جاباما
۸۳۸۲۶۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

هوآوی از کانادا شکایت می کند

وکلای خانم منگ وانژو مدیرمالی شرکت هواوی که ماه دسامبر به دستور آمریکا در کانادا بازداشت شد از دولت، آژانس خدمات مرزی و همچنین پلیس فدرال این کشور به دلیل عدم رعایت حقوق موکلش در جریان بازداشت و بازجویی وی، شکایت می کند.

خبرگزاری ایرنا: وکیل خانم منگ به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا کانادا گفته است: شیوه ای که افسران کانادایی برای دست آوردن شواهد و اطلاعات از خانم منگ بکار برده اند نقض جدی منشور حقوق و آزادی های اساسی کانادا است.

وکیل دختر بنیانگذار شرکت هواوی افزود: ماموران خدمات مرزی کانادا در فرودگاه، عمدا حکم بازداشت وی را به تاخیر انداخته و قبل از دستگیری، از وی تحقیق و بازجویی کرده اند.

در دادخواست وکیل خانم منگ آمده است: او رمز و پسورد تمام دستگاه های الکترونیکی و رایانه های خود را در اختیار ماموران مرزی قرار داده است اما آنها به صورت غیرقانونی، دستگاه های وی را باز کرده و محتوی آن را بررسی کرده اند که مصداق «نقض حریم شخصی» است.

خانم وانژو، رئیس مالی شرکت هواوی چین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به درخواست مقام های آمریکایی به ظن کلاهبرداری در کانادا بازداشت شد.

او چند روز بعد به قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد شد به این شرط که در ونکور جایی که خانم وانژو در آن شهر خانه دارد خارج نشود و باقی بماند چین همان زمان از کانادا خواست که او را آزاد کند.

پس از صدور کیفرخواست برای او به اتهام کلاهبرداری در ماه ژانویه ۲۰۱۹، مقام های آمریکایی به صورت رسمی درخواست استرداد او از کانادا به واشنگتن را مطرح کردند.

وزارت دادگستری کانادا روز جمعه دوم فوریه (۱۱ اسفند) با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک جلسه دادرسی برای استرداد و یا عدم استرداد خانم 'منگ وانژو' برگزار می کند.

منگ روز ششم مارس (۱۵ اسفند) در دادگاهی در ونکور حاضر خواهد شد و در آن روز، تاریخ جلسه دادرسی استرداد تعیین خواهد شد وزیر دادگستری کانادا پس از جلسه دادرسی در مورد استرداد او به آمریکا تصمیم خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش آمریکا بتونه چین رو محدود کنه تا ماهم ازشراین کشور کمونیستی خلاص شیم

      پاسخ ها

      • ناشناس.

        خیلی هم که کمونیستی است مخصوصاً اقتصادش خخخ

    • بدون نام

      سلام مهندس مگه یادت رفته که کانادا یک مستعمره هست نه یک کشور

    • بدون نام

      سلام
      مهندس عزیز
      کانادا یک مسعمره وبرده هستند
      شما با پیشینه چند هزار ساله چگونه میخواهید از مشتی برده شکایت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج