جاباما
۸۳۸۶۴۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ماموریت دشوار شفر مقابل ثروتمندان خاورمیانه

استقلال قرعه سختی را در لیگ قهرمانان امسال دارد. آبی‌ها با نماینده هر یک از سه کشور امارات، قطر و عربستان بازی خواهند کرد. رقابت‌هایی که سه جو مختلف را برای شاگردان شفر فراهم می کند و مدیریت آن کار سختی به نظر می رسد.

خبرآنلاین: در میان گروه های تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، قرعه استقلال از همه دشوارتر است. نام هایی که بخش بزرگی از قدرتشان را مدیون شرایط و امکاناتی هستند که آن ها را بزرگ تر جلوه می دهد، باید با استقلال رقابت کنند تا جایگاهی میان بهترین تیم های فوتبال آسیا داشته باشند. آیا الدحیل، العین و الهلال واقعا تیم های خطرناکی هستند یا اسم های ثروتمند آنان تنها دلیل ترسیدن ما از آن ها است؟

الهلال؛ پرادعاترین مدعی

یکی از چهار باشگاه عربستان که در همه فصل های بالاترین سطح فوتبال این کشور حضور داشته، این باشگاه ۶۱ ساله است. الهلال با ۵۸ قهرمانی داخلی و خارجی، پرافتخارترین باشگاه فوتبال عربستان هم هست. دو قهرمانی آسیا، دو قهرمانی جام برندگان آسیا و یک قهرمانی سوپرجام آسیا مهم ترین افتخارات الهلال در قاره کهن است.

تیمی که در پایان هفته بیست و دوم لیگ حرفه ای عربستان، با ۵۵ امتیاز صدرنشین لیگ نام گرفته و فاصله ای شش امتیازی با النصر دارد. الهلال بهترین خط حمله عربستان را با ۵۵ گل زده دارد که البته بخش بزرگی از آن را مدیون بافتیمبی گومیس، مهاجم فرانسوی خود است. گومیس در ۲۱ بازی برای الهلال ۱۷ گل زده تا ستاره اصلی تیم پایتخت عربستان باشد.

شاگردان زوران مامیچ در شش بازی اخیر خود پیروز میدان بوده اند. از آخرین شکست آن ها بیش از دو ماه می گذرد. باخت ۱-۲ مقابل الحزم، اولین و آخرین شکست الهلال تا پایان هفته بیست و دوم لیگ حرفه ای عربستان بود. در واقع آن ها در ده دیدار اخیر خود، هفت بار برنده بوده اند، دو بازی را مساوی کرده اند و تنها یک بار باخته اند.

الهلال در چهار بازی از شش بازی اخیر خود بیش از سه گل به حریفانش زده و به جز پیروزی ۲-۳ مقابل الباطن، در پنج بازی دیگر کمتر از دو گل خورده است. بازی رفت استقلال و الهلال ۱۹ فروردین سال آینده در ورزشگاه الاهلی دوحه برگزار خواهد شد. یاران بافتیمبی گومیس تا آن دیدار هیجان انگیز باید در هفت رقابت به میدان بروند؛ دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا، یک بازی در جام حذفی و چهار بازی در لیگ حرفه ای عربستان. بافتیمبی گومیس و سباستین جیووینکو، خطرناک ترین بازیکنان الهلال زوران مامیچ هستند.

الدحیل؛ نامتوازن‌ترین رقیب

باشگاهی که متعلق به پلیس قطر بود، در سال ۲۰۰۹ به لخویا تغییر نام داد. هشت سال بعد، لخویا که به یکی از پرهزینه‌ترین تیم های لیگ ستارگان قطر تبدیل شده بود، به باشگاه الجیش پیوست و نام الدحیل را برای خود انتخاب کرد. شش قهرمانی لیگ ستارگان قطر در ده سال گذشته نشان می دهد الدحیل قطب اصلی فوتبال قهرمان فعلی آسیا نام دارد. با این حال الدحیل از افتخارات آسیایی بازمانده و بهترین عملکرد آنان در لیگ قهرمانان آسیا محدود به حضور در مرحله یک چهارم نهایی است.

نمی توان آمار دقیقی از عملکرد ماه های گذشته الدحیل ارائه کرد. چرا که کمتر از دو هفته پیش و پس از عدم پیروزی در سه بازی که یکی از آن ها شکست سنگین ۱-۳ مقابل السد بود، رویی فاریا جانشین نبیل معلول در دوحه شد. معلول درحالی از الدحیل اخراج شد که از زمان شکست مقابل پرسپولیس، در هیچ رقابت دیگری شکست نخورده بود. اما فارا از زمان حضور در الدحیل به ترتیب یک برد، یک تساوی و یک برد کسب کرده است.

پیروزی ۰-۶ مقابل الاهلی، تا این لحظه بهترین پیروزی فصل الدحیل بوده و این یعنی تیم قطری با اتکا به رویی فاریا به دنبال قهرمانی است. آن ها در حالی که تنها چهار هفته تا پایان فصل جاری لیگ ستارگان قطر دارند، فاصله شان با السد را چهار امتیاز نگه داشته اند. نباید فراموش کنیم یکی از چهار هفته باقی مانده تا انتهای فصل جاری لیگ ستارگان قطر به رقابت حساس السد و الدحیل اختصاص دارد. بسام الراوی، مهدی بن عطیه و المعزعلی مهم ترین ستاره های تیم دوم جدول قهرمانی قطر هستند. البته به نظر نمی رسد المعزعلی حتی در بازی برگشت مقابل استقلال هم در دسترس باشد.

العین؛ قربانی گروه مرگ

العین پرافتخارترین باشگاه امارات متحده عربی است. سیزده قهرمانی در لیگ حرفه ای امارات و یک قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، بخش مهمی از تالار افتخارات العین را تشکیل داده که به نظر نمی رسد کمکی در فصل جاری به آنان کند. چرا که شاگردان خوان کارلوس گاریدو پس از آن که توسط زوران مامیچ ترک شدند، شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارند و ماه ها پیش از جام حذفی امارات هم حذف شده اند.

فاصله هشت امتیازی العین با الشارجه، باعث شده تا بزرگترین دغدغه گاریدو حفظ جایگاه دوم جدولی باشد که دو تیم دیگر هم برای دستیابی به آن رقابت فشرده ای دارند.

العین پس از شکست در فینال جام باشگاه های جهان، پنج بار به میدان رفته که فقط دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. بحران های فعلی باشگاه اماراتی، شرایط تلخی را برای باشگاهی ایجاد کرده که اگر ادامه دار باشد شاید به شفر کمک کند تا انتقام استقلال مصنوریان را بگیرد.

آن ها با شکست مقابل شباب الاهلی، با باخت پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشته اند و به نظر می رسد اگر از فرم فعلی خودشان خارج نشوند، حریف ساده ای برای استقلال باشند. کایو، مهندعلی و ادواردو خطرناک ترین بازیکنان ترکیب گاریدو لقب گرفته اند. استقلال اما در هفته های اخیر شرایط مطلوبی دارد. شاگردان شفر در سه دیدار اخیر خود برنده بازی بوده اند و احتمالا بازی های گروه آبی ها جذابترین رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همچین میگین ثروتمند انگار این کیسه ها فقیرن!!!!!!!!!!!!!
      اینا بجز 45 میلیارد تومنی که بابت خرید بازیکن دادن تمام بدهیاشونو دولت تسویه کرده کلی هم دلار 4200 گرفتن دیگه چی میخوان اونوقت به بقیه تیما میگن حکومتی...شما نگران نباش مطمئن باش این بازی هم کلی دلار دادن به داور که بازیو براشون در بیاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره تو راس میگی هوچی...
        اصلا دقیقا همینطوره که میگی...
        اب بزن جایی که میسوزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج