جاباما
۸۳۸۴۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

باکس آفیس در تسخیر اژدهای تربیت شده

پس از رقابتی شانه به شانه برای کسب جایگاه نخست پرفروش‌ها در باکس آفیس هفتگی آمریکای شمالی، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳» موفق شد تا جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند.

خبرگزاری مهر: پس از رقابتی شانه به شانه برای کسب جایگاه نخست پرفروش‌ها در باکس آفیس هفتگی آمریکای شمالی، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳» موفق شد تا جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند.

باکس آفیس در تسخیر اژدهای تربیت شده

به نقل از هالیوود ریپورتر، سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» با فروش ۳۰ میلیون دلار در دومین هفته اکرانش در آمریکای شمالی موفق شده تا خود را به مرز ۱۰۰ میلیون دلار برساند. این فیلم در ۲ هفته اخیر در مجموع ۹۷.۶ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی آمریکا فروش کرده است.

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» که سومین فیلم از این مجموعه است به کارگردانی دین دبلوا ساخته شده و جی باروشل، کیت بلانشت، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکای فر را و جونا هیل از جمله صداپیشگان آن هستند. این انیمیشن تولید «دریم‌ورکس انیمیشن» و «مد هتر انترتینمنت» است و از یکم مارس در آمریکا اکران شده است.

در همین حال فیلم تیلر پری با عنوان «خاکسپاری خانواده مده‌آ» نیز شروع خیلی خوبی را تجربه کرد و با فروش ۲۷ میلیون دلاری از نمایش در ۲۴۴۲ سالن سینما موفق ظاهر شد. این فیلم یازدهمین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌هایی است که با تمرکز بر شخصیتی به نام مده‌آ ساخته می‌شود.

تیلر پری نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم بوده و در این فیلم چندین نقش ایفا کرده است.

از فیلم‌های جدیدی که در طول هفته اکران شدند اکران محدود «ستاره‌ای متولد شده» دیگر فیلم اسکاری امسال است که ۱۲ دقیقه نیز به فیلم اضافه شده و از نمایش در ۱۱۵۰ سالن سینما ۱.۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم در مجموع در باکس آفیس داخلی آمریکا ۲۱۲ میلیون دلار فروخته و فروش آن بیرون از آمریکا ۲۱۴ میلیون دلار بوده است.

در مکان سوم باکس آفیس «آلیتا: فرشته جنگ» جای دارد که در سومین هفته اکرانش ۷ میلیون دلار فروخت و مجموع فروشش را به ۷۲.۲ میلیون دلار رساند. این فیلم علمی-تخیلی به کارگردانی رابرت رودریگز ساخته شده و فیلم‌نامه آن نوشته جیمز کامرون و لایتا کالوگیریدیس و اقتباسی از مانگای علمی-تخیلی به همین نام اثر یوکیتو کیشیرو نویسنده ژاپنی است. از بازیگران آن می‌توان به رزا سلزار در نقش اصلی، در کنار کریستف والتس، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی، اد اسکرین، میشل رودریگز و جکی ارل هیلی اشاره کرد.

جایگاه چهارم نیز در اختیار «فیلم لگو ۲: قسمت دوم» است که موفق شد تا در چهارمین هفته اکران ۶.۶. میلیون دلار دیگر بفروشد و مجموع فروشش را به ۹۱.۷ میلیون دلار برساند. این فیلم که دنباله انیمیشن «فیلم لگو» ساخته سال ۲۰۱۴ است در مجموع نتوانست طبق پیش‌بینی‌ها عمل کند و آنقدر که انتظار می‌رفت موفق ظاهر شود.

فیلم اول این مجموعه موفق شده بود در حالی که فقط ۶۰ میلیون دلار بودجه برای ساخت آن صرف شده بود، فروش موفق ۴۶۹ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کند.

«کتاب سبز» برنده جایزه بهترین فیلم اسکار نیز در جدول فروش آخر هفته جایگاه پنجم را کسب کرد و با فروش ۴.۷۱ میلیون دلاری در مجموع فروشش در بازار داخلی آمریکا را به ۷۵.۹ میلیون دلار رسانده است.

«جنگ با خانواده من»، «رمانتیک نیست؟»، «گرتا»، «آنچه مردان می‌خواهند» و «روز مرگ خوشی داشته باشی» دیگر فیلم‌هایی هستند که از رده ۶ تا ۱۰ جدول پرفروش‌های آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج