جاباما
۸۳۹۱۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بدترین شروع نمایندگان ایران در آسیا

شروع بد نمایندگان ایران در آغاز فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا در بین بدترین شروع‌های ایران در این رقابت‌ها قرار گرفت اما آیا این بدترین شروع باشگاه‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی بوده است؟

ایسنا: فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن خوب آغاز نشد و نمایندگان ایران در مجموع تنها دو امتیاز از هفته نخست این رقابت‌ها کسب کردند تا یکی از بدترین شروع‌های ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان رقم بخورد.

به همین بهانه در این گزارش به بدترین شروع‌های نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با توجه به تعداد امتیازات و تعداد نمایندگان ایرانی حاضر در این رقابت‌ها اشاره شده است. لازم به ذکر است که شکل جدید جام باشگاه‌های آسیا از سال ۲۰۰۲ با نام لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده است.

فصل ۲۰۰۸ لیگ قهرمانان آسیا

سایپا و سپاهان نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها بودند که در هفته نخست نتوانستند صاحب پیروزی شوند. سپاهان در گروه A با الاتحاد عربستان، الاتحاد عراق و بونیادکار ازبکستان و سایپا در گروه B با الکویت کویت، الوصل امارات و القوه الجویه عراق هم‌گروه بودند.

آن‌ها در هفته نخست این رقابت‌ها تنها یک امتیاز (میانگین امتیاز ۰.۵) کسب کردند که از تساوی یک بر یک سایپا مقابل الکویت رقم خورد. سپاهان هم با دو گل مغلوب الاتحاد عراق شد. در پایان هر دو تیم ایرانی در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها حذف شدند.

فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا

استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن سه نماینده ایران در دور اخیر لیگ قهرمانان آسیا هستند. ذوب‌آهن در گروه A با الوصل امارات، النصر عربستان و الزورا ء عراق، استقلال در گروه C با الدحیل قطر، الهلال عربستان و العین امارات و پرسپولیس در گروه D با الاهلی عربستان، السد قطر و پاختاکور ازبسکتان هم‌گروه هستند.

آن‌ها در نتایجی که دیشب (سه‌شنبه) و پریشب (دوشنبه) رقم زدند تنها دو امتیاز کسب کردند تا با میانگین ۰.۶۶ امتیاز، دومین شروع ضعیف ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود ثبت کنند. ذوب‌آهن مقابل الزورا ء به تساوی بدون گل و پرسپولیس مقابل پاختاکور به تساوی یک بر یک رسیدند و استقلال هم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب الدحیل شد.

همچنین شکست ۳ بر صفر دیشب (سه‌شنبه) استقلال مقابل الدحیل بدترین شروع استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

فصل ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا

ایران در این سه دوره از رقابت‌ها دارای چهار نماینده بود که در هفته نخست لیگ قهرمانان با کسب تنها چهار امتیاز و میانگین یک، سومین شروع ضعیف ایران در این رقابت‌ها را به طور مشترک به نام خود ثبت کردند.

فصل ۲۰۱۴، استقلال در گروه A با الشباب عربستان، الجزیره امارات و الریان قطر، فولاد در گروه B با بونیادکار ازبکستان، الجیش قطر و الفتح عربستان، تراکتورسازی با العین امارات، الاتحاد عربستان و لخویای قطر و سپاهان با الهلال عربستان، الاهلی امارات و السد قطر هم‌گروه بودند.

در بین نمایندگان ایران تنها تراکتورسازی توانست الاتحاد را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و فولاد هم مقابل الجیش به تساوی بدون گل رسید. استقلال هم با نتیجه یک بر صفر مقابل الشباب و سپاهان با نتیجه ۳ بر یک مقابل السد شکست خوردند. در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا تنها فولاد توانست از گروهش صعود کند و در دور یک هشتم نهایی مقابل السد حذف شود.

فصل ۲۰۱۵، پرسپولیس در گروه A با لخویا قطر، النصر عربستان و بونیادکار ازبکستان، نفت با العین امارات، پاختاکور ازبکستان و الشباب عربستان، فولاد با الهلال عربستان، السد قطر و لوکومتیو ازبکستان و تراکتورسازی با الاهلی عربستان، الاهلی امارات و نسف قارشی ازبکستان هم‌گروه بودند. پرسپولیس تنها نماینده برنده ایران در هفته نخست بود که توانست با نتیجه ۳ بر صفر لخویا را شکست دهد.

فولاد با السد به تساوی بدون گل رسید و نفت و تراکتورسازی با نتیجه ۲ بر یک به ترتیب مقابل پاختاکور و نسف قارشی شکست خوردند. در پایان مرحله گروهی پرسپولیس و نفت به دور حذفی صعود کردند که پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل الهلال و نفت در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الاهلی امارات حذف شدند.

فصل ۲۰۱۸، تراکتورسازی در گروه A با الاهلی عربستان، الجزیره امارات و الغرافه قطر، ذوب آهن با لوکومتیو ازبکستان، الدحیل قطر و الوحده امارات، پرسپولیس با نسف قارشی ازبکستان، السد قطر و الوصل امارات و استقلال با العین امارات، الهلال عربستان و الریان قطر هم‌گروه بودند. پرسپولیس در هفته نخست با نتیجه ۳ بر صفر نسف قارشی را شکست داد و استقلال مقابل الریان به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

تراکتورسازی و ذوب‌آهن هم با نتایج یک بر صفر و ۳ بر یک مقابل الاهلی عربستان و الدحیل شکست خوردند. در پایان مرحله گروهی استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن به مرحله حذفی صعود کردند که ذوب‌آهن در یک هشتم نهایی مقابل استقلال، استقلال در یک چهارم نهایی مقابل السد از دور رقابت‌ها حذف شدند و پرسپولیس به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

در فصل ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان آسیا، ایران تنها سپاهان را به عنوان نماینده در این رقابت‌ها داشت که در هفته نخست توانست با نتیجه ۲ بر یک الاتحاد را شکست دهد. استقلال هم که قرار بود دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها باشد به دلیل ارسال دیرهنگام فهرست بازیکنانش به AFC از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد. با این که کسب سه امتیاز از نظر امتیازی جزو نتایج ضعیف نمایندگان ایران قرار می‌گیرد اما از نظر میانگین امتیازی جز بهترین نتایج ایرانی‌ها در این رقابت‌هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج