۸۳۸۴۰۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هنگامه شهیدی فردا محاکمه می‌شود

هنگامه شهیدی که پیشتر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده بود، فردا (سه‌شنبه ۱۴ اسفند) در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر محاکمه می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: پیشتر، ۲۵ دی برای برگزاری جلسه رسیدگی تعیین شده بود اما به رغم حضور رئیس دادگاه، نماینده دادستان و من به عنوان وکیل پرونده، موکل را از زندان به جلسه دادگاه نیاوردند.

این وکیل دادگستری افزود: علت حضور نیافتن موکلم در جلسه قبلی را ابلاغ نشدن زمان برگزاری دادگاه به زندان اعلام کردند که یا دفتر شعبه ۳۶ جلسه رسیدگی را به زندان ابلاغ نکرده یا مسئولان بند ۲۴۱ اوین متهم را به دادگاه نیاوردند.

ترک همدانی اضافه کرد: اشتباه از سوی هر کسی هم که باشد، خسارت سنگینی به موکل وارد شده است زیرا اگر همان موقع جلسه دادگاه برگزار و حتی رأی بدوی عیناً تأیید می شد، تخفیفات عفو اخیر رهبر انقلاب شامل حال موکل شده و از زندان آزاد می شد.

وکیل مدافع شهیدی با بیان اینکه خسارت وارد شده به موکلش غیرقابل جبران است افزود: در جلسه بعدی دادگاه که ۱۴ اسفند تعیین شده، این موضوع را درخواست خواهیم کرد تا بدانیم علت حضور نیافتن موکلم در جلسه قبلی چه بوده است.

سال ۹۵ هنگامه شهیدی به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» دستگیر و پس از ۶ ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد.

شهیدی پس از آزادی از زندان در یادداشتی در فضای مجازی که اسفند سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد: اینجانب «هنگامه شهیدی» هر گونه ارتباط خود را با کانال خبری آمدنیوز تکذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌کنم.

پس از گذشت مدتی، شهیدی به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجدد تحت تعقیب قرار گرفت. پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌کرده، دستگیر و به زندان معرفی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دهم تیر از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.

بر اساس آنچه پیشتر مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی گفته، افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.

نهایتاً پرونده شهیدی برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع و دادگاه پس از برگزاری جلسه محاکمه، متهم را به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت قطعیت یافتن این حکم، ۷ سال و نیم حبس در خصوص شهیدی اجرا می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج