۸۳۹۷۱۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین وضعیت پروژه ۱۵ ساله متروی کرج

عضو شورای شهر کرج گفت: باید سالی هزار میلیارد تومان به پروژه مترو تخصیص داده شود تا در زمان بندی تعیین شده قطار شهری کرج به بهره برداری برسد.

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای شهر کرج گفت: باید سالی هزار میلیارد تومان به پروژه مترو تخصیص داده شود تا در زمان بندی تعیین شده قطار شهری کرج به بهره برداری برسد.

محمد حسین خلیلی اردکانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: قطار شهری پروژه‌ای است که حدود ۱۵ سال پیش آغاز شده ولی تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه قطار شهری در شش کلانشهر کشور که کرج هم یکی از آنهاست در مجلس ششم به تصویب رسید ولی طی سال‌های گذشته این پروژه به دلایلی متوقف شد. از شش خطی که قرار بود طی این سال‌ها در کرج راه اندازی شود، تنها ۳۰ درصد از نصف یکی از خطوط پیش رفته است.

وی توضیح داد: طی سال‌های گذشته بیش از ۱۲۰ نیروی تشکیلاتی در مجموعه قطار شهری حقوق می‌گرفتند ولی عملاً کاری از پیش نبرده بودند. با روی کار آمدن شورای پنجم تلاش شد در ابتدا دعوا و اختلافات موجود بر سر این پروژه حل شود و بعد از سه ماه کلید این پروژه مجدداً زده شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چندین سال از انعقاد قرارداد مترو گذشته بود، باید قیمت گذاری جدید صورت می‌گرفت که این فرایند هم حدود شش ماه طول کشید. شورای عالی فنی تصویب کرد که این پروژه با تزریق سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ظرف مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.

خلیلی اردکانی افزود: بر این اساس باید سالی هزار میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شود تا در زمان بندی تعیین شده قطار شهری کرج به بهره برداری برسد.

این عضو شورای شهر کرج گفت: بنا شد این اعتبار به صورت ۲۰۰ میلیارد تومان نقد، ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و بقیه هم از طریق فروش زمین تامین شود. البته دولت هم در سال هم قول داده بود ۱۸۷ میلیارد تزریق کند که بخشی از آن در حال تامین است.

وی توضیح داد: متاسفانه برآوردهای صورت گرفته برای تامین اعتبارات به طور کامل محقق نشده و همین سرعت تکمیل قطار شهری را کند کرده است.

خلیلی اردکانی بیان کرد: طی یک سال و نیم گذشته این پروژه حدود چهاردرصد پیشرفت داشته و اگر اعتبارات به موقع تزریق شود، ایستگاه‌های پیش بینی شده با سرعت زیادی به بهره برداری می‌رسد. با توجه شرایط سخت شهرداری نمی توان به طور قطع گفت که سال آینده چه مقدار از اعتبارات پیش بینی شده برای این پروژه محقق خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۱۵ ساله هنوز نتونسته ی خط مترو بکشه اون وقت واس کل دنیا شاخ شونه میکشه

    • محمدرضا

      منظورش از تهران به هشتگرده ؟ چون مترو کرج که خیلی وقته را افتاده!!!

    • مقیمی

      با همت مسولین مقتدر و مدیران مدبر کرج (یکی از پنج کلانشهر کشور) این پروژه حداکثر در هزار سال آینده (همزمان با راه‌اندازی پروژه های تردد تاکسی پرنده، هایپر لوپ، سفرهای بین کهکشانی در دیگر کشورها) به تکمیل نزدیک خواهد شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج