۸۳۸۷۵۱
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

کاهش تولید خودروسازان بزرگ چقدر است؟

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش ۴۰.۹ درصدی تولید ایران خودرو و افت ۳۷ درصدی تولید گروه سایپا از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

ایرنا نوشت: بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش ۴۰.۹ درصدی تولید ایران خودرو و افت ۳۷ درصدی تولید گروه سایپا از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

بررسی آمارهای یاد شده حاکی از تولید ۳۸۶ هزار و ۵۲۳ دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه است که در مقایسه با تولید ۶۵۳ هزار و ۵۹۳ دستگاه در مدت مشابه پارسال، کاهش ۴۰.۹ درصدی نشان می دهد.

در این مدت تولید سواری در گروه ایران خودرو با کاهش ۴۱.۳ درصدی، تولید وانت با کاهش ۲۵.۵ درصدی، تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس با کاهش ۲۵.۶ درصدی، اما تولید ون با افزایش ۵۴.۲ درصدی و تولید کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۴۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال مواجه شد.

تا پایان بهمن ماه، ۳۷۶ هزار و ۹۲۹ دستگاه سواری، هفت هزار و ۷۵۲ دستگاه وانت، ۵۱۸ دستگاه ون، ۱۷۷ دستگاه مینی بوس، میدل باس و اتوبوس و یک هزار و ۱۴۷ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایران خودرو تولید شد.
این گزارش می افزاید: در بهمن ماه امسال نیز ۲۷ هزار و ۵۴۳ دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید شد که شامل ۲۶ هزار و ۹۵۱ دستگاه سواری و ۵۹۲ دستگاه وانت بوده است.

در این ماه هیچ ون، مینی بوس، میدل باس، کامیونت، کامیون و کشنده ای از سوی این گروه تولید نشد.
آمار تولید بهمن ماه ایران خودرو در مقایسه با بهمن ماه پارسال کاهش ۵۷.۵ درصدی نشان می دهد.
گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز امسال تا پایان دی ماه ۳۵۸ هزار و ۹۸۰ دستگاه خودرو تولید کرده بود که نسبت به پارسال ۳۹ درصد کاهش داشت

همچنین برپایه آمارهای منتشره وزارت صنعت، از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه ۳۸۱ هزار و ۸۵ دستگاه خودرو در گروه سایپا تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد. این در حالی است که گروه سایپا در ۱۱ ماهه پارسال ۶۰۵ هزار و ۳۴۸ دستگاه خودرو تولید کرده بود.

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده ۳۴۷ هزار و ۶۶۸ دستگاه سواری، ۳۰ هزار و ۲۳۱ دستگاه وانت و سه هزار و ۱۲۷ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در گروه سایپا تولید شد که به ترتیب ۳۷.۷ درصد، ۳۰.۲ درصد و ۲۳.۲ درصد کاهش داشته است.
در این مدت همچنین ۵۹ دستگاه ون تولید شد، در حالی که در ۱۱ ماهه پارسال تولید این خودرو صفر بوده است.
از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه هیچ مینی بوس، میدل باس یا اتوبوسی در گروه سایپا تولید نشد.

تولید ۲۸ هزار و ۲۴۵ دستگاه خودرو در بهمن ماه ۹۷ از جمله دیگر آمار قابل اشاره است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۷.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

در بهمن ماه امسال ۲۵ هزار و ۳۷۴ دستگاه سواری، ۲ هزار و ۷۹۲ دستگاه وانت، پنج دستگاه ون و ۷۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در گروه صنعتی سایپا تولید شد، اما هیچ مینی بوس، میدل باس و اتوبوسی تولید نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا همش سیاست بود بازار دچار التهاب بشه گرون‌بشه ماشین.همین دوسه ماهه اندازه یکسال سود کردین از بس گرونش کردین با تولیدات آشغالتون.هرجای دنیا بودین ۳۰سال پیش درتون تخته میشد شانس آوردین ملت پخمه صف میبندن بجای اعتراض واعتصاب ونخریدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی دوست عزیز توی این چند ماهه تا تونستن خوردن .کسی هم نیست جلوشونو بگیر .ما ملت هم به جای نخربدن کمکشون میکنیم که خوب بخورن.خاک عالم تو سرمون.کنن که هیچ وقت سیاست انهارو درک نکردیم.

      • بدون نام

        گل گفتی دوست عزیز توی این چند ماهه تا تونستن خوردن .کسی هم نیست جلوشونو بگیر .ما ملت هم به جای نخربدن کمکشون میکنیم که خوب بخورن.خاک عالم تو سرمون.کنن که هیچ وقت سیاست انهارو درک نکردیم.

    • بدون نام

      خودروساز ؟ خودروی ملی افتخار ملی ؟ مونتاژکار ‌

    • بدون نام

      خودروساز ؟ خودروی ملی افتخار ملی ؟ مونتاژکار ‌

    • سعید

      همه این حرفها دروغه فقط برای جو سازی بازار این امارهارو میدن تا پدر ملتو در بیارن.

    • سعید

      دوستان مرد باشید. هیچ کس از خودرسازان ماشین نخره تا ماشینهای انبار شودشو تو انبار بمونه.

      پاسخ ها

      • وهاب امینی

        مثل این میمونه ک بگید گوشت نخرید، تخم مرغ نخرید،پسته نخرید، موز نخرید.
        نخریدن علاج واقعه نیست
        الانشم فقطدلالا میخرن و ملت توان خرید ندارن منتها بدون شک بازم گرون میشه

    • امین

      انشالله که کاهش تولیدتون به ۱۰۰ درصد برسه به حق فاطمه زهرا کی میرسه اونروزی که اعلام ورشکستگی کنین.اگه یه تعداد آدم بیکار بشن بهتره یا با این قیمتها کلی ادم از نون خوردن بیوفتن با این کیفیت دره پیتی که هزاران هزار ادم مردن

    • آقا تو روخدا هیچکس از کارخونه ماشین نخره!

      انشاالله هردو کارخانه ایران خودرو و سایپا اعلام ورشکستگی کنن اون کارگرها و پرسنی هم که اونجا مشغول کار هستند بالاخره جای دیگه ایی مشغول به کار میشن بعدش
      سران و کله گنده ها و دونه درشت ها بازار ماشین رو در انحصار خودشون قرار دادن و به بهانه حمایت از کالای داخلی واردات ماشین رو قطع کردن و بعدش ماشینهای بنجول و آشغال و منتاژ شده رو به قیمت بسیار بالا رسوندن
      درحالی که خارج از کشور و در خیلی از جاها با این پول میشه یک ماشین استاندارد و خوب خارجی رو گرفت

    • بدون نام

      چه بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج