جاباما
۸۳۸۳۲۲
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

وکیل هدایتی: فعالیت‌های او پولشویی نیست

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

برترین ها: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

در ابتدا قاضی مسعودی مقام مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی را قرائت کرد و گفت: متهمین مواظب اظهارات خود باشند و با ادب، راستی، صداقت سخن بگویند.

وی افزود: در جلسه گذشته آقای حسین هدایتی دولابی دفاعیات خود را ارائه کرد و امروز از آقای وکیل متهم ردیف اول، می‌خواهیم دفاعیات خود را بیان کند.

وکیل هدایتی: فعالیت‌های او پولشویی نیست

قاضی بعد از تفهیم اتهام متهم ردیف اول به وکیل مدافع او گفت: هر گونه دفاعی دارید بیان کنید.

پولهایی که هدایتی گرفته شامل جرم پولشویی نمی‌شود

وکیل تسخیری حسین هدایتی در دومین جلسه دادگاه گفت: منشاء پولشویی باید مال حرام یا مالی باشد که از راه غیر قانونی به دست آمده باشد بنابراین پول‌هایی که هدایتی گرفته مصداق پولشویی نیست.

سیامک مدیر خراسانی روز دوشنبه در دومین جلسه دادگاه رسیدگی درباره اتهامات هدایتی معروف به عابر بانک تیم پرسپولیس گفت: اتهام هایی که نماینده دادستان در جلسه قبل درباره پولشویی به مبلغ 586 میلیارد تومان اعلام کرده با توجه به اینکه پولی که بانک ها در اختیار هدایتی گذاشته‌اند از راه حرام نیست بنابراین پولی که از بانک گرفته شده شامل جرم پولشویی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: موکل من در 5 شرکتی که از سوی نماینده دادستان اعلام شده مسئولیت داشته ولی نه به شدتی که نماینده دادستان تهران اعلام کرده بلکه این شرکت ها متعلق به علی اکبر یقینی است و او باید جوابگو باشد.

این وکیل دادگستری افزود: نماینده دادستان درباره وام دریافتی هدایتی به نظریه اداره حقوقی استناد کرده که بر اساس این نظریه اخذ وام اگر به کیفیتی باشد که تضمین های لازم داده نشده باشد جنبه کیفری ندارد اما اگر کارشناسان در مسیر کارشناسی گزارش خلاف داده باشند یا بزرگنمایی کرده باشند جنبه کیفری خواهد داشت.

مدیر خراسانی از ریاست دادگاه درخواست کرد که تعدادی از کارشناسان این پرونده به عنوان مطلع در جلسه دادگاه شرکت کنند تا مشخص شود که آنان به چه کیفیتی تطمیع شده و نظریه خلاف واقع درباره برخی املاک اعلام کرده‌اند.
اسدالله مسعودی مقام، رئیس دادگاه در پاسخ به اظهارات وکیل هدایتی درباره جرم پولشویی گفت: پولشویی یعنی اینکه عایدات حاصل از جرم را در مسیرهایی قرار دهیم که ظاهر مشروع داشته باشد و با توجه به اصلاحات صورت گرفته قانونی بعد از رسیدگی این دادگاه، قاضی دادگاه کیفری ۲ اعلام نظر خواهد کرد.

نماینده دادستان نیز گفت: آنچه در جلسات گذشته اتفاق افتاده را بازگو می کنم، هدایی ۸ شرکت برای ضمانت اخذ کرده بود که ۴ شرکت برای تسهیلات بوده است.

وی اضافه کرد: هدایتی گفته است کل وثیقه برای آقای موسوی نژاد است که این مطلب درست نیست، هدایتی برای سه شرکت جاوید گشت هیرمند، پارمیدا و جاوید گشت پارمیدا تسهیلات گرفته است. چطور تسهیلات را از سه منبع و سه مجرا دریافت کرده است؟ سه منبع تسهیلاتی و مجرای مشترک را آقای علی اکبر یقینی اعلام کرده است.

نماینده دادستان گفت: بانک سرمایه در شرایطی بود که نمی توانست تسهیلات زیادی بدهد. بر این اساس متهمان می خواهند بانک مرکزی را دور بزنند و به دنبال بالا بردن نقدینگی بانک سرمایه می روند. پول هایی می آورند تا در بانک سپرده گذاری کنند و از این راه به نفع آنها وام و تسهیلات دریافت کنند .در این باره تفاهمنامه ای می نویسند و بانک با امضای آقای موسوی تفاهمنامه را امضا می کند. تفاهنامه به این شرح بوده است که ۳۰۰ میلیارد تومان بیاورند در بانک سرمایه برای مدت ۵ سال سپرده گذاری کنند و بعد وام و تسهیلات دریافت کنند.

قهرمانی گفت: این سپرده گذاری انجام می شود اما بعد از دو ماه که تسهیلات را از بانک دریافت کردند سپرده ها را از بانک خارج می کنند و این یک نوع دور زدن بانک مرکزی و نهادهای دولتی است.

نماینده دادستان افزود: در این رابطه آقای هدایتی ۲۱ میلیارد تومان حق دلالی می دهد در این رابطه حضور آقای شریعتی در تفاهمنامه، صوری بود در صورتی که شریعتی پیش از این اعلام کرده بود امضاء های تفاهمنامه همه با خود هدایتی بوده است و این هم به واسطه دوستی بود که با ایشان داشتم و تفاهمنامه را امضا کردم.

وی اضافه کرد: متهمان سپرده ها را تامین می کنند تا مصوبه سازی کنند و مصوبه اخذ می شود در این رابطه باید وثیقه ای بگذارند. وثیقه دو ملک در مسیر جهرم به شیراز به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان اعلامی از سوی متهمان می گذارند در صورتی که ارزش این ملک ها به گفته کارشناسان دادگستری ۳۲ میلیارد تومان بیشتر نبوده و با رقم اعلامی متهمان بزرگنمایی شده است.

نمیانده دادستان گفت: در تاریخ هشتم خرداد ۹۲ سند این دو ملک تحویل بانک می شود در صورتی که دو ملک را ۱۴۲ میلیارد تومان می خرند و قیمت غیر واقعی ۴۳۵ میلیارد تومان به بانک اعلام می کنند.

وی ادامه داد: نقش آقای هدایتی در این واقعه کاملا مشخص است در مبایعه نامه آمده است طرفین ملک را دیده و خریداری کرده اند در صورتی که هدایتی پیش تر اعلام کرده بود ملک را ندیده و خریداری کرده است. در این رابطه آقای هدایتی و موسوی نژاد در قالب ۵ شرکت مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان از بانک پول خارج کرده اند.

نماینده دادستان افزود: مهمترین نقش را در این قضایا هدایتی به همراه آقای یاسر داشته است و در ۷ مرحله تسهیلات پرداخت شده است. ناصر ضیائی از اعضای هیئت رئیسه بانک گفته است تسهیلات را به هدایتی بدهید و بعد وثیقه ملکی را بیاورد اما تا به امروز وثیقه ملکی به بانک ارائه نشده است و به این صورت متوجه می شویم که برای دریافت تسهیلات از بانک سرمایه با همکاری هدایتی و ضیائی رقم خورده است.

وی ادامه داد: نماینده دادستان برای این منظور یک شاهد احضار کرد که ماشین پولشویی آقای ضیایی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پولشویی نیست بلکه ماشین پولشوییست خخخخخ

    • بدون نام

      پول دادن به پرسپولیس که واقعا یک روش شناخته شده پولشویی بوده است.

    • بدون نام

      عجب دزد بازاری شده فقط بلدند حرف بزنند و دشمن دشمن بکنند البته اینا کار آمریکا و اسرائیل است ملت ایران نه دزدی می کنند نه دورغ میگند نه تحریم ها اثر کرده بلکه ما رو قویترهم کرده روزانه ۶ وعده کباب بره می خوریم خلاصه مملکت گل و بلبلی داریم

    • ایرانی

      طفلکی . آدم دلش براش کباب میخواد . بنده خدا کاری نکرده . ۲۰۰ وام چند میلیاردی گرفته و پس نداده . بنده خدا . خدا نگذره از کسانی که بهش تهمت میزنن .

    • بدون نام

      مگه میشه مگه داریم

    • بدون نام

      چه طور بعد از سالها امروز پی به فساد و اختلاس این افراد برده اید اینها که سالها بوده از بین المال ارتزاق میکردند اون سالها قوه قضاییه و بازرسی و غیره نبوده گویا در کشور اینها همه جدیدالتاسیس هستند

    • مریم

      راست میگه پولشویی را او نکرده باشگاه پرسپولیس کرده اگر این ثابت نشد که پولشویی اصلی باشگاه لنگ بوده زیر ابرو بر میدارم

    • بدون نام

      ایشان را نباید محاکمه کنند بلکه باید طی مراسمی ازش تقدیر کرد این برادر متولد سال۴۳ است و طبق فرمایشاتش در سال۵۷ یعنی در ۱۴ سالگی شرکت استیل آذین را تأسیس کرده است واقعا نخبه بوده است مرحبا کوچولو مرحبا نونهال احسنت نوشکفته

    • بدون نام

      باید این آقا دوهزار ملیارد تومان که از جیب مردم برداشته با کل سودش برگرداند و بعد وسط زمین چمن فوتبال آزادی اعدام شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج