جاباما
۸۳۸۹۵۶
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

تهرانی‌ها از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کنند؟

مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به این‌که دستگاه‌های تصفیه آب املاح‌های لازم در آب را از بین می‌برند، در مناطقی که شوری آب وجود ندارد، هیچ لزومی به استفاده از این دستگاه‌ها نیست و توصیه می‌شود که در استان‌هایی هم‌چون تهران از این دستگاه‌ها استفاده نشود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به این‌که دستگاه‌های تصفیه آب املاح‌های لازم در آب را از بین می‌برند، در مناطقی که شوری آب وجود ندارد، هیچ لزومی به استفاده از این دستگاه‌ها نیست و توصیه می‌شود که در استان‌هایی هم‌چون تهران از این دستگاه‌ها استفاده نشود.

واقفی، با بیان این‌که در استان تهران هیچ نیازی به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب نیست، گفت: حتی در ساختمان‌هایی که عمر زیادی دارند، باز هم لزومی به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب وجود ندارد. چراکه هر کدام از این دستگاه‌ها، کار حذف یک سری پارامترها را انجام می‌دهند، به‌گونه‌ای که برخی از این دستگاه‌ها با حذف املاح مناسب آب موجب ایجاد ضررهایی نیز می‌شوند.

وی با تاکید به این مسئله که دستگاه‌های تصفیه آب باید سیستم ضدعفونی کننده آب داشته باشند، تصریح کرد: اکثر دستگاه‌های موجود در ایران فاقد لامپ UV هستند که همین مسئله نیز موجب ایجاد عوامل میکروبی می‌شود. چون آب داخل فیلتر می‌ماند و محل مناسبی برای رشد عوامل میکروبی می‌شود.

مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب با بیان این‌که به هیچ عنوان در مناطقی که کیفیت آب مناسب است، استفاده از این دستگاه‌ها توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: در مناطقی که شوری آب زیاد است، هم‌چون خوزستان می‌توان از دستگاه‌هایی که استاندارد کافی دارند، استفاده کرد تا از این طریق میزان شوری آب کاهش یابد اما باید توجه داشت که دستگاه مورد استفاده استاندارد کافی را داشته باشد.

واقفی در پاسخ به چرایی زلالی آب تصفیه شده توسط این دستگاه‌ها تاکید کرد: باید به این مسئله توجه کرد که برای زلال بودن آب چه معیارهایی را در نظر بگیریم و با توجه به این‌که پارامترهای میکروبی در نگاه ظاهری دیده نمی‌شود، نمی‌توان گفت که این آب کیفیت بالاتری نسبت به آب شرب دارد.

وی ادامه داد: معمولاً معیار قضاوت مردم آبی است که در کتری مشاهده می‌کنند، اما باید گفت که رسوبات ایجاد شده در کتری که بر اثر به جوش آمدن آب به وجود می‌آید، هیچ ضرری ندارد و برای بدن انسان نیز مفید است و اگر چنین معیاری برای کیفیت آب در نظر گرفته می‌شود، بسیار نادرست است.

مرکز سلامت محیط و کار نیز در این رابطه هشدار داد که برخی شرکت‌های تبلیغ کننده دستگاه‌های تصفیه آب برای فریب اذهان عمومی از بابت آلوده جلوه دادن آب آشامیدنی و فروش دستگاه‌های خود، اقدام به ساخت فیلم‌های تبلیغاتی می‌کنند اما مردم نباید فریب این تبلیغات را بخورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آب تهران بشدت جرم و رسوبات با اندازه تا بعضا ۱ میلمتر دیده میشود .

    • بدون نام

      هرچی میکشیم از این تهران وحرام خوارانش میکشیم و بازیگران بیشرف

    • سانسور بی سانسور

      باز هم دروغ و اطلاعات غلط!!!
      هر منطقه اب تهران رو که با دستگاهTDS اندازه گیری بشه املاح و رسوبات بطور متوسط۴۰۰هست که واسه سلامت مضره.حداکثر این املاح ۱۵۰باید باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج