۸۳۸۶۰۳
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

جدال استقلال - کمیته‌ اخلاق روی خط برنامه نود

امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال و عبدالله سمامی نایب رئیس کمیته اخلاق روی خط برنامه ۹۰ آمدند.

وبسایت نود: در خصوص حواشی پیش آمده اخیر احکام صادره توسط کمیته اخلاق، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال و عبدالله سمامی نایب رئیس کمیته اخلاق روی خط برنامه نود آمدند و عادل فردوسی‌پور به گفت‌وگو پرداختند.

سمامی: درباره موضوع منشا، با توجه به گزارش های اولیه که برای ما ارسال شد، ریاست محترم کمیته اخلاق و با دستور موقت ایشان از فعالیت های منشا ممانعت به عمل آمد. همانطور که شما هم می‌دانید، دستور موقت از زمان صادر شدن تا ساعتی بعد ممکن است با صدور حکم قطعی تغییر کند. با توجه به گزارشات اولیه و برای جلوگیری از موارد حاشیه ای دستور موقت صادر می‌‌شود و از بازی ایشان در لیگ جلوگیری می‌شود.

فردوسی‌پور: اما آقای تورک صراحتما اشاره کردند منشا از بازی در آسیا هم محروم است.

سمامی: با توجه به اینکه دستور موقت بود، می‌توانستیم رای را تغییر دهیم و این هدایت بر عهده کمیته اخلاق خواهد بود. پس از استعلام شفاهی از باشگاه استقلال یا فدراسیون، به این نتیجه رسیدیم که با موافقت آقای تورک، ایشان می‌توانند در آسیا بازی کنند.

فردوسی‌پور: یعنی اگر آقای تورک نمی‌خواست منشا نمی‌توانست بازی کند؟

سمامی: با صدور دستور موقت می‌توانستیم ایشان را از حضور در مجامع بین‌المللی هم محروم کنیم.

فردوسی‌پور: بحث توانایی نیست و شما می‌توانید بگویید اصلا استقلال شرکت نکند...

جدال استقلال - کمیته‌ اخلاق روی خط برنامه نود

سمامی: بحث این نبود که بخواهیم حال کسی را بگیریم یا تیمی را اذیت کنیم. تمام عملکرد ما در برخورد با تیم ها کاملا مشخص است.

فردوسی‌پور: بهتر نبود منشا را احضار می‌کردید و پس از شنیدن اظهاراتش حک صادر می‌کردید؟

سمامی: دستور موقت برای همین است و باید جلوی حواشی را بگیرد. در این چند روز برای جلوگیری از حاشیه دار شدن موضوع، من پاسخ رسانه ها را هم ندادم.

فردوسی‌پور: آقای فتحی نظر شما چیست؟

فتحی: بر ابهامات بنده افزوده شد و من موضوع را ساده تر فرض می کردم! دستور موقت بحث مشخصی است. بر چه اساسی کمیته اخلاق دستور موقت صادر کرد؟ شاید این فیلم جعلی(فوتوشاپ) بود. چطور مضروب شدن آقای خطیر که چهار روز قبل تر مجروح شده بود کمیته اخلاق را وادار به صدور رای موقت نکرد؟

آیا گزارشی به کمیته اخلاق از موضوع منشا رسیده بود؟ کمیته مفهوم جمعی دارد. آیا شخص آقای تورک یعنی کمیته اخلاق؟ ما نماینده ایران هستیم و وارد یک آوردگاه بین‌المللی شده بودیم که در هواپیما به ما خبر رسید منشا از حضور در این بازی محروم است.

فردوسی‌پور: با بررسی آیین نامه، کمیته اخلاق حق ندارد بازیکنی را از حضور در مجامع بین‌المللی محروم کند. از نظر قانونی این محدودیت وجود دارد.

فتحی: در صلاحیت کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و فدراسیون نیست که بازیکنی را از مجامع بین‌المللی محروم کند. کاش صبر می‌کردند تا منشا را احضار کرده تا اظهاراتش را بشنوند. اما با صدور این رای در کنار رای آقای خطیر خواستند دل هوادار ما را هم به دست آورند.

سمامی: بر اساس گزارش بازرسان کمیته اخلاق و همچنین شکایتی که از آقای خطیر دریافت کردیم، آقای حقیقی هم با دستور موقت مواجه شدند. مطابق مواد قانونی در کمیته اخلاق، ماده های 23 و 65 آیین نامه این دستور موقت صادر شد. اینکه کمیته اخلاق چرا این حکم را صادر کرده مطلبی است که به کمیته اخلاق مربوط است و کمیته اخلاق در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد. با توجه به فیلم ها و گزارش هایی که به دست ما رسید، بعدا بسیاری از مسائل روشن تر شد و در نهایت این حکم صادر شد.

فردوسی‌پور: داستان علیرضا حقیقی و دکتر علی خطیر مثل این است بازیکنی در خیابان با همسرش دعوا کند. من فکر می‌کنم این موضوع به دادسرا ربط پیدا کند. آیا کمیته اخلاق صلاحیت ورود به این ماجرا را دارد؟

سمامی: بسیاری از مضامینی که در داخل فوتبال عنوان می‌شود، از ضرب و جرح و اتهامات دیگری مثل توهین و فحاشی و هوادار آسیب دیده و ... به ما مربوط است. فارغ از بحث انضباطی و اخلاقی، در مبحث آقای حقیقی جدا از جنبه کیفری که با دادگاه و دادسرا ارتباط دارد، کمیته اخلاق هم از نظر بی اخلاقی صورت گرفته می تواند درباره این موضوع اظهار نظر کند.

فردوسی‌پور: یعنی اگر بازیکنی با همسرش در خیابان دعوا کند شما ورود می‌کنید؟!

سمامی: در موضوعات خصوصی تا زمانی که بحث رسانه ای نشود و اذهان عمومی را تشویش نکند کاری به آن نداریم زیرا شاکی هم وجود نخواهد داشت. اما آقای خطیر به ما شکایت کردند. زمانی که این حرکات جنبه عمومی پیدا کنند ما به آن ورود خواهیم کرد.

فردوسی‌پور: شما حقیقی را دقیقا از کجا محروم کردید؟

سمامی: ایشان از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم است. مثلا اگر همین امروز بخواهد با تیمی قرارداد امضا کند یا بخواهد در مجامع و اماکن مربوط به فوتبال حضور پیدا کند مانند حضور در ورزشگاه، محروم است.

فردوسی‌پور: از طرفی حق باشماست زیرا باشگاه های ما به چنین مسائلی ورود نمی‌کنند. این باعث می‌شود کمیته اخلاق به چنین مباحثی ورود کند. مثلا همه جای دنیا بازیکنی قلیان بکشد، باشگاه بازیکن را جریمه می‌کند. اما اینجا این موضوع برخلاف باشگاه برعهده کمیته اخلاق است.

ضمنا درباره موضوع شیث و نصرتی، محرومیت این دو به بازی های آسیایی کشیده نشد.

فتحی: من جواب سوال هایم را نگرفتم. اولا چرا قبل از اثبات صحت و سقم موضوع دستور موقت صادر شد؟ شاید آن فیلم جعلی بود. ثانیا ما نماینده ایران نبودیم؟ صبر می‌کردید تا پس از بازی آسیایی باشگاه استقلال و منشا را احضار می‌کردید تا اظهارات ما را بشنوید.

آقای فردوسی‌پور ما این کنترل ها را در درون تیممان را داریم و درمورد موضوع منشا این فرصت را نداشتیم تا خودمان رسیدگی کنیم. موضوع منشا هم با قرارگرفتن کنار موضوع حقیقی بزرگ نمایی شد. آقای حقیقی از کجا محروم شده است؟

فردوسی‌پور: ماهیت کمیته اخلاق خوب است به شرط این که به موضوعات کلان رسیدگی کند. مثل پول‌شویی و تبانی و شرط‌بندی. باید حوزه اختیارات کمیته اخلاق مشخص باشد و رسیدگی کمیته اخلاق به موضوعات شخصی و خصوصی بازیکنان، شان این کمیته را پایین می‌آورد. فوتبال ما هم که متاسفانه فساد درش زیاد است.

سمامی: من جواب سوالات آقای فتحی را دادم. این تصمیمی بود که کمیته بر اساس چیزی که دیده است گرفته. عملکرد این شخص(منشا) قابل دفاع نیست. هرچقدر هم این جو حاکم اشتباه بوده بازیکن حق دست درازی به تماشاگر را نداشته است.

این کلیپ دست به دست در کل کشور چرخید و جعلی نبود. بازرسان ما هم حمله ور شدن ایشان را تایید کردند. یعنی تماشاگر هر حرفی بزند و توهینی بکند بازیکن باید شخصا درگیر شود؟ بازیکنان باید زمانی که شهرتشان بالا می‌رود، صبرشان را هم به همان نسبت بالا ببرند.

فردوسی‌پور: کار منشا هم قطعا باید تقبیح شود زیرا بازیکن با شهروند عادی تفاوت دارد و باید خویشتن‌دارتر باشند. مثل بحثی که برای خانزاده پیش آمد و چندجلسه محروم شد.

فتحی: آقای فردوسی‌پور من جعلی بودن کلیپ را من باب مثال عرض کردم. بحث خویشتن‌داری دقیقا درست است اما بنده اعتقاد دارم کمیته اخلاق هم باید این خویشتن داری را داشته باشد. کاش صبر می‌کردند ما این بازی آسیایی را برگزار می‌کردیم. نه ما و نه منشا فرار نمی‌کردیم. صبر می‌کردند تا اظهارات ما و منشا را بشنوند و پس از آن رای صادر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کمیته اخلاق از تنها چیزی که سر در نمیآورد اخلاق هستش
      مگه خلیلزاده یا دوازه بان ذخیر لنگیا در گیر نشدن چرا رای صادر نشد
      تماشگاران چه حقی دارن تو راه رو رخکن باشن بازیکنان نباید در امنیت باشن جرا اونا رو رسیدیگی نمیکنن
      منشا دفاع از خود این کار رو انجام داده

      پاسخ ها

      • Abdollah Gsv

        یعنی اگه منشا باخودش چاقو داشت تین حقو داشت بااون به تماشاگربزنه؟فرق بازیکن معروف باتماشاگر اینه که باید خوددارباشه ومیبینید حتی بعد اززدن گل اگه بازیکن بطرف مردم بره واونها روتهیج کنه حتی جریمه اخراج داره ‌واین سخت گیریها همش دلیل داره وکیسه ها روبادهوانظر ندن اول قانون روبخونن وبعدنظربدن

      • Abdollah Gsv

        دفاع از خود!!!!بگو تگزاسه دیگه ی هفتیر همراش میاورد وهر که بهش حمله کرد رو بنگگگگگ میزد بعد میگفتن دفاع ازخود خیلی م

    • بدون نام

      تا وقتی بخشی در باشگاه ها تباشه که خودشون بازیکن رو محروم و جریمه کنن و مدیر عاملین باشگاه ها مثل اقای فتحی و دیگران نتیجه گرفتن از اولاویت هاشون باشه و طرفدار بازیکن خطاکارشون باشین وجود این کمیته برای رسیدگی به این تخلفها الزامی است بازیکن مردمو کتک میزنه انگار چاله میدونه همه پیشکسوت ها کادر مدیریت تیم ازش طرفداری میکنن این دیگه چه مدلشه به جای اینکه کار اشتباه تقبیح بشه دارن تشویقش میکنن و شفر تو کنفرانس خبری میبرش بعد ادعای فرهنگی بودن هم میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که نمی فهمه این فتحی کمیته اخلاق میگه بازیکن در هر شرایطی نباید درگیر بشود اینو می فهمی نه بخدا نمی فهمی چون میگی محروم کردن حقیقی درست بوده ولی منشاه درست نبوده واقعا شما باید ریس دیوان فال میشدی برات متاسفم همین

    • بدون نام

      اقای فتحی عزیز تیم تاج تیم حکومت نیست ک همه بسیج شن مدارس و تعطیل کنند ک بازی ملی دارن خداوکیلی استقلال هیچ اگع اینقدر حاشیه واسه تیم ملی درست نمیکردن و مثل لنگ بهش میزسییدن الان قهرمان بودیم.حالا استقلال ک بماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج