جاباما
۸۳۸۷۲۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

استقبال کانون وکلا از حضور رئیسی در قوه قضائیه

رئیس کانون وکلای مرکز، انتخاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وی سیستم قضایی،‌ قضات و آسیب‌های قوه قضاییه را به خوبی می‌شناسد و تجربه دارد و می‌تواند در توسعه قضایی تاثیر بالایی بگذارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کانون وکلای مرکز، انتخاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وی سیستم قضایی،‌ قضات و آسیب‌های قوه قضاییه را به خوبی می‌شناسد و تجربه دارد و می‌تواند در توسعه قضایی تاثیر بالایی بگذارد.

عیسی امینی در رابطه با بحث آسیب شناسی دستگاه قضا اظهار کرد: پیشنهادم به مدیریت جدید دستگاه قضا این است که تلاش برای استقرار مقبولیت عامه داشته باشد تا افکار عمومی نسبت به دادگستری اعتماد آمیز باشد و در این رابطه به نظر می‌رسد هیچ راهکاری بهتر از رسانه و کسانی که با دادگستری مرتبط هستند، نیست.

رئیس کانون وکلای مرکز افزودَ: اگر رئیس قوه قضاییه رابطه با رسانه، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی، سردفتران و نهادهای مرتبط با قوی و همراه با اعتماد متقابل داشته باشد قطعا این بهترین روش برای ایجاد رابطه نزدیک با مردم است و نقشی که رسانه‌ها و خصوصا رسانه‌های خصوصی و نهادهای فوق الذکر در این امر می‌توانند داشته باشند بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌های موجود نبود ارتباط نزدیک با مردم و ایجاد فضای همدلی است، این مهم می‌تواند باعث تضمین استقلال دادگستری شود.

امینی بر حضور رئیس قوه قضاییه در مراجع عمومی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود هر جایی که خدمت عمومی وجود دارد رئیس قوه قضاییه حضور بیشتری داشته باشد، شاید حضور وی در داخل مجلس،‌ کانون وکلا،‌ مطبوعات و نهادهای مختلف این فضا را تبدیل به یک فضای کاملا عمومی کرده و درک دقیق از مشکلات مردم را بیشتر کند و تردید نکنیم که این حضور و این پل ارتباطی قطعا قوی‌تر است.

رئیس کانون وکلای مرکز بیان کرد: یکی از امتیازات بزرگ و قابل توجه بحث پژوهش و آموزش بود که شاهد تحول خوبی دراین رابطه بودیم. انتظار می‌رود که سرعت این تحول به هیچ عنوان کم نشود؛ چرا که تنها راهی که ما می‌توانیم دادگستری ایران را با تمام دادگستری‌های مدرن جهان مقایسه و نزدیک کنیم تقویت مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی است، در این دوره ضعفی نداشتیم و انتظار می‌رود این مراکز توسعه بیشتری پیدا کند.

روش‌های نظارتی همچون گذشته به صورت علمی، دقیق و با رعایت تمام اصول دادرسی انجام شود
وی افزود: در دوره قبل مراجع نظارتی و انتظامی برخوردهای قاطعی با متخلفین در دادگستری‌ها داشتند، البته این به معنای این نیست که ما بگوییم هیچ فسادی وجود نداشت بلکه به این معنی است که این روش‌های نظارتی همچون گذشته به صورت علمی، دقیق و با رعایت تمام اصول دادرسی انجام شود؛ چراکه مسئله نظارت در قوه قضاییه بسیار حساس است و ضعف در آن قطعا به منزله ضعف درکل امور عمومی کشور است.

امینی بیان کرد: معمولا در اواخر دوران مدیریت، شاهد افزایش سازو کارهای تشکیلاتی نسبت به شروع آن هستیم. به طوری که تشکیلات دادگستری و بروکراسی به تدریج بیشتر می‌شود به نظر می‌رسد این تشکیلات باید به وضعیت سابق برگردد و با ادغام آن‌ها کمتر و محدودتر شود، از طرفی وقتی تشکیلات و دست اندرکاران بیشتر باشد خود به خود آلودگی هم بیشتر و مشکلات مردم و هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس کانون وکلای مرکز با بیان اینکه ما به عنوان کانون وکلا نسبت به آیین نامه مورخ 28.11.97 اعتراض جدی داریم، گفت: در اواخر دوران مدیریت،‌ انتصاب‌ها، تصویب آیین‌نامه‌ها و مصوبات بیشتر می‌شود که در تمام ادوار و قوا اینگونه بوده است، انتظار داریم رئیس جدید قوه قضاییه مصوبات کلی را که در روند عمومی قضا و نهادهای عمومی کشور تاثیرگذار است حداقل در سه ماهه آخر توسط شورایی مورد بازنگری قرار دهد.

وی افزود: اگر بازنگری نسبت به مصوبه‌ها و آیین نامه‌های سه ماهه آخر صورت نگیرد این مسئله آسیب زا خواهد بود و معمولا روسای موفق نسبت به تصمیماتی که در اواخر رخ می دهد به صورت ظاهر یا پنهان، کنترل دقیقی را انجام می‌دهند.

امینی گفت: هر چه نگاه ما به سمت بیرون تشکیلات دادگستری یا خارج از شرح وظایف قوه باشد، دو اشکال ایجاد می‌شود اولین اشکال اینکه میزان توجه به درون تشکیلات ضعیف شده و از طرفی قوه قضاییه و دادگستری درگیر حواشی می‌شود، بنابراین انتظاری که از رئیس جدید قوه قضاییه داریم این است که تمام توجه آن به چارچوبی باشد که قانون اساسی تاکید دارد و همه تلاش بر این باشد که از ورود هرگونه تفکر سیاسی به قوه قضاییه جلوگیری شود؛ چراکه در این صورت میزان استقلال و اقتدار قوه قضاییه بیشتر خواهد شد.

رئیس کانون وکلای مرکز اظهار کرد: آسیب شناسی به منزله این نیست که در دوره قبل کاری انجام نشده بلکه اقدامات خوبی صورت گرفته؛ اما ایرادهایی وارد است و هرچند نقدهایی داریم ولی به معنای نفی زحمات مسئولین قبلی نیست.

وی در ارتباط با انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به سمت رئیس قوه قضاییه، گفت: این انتخاب اثر بسیار مثبتی دارد؛ چراکه وی سیستم قضایی،‌ قضات و آسیب‌های قوه قضاییه را به خوبی می‌شناسد و تجربه دارد و می‌تواند در توسعه قضایی تاثیر بالایی بگذارد.

امینی بیان کرد: انتظاری که از رئیس جدید قوه قضاییه دارم این است که دادگستری را فقط در چارچوب وظایف قانون اساسی اداره کند و قضات ما وقتی ببینند که یک قاضی دادگستری، امروز رئیس قوه قضاییه است حس اقتدار و استقلال بیشتری می‌کنند.

وی افزود: آقای رئیسی تفکر میانه‌ای را در داخل دادگستری خواهند داشت و می‌توانند بین نهادهای مدنی،‌ قضات، مدیران و مراجع تقنینی و مردم آشتی کاملی برقرار کنند و با توجه به تجربه‌ای که وی دارد قطعا این تجربه او را از تعجیل برحذر می‌دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر رییس کانون وکلا

    • بدون نام

      سلام بر رییسی مرد عمل

      پاسخ ها

      • مریانج

        سلام آقا احوال شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج