۸۳۸۴۲۷
۸ نظر
۵۰۱۹
۸ نظر
۵۰۱۹
پ

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند جوانان، آینده‌سازان هر مملکتی هستند. انصافاً هم باید گفت: چنین گفته‌ای کاملاً صحت دارد و اگر فردی در نوجوانی و جوانی برای خودش اهداف قابل دسترسی را ترسیم کند و با تمام وجود، انرژی و وقت خود را به رسیدن به این هدف‌ها اختصاص دهد بدون شک به موفقیت می‌رسد و به‌رغم اینکه در سنین جوانی قرار دارد به قول قدیمی‌ها بارش را می‌بندد و کار و کاسبی‌اش حسابی سکه می‌شود.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند جوانان، آینده‌سازان هر مملکتی هستند. انصافاً هم باید گفت: چنین گفته‌ای کاملاً صحت دارد و اگر فردی در نوجوانی و جوانی برای خودش اهداف قابل دسترسی را ترسیم کند و با تمام وجود، انرژی و وقت خود را به رسیدن به این هدف‌ها اختصاص دهد بدون شک به موفقیت می‌رسد و به‌رغم اینکه در سنین جوانی قرار دارد به قول قدیمی‌ها بارش را می‌بندد و کار و کاسبی‌اش حسابی سکه می‌شود.

بدون شک این موفقیت‌ها در جامعه‌ای که فرد در آن زندگی می‌کند بازتاب خواهد داشت و چنین جامعه‌ای آینده‌ای درخشان‌تر را پیش‌رو خواهد داشت. اگر مجموعه مطالب آینده‌سازان جهان را مطالعه کرده باشید حتماً در جریان هستید که پیش از این برای شما از جوان‌های موفق آسیایی و اروپایی گفتیم که کمتر از ۳۰ سال سن دارند و به بالاترین درجه‌های موفقیت رسیده‌اند.

در ادامه قصد داریم برای شما از آینده‌سازان آمریکایی و کانادایی بگوییم، این چهره‌های جوان و بانشاط زیر ۳۰ سال سن دارند، اما ناممکن را ممکن کرده‌اند و به دستاورد‌هایی رسیده‌اند که بسیاری از افرادی که سن و سال بسیار بیشتری دارند از رسیدن به چنین موفقیت‌هایی باز مانده‌اند. به همین منظور در ادامه فهرستی از موفق‌ترین جوان‌های آمریکایی و کانادایی در عرصه فرهنگ و هنر در سال ۲۰۱۹ را با شما در میان می‌گذاریم که کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

توفیق آبیجاکو

طراح لباس ۲۰ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

همان‌گونه که حتماً شما هم شنیده‌اید گفته می‌شود که آمریکا را مهاجرین ساخته اند و واقعاً هم این گفته صحت دارد، برای اثبات آن کافی است به فهرست افراد موفق آمریکایی نگاهی داشته باشید که بسیاری از آن‌ها تباری غیر آمریکایی دارند. توفیق آبیجاکو (Taofeek Abijako) نیز زاده نیجریه است و به آمریکا مهاجرت کرده، این طراح لباس موفق که سن و سال بسیار کمی هم دارد برند لباس‌های آقایان خود را زمانی که به دبیرستان می‌رفت راه‌اندازی کرد و برای تأمین هزینه مورد نیاز جهت راه‌اندازی این برند طراحی‌های خود را با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار می‌فروخت تا اینکه دست آخر هزینه مورد نیاز جمع شد و برند شخصی‌اش را راه‌اندازی کرد.

آبیجاکو برند خودش را با نام هِد آو استِیت پلاس (Head Of State) به ثبت رسانده است و این نام را از آهنگی با همین اسم، اثر فِلا کوتی (Fela)، خواننده و فعال نیجیریایی الهام گرفته است. در حال حاضر لباس‌هایی که آبیجاکو تولید می‌کند با قیمت‌های گزافی بین ۴۷۰ تا ۸۶۰ دلار به‌فروش می‌روند.

استرلینگ بَرِت

مؤسس جوان ۲۹ ساله برند کریوی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

استرلینگ (Stirling Barrett)، نیز همانند بسیاری از کارآفرینان این فهرست زمانی که نوجوان بود به فکر کار و کاسبی افتاد و آثار عکاسی خود را به فروش می‌رساند. وی که زاده نیو ارلئان است به مدت ۵ سال عکس‌های هنری خود را می‌فروخت تا اینکه نهایتاً به این فکر افتاد که گالری خودش را راه‌اندازی کند، اما از چنین کاری صرف‌نظر کرد و در عوض برند کریوی (KREWE) را با هزینه شخصی‌اش به راه‌انداخت.

استرلینگ در این برند عینک‌های آفتابی، طبی و ورزشی می‌فروشد و این عینک‌ها از سلولز ساخته می‌شوند تا وزن بسیار کمی داشته باشند. از طرف دیگر عینک‌های برند کریوی زیبایی و جذابیت خاصی نیز دارند و این عینک‌ها در بازار با قیمتی حدود ۲۲۵ تا ۴۹۵ دلار به‌فروش می‌رسند.

عینک‌های برند کریوی در مدت کوتاهی مشتریان زیادی بدست آوردند و این برند در سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته است. جی‌جی حدید، سرنا ویلیامز، بیانسه و کندال جنر را می‌توان از مشتریان ثابت عینک‌های کریوی نام برد.

امیلی آدامز بادِ

طراح ۲۹ ساله لباس و مؤسس برند بادِ

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

امیلی (Emily Adams Bode) طراح بسیار وسواسی و سخت‌گیری است و هر کدام از لباس‌هایی که طراحی می‌کند داستان خاص خودش را دارند. امیلی متولد آتلانتا است و برند خودش را در سال ۲۰۱۶ در نیویورک راه‌اندازی کرد.

در این برند بیشتر شاهد پوشاک آقایان هستیم، این پوشاک طراحی‌های خاصی دارند و مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها نیز از پارچه‌های آنتیک و قدیمی استفاده می‌شود و تاریخچه ساخت بعضی از این پارچه‌ها به حدود یک قرن پیش باز می‌گردد.

در نتیجه لباس‌هایی که امیلی آدامز در برند بادِ تولید می‌کند حالتی کلاسیک و شیک دارند و به لحاظ قیمت نیز پوشاک بسیار گران‌قیمتی به‌حساب می‌آیند. امیلی آدامز در مسابقات Vogue/CFDA سال ۲۰۱۸ توانست مقام دوم طراحی را بدست بیاورد.

جردن کستیل

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جردن (Jordan Casteel) یک نقاش فیگوراتیو است و طراحی‌های نزدیک و صمیمی از هم‌محله‌ای‌های خود در منطقه هارلم (Harlem)، انجام می‌دهد. عمدتا در این منطقه سیاه‌پوستان زندگی می‌کنند و در بیشتر نقاشی‌های جردن شاهد زندگی روزانه مرد‌ها هستیم که سگ‌هایشان را برای هواخوری بیرون آورده‌اند یا با نشستن روی صندلی‌های تاشو، گذر عمر را در کنار خیابان مشاهده می‌کنند.

منتقدین آثار هنری، نقاشی‌های جردن کستیل را به لحاظ سبک با نقاشان مطرحی مانند جاکوب لاورنس و هنری ماتیسه مقایسه می‌کنند. آثار جردن کستیل تاکنون در گالری‌های مختلفی در آمریکا به نمایش گذاشته شده است و در حال حاضر به‌صورت موقت در هنرکده راتگرز (Rutgers)، به هنرجویان این مؤسسه، نقاشی درس می‌دهد.

الکس چاوز

هنرمند ۲۸ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

الکس (Alex Chaves) هنرمند نقاش جوانی است که آثار وی مورد توجه جامعه هنری جهانی قرار گرفته است و نیویورک تایمز، نقد‌های بسیار مثبتی برای نقاشی‌های فیگوراتیو الکس چاوز نوشته است. آثار الکس چاوز تاکنون در گالری‌های هنری نیویورک به نمایش گذاشته شده است و گالری‌های کانادا و اروپا نیز میزبان نقاشی‌های زیبا و هنرمندانه الکس چاوز بوده‌اند.

الکساندر دایلانس

مؤسس ۲۱ ساله برند پوشاک ناساسیزنز

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

الکساندر (Alexandre Daillance) برند ناساسیزنز (NASASEASONS) را در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد، در این برند با پوشاکی طرف هستیم که طراحی‌های آن‌ها از سبک پوشش مردم آمریکا در دهه ۹۰ میلادی الهام گرفته شده است. الکساندر دایلانس جوان بسیار خلاقی است که هنوز تحصیلات خودش را به پایان نرسانده، اما خلاقیت او باعث شده تا برند پوشاکی که راه‌انداخت به سرعت میان دل جوان‌ها جا باز کند.

در کنار طراحی‌های لباس جالبی که الکساندر انجام می‌دهند، این جوان خوش‌آتیه روی تیشرت‌های این برند نیز عبارت‌های جالبی می‌نویسد که نظر مشتریان را بیشتر به محصولات این برند جلب کند. لباس‌های این برند قیمت‌های گرانی نیز دارند و یکی از کلاه‌های طراحی شده توسط الکساندر دایلانس، توسط بیانسه، کیم کارداشیان، دختر کوچک کانیه وست و جیمز هاردن (بازیگر بیس‌بال) پوشیده شده است. این کلاه به تنهایی چیزی حدود ۹۰ دلار قیمت دارد.

الکساندر دایلانس با رولینگ استونز نیز برای طراحی مجدد لوگوی این گروه همکاری داشته است و طراحی‌های تور ۲۰۱۸ این گروه را انجام داد.

وایولت دنیسون

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

وایولت (Violet Dennison) هنرمند نیورویکی است که سعی دارد ضعف‌های دستگاه‌های حاکم را با مجسمه‌هایش به‌تصویر بکشد. به همین دلیل با مجسمه‌هایی مفهومی و زیبا از جانب وایولت طرف هستیم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برای نمونه وایولت در یکی از آثارش گیاهان دریایی را از دیوار گالری آویزان کرده تا تا ثابت کند مصرف نادرست آب‌هایی که در زراعت استفاده می‌شود می‌تواند به بحران تولید بیش از حد خزه منجر شود.

در یکی دیگر از کارهایش نیز وایولت دنیسون، لوله‌ای که آب آلوده حمام از آن خارج می‌شود را روی زمین گالری قرار داده تا ثابت کند که انحراف این آب تا چه اندازه به طبعیت و زندگی انسان‌ها آسیب وارد می‌کند.

آثار وایولت دنیسون تاکنون در گالری‌های مختلف نیویورک به نمایش گذاشته شده است و قرار است در سال ۲۰۱۹، اروپایی‌ها نیز میزبان اثر‌های وایولت دنیسون باشند.

جان ادموندز

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جان ادمونز (John Edmonds)، هنرمند اهل واشینگتن دی. سی است و اولین فرد از تمام اعضای خانواده‌اش بود که توانست راهی دانشگاه شود. جان راه خود را به دانشگاه معتبر ییل (Yale) باز کرد و در این دانشگاه در رشته عکاسی فارغ‌التحصیل شد.

آثار جان ادموندز تاکنون در موزه هنر کلمبوس و میلواکی به نمایش گذاشته شده است و گالری‌های لس‌آنجلس و نیویورک نیز میزبان اثر‌های جان ادمونز بوده اند. در سال ۲۰۱۸ جان ادموندز کتابی نیز به چاپ رساند و قرار است وی در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان یکی از اعضای افتخاری در هیئت علمی دانشگاه ییل حضور پیدا کند.

لیسک فِنگ

طراح ۲۸ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

لیسک (Lisk Feng) زاده چین و بزرگ‌شده آمریکا است، این طراح موفق در نیویورک زندگی می‌کند و برای مشتریان معروفی مانند نیویورک تایمز، نیویورکر، اپل، پنگوئن، ایربی. ان. بی و شنل تاکنون طراحی‌های زیادی انجام داده است.

طراحی‌های لیسک فنگ، آثار مفهومی و نمادینی هستند که برخی از آن‌ها مشکلات جامعه آمریکا را نیز به نقد کشیده‌اند. در این زمینه می‌توان به یکی از طراحی‌های او اشاره کرد که در آن شاهد یک اسلحه هستیم که لوله آن شبیه به عمارت پارلمانی آمریکا است. این طراحی با هدف اعتراض به قانون آزادی سلاح در برخی از ایالت‌های آمریکا انجام شده است.

لیسک فنگ سابقه طراحی سه جلد کتاب کودک را نیز در کارنامه‌اش دارد و طراحی‌های او در جشنواره‌های مختلف، جایزه‌هایی برای این هنرمند خوش‌آتیه به دنبال داشته‌اند.

چلسی گلدمن

طراح لباس ۲۸ ساله و مؤسس برند سی. اف گلدمن

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

چلسی (Chelsea Goldman)، تحصیلات خود را در رشته طراحی لباس در لندن به پایان رساند و مدتی نیز در مؤسسه طراحی پوشاک سلین (Celine)، دوره دید تا در نهایت در سال ۲۰۱۴ به آمریکا بازگشت و برند پوشاک زنانه خود را راه‌اندازی کرد.

لباس‌هایی که چلسی طراحی کرد به سرعت راه خود را به فروشگاه‌های پوشاک تراز اول آمریکا باز کردند و در کنار فروشگاه‌های آمریکا، خاورمیانه و هنگ‌کنگ نیز از مناطقی به‌حساب می‌آیند که پوشاک برند سی. اف گلدمن در این قسمت‌ها به فروش می‌رسد.

ریحانا، سولانژ نولز و بیانسه را می‌توان از سلبریتی‌هایی نام برد که طرفدار لباس‌های برند سی. اف گلدمن هستند.

دنیل گوئیزیو

طراح لباس ۲۸ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

دنیل (Danielle Guizio) زاده نیوجرسی است و برند پوشاک خودش را در سال ۲۰۱۴ با ۴۰۰ دلار پس‌اندازی که داشت راه‌اندازی کرد. پوشاک برند نیل گوئیزیو به‌سرعت در میان مشتریان هوادار پیدا کرد و در حال حاضر لباس‌زیر‌های این برند چیزی حدود ۹ دلار قیمت دارند.

بلا حدید، کندال جنر و هیلاری بالدوین را می‌توان از سلبریتی‌هایی نام برد که علاقه خاصی به لباس‌های برند دنیل دارند و پوشاک این برند به‌صورت آنلاین در هنگ‌کنگ، ژاپن و میلان نیز قابل خریداری است. گفته می‌شود برند دنیل گوئیزیو در سال ۲۰۱۸ میلادی چیزی حدود ۲.۵ میلیون دلار درآمد داشته است و با توجه به رشدی که از این برند سراغ داریم، در سال‌های آتی نیز پیش‌بینی می‌شود که آینده‌ای روشن پیش روی این برند قرار داشته باشد.

متیو آنجلو هریسون

هنرمند ۲۸ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

متیو (Matthew Angelo Harrison) ساکن دیترویت است و مجسمه‌هایی می‌سازد که لوازم منزل مینیمالیستی دهه ۱۹۷۰ را در ذهن یادآور می‌شود. در آثار او شاهد بازتاب فرهنگ آفریقایی نیز هستیم و اصالت کار‌های او باعث محبوبیت آثارش شده است و تاکنون گالری‌های دیترویت، آتلانتا و موزه نیویورک میزبان کار‌های متیو آنجلو هریسون بوده‌اند.

متیو آنجلو آثارش را در موزه هنر‌های معاصر شیکاگو، هارلم و میشیچان نیز به نمایش گذاشته است و با توجه به استقبالی که از آثار این هنرمند جوان به عمل می‌آید، پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نیز حرف‌های بیشتری برای گفتن در هنر مجسمه‌سازی داشته باشد.

فلیسیا هانگ و نیکولاس اُزمبا

موسسین ۲۷ ساله شرکت طراحی این کامن ویث

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

فیلسیا و نیکولاس (Felicia Hung and Nicholas Ozemba) در دانشگاه با هم همکلاسی بودند و پس از فارغ‌التحصیلی شرکت طراحی خودشان را در بروکلین در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کردند. این شرکت تمرکز ویژه‌ای به طراحی لوازم منزل دارد و بعضی از کار‌هایی که این هنرمندان جوان انجام داده‌اند قیمت‌های بسیار گزافی دارد که در این زمینه می‌توان به یک چراغ‌مطالعه زیبا اشاره کرد که قیمت آن حدود هزار دلار است.

سایر طراحی‌هایی که این طراحان جوان برای لوازم منزل انجام می‌دهند نیز قیمت کمی ندارد و موسسین شرکت طراحی این کامن ویث (In common with) برنامه دارند تا در آینده تمامی لوازم منزل را با طراحی جدید و جذاب عرضه کنند.

سایمون سنت جیمز لکامت

طراح ۲۶ ساله و مؤسس استودیو سایمون سنت جیمز

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

سایمون (Simon St. James LeComte) در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و بیشتر فعالیت او را در زمینه طراحی صنعتی شاهد هستیم. طراحی نورپردازی برای رستوران‌ها و هتل‌ها یکی از اصلی‌ترین کار‌های سایمون است و استودیو تحت‌نظر او سابقه خوبی در تلفیق سبک‌های نورپردازی اواسط قرن گذشته و نورپردازی مدرن دارد.

سایمون تاکنون ده‌ها پروژه نورپردازی در لس‌آنجلس انجام داده است و بیشتر منابع نوری که در پروژه‌هایش استفاده می‌شوند را شخصاً می‌سازد تا نتیجه کار دقیقاً همان چیزی باشد که انتظار دارد.

محصولات ساخت دست این استودیو در بیشتر ۱۰۰ فروشگاه در قسمت‌های مختلف آمریکا نیز به‌فروش می‌رسد و این جوان ۲۶ ساله از طریق همین راه، کار و کاسبی سکه‌ای برای خودش را‌ه‌اندازی کرده است.

هانا لِوی

هنرمند ۲۷ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

هانا لوی (Hannah Levy) از آن دسته مجسمه‌سازانی است که از هر چیزی که می‌بیند الهام می‌گیرد، در نتیجه خلاقیت بی‌پایانی را در آثار هانا شاهد هستیم. جذابیت آثار هانا لوی باعث شده تا گالری‌های معتبری در آمریکا، آثار این مجسمه‌ساز جوان را به نمایش بگذارند.

حضور مجسمه‌های ساخت دست هانا لوی در گالری‌های معتبر آمریکایی باعث شد تا پای این مجسمه‌ساز به کشور‌های دیگر نیز باز شود و تاکنون گالری‌های توکیو، پاریس و شانگ‌های میزبان آثار هانا لوی بوده‌اند.

ویکتوریا مانگانیِلو

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

ویکتوریا (Victoria Manganiello) استعداد خاصی در درست کردن آثار هنری با پارچه دارد و حتی لوازم کارش را نیز تاجایی که امکان داشته باشد شخصاً درست می‌کند تا دقیقاً به مواد و رنگ‌هایی دست‌پیدا کند که مد نظر دارد.

ویکتوریا نخ‌هایی که برای آثار هنری‌اش نیاز دارد را خودش میریسد و با رنگ‌هایی که درست کرده این نخ‌ها را رنگ می‌کند. آثار هنری ویکتوریا مانگانیلو درموزه‌های نیویورک، بوستون و چندین گالری معتبر آمریکایی به نمایش گذاشته شده و نظر هنردوستان را به‌خود جلب کرده است.

این آثار در کنار آمریکا، در ایتالیا، بلغارستان و کرواسی نیز به‌نمایش گذاشته شده‌اند. ویکتوریا در دانشگاه نیویورک هنر و طراحی درس می‌دهد.

تایلر میچل

عکاس ۲۳ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

تایلر (Tyler Mitchell) در رشته هنر درس خوانده است و در حال حاضر در بروکلین مشغول به عکاسی و فیلمبرداری است. در سال ۲۰۱۵، تایلر میچل اولین کتاب خود را که عکس‌هایی از ساختمان‌ها و صحنه‌هایی از اسکیت‌کردن جوان‌ها در آن وجود داشت را منتشر کرد.

پس از گذشت مدتی که هنر تایلر در عکاسی به همگان ثابت شد، پیشنهاد‌هایی از جانب برند‌های معتبر دریافت کرد و عکسی که مجله وُوگ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ از بیانسه در روی جلد چاپ نمود، توسط تایلر میچل عکاسی شده بود.

تایلر میچل سابقه همکاری با مارک جاکوب، گیونچی، کنورس (Converse) و سولانژ نولز را در کارنامه‌اش دارد.

ارین جین نلسون

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

ارین (Erin Jane Nelson) از دوران نوجوانی به طراحی و عکاسی علاقه داشت و در آثار او شاهد ترکیبی از سنت‌های جنوب آمریکا با هنر عکاسی دیجیتال هستیم. جالب است بدانید بعضی از عکس‌هایی که ارین جین نلسون گرفته و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌اند با گوشی آیفون عکس‌برداری شده و به همین منظور ارین جین را می‌توان از آن دسته هنرمندانی دانست که از هر امکاناتی برای به‌تصویر کشیدن هنر خود کمک میگیرند.

موزه ویتنی در نیویورک، و موزه پیناکوتِک (Pinakothek) در مونیخ را می‌توان از مکان‌هایی دانست که ارین هنرش را در این اماکن به نمایش گذاشته است. ارین جین نلسون قرار است نمایشگاهی نیز در مرکز هنر‌های معاصر آتلانتا برگزار نماید.

جولین نگوین

هنرمند ۲۷ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جولین (Julien Nguyen) دانش‌آموخته مدرسه طراحی رُود آیلند (Rhode Island) است و در حال حاضر در نیویورک فعالیت می‌کند. این هنرمند ۲۷ ساله نقاشی‌های زیبایی می‌کشد که در این آثار ته‌مایه‌ای از سیاست به چشم می‌خورد.

آثار جولین به صفحه اول نیویورک تایمز نیز راه پیدا کرده‌اند و طراحی‌های فانتزی او در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شدند. گالری فریدمن فیتزپاتریک (Freedman Fitzpatrick)، نیز مدتی پیش نمایشگاهی از آثار جولین نگوین را ترتیب داد.

سو یو نو

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

سو یو نو (Soe Yu Nwe) تحصیلات خود را در سال ۲۰۱۵ در رشته هنر‌های زیبا از مدرسه طراحی رُود آیلند به پایان رساند و بلافاصله پس از پایان تحصیلات آستین بالا زد و وارد بازار کار شد. سو یو که زاده میانمار است و در آمریکا بزرگ شده است استعداد خوبی در هنر سرامیک دارد و ریشه‌های آسیایی در کار‌های او کاملاً مشهود است.

سو یو نو، هنرش را در گالری‌های معتبر سیاتل، کالیفرنیا و ماساچوست به نمایش گذاشته است و گالری‌های درجه آسیایی در کشور‌های چین، فیلیپین و تایوان افتخار نمایش آثار این هنرمند جوان را داشته‌اند. سو یو نو، بیشتر کارهایش را با چینی می‌سازد و ذوق و سلیقه او در این هنر باعث شده تا آوازه‌اش را جهانی کند.

کایودو اُوجو

هنرمند ۲۸ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

کایودو (Kayode Ojo) از آن دسته هنرمندان جوانی است که از کودکی به هنر علاقه داشته است و همیشه به‌دنبال مطرح کردن نام خودش در دنیای هنر بود تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۱۸ قرعه به نام او افتاد و توانست آثارش را در معتبرترین گالری‌های پاریس، برلین، نیویورک و دالاس به‌نمایش بگذارد.

همان‌گونه که از نام کایودو پیداست، این هنرمند فرزند پدر و مادر نیجریایی است و به آمریکا مهاجرت کرده اند. کایودو در تنسی بزرگ شده و در رشته عکاسی در مدرسه هنر‌های بصری نیویورک تحصیل کرده است. این هنرمند جوان در کنار عکاسی، علاقه زیادی به فیلم و سینما نیز دارد و در همین راستا بازتاب دنیای سینما را در آثار او شاهد هستیم.

جِید کوریکی اُلیوو

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جید (Jade Kuriki Olivo) هنرمند خوش‌ذوقی ساکن لس‌آنجلس است و در جوامع هنری وی را با نام پاپیز پاپیز (Puppies Puppies)، نیز می‌شناسیم. اگر به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که پاپیز در این زبان به توله‌سگ‌های کوچک و بامزه گفته می‌شود. با این حساب کاملاً مشخص است که جید عاشق سگ‌ها است و در همین راستا ابتدا عکس‌هایی که از گربه‌های کوچک می‌گرفت را در فیس‌بوک منتشر کرد، این عکس‌ها بازخورد مثبتی از مخاطبین دریافت کردند و جید که به سگ‌ها نیز علاقه داشت شروع به انتشار عکس‌های توله‌سگ‌های بامزه در فیس‌بوک کرد.

بازخورد عکس‌هایی که جید منتشر می‌کرد باعث شد به فکر عکسبرداری از سوژه‌های دیگری بیافتد و این روز‌ها عکس‌های متنوعی را از چیز‌هایی که در زندگی روزمره با آن‌ها سر و کار داریم از او شاهد هستیم. عکس‌هایی که جید گرفته است در نمایشگاه‌های مهمی به نمایش گذاشته شده که یکی از این نمایشگاه‌ها را می‌توان جشنواره وینتنی (Whitney) در سال ۲۰۱۷ نام برد که هر دو سال یک بار در موزه هنر آمریکا برگزار می‌شود.

اله پِرِز

هنرمند ۲۹ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

اله از آن دست هنرمند‌هایی است که جوامع هنری با عکاسی‌های جالب‌اش می‌شناسند. این عکاس سوژ‌های خلاقانه‌ای را به تصویر می‌کشد و توجه ویژه‌ای به هویت انسان‌ها دارد.

اله پرز عکس‌هایش را در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه MoMA PS۱ در کویینز برگزار کرد، این هنرمند در کنار عکاسی، این رشته را در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کند و کرسی ارشد یکی از موسسه‌های نقاشی و مجسمه‌سازی معتبر ایالت مِین در آمریکا را از آن خود کرده است.

رؤیا ساچز

سرپرست ۲۷ ساله خانه هنری لوِر

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

رؤیا (Roya Sachs) در سال ۲۰۱۷ سرپرست خانه هنری لِور (Lever Housr Art Collection) را بر عهده گرفت، این مرکز مساحتی حدود ۳۷۰ متر مربع دارد و آثار هنرمندان بزرگی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

رؤیا ساچز به‌رغم سن و سالی کمی که دارد توانسته است به‌خوبی این مرکز را اداره کند و در میان اعضای هیئت مدریه خانه هنری لوِر به‌عنوان جوان‌ترین مدیر شناخته می‌شود. جالب است بدانید رؤیا ساچز در لندن به‌دنیا آمده و نوه گانتر ساچز، یکی از بزرگان صنعت آلمان و دختر رلف ساچز یکی از هنرمندان آلمانی است.

مارک شامی

مؤسس ۲۷ ساله جواهری دِ ام

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

مارک شامی (Mark Shami) ابتدا علاقه زیادی به موسیقی پاپ داشت، اما این علاقه را در حاشیه قرار داد و در سال ۲۰۱۴ جواهری دِ ام (The M. Jewelers) را راه‌اندازی کرد. این جواهری، یک فروشگاه آنلاین جواهرات است که پلاک‌های طلا و نقره را با طراحی‌های کاملاً شخصی‌سازی شده به مشتریان می‌فروشد. امکان طراحی پلاک از جانب مشتریان در فضای آنلاین وب‌سایت این فروشگاه نیز یکی دیگر از خدمات جالب مارک شامی به علاقه‌مندان طلا و جواهر است.

این جواهری در منهتن پایه‌گذاری شد و با برند‌های مهمی مانند نایکی و لایو نِیشن (Live Nation) سابقه همکاری مفیدی دارد. پلاک‌هایی که مارک شامی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد از ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. این برند دو سال متوالی است که به سوددهی رسیده است و در سال ۲۰۱۸ جواهری که مارک شامی راه‌اندازی کرده چیزی حدود ۵ میلیون دلار سودآوری داشت.

کیم شوی

طراح ۲۸ ساله لباس

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

کیم (Kim Shui) اصالت چینی دارد و در آمریکا به‌دنیا آمده، اما بزرگ‌شده ایتالیا است. به این ترتیب می‌توان گفت: این طراح جوان دنیا را دیده و سعی دارد تا تجربه‌اش را در طراحی لباس به بهترین نحو ممکن پیاده کند. نتیجه چنین تلاشی، لباس‌هایی است که برخی از آن‌ها با قیمت‌های گزافی به‌فروش می‌رسند و حتی یک شلوار چرم معمولی که کیم طراحی کرده است قیمتی حدود ۱۹۸ دلار دارد.

سبک و سیاق طراحی کیم شوی به دل سلبریتی‌ها نیز نشسته و کایلی جنر و سولانژ نولز، از مشتریان پر و پاقرص لباس‌های کیم به‌حساب می‌آیند. نشریات معتبری مانند وُوگ، اله، نیویورک‌تایمز، هارپرز بازار را می‌توان از مراجعی دانست که هنر کیم را در طراحی لباس ستایش کرده‌اند.

موفقیت کیم شوی در طراحی لباس باعث شده تا برند فیت‌بیت نیز که در ساخت دستبند‌های هوشمند ید طولایی دارد برای طراحی بند‌های این دستبند‌ها از کیم شوی کمک بگیرد.

سارا استادینگر

طراح لباس ۲۹ ساله و مؤسس برند اِستاد

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

سارا (Sarah Staudinger) در سال ۲۰۱۵ برند اِستاد (STAUD) را با پولی که از دوستان و آشنایانش قرض گرفته بود راه‌اندازی کرد. این کارآفرین و طراح خلاق، برنامه داشت تا پوشاکی خوش‌قیمت با کیفیت را برای مشتریانی که به‌دنبال لباس‌های شیک و جذاب هستند عرضه کند.

سارا استادینگر در ابتدا برنامه‌های زیادی برای طراحی لباس داشت و همین امر نیز باعث شد بعضی از ایده‌های او در بازار پررقابت پوشاک درست از آب در نیاید و ضرر‌های زیادی در این راه متقبل شد، اما توانست به هر قیمتی که شده وضعیت برند اِستاد را در بازار ثبات بخشد و این روز‌ها شاهد پوشاک بسیار باکیفیتی از این برند هستیم که مشتریان زیادی در بازار دارند و سلبریتی‌های مطرحی مانند کلیر دینز (Claire Danes)، داکوتا جانسون و زویی سالدانا، با افتخار پوشاک این برند را بر تن می‌کنند.

برند اِستاد نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۵ برابر افزایش سود داشت و در سال ۲۰۱۸ توانست چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار سودآوری داشته باشد.

روگی ویلاسنور

طراح ۲۷ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

وقتی روگی (Rhuigi Villaseñor)، ۱۱ سال بیشتر نداشت به همراه خانواده‌اش کشور مالی را به مقصد آمریکا ترک گفتند و ساکن لس‌آنجلس شدند. پدر روگی آرزو داشت تا فرزندش پزشک شود، اما روگی عشق بی‌پایانی به طراحی لباس داشت و اولین لباسی که طراحی کرده بود را با قیمت ۲۰۰ دلار به‌فروش رساند.

در سال ۲۰۱۵ نیز با استفاده از لپ‌تاپ مادرش، وب‌سایت فروش آنلاین پوشاک «رود» (Rhude) را راه‌اندازی کرد. او در این وب‌سایت اقدام به فروش لباس‌های اشرافی و لاکچری نمود و مدتی بعد آوازه طراحی‌های او به سلبریتی‌ها رسید و کندریک لامار، رپر معروف یکی از لباس‌های این برند را با قیمت ۷۹۵ دلار بر تن کرد. الن دی‌جنرس و ای‌سَپ راکی (ASAP Rocky) نیز از دیگر سلبریتی‌هایی هستند که لباس‌های این برند را بر تن می‌کنند. برند رود به سودآوری کامل رسیده است و در سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۱۲ میلیون دلار عایدی داشته است.

آلیشا واسکو

طراح لباس و مؤسس برند دانی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آلیشا (Alyssa Wasko) پدرش را به ناگاه از دست داد و مشکلات زیادی برای تحمل بار فقدان پدر داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۹ متوجه شد درست کردن روسری به او کمک می‌کند تا درد نبود پدر را فراموش کند. همین قضیه باعث شد تا روسری‌هایی که درست می‌کند را در دانشگاه به‌فروش برساند و مدتی بعد شاهد فروش روسری‌های آلیشا در حدود ۶۰ دانشگاه بودیم.

آلیشا پس از مدتی کار و کاسبی‌اش را گسترش داد و برند دانی (DONNI) را راه‌اندازی کرد. پوشاک این برند در فروشگاه‌های معتبر آمریکا به‌فروش می‌رسند و وب‌سایت این برند نیز به‌صورت آنلاین این پوشاک را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

در حال حاضر سلبریتی‌های مطرحی مانند کندال جنر و جی‌جی حدید از مشتری‌های پر و پاقرص روسری‌های برند دانی به‌حساب می‌آیند و این برند در چهار سال گذشته درآمدی ۷ رقمی داشته است.

جو هی یون

طراح ۲۹ ساله کره جنوبی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آمریکا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جو هی یون (JooHee Yoon) وقتی هفت سال بیشتر نداشت به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا شد و در رشته طراحی و چاپ درس خواند. سپس به صورت آزادکار با مراکز بزرگی مانند نیویورک تایمز، نیویورکر، واشنگتن پست، لوموند و واربی پارکر فعالیت کرد و دانشی که در زمینه چاپ در دانشگاه آموخته بود به کمک‌اش آمد تا طراحی‌های بسیار جذابی را از جو هی یون شاهد باشیم.

این طراح کره‌ای تاکنون جوایز بسیار معتبری را از انجمن‌های طراحی و مراکز دیگری دریافت کرده است که در این زمینه می‌توان به جایزه باشگاه کارگردانان هنری و انجمن طراحان آمریکا اشاره کرد. نیویورک تایمز نیز به این طراح با استعداد جایزه‌ای اهدا کرده است.

در این قسمت به پایان فهرست چهره‌های موفق آمریکا و کانادا در عرصه هنر و فرهنگ رسیدیم که کمتر از ۳۰ سال سن دارند، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم در اطرافیان خود جوان کارآفرین و موفقی را می‌شناسید، در قسمت نظرات برای ما و سایر کاربران از دستاورد‌های او بگویید.

منبع: forbes

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلطان

      اینجا هم دولت مردهای ما کمتر از صد سال نیستند

    • الی

      چرا فقط خارجیارو میزارید!!!!؟

    • بدون نام

      آمریکایی های کافر نامسلمان مثل ایرانیان مهربان و مسلمان نیستند...
      اونا نژاد پرست و حسود نیستند که چشم دیدن پیشرفت مردمو ندارن مخصوصا خارجیها رو...
      ایرانیان نژاد پرست،حسود،از خود راضی و... هستند...
      ولی آمریکاییها...

    • بدون نام

      کاش تو ایرانم میشد از هنر درامد داشته باشیم

    • بدون نام

      الان این طراحی لباس چه ربطی به اینده جهان داشت قشنگ معلومه عشق امریکایی

      اینقدر نابغه علمی تو ایران و جهانه اونارو معرفی کن غرب پرست

    • محمد حسین

      هنر و طراحی آینده ساز نیست و دردی هم از مردم دوا نمیکنه.
      نوابغ علمی مملکت خودمونو بزار
      قشنگ معلومه از عشق امریکا داری میمیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو شعور درک هنر رو نداری

    • بدون نام

      برترین ها درست تیتر بزن اینده سازان جهان یکم گنده نیست برا اینا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج