۸۳۸۴۱۵
۳۱ نظر
۵۰۳۸
۳۱ نظر
۵۰۳۸
پ

حمایت سلطان از حسین هدایتی؛ پس لرزه پول‌های کثیف در فوتبال

چند هفته گذشته روز‌های سختی برای فوتبالی‌های کشور بوده است. فشار‌های رسانه‌ها و افکار عمومی بر فوتبالی‌ها از محاکمه حسین هدایتی معروف به عابر بانک فوتبال شروع شد و حالا با ماجرای درگیری فرهاد مجیدی با پک پلیس راهور ناجا شدت گرفته است.

برترین ها - زینب نثار: چند هفته گذشته روز‌های سختی برای فوتبالی‌های کشور بوده است. فشار‌های رسانه‌ها و افکار عمومی بر فوتبالی‌ها از محاکمه حسین هدایتی معروف به عابر بانک فوتبال شروع شد و حالا با ماجرای درگیری فرهاد مجیدی با پک پلیس راهور ناجا شدت گرفته است.

حمایت سلطان از حسین هدایتی؛ پس لرزه پول‌های کثیف در فوتبال

حمایت غیر منتظره سلطان از مفسد اقتصادی

در همین حال اظهارات جدید سلطان فوتبال درباره لزوم حمایت جامعه فوتبالی از حسین هدایتی در روز یکشنبه ۱۲ اسفند، موج جدیدی از واکنش‌ها و انتقادات را در رسانه‌ها به وجود آورده است. حسین هدایتی که متهم به اختلاس و پولشویی‌های کلان است، مبالغ هنگفتی از پول‌های بادآوره اش را در فوتبال و به خصوص به عنوان اسپانسر تیم پرسپولیس خرج کرده است. دادستان این پرونده مدتی پیش اعلام کرد کسانی که از این متهم، پولی به عنوان هدیه و از این دست عناوین گرفته اند باید آن‌ها را برگردانند. وی گفته این پول‌ها متعلق به مردم است و باید به بیت المال پس داده شود.

حمایت سلطان از حسین هدایتی؛ پس لرزه پول‌های کثیف در فوتبال

در شرایطی که پرسپولیسی‌ها و برخی اسطوره‌های فوتبال کشور مانند علی کریمی به دلیل رابطه نزدیک با حسین هدایتی زیر تیغ انتفاد‌ها هستند، علی پروین از ضرورت حمایت از این متهمِ اختلاس‌های بزرگ حرف زده است. پروین در مصاحبه‌ای گفته است: «اتفاقا جمعه شب توی فکر آقای هدایتی بودم. اینجا هم به شما می‌گویم باید نامه‌ای تنظیم کنیم که به امضای همه فوتبالی‌ها برسد. به هر حال آقای هدایتی برای فوتبال این مملکت خیلی زحمت کشیده و شاید این نامه بتواند کمکی به او بکند».

سلطان فوتبال ایران همچنین درباره صحبت‌های دادستان درباره لزوم برگرداندان پول‌ها و هدایای دریافتی توسط فوتبالی‌ها هم تاکید کرده که این پول‌ها به عنوان هدیه به آن‌ها داده شده و دیگر نمی‌توانند برگردانند. این اظهارات عجیب علی پروین با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. برخی‌ها از حمایت پروین از یک مفسد اقتصادی متعجب شده و از وی انتقاد کرده اند.

خبر‌های مختلفی هم منتشر شده مبنی بر این که برخی از فوتبالیست‌ها به دلیل دریافت پول از حسین هدایتی در گذشته به کمیته انضباطی فدراسیون احضار شده اند.

کلاهبردار بزرگ در اقتصاد و حاتم طایی در فوتبال

محاکمه حسین هدایتی دولابی از دی ماه به عنوان مفسد اقتصادی آغاز شده است. او یکی از متهمان اصلی در پرونده اختلاس هزاران میلیاردی در بانک سرمایه است.

به گفته دادستان این پرونده، حسین هدایتی در پوشش ۸ شرکت صوری که همه آن‌ها به اسم افراد بی بضاعت و کارتن خواب ثبت شده، اقدام به دریافت ۵۸۶ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه کرده است.

هدایتی با تبانی با مدیران بانکی بدون رعایت تشریفات اداری و از طریق گران نشان دان وثیقه ها، این اعتبارات مالی را دریافت کرده است. وی با گذشت ۴ سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی اش، هنوز آن‌ها را پرداخت نکرده است. هدایتی در حال حاضر حدوده ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به بانک سرمایه دارد.

حسین هدایتی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی فعال بوده و با پول‌های بادآوره سود‌های گزافی به دست آورده از ۱۵ سال پیش وارد میدان فوتبال هم شد. او که مالک هولدینگ بزرگ استیل آذین ایرانیان بود ابتدا باشگاه استیل آذین را با حمایت مالی این هولدینگ راه اندازی کرد. باشگاه استیل آذین که علی پروین هم از چهره‌های مهم آن بود آن طور که هدایتی انتظار داشت، نتواند موفقیت چندانی بدست آورد. درباره فساد و زد و بند در این باشگاه همان موقع حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد؛ از خرید داور و بازیکنان تیم‌های حریف تا رشوه به مدیران فدراسیون فوتبال.

حمایت سلطان از حسین هدایتی؛ پس لرزه پول‌های کثیف در فوتبال

حسین هدایتی بعد از نرسیدن به اهدافش در استیل آذین به تیم پرسپولیس نزدیک شد و پول‌های کلانی برای این باشگاه خرج کرد. او برای خرید بازیکن، پاداش به بازیکنان و بسیاری از چیز‌ها به پرسپولیس کمک مالی می‌کرد. به پاس این بذل و بخشش ها، پرسپولیسی‌ها حتی شنل قرمز این باشگاه را هم بر دوش او انداختند. حتی در برهه‌ای حرف خرید باشگاه قرمز‌ها توسط حسین هدایتی هم مطرح شد.

این روز‌ها در کنار همه سرزنش‌ها و حمله‌هایی که به تیم پرسپولیس برای دریافت کمک مالی از هدایتی می‌شود، عده‌ای اعتقاد دارند تنها قرمز‌ها نبودند که از این مفسد اقتصادی پول گرفته اند. پول کثیف هدایتی در همه بخش‌های فوتبال کشور وارد شده است. هدایتی در بسیاری از برنامه‌های مختلف فوتبال و لیگ برتر اسپانسر بوده است. حتی او به فدراسیون فوتبال در پرداخت دستمزد کیروش کمک مالی کرده است.

رسوخ فساد و پولیشویی از فوتبال تا سینما

مدت هاست که افراد مختلف درباره پولشویی و ورود پول‌های کثیف اختلاس‌ها در عرصه‌های مختلف مانند ورزش، سینما و تلویزیون و فرهنگ هشدار می‌دهند. حتی مدتی است در قوه قضاییه پرونده‌ای درباره پولشویی در سینما و سرمایه گذاری برخی از متهمان به اختلاس در فیلم‌ها و سریال‌ها تشکیل شده است؛ بنابراین پولشویی در کشور فقط مختص به فوتبال نشده و بخش‌های مختلف دیگری از جمله فرهنگ و هنر را هم گرفتار کرده است. ورود این پول‌ها بیش از هر چیز تهدیدی برای این حوزه‌ها و فعالان در آن هاست. به عنوان مثال پدیده‌هایی مانند زدبند و خرید بازیکن و داور در تیم استیل آذین موجب پایین آمدن سطح فوتبال و پسرفت آن و همچنین افول شایسته سالاری می‌شود.

به نظر می‌رسد شفافیت و مبارزه با فساد علاوه بر اقتصاد در حوزه‌های دیگری مانند ورزش و فرهنگ و هنر هم ضروری است. منابع مالی اسپانسر‌ها و حامیان در این فعالیت‌ها و نحوه خرج شدن پول‌های ورودی به این حوزه‌ها باید روشن و شفاف بوده و ضوابط سختگیرانه‌ای باید در این مورد وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینکه پوله مزه کرده ،پس دادنش به بیت المال براشون سخته ،حالا میخوان ار آقا حمایت هم بکنن ،شریک دزد و رفیق قافله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره علی آغا پروین هم سهمی بردن از این فساد و به قول خودشون حقشون رو از این فوتبال گرفتن!

      • بدون نام

        تا وقتی حکم قطعی بر علیه متهم صادر نشده است نباید اینگونه در افکار عمومی کمر به قتل آبروی او بست .
        افتاده را پای زدن نه کار مردان بود .

    • بدون نام

      ازلنگی جماعت مگه میشه انتظاردیگه ای داشت اینم خودش پسرش اختلاس گره واحتکارگر خداروشکردست مافیای سرخ برای همه روشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره اُشکول! تاجی ها از اینم کثیف تر و بیشرفتر هستن. هنوز گندش در نیومده. بذار، نوبت شماهام میرسه! ما هم به ریش کثیفتون می‌خندیم.

      • بدون نام

        پسرش که فساد مالی وحشتناکی داشت و گند کاری بزرگی راه انداخته بود و کلی شاکی داشت

      • محمد

        بله داش باهات موافقم ازمکتب لنگ انتظاربیشتری نیست.

    • بدون نام

      آخی سلطان و ... نداره

      همه میدونن پرسپولیسی ها از پول کلان گرفتن



      اون پولای که باهاش داور و ... خریده چی میشه



      اگر چند سال پیش گرفتار میشد پرسپولیس یک بار هم قهرمان نمیشد



      این موضوع فقط در رابط با پرسپولیس نیست
      استقلال و... همین هست
      اونا هم با پول قهرمان شدن

      فوتبال ایران کثیف هست





      حسینی باش نمایش بده بی سانسور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه خفه لطفا ، هدایتی اسپانسر بوده ، نیومده وسط زمین گل بزنه ، ۴ تا توی یک بازی از پرسپولیس خوردید حتما هدایتی زده گلهاش رو ؟؟؟ عابر بانک کیسه هم نفر بعدیه منتظر باش به زودی صداش درمیاد

      • علی

        خخخ پرسپولیسی نسوز هم استقلال هم پرسپولیس هردوتاشون فوتبالو به گند کشیدند و پول های کثیفو گرفتند.

    • بولدوزر

      علی آقا سلطان.ازجیب مردم وبیت المال ورداشتن وخرج کردن.که نمیشه گفت کمک به فوتبال.عزیز من.میگن غارت.دزدی......

    • بدون نام

      اینهمه اختلاسگر و دزد هست کسی کاری بهشون نداره بازم خوبه حداقل هدایتی کارهای خیر زیادی انجام داد.تازه اختلاس که نکرده وام گرفته

      پاسخ ها

      • پیروزه

        وام گرفته که پس نده شهر هرته حتما میگید نوش جانش واقعا متاسفم برای کشورم.....

      • بدون نام

        بدبخت از من و تو دزدیه و یک صدمش رو هم خرج کار به خیال شما خیر نکرده. پولی هم که خرج فوتبال کرده برای این بوده که وارد بازی و کثافت کاری مافیای فوتبال بشه و فرصت بیشتری برای چاپیدن مردم داشته باشه

      • بدون نام

        عزیز دل اون پول حق من و شما بوده که با وضع فلاکت بار زندگی میکنیم نه فوتبالیستهای بی عرضه

      • بدون نام

        وام قرض الپس نده ازجیب مردم بدون هیچ گونه تشریفات که بقیه مردم باید انجام بدن

    • بدون نام

      آقای پروین ،هدایتی خون مردم رامکیده درسته سبیل شما راچرب کرده ولی حمایت ازاو خیانت به ملت است

    • بدون نام

      این یعنی نباید تاوان مفت خوری بده

    • حجت

      اکنون به تیز بینی ناصر خان حجازی پی می برم ناصر خان اولین کسی بود با صدای رسا گفتند فساد در فوتبال هست روحش شاد و یادش گرامی و راهش مستدام باد
      پرسپولیس تیم حکومتی هست و رانتی که استفاده کرده است باید شفاف سازی شود

    • راما

      به باشگاه استقلال هم کمک کرده برای خرید کاوه رضایی 800 میلیون به باشگاه داده

    • راما

      پول مفت یه پشت جبهه رفتن 1500 میلیارد وام من واسه بیست میلیون صد تا سنگ جلوی پام انداختن یکی هم مثل این هئيت هم داره واسه عاشورا ای داد باید این .....هر چی سر ادم خرافاتی میاد کمه

    • بی نام

      خود پروین هم لنگش تو ماجرای خانه سازی با پول مردم و تحویل ندادن خانه ها به اونا درگیر بود . از یه قماشن.

    • بدون نام

      مایکی کهن چرا افتابی نمیشه

    • بدون نام

      خداروشکر فساد و رانت و .... در همه جای این کشور رخنه کرده، هرجا رو بگیرن ( اگه بگیرن!) از یه جا دیگه در میره

    • بدون نام

      براي فوتبال زحمت نكشيده پول معلما را دزديده داده به فوتباليست ها .....اسم اين زحمته ...!!!!1

    • بدون نام

      براي فوتبال زحمت نكشيده پول معلما را دزديده داده به فوتباليست ها .....اسم اين زحمته ...!!!!1

    • بهروز رهبری فرد

      پروین خودش دزده با ساختمان سازی های قلابی پول های مردم رو.بالا کشیدن

    • بدون نام

      اینقدر نگید سلطان سلطان
      میان اینم میگیرن ها

    • بدون نام

      علی پروین که تکلیفش معلومه که ازاین پولهازیادگیرش اومده امابرای علی کریمی متاُسفم که ادعای پرچمداری مبارزه بافساددرفوتبال روداشت اماخودشم بعله

    • ToTo

      منش ومرام سلطان بیشتر از این چیزاست سلطان به امثالی مثل هدایتی احتیاجی نداره یه عمر زحمت کشیده که با عزت باشه مثل مرحوم حجازی این شعرا برای ما اهمیتی نداره من خودم قلبن علی آقا ومرحوم حجازی رو دوست دارم و قابل احترام ربطی هم به قرمزو آبی نداره

    • بدون نام

      خدا همیشه با حق است اقای پروین از اه مظلوم بترس که به زمینت میزند اونهم از پسرت از بیت المال به پول کلانی رسید اونهم ار خودت از یک اختلاسگر حمایت میکنی یعنی چه هدیه بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج