جاباما
۸۳۸۴۷۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مکرون به اشتباه درباره جلیقه‌زرد‌ها اعتراف کرد

روزنامه فرانسوی &#۰۳۹;لاتریبون&#۰۳۹; نوشت: &#۰۳۹;امانوئل مکرون&#۰۳۹; رئیس جمهوری فرانسه اعتراف کرد که اشتباه هایی که در گذشته رخ داده منجر به شکل گیری جنبش جلیقه زردها در این کشور شده است، اشتباهاتی که مدیریت نشد و بحران بدنبال داشت.

ایرنا نوشت: روزنامه فرانسوی 'لاتریبون' نوشت: 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه اعتراف کرد که اشتباه هایی که در گذشته رخ داده منجر به شکل گیری جنبش جلیقه زردها در این کشور شده است، اشتباهاتی که مدیریت نشد و بحران بدنبال داشت.

این روزنامه فرانسوی روز دوشنبه نوشت: مکرون در سفر به ایتالیا روز گذشته (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ایتالیایی 'RAI۱' گفت که این اشتباهات توجیه کننده بخشی از اعتراض های موسوم به جلیقه زردها نسبت به سیاست های اقتصادی دولت است.

مکرون افزود: من این کار(ارتکاب به اشتباه) را در گذشته انجام دادم و این بخشی از بحران را توضیح می دهد.

اعتراض های مردمی موسوم به جنبش جلیقه زردها که در ابتدا نسبت به افزایش مالیات بر سوخت از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ آغاز شد و بتدریج به اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت تغییر ماهیت داد، روز شنبه ۱۱ اسفند ماه به شانزدهمین هفته خود رسید؛ اعتراض هایی که به اذعان رسانه های فرانسوی این هفته روال آرام تری داشت، گرچه خشونت هایی در آن از جمله برخورد یک نیروی پلیس در تولوز فرانسه با یک معلول صورت گرفت.

لا تریبون اضافه کرد: مکرون در سفر به ایتالیا گفته ما نمی توانیم افرادی را که نیاز به کار، زندگی و حرکت دارند، با هر گونه تحرک مواجه کنیم.

بدنبال اعتراضات جلیقه زردها تاکنون ۱۱ نفر کشته و بیش از صدها نفر زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در چند روز اخیر از دولت فرانسه خواسته بود که گزارش جامع و دقیقی از آمار حوادث جلیقه زردها با تاکید بر ممانعت از سلاح فلش بال در برخورد پلیس با معترضان ارائه کند.

استفاده پلیس از این سلاح منجر به زخمی شدن بیش از یکصد نفر شده که تعدادی از آنها از نواحی چشم و گوش آسیب جدی دیده اند.

تاکید پاریس بر رفع سوءتفاهم ها با رم

در این گفت وگوی تلویزیونی همچنین مکرون به اختلاف های اخیر فرانسه و ایتالیا در جریان جنبش جلیقه زردها اشاره کرده و با پیش پا افتاده خواندن این اختلاف ها آن را شبیه به سوءتفاهم دانست.

بنا به اعلام رسانه های فرانسوی، رئیس دولت فرانسه همچنین از رئیس جمهوری ایتالیا برای سفر به پاریس دعوت کرده و گفته، عامل اصلی این اختلاف ها مهاجرت و مسائل حاشیه ‌ای مربوط به آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدرمخاجرتوکشورتون پرکردین عواقبش این شدبااینکه ازکل جهان ومالیات سنگین وبرنامه ریزی دارین بازم جلوضذرهنگفت مهاجرهارونمیتونیدبدین پس اخراج کنیداگه میخواهیددرست بشین عامل اصلی

    • بدون نام

      مرد بود حزفش زد. مسئولان ایرانی بودن از دزوغ شبکه ایتالیایی رو جر میداد

    • ناشناس

      قابل توجه مسئولان کشور ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج