در وزن ۷۴ کیلوگرم یزدانی وقتی تازه به رده بزرگسالان آمده بود، در فینال جایزه بزرگ پاریس به این کشتی گیر بلاروسی باخته بود. شعبان‌اف همچنین چند ماه قبل عزت الله اکبری را در دسته ۷۹ کیلوگرم مسابقات جهانی بوداپست با نتیجه ای نزدیک شکست داد و به مدال برنز جهان رسید.

حسن یزدانی، لیونل مسی کشتی جهان!

در فینال هم حسن یزدانی توفان به پا کرد و با حملات پیاپی حریف چغر خود که برای شکست دادن این نابغه ایرانی روی تشک آمده بود را کلافه کرد. همان ثانیه های ابتدایی حملات یزدانی با خارج شدن پای شعبان اف از تشک همراه بود و اولین امتیاز به حسن رسید.

در ادامه در شرایطی که یزدانی از حریفش زیرگیری کرده بود، شعبان اف رو کرد و کشتی گیر ایرانی را به خاک برد تا پیش بیفتد. این برتری چند ثانیه بیشتر دوام نداشت چون بازهم شعبان اف از حمله یزدانی فرار کرد و پایش از تشک بیرون رفت. بار دیگر یک امتیاز داوران به کشتی گیر بلاروسی حساب کار را 3 بر 2 کرد؛ اما در همین حین اوج هنر یزدانی را شاهد بودیم که با اجرای فن رکبی و گردش روی پل 4 امتیاز از حریفش گرفت تا 6 بر 3 پیش بیفتد.

شعبان اف که اندوخته های خود را از دست رفته می دید، قصد داشت به حریف ایرانی خود کول انداز بزند، اما یک امتیاز دیگر را از دست داد. دفاع مطلق کشتی گیر بلاروسی یک امتیاز دیگر برای حسن در پی داشت تا او وقت اول را 8 بر 3 به سود خود تمام کند.

یزدانی که به نظر می رسید از نظر بدنی هم کاملا آماده است، با شروع وقت دوم بازهم حملاتش را آغاز کرد. بازهم حسن زیر گرفت، اما با بدلکاری شعبان اف مواجه شد و در خاک او نشست تا نتیجه کشتی 8 بر 5 شود.

این تازه آغاز هنرنمایی های نابغه ایرانی بود که با حملات پی در پی 2 بار پای حریف را از تشک بیرون کرد. یک زیرگیری بی نقص و خاک کردن حریف باعث شد نتیجه 12 بر 5 به سود یزدانی شود.

با اینکه به نظر می رسید برای اولین بار در این تورنمنت کشتی حسن یزدانی 6 دقیقه طول بکشد، او در فاصله 23 مانده به پایان کشتی حریف را به زیبایی به پل زد و 4 امتیاز دیگر از او گرفت تا با ثبت نتیجه 16 بر 5 روی تابلو داور دستور به قطع مسابقه و رای به برتری نابغه جویباری بدهد.

حسن یزدانی، لیونل مسی کشتی جهان!

مدال طلای جام دانکلوف با نمایشی بی نقص و برتری در ۶ کشتی با امتیاز عالی، آغاز راه سخت حسن یزدانی درسال ۲۰۱۹ بود. او برای رقیب اصلی خود یعنی دیوید تیلور خط و نشان جدی کشید و به هیچ کدام از حریفانش اجازه نداد که ۶ دقیقه کامل را برابرش مبارزه کنند.

یزدانی در ٢۴ سالگی به اوج پختگی رسیده و حالا همه به عنوان تک ستاره از او در دنیای کشتی یاد می کنند؛ ستاره ای در قواره لیونل مسی در فوتبال!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیوان سولی

      درود به شرفت پهلووووون

      پاسخ ها

      • تست

        تست

    • بدون نام

      سلام، باید مانند طلا هوای این ستارگان داشت، که زود افول نکنند، درود و سپاس برآنها، که مایع شادی وافتخار برای این ملت دراین زمانه میشوند،

    • مهدی حقیفی

      حسن دلاور ارسطوره کشتی جهان 0دستهای حسن پوتکی که برسروکله حریفان میخورد دوردبرتوای رستم ایران زمین

    • بدون نام

      درود بر مسی و حسن

    • بدون نام

      فقط یزدانی

    • تاآاااااجیم

      جرردن باررروس واوون امریکایی دیگه پس کریستانو رونالدو ونیمارهستن

    • تلما

      دادا بیخیال.بچسب به حسن یزدانی

    • تلما

      دادا بیخیال.بچسب به حسن یزدانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج