۸۳۸۹۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سیتی و لیورپول کدام رکوردها را می‌شکنند؟

لیگ برتر وارد مقطع حساس خود شده است.

وبسایت نود: به نقل از اسکواکا، با انجام بازی های هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی بعد از ۳ ماه رسما صدر جدول را از لیورپول پس گرفت. (با تعداد بازی های برابر) لیورپول که در ۵ بازی قبلی خود تنها دو مسابقه را برده بود، دربی مرسی ساید را هم با یک تساوی ناامید کننده به پایان رساند تا منچسترسیتی از پیروزی خفیف خود برابر بورنموث استفاده کرده و به صدر جدول برسد.

آبی آسمانی ها اکنون ۷۱ امتیازی هستند و لیورپول نیز با ۷۰ امتیاز در تعقیب شاگردان پپ گواردیولا است. تا چند هفته قبل تاتنهام نیز در فاصله نزدیکی نسبت به این دو تیم قرار داشت اما دو شکست و یک تساوی، اختلاف اسپرز با صدر جدول را به ۱۰ امتیاز رسانده و آن ها اکنون بیش از رویای قهرمانی، باید نگران نزدیک شدن منچستریونایتد، چلسی و آرسنال باشند! به این ترتیب می‌توان گفت که رقابت قهرمانی فصل ۱۹-۲۰۱۸ در فاصله ۹ هفته تا پایان مسابقات، رسما به کورسی دو اسبه بدل شده و نمی‌توان تیمی به جز سیتی و لیورپول را قهرمان لیگ نامید.

سیتی و لیورپول کدام رکوردها را می‌شکنند؟

اما دو تیم با کیفیت لیگ برتر که با رقابت خود، احتمالا یکی از مقتدرانه ترین قهرمانی های تاریخ این لیگ را رقم خواهند زد، می‌توانند در این راه چند رکورد تاریخی لیگ را جا به جا کنند. در ادامه به رکوردهایی اشاره می‌کنیم که از سوی سیتی یا لیورپول تهدید می‌شوند و شاید در پایان فصل، این رکورد ها متعلق به صاحبان جدید خود باشند:

منچسترسیتی: کمترین تعداد تساوی در طول یک فصل

شاید شنیدن این آمار عده ای را شوکه کند اما منچسترسیتی در سرتاسر این فصل تنها در دو مسابقه به تقسیم امتیازات رضایت داده است؛ یک بار در ماه آگوست و در خانه تیم تازه صعود کرده وولوز و بار دیگر در ماه اکتبر و در جریان تساوی بدون گل برابر لیورپول در آنفیلد. بعد از آن سیتی در 4 مسابقه شکست خورده و در بقیه دیدارهای خود با 3 امتیاز از زمین خارج شده است.

رکورد کمترین تعداد تساوی در طول یک فصل متعلق به چلسی است که در فصل های 98-1997 و 17-2016 تنها 3 مسابقه را با تساوی به پایان رساند. سیتی تا پایان فصل حق از دست دادن هیچ امتیازی را ندارد و شاید همین نکته رکورد تاریخی چلسی را در خطر قرار دهد. البته وضعیت تاتنهام، که در طول فصل تنها یک بازی را مساوی کرده، برای شکستن این رکورد مساعدتر از سیتیزن هاست.

لیورپول: بیشترین کلین شیت در طول یک فصل

قرمزها در 17 مسابقه فصل 19-2018 دروازه خود را بسته نگه داشته اند. رکورد بیشترین کلین شیت در طول یک فصل متعلق به چلسی ژوزه مورینیو در فصل 05-2004 است که 25 مسابقه را بدون خوردن حتی یک گل به پایان رساند. لیورپول برای شکستن این رکورد باید در تمامی بازی های باقی مانده کلین شیت کند. آن هم در شرایطی که هنوز دیدار با تاتنهام و چلسی در تقویم قرمزها دیده می‌شود. لیورپول در 4 دیدار آخر کلین شیت کرده و حفظ این روند در هفته های باقی مانده حیاتی است.

لیورپول و منچسترسیتی: بیشترین امتیاز کسب شده بدون کسب جام!

این رکوردی است که هیچ کدام از این دو تیم مایل نیستند به نامشان ثبت شود. رکورد بیشترین امتیاز برای تیمی که فصل را بدون کسب عنوان قهرمانی به پایان رساند، همچنان در اختیار منچستریونایتد فصل 12-2011 است که با 89 امتیاز، به دلیل تفاضل گل کمتر رقابت قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرد و دوم شد. منچسترسیتی 71 و لیورپول 70 امتیازی اند و می‌توانند در این فصل حتی با رسیدن به امتیاز 97، جام را در دست رقیب ببینند.

سیتی و لیورپول کدام رکوردها را می‌شکنند؟

منچسترسیتی: بیشترین پیروزی خانگی

البته سیتی در این فصل قادر به شکستن این رکورد نیست، اما می‌تواند با رکورد ۱۸ برد خانگی در یک فصل که مشترکا در اختیار چلسی، من‌یونایتد و خود سیتی است، برابری کند. برای این مهم سیتی باید در هر ۴ دیدار باقی مانده خود در اتحاد برابر واتفورد، کاردیف، تاتنهام و لسترسیتی به پیروزی برسد. شاید اگر شکست غیرمنتظره برابر کریستال پالاس نبود، سیتی اکنون برای شکستن این رکورد می‌جنگید.

رکوردهای انفرادی

اندی رابرتسون: بیشترین پاس گل توسط یک مدافع

مدافع چپ اسکاتلندی بهترین فصل دوران فوتبال خود را پشت سر می‌گذارد و تاکنون ۸ پاس گل برای هم تیمی های خود ارسال کرده است. رکورد بیشترین تعداد پاس گل ثبت شده در طول یک فصل برای یک مدافع مشترکا در اختیار اندی هینچکلیف و لیتون بینس با ۱۱ پاس گل است. ۳ پاس دیگر رابرتسون را با این دو مدافع برابر خواهد کرد و ۴ پاس گل، رکورد جدیدی را به نام خود رابرتسون به ثبت خواهد رساند. در طول فصل بارها از رابرتسون به عنوان یک ابر انسان یاد شده و او اکنون باید این را اثبات کند.

آلیسون بکر: بیشترین کلین شیت در یک فصل

با حضور سنگربان برزیلی درون دروازه و البته ویرجیل فن‌دایک در قلب خط دفاعی، وضعیت قرمزها در عقب زمین نسبت به فصول قبل به کل دگرگون شده است. آلیسون تا این جای فصل ۱۷ کلین شیت داشته و هنوز هم برای شکستن رکورد ۲۴ کلین شیت پیتر چک در فصل ۰۵-۲۰۰۴ شانس دارد. اما اگر آلیسون موفق به شکستن این رکورد هم نشود، هواداران قرمز باز هم او را بهترین دروازه بان کنونی لیگ برتر می‌دانند. در جدول بیشترین بازی بدون گل خورده، او با نزدیک ترین تعقیب کننده اش ۳ کلین شیت فاصله دارد.

سرخیو آگوئرو: حداقل 20 گل زده در 5 فصل متوالی

با به ثمر رساندن تنها ۲ گل دیگر، سرخیو آگوئرو شمار گل های خود در لیگ برتر را برای پنجمین فصل متوالی به عدد ۲۰ خواهد رساند. تیری آنری آخرین بازیکنی بوده که موفق شده به این حد نصاب برسد. (آنری در فاصله سال های ۰۲-۲۰۰۱ تا ۰۶-۲۰۰۵ در هر فصل حداقل ۲۰ گل زد) البته آگوئرو در این راه هری کین را نیز همراه خود می‌بیند. دو بازیکنی که می‌توانند در فصل ۲۰-۲۰۱۹ رکورد رسیدن به حداقل ۲۰ گل در ۶ فصل متوالی لیگ برتری را از آن خود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج