۸۳۸۳۴۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

توضیحات قاسمی درباره استعفای ظریف و سفر اسد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، پیرامون استعفای ظریف و گمانه زنی پیرو اختلاف نظر با روحانی اظهار داشت: در این خصوص توضیحات لازم داده شد این استعفا موضوعی شخصی یا بر اثر اختلاف نظر با آقای روحانی نبود بلکه همانطور که گفته شد تلاشی برای ارتقای جایگاه وزارت امور خارجه بود.

خبرگزاری مهر: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، پیرامون استعفای ظریف و گمانه زنی پیرو اختلاف نظر با روحانی اظهار داشت: در این خصوص توضیحات لازم داده شد این استعفا موضوعی شخصی یا بر اثر اختلاف نظر با آقای روحانی نبود بلکه همانطور که گفته شد تلاشی برای ارتقای جایگاه وزارت امور خارجه بود.

وی گفت: آقای ظریف اعتقاد دارند وزارت امور خارجه باید بتواند وظایف ذاتی خود را انجام دهد و برای برخورداری از سیاست خارجی توانمندی که بتواند از جایگاه واقعی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند باید وزارت امور خارجه جایگاه حقیقی خودش را پیدا کند. لذا مرتبط کردن این استعفا به جناح بازی‌های رایج و بیان اینکه منشأ آن اختلاف نظری با رئیس جمهور محترم وجود داشت، موضوع اشتباهی است.

توضیحات قاسمی درباره استعفای ظریف و سفر اسد

قاسمی در خصوص سفر اخیر بن سلمان به پاکستان و اینکه آیا این کشور تعهدات خود را به ایران انجام خواهد داد یا خیر؟ افزود: روابط ما با پاکستان دیرینه است و به‌عنوان دو کشور همسایه حُسن همجواری را در روابط خود لحاظ می‌کنیم. اختلافات پیش آمده خواست حاکمیت آن کشور نیست اگر چه ما از آنها خواستیم با جدیت بیشتری بحث تأمین امنیت مرزهای دو کشور را پیگیری کنند و تماس‌های دائمی در این راستا میان ایران و پاکستان وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اختلافات میان هند و پاکستان و موضع ایران در قبال آن بیان کرد: افزایش تنش میان هند و پاکستان را از ابتدا مذموم دانستیم و با توجه به تحولات بیشتری و بین‌المللی افزایش تنش را به مصلحت هیچیک نمی‌دانیم و از آنها خواستیم از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز اختلافات خود را حل کنند.

وی تصریح کرد: ایران از هر کمکی در راستای ایجاد صلح و دوستی میان دو کشور هند و پاکستان در صورت نیاز آنها امتناع نخواهد کرد.

قاسمی در خصوص فشارهای وارده برای کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران، گفت: بحث نفوذ منطقه‌ای ایران که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی روی آن تحرکاتی صورت می‌گیرد یک نفوذ مردمی و ذاتی است و ربطی به اقدام خاصی از جانب ما ندارد و این نفوذ معنوی امری نیست که بتوان با خواست یکی دو کشور آن را کاهش با افزایش داد چرا که به پیوستگی‌های تاریخ و جغرافیا باز می‌گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران کشور شرط پذیری نیست و در حوزه مسائل داخلی و خارجی خود از دیگران اجازه نمی‌گیریم و با استقلال لازمی که داریم سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را پیش خواهیم برد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر بشار اسد و اطلاع دولت و یا وزارت امور خارجه از انجام این سفر پیش از انجام آن گفت : کسانی که باید در جریان این سفر قرار می‌گرفتند در جریان این موضوع بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      غیر مستقیم همه چیو میگن

    • بدون نام

      ربطی به ماندار.این بازی سیاسیست

    • بدون نام

      با ندام کاری چیزی ارتقا نمی یابد ...دروغ هم کافی است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج