جاباما
۸۳۹۵۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فرمانده سپاه: دیگر پشمی در کلاه آمریکا نیست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که مردم ایران در جریان تحریم‌ها و سایر هجمه‌های دشمنان، مسیر مقاومت را ادامه داده و پیروز میدان شده‌اند، گفت: امروز اقتدار آمریکا زیر سوال رفته و قدرت آمریکا در مقایسه با اوایل انقلاب به شدت افول کرده و دیگر پشمی در کلاه آمریکا نیست.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که مردم ایران در جریان تحریم‌ها و سایر هجمه‌های دشمنان، مسیر مقاومت را ادامه داده و پیروز میدان شده‌اند، گفت: امروز اقتدار آمریکا زیر سوال رفته و قدرت آمریکا در مقایسه با اوایل انقلاب به شدت افول کرده و دیگر پشمی در کلاه آمریکا نیست.

سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت شهید مهدی باکری در تبریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره شهدای قزوین مبنی بر این‌که شهیدان مایه رونق حیات معنوی جامعه ما هستند، اظهار کرد: افتخارات، عزت و عظمت و تمام پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از حیات معنوی است که شهدای والامقام بر ما ارزانی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که عامل اصلی موفقیت‌ها و پیروزی‌های ایران اسلامی در نتیجه حیات معنوی و اثراتی که از این معنویت برگرفته است، گفت: این‌که شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند بدین معنی است که شهدا اجازه اثربخشی بر روی جامعه را از خداوند متعال دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که راز مقاومت مردم ایران، اثربخشی شهدا است، افزود: چهل سال است که این راه الهی توسط ملت ایران پیموده می‌شود و در برابر سختی‌ها، فشارها، تحریم‌های اقتصادی و ناملایمات همچنان محکم و استوار ایستاده‌ایم، این مقاومت که دنیا را شگفت زده کرده، نشات گرفته از شهدا و اثربخشی شهداست.

وی با بیان این‌که شاکریم که اکثریت مردم ایران گوش شنوا برای اثرپذیری از پیام شهدا را دارند، گفت: اگر پیام شهدا را با گوش جان شنیده و عمل کنیم، روحیه‌ها قوی شده و حرکت‌مان جدی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که علی‌رغم جوسازی دشمنان مردم پرشورتر و با تمام وجود در صحنه‌ها حاضر می‌شوند، افزود: این استقامت به خاطر اثرگذاری خون شهدا و تبعیت از پیام‌ شهداست.

سرلشکر جعفری در ادامه به منویات مقام معظم رهبری در مورد آثار و برکات نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: شاکریم که این اتفاق در جامعه ما افتاده و فرهنگ از خودگذشتگی در جامعه ما بیش‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

وی با بیان این‌که عامل استقامت، پایداری و نصرت‌های الهی، فداکاری "ایثار و از خودگذشتگی" است، متذکر شد: فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی باعث می‌شود تا قدرت‌های مستکبر کنونی چون آمریکا و حکومت‌های به مراتب قوی‌تر، نتوانند بر جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران فایق آیند.

وی با اشاره به صدور انقلاب به دنیا در جریان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر امروز مردم لبنان، عراق، سوریه و یمن مقاومت می‌کنند، در نتیجه تجربه‌ای است که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به دنیا صادر کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس، نشان دادند که می‌شود با دست خالی، با اتکای به خدا، قدرت مردم و نگاه به توانمندی داخلی در برابر تمامی دنیا ایستاد و این موضوع به دنیا و همه ملت‌های تحت ستم به ویژه مردم منطقه، اثبات شده است.

وی بیان کرد: مردم انقلابی و مومن ایران به مسیر خود ایمان داشته و همواره در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند، اما متاسفانه کسانی هستند که خود را باخته و کم آوردند و نگاهشان به جای توانمندی‌های داخلی، به بیرون است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اتکای به توانمندی‌های داخلی گفت: شکست‌های مکرر دشمنان، حاصل مقاومت و حیات معنوی ایران اسلامی است که در کنار سایر پیشرفت‌ها و تجهیزات به دست آمده است.

سرلشکر جعفری با بیان این‌که امروز قدرت دفاعی ایران اسلامی، بی‌نظیر و مثال‌زدنی است، افزود: توانمندی‌های دفاعی، امنیتی و علمی غیر از عوامل مادی پیشرفت، در نتیجه استفاده درست از توانمندی‌های داخلی و نگاه درست به مردم بوده شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی و مشارکت مردم در پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها، اظهار کرد: اگر مردم در دفاع مقدس نقش آفرینی نمی‌کردند، معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم می‌خورد. در جریان فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، دی ماه سال گذشته و... نیز نقش‌آفرینی مردم نقشه‌های دشمنان را برآب کرد.

وی با بیان این‌که فتنه ۸۸ هرچند از نظر زمانی کمتر از هشت سال دفاع مقدس بود اما به مراتب خطرناک‌تر بود، افزود: دشمنان بسیج شده بودند اختلاف انگیزی کرده و فتنه‌ی بزرگی را علیه کشور اعمال کنند، چراکه با این روش به بسیاری کشورها ضربه زده و حتی ساقط کرده بودند. خیال می‌کردند ایران هم مانند اکراین است و از آثار معنوی شهدا و توجه شهدا به جامعه ایرانی بی‌خبر بودند.

وی با بیان این‌که دشمنان از درک علل و رمز پیروزی‌های ملت ایران عاجز هستند و متاسفانه برخی هم در داخل اعتقادی به این راه ندارند، گفت: مردم نقش موثری در جریان پیروزی‌ها و موفقیت‌ها داشته‌اند و بی جهت نیست که مقام معظم رهبری چند سالی است بر روی "بکارگیری نیروی جوان" در کشور تاکید می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاکیدات بسیاری بر نقش آفرینی نیروی جوان شده است، افزود: اگر این نگاه (بکارگیری درست توانمندی‌های داخلی و نقش‌آفرینی مردم) در بین مسئولان ایجاد شود، در عرصه‌های مختلف جنگ نرم، حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موفق خواهیم شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی "مردم محور" است، افزود: ایجاد فضا برای نقش آفرینی درست مردم، اندیشه، تفکر و باور عمیق می‌طلبد.

وی در ادامه گفت: مردم آذربایجان و به ویژه تبریز همواره در تمامی عرصه‌ها پیشتاز بوده‌اند و امید است در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هم پیشتاز باشند.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، شهدای عملیات‌های خیبر و بدر و فرمانده لشکر همیشه پیروز عاشورا، سردار مهدی باکری در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شده و در پایان از کتاب صوتی "آقای شهردار" (مرور خاطرات شهید مهدی باکری، اولین شهردار شهید) رونمایی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج