۸۳۹۳۵۱
۱۸ نظر
۵۰۱۸
۱۸ نظر
۵۰۱۸
پ

ایجاد ۶۰۹ هزار شغل در یک سال اخیر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده از طریق برنامه‌های وزارت کار را ۶۰۹ هزار شغل ذکر کرد و گفت: علی‌رغم آنکه در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم، در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده از طریق برنامه‌های وزارت کار را ۶۰۹ هزار شغل ذکر کرد و گفت: علی‌رغم آنکه در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم، در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم.

عیسی منصوری در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی درباره برنامه‌ریزی اشتغال در سال ۹۸ گفت: در بخش اشتغال آنچه که هدف‌گذاری کردیم، بیش از یک میلیون شغل است.

ولی برنامه‌هایی که اکنون وزارت کار دنبال می‌کند بخشی از آن را می‌توانیم پوشش دهیم به شرط آنکه هماهنگی بین‌دستگاهی وجود داشته باشد و منابع پیش‌بینی و مصوب شده متفاوت از سال‌های قبل در اختیار ما قرار بگیرد.

افزایش ۳۰ هزار نفری تعداد بیکاران

وی درباره نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: نرخ بیکاری متأثر از مشارکت است. وقتی نرخ مشارکت بالا و پایین شود عدد نرخ بیکاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. لذا پیشنهاد می‌کنم به تنهایی نرخ بیکاری را ملاک قرار ندهیم. با این حال میزان بیکاران ما اندکی اضافه شده است و بر اساس داده‌های مرکز آمار ۳۰ هزار نفر بیشتر شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های مرکز آمار در یکساله منتهی به پاییز ۹۷، ۶۰۹ هزار نفر شغل ایجاد شده است. ولی نکته‌ای که وجود دارد و مورد نقد هم قرار می‌گیرد این است که بخش قابل توجهی از این رقم اشتغال در کسب و کارهای خرد و در حد قابل توجهی اشتغال‌های غیررسمی است.

منصوری افزود: در همین یکساله‌ای که در مورد آن صحبت می‌کنیم به میزان قابل توجهی در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم ولی همزمان در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم.

نیاز بسیاری به اشتغال جدید داریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز بسیاری به اشتغال جدید داریم، گفت: سالانه به طور متوسط باید ۸۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کردیم. با توجه به آنکه هدف‌گذاری سال ۹۷ حدود یک میلیون شغل بوده است بدیهی است که با ۶۰۹ هزار شغل عملاً تا این هدف فاصله داریم.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: اینکه در شرایط رکود و با رشد کم اقتصادی این میزان شغل ایجاد شده، قابل توجه است. کشور ایتالیا زمانی که نرخ رشد اقتصادی را تجربه می‌کرد نرخ بیکاری جوانانش ۴۲ درصد بود ولی در مورد ما این عدد اکنون ۲۷ درصد است که نشان می‌دهد ظرفیت اقتصاد کشور چه در بخش رسمی و چه در بخش غیررسمی به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا حدی این مساله را هضم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      الوپیک و سی پیک

    • درین درین

      اینم بگید چند هزار نفر بیکار شدن و یا ورشکست شدن؟؟؟

    • بدون نام

      البته تو کره ی مریخ اگرم‌ تو ایران یوده باشه یا هفت هشت ماه یبار حقوق میدن یا حقووقی هم ک میدن ۱۲۰۰.۰۰۰ تومنه ک اجاره خونه کمتر از ۸۰۰.۰۰۰ نیست زیبا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این بیکارای توی خیابونم از خارج وارد میکنید حتما

    • boof

      و نابود کردن ۶۱۰هزار شغل

    • رضا

      حالم از اين دولت به خصوص وزیرکارش به هم می خوره! بابا یکی هم نیست به اینها بگه مثل اینکه فکر میکنید مردم باور میکنن! من ديگه کار نمی خوام راحت باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      میشه نام ببرید با ذکر مثال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        1افرادی که در صف گوشت هستند2افرادی که در صف شکر هستند3افرادی که در صف....تازه میخاد کوپن هم بده که خودش باعث اشتغال عظیم چندین نفر در صف های طولانیه

    • لارستان

      درست فرماشات وزیر بیشتر از این آمار مشغولن متاسفانه همه دلال وکلاهبردار شدن

    • بدون نام

      ازاونور۲میلیون هم بیکارشدن

    • بدون نام

      دروغ نگین ...تعطیلی ۶۰۹ هزار شغل نه ایجاد شغل .

    • لعنت بر دروغگوی کبیر

      این آمار دروغ در این ۴ دهه ایران رو به این روز انداخته.
      لعنت بر دروغ گوی کبیر

    • بدون نام

      خخخ چقدردروغ میگین خسته نمیشین تودتونم باورنمیکنیدوقتی برای ایجاد۱ملیون شغل باید۷۰۰هزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری بایدبش یعنی۱۰سال فروش نفت وگاز مملکت چط‌رشمااینقدرسرمایه اوردین وسرمایه گذاری کردین وشماتوبوجه کارکنان دولت وخودتون موندین وشمابودجه ومنابع شغل حدود۲۰ملیون اتباع خارجی افغانی وبدین اگه چیزی موندکه نمیمونه به ایران هزینه کنیدبودجه بالا۲۰۰سال مملکت هزینه وضررشون خاک برسرخاین احمق وقتی نمایندگان مجلس میگن اینابایداخراج بشن دولت نمیزارعواقبش این میش ونمایندگان گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط توکارساتتنانی اشغال کردن وبیکاروچندبرابران توشغلهای دیگه فاچاقی وغیرقانونی وخودمون توهرخانه۱تا۲نفربیکارداریم عوافبش این میش واینقدرزیادن وزیرکارگفته اگه اینهابرن مشکل بیکاری حل میش .....لااین لیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی این چه خیانت بزرگی عواقبش این میش بالا۴۰ملیون نغرزیرخط فقرهستن توایران ثروتمند وساعتی۵۰نفرمیرن زندان گریه دارازبیکاری وفقرازماست برماست

    • بدون نام

      دروغگو

    • بدون نام

      امارهاییکه منتشر میشه حاکی از رونق اقتصادی نقل میکنه در حالیکه واقعیت برعکسه بنظر میاد همین آمار و ارقام معیشت ملت را فلج کرده

    • بدون نام

      صف گوشت رو میگه اشتغال

    • بدون نام

      حرف زدن راحته . اونم دروغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج