۸۳۸۶۵۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اعتباری که برانکو به پرسپولیس داد

لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۰۲ با فرمت جدیدش و حضور ۳۲ تیم دنبال می‌شود و این درحالی است که پیش از این رقابت باشگاهی در آسیا جام باشگاه‌های آسیا نام داشت.

خبرورزشی: پرسپولیس از همان سال ابتدایی فرمت جدید رقابت‌ها حضور پیدا کرد، اما تا قبل از حضور برانکو نتوانست افتخاری در لیگ قهرمانان آسیا کسب کند و خیلی زود از این رقابت‌ها حذف می‌شد و حتی برای حضور در لیگ دچار مشکل بود و سال‌هایی را دور از این رقابت‌ها سپری کرد.

حالا سرخپوشان در حالی برای اولین بار می‌توانند سومین حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل پاختاکور تجربه کنند که مدعی قهرمانی به حساب می‌آیند و این اعتبار را مدیون برانکو هستند. پرسپولیس طی ۷ دوره‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته رقابت‌ها را خوب شروع کرده و تنها یک باخت در هفته ابتدایی دارد. در ادامه اولین بازی‌های پرسپولیس طی ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا را بررسی می‌کنیم.

حضور در افتتاحیه

فرمت جام باشگاه‌های آسیا از سال ۲۰۰۲ به لیگ قهرمان آسیا تغییر کرد و پرسپولیس در همان فصل ابتدایی این رقابت‌ها حضور داشت. سرخپوشان اولین فصل لیگ قهرمانان آسیا را با برد مقابل الطلبه عراق شروع کردند و با تک گل یحیی گل‌محمدی اولین بردشان در این رقابت‌ها را رقم زدند.

بازگشت مقتدرانه بعد از ۶ سال

پرسپولیس طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در پنج دوره متوالی لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت و بعد از حدود ۶ سال در سال ۲۰۰۹ با برد مقتدارنه مقابل شارجه امارات به رقابت‌ها بازگشت. پرسپولیس با گل‌های کریمی، نیکبخت‌واحدی و نوروزی توانست نماینده امارات را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

تنها شکست پرسپولیس

سرخپوشان بعد از غیبت در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۰، لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۱ را خوب شروع نکردند و برای اولین بار در بازی ابتدایی شکست خوردند. پرسپولیس در عربستان با نتیجه ۳ بر یک به الاتحاد باخت که زننده تک گل سرخپوشان تهرانی مازیار زارع بود.

توقف در جده

پرسپولیس که در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار دو سال متوالی حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کرد، در اولین بازی مقابل الهلال عربستان در جده با نتیجه یک - یک متوقف شد. زننده تک گل پرسپولیس به نماینده عربستان علی کریمی بود.

میزبانی بی‌رحمانه

پرسپولیس سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت، اما در سال ۲۰۱۵ این رقابت‌ها را با قدرت آغاز کرد و در ورزشگاه آزادی با سه گل بنگر، نوروزی و نوری توانست لخویا قطر را در هم بکوبد. این بهترین برد پرسپولیس در هفته ابتدایی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود.

اولین حضور برانکو روی نیمکت

پرسپولیس که سال ۲۰۱۶ نتوانست به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اما بعد از یک سال با برانکو به این رقابت‌ها برگشت تا سرمربی کروات سرخپوشان برای اولین بار در رقابت‌های آسیایی روی نیمکت این تیم بنشیند. حاصل اولین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس تساویی یک - یک مقابل الاهلی عربستان بود. در این بازی محسن مسلمان تک گل سرخپوشان را به ثمر رساند.

اولین تقابل با ازبک‌ها

پرسپولیس در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در اولین بازی مقابل نماینده ازبکستان قرار می‌گرفت و شاگردان برانکو توانستند در این بازی بهترین شروع سرخپوشان را تکرار کنند و با دو گل علی علیپور و تک گل منشا حریف را ۳ بر صفر شکست دهند.

هت‌تریک برانکو

پرسپولیس برای اولین بار سه دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند که این رکورد حاصل زحمات سرمربی کروات سرخپوشان است و حالا برانکو مقابل نسف قرشی هت‌تریک حضور در رقابت‌های آسیایی را ثبت می‌کند که صرف نظر از هر نتیجه‌ای یک افتخار برای پرسپولیس به حساب می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرسپولیس از شخص خاصی اعتبارنمیگیره برعکس به هرکسی بیاد پرسپولیس اعتبار و شخصیت میده

    • بدون نام

      الهلال بود نه الاهلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج