۸۳۹۷۷۶
۳۶ نظر
۵۰۰۹
۳۶ نظر
۵۰۰۹
پ

ابطحی: کاش به معلمان اندازه خودرو توجه داشتیم

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ۷۰ معلم به عنوان نماینده مجلس فعالیت می‌کنند که جای تأسف دارد آنها هم به فکر معلمان نیستند!گفت: آنقدر که برای ایران خودرو و سایپا وقت گذاشته و حرص می‌خوریم به مطالبات معلمان توجه نداریم.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ابطحی درباره اعتراض معلمان و مطالبات مطرح شده از سوی آنها اظهار کرد: فرهنگیان از اقشار دلسوز، علاقه‌مند به کشور و دانش‌آموزان هستند و باور دارند که آنها به عنوان امانت در اختیارشان هستند اما معلمان هم مطالبات به‌حقی دارند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

وی افزود: با کاهش ارزش پول ملی، قدرت خرید به شدت کاهش یافته است و اگر برخی افراد در جامعه در گذشته هم گرفتار بودند هم اکنون گرفتارتر شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتراضات معلمان برای توجه به مطالبات آنهاست؛ آموزش و پرورش می‌گوید ۷۱۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات معلمان در روزهای پایانی سال دریافت کرده است اما چرا برای دریافت آن زودتر اقدام نمی‌کند؟ آقای بطحایی که ارتباط تنگاتنگی با دولت و شخص آقای نوبخت دارد پس چرا تلاش نمی‌کند که این مطالبات زودتر پرداخت شوند.

ابطحی با انتقاد به این موضوع که این چه رسمی است که در دولت بوجود آمده و تا فردی داد نزند و اعتراض نکند نمی‌تواند حق خود را پیگیری کند، عنوان کرد: این اقدام زیبنده جمهوری اسلامی نیست اگر می‌خواهیم به کشور اول منطقه تبدیل شویم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم اما تا زمانی که معلم دغدغه معیشت داشته باشد نمی‌تواند مطالعه کند و در آرامش وارد کلاس درس شده و اقدام به تدریس کند.

وی بیان کرد: هم اکنون نگاه نادرست حاکم بر دولت معتقد است اگر حقوق معلمان را اضافه کنند حجم زیادی از بودجه را می‌گیرد از سوی دیگر آنقدر که برای ایران خودرو و سایپا وقت گذاشته و حرص می‌خوریم به مطالبات معلمان توجه نداریم و همین مسائل باعث می‌شود که آنها فراخوان تحصن و اعتراض بدهند وگرنه هیچ فردی دوست ندارد که کلاس درس را تعطیل کند و دانش آموزان بدون کلاس بمانند البته معتقدم فرهنگیان به این موضوع دقت و حساسیت لازم را دارند تا اعتراضات آنها در ساعات درسی باعث تضییع حقوق دانش‌آموزان نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه از زمان دولت سازندگی شاهد اعتراضات معلمان و مطرح کردن مطالبات آنها هستیم، افزود: در برخی از دوره‌ها که وزرا پیگیرتر بودند وضعیت معیشت معلمان تا حدی بهتر بود به عنوان مثال در دوره آقای نجفی و حاجی بابایی تا حدودی اوضاع بهتر بود.

ابطحی بیان کرد: هم‌اکنون معلمان نسبت به تبعیض میان آنها با سایر بخش‌ها معترضند از سوی دیگر پولی شدن مدارس و وضعیت نامناسب مدارس دولتی که از کمبود بودجه ایجاد شده منجر به نارضایتی آنها شده است معتقدیم که دولت‌ها باید فرهنگ‌گرا باشند و این ذهنیت که تعداد معلمان زیاد است حذف شود.

وی با انتقاد از این موضوع که برخی می‌گوید جمعیت معلمان زیاد است اما از آن طرف معلم حق التدریس می‌گیرند، افزود: چرا چشم‌ها را بر روی واقعیت کم بودن جمعیت معلمان می‌بندند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: هم اکنون ماه‌هاست که حق التدریس معلمان پرداخت نشده است، در شرایط دشوار فعلی آنها باید چه کار کنند؟ متأسفانه نسبت به آموزش و پرورش دلسوزی وجود ندارد اما اگر انقلاب، فرهنگ و کشورمان را می‌خواهیم باید به این مهم توجه داشته باشیم.

ابطحی بیان کرد: متاسفانه درباره وضعیت معلمان باری به هر جهت کار می‌شود و بخش‌های مختلف موضوع را به هم حواله می‌دهند؛ ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس، معلم هستند که آنها نیز به فکر معلمان نیستند و وقتی نماینده می‌شوند دیگر مطالبات این قشر را فراموش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شعار بس است عمل لازم است

    • rahman

      از دیدگاه دولت معلمان بعنوان یک کالای مصرفی بدون بازده دیده میشوند.به عبارتی متاسفانه معلمان از نگاه نظام زیاد نیستند بلکه زیادی هستند.

    • بدون نام

      بالاخره یک نفر حرف درست زد. دست مریزاد. ولی کو گوش شنوا. راستی تا یادم نرفته بگم. الان در شهرها کلاس بالای 35 دانش آموز جمعیت داره. معلم قرآن، علوم تدریس میکنه، مدارس مخروم روستایی سرباز معلم داره که واقعا کم تجربه اند. چیزی که زیاده حرف دنه و گرنه با چشم میبینیم که معلم کمه

    • محمدعرب پور

      آقای ابطحی عزیز هدف دولتمردان کاملآ مشخص و واضح است که می خواهند ایجاد نارضایتی عمومی را همگانی ومردم را به خیایاتها بکشند واین دولت کاملا اهداف آمریکا و اروپا را دنبال می کند وهرگز نمی گذارد مردم روی آرامش را ببیند.ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین

    • بدون نام

      کی بفکر آموزش وپرورش هست که اینها بفکر باشند

    • بدون نام

      خود جنابعالی به فکر فرهنگیان هستید؟؟
      وزیر را استیضاح کنید و از آن بهتر و کارآمدتر ، خود روحانی را استیضاح کنید.

    • بدون نام

      دمت گرم درست زدی به هدف .اون هفتاد نفر و هم خوب اومدی .ان شاء جبران کنیم.

    • بدون نام

      دمت گرم درست زدی به هدف .اون هفتاد نفر و هم خوب اومدی .ان شاء جبران کنیم.

    • بدون نام

      حرف به عمل نمیشه. شما نماینده اید !!!!!!

    • مردمی

      چرا معلمان خودشون و بالاتر از مردم می دونند چرا اینقدر انتظارات بالایی دارند چرا دائما بدنبال منافع گروهیشان هستند بقیه مردم را انسانها ی درجه ۳و۴ می دونند در حالی که الان آموزش پرورش عامل فقر و بدبختی مردم ایران شده است یک جوان پس از خواندن و پاس کردن خروارها کتاب بی ربط وبی فایده که از ذهنش پاک شده وارد جامعه می شود ومی بینه نه شغلی ونه فنی بلده نه پولی دارد در حالی که اگر فقط خوندن ونوشتن را یاد می گرفت و وارد بازار می شد الان که مثلا ۲۰ سالش بود هم فن هم تجربه داشت تاز پولیم پس انداز داشت می تونست با اعتماد کامل وبا انرژی جوانی وارد بازار بشه چرا اموزش پروش خودشه اصلاح نمی کنه چرا کتابهای بدونه فایده را حذف نمی کنه چرا دوران تحصیل را کاهش نمی دهد تا مردم با رغبت کامل وامید به اینده هزینه های تحصیل فرزندانشان را بپردازند بجای اینقدر اعتراض خودتان واموزش پروش را اصلاح وکار آمد کنید مثلا رشته ریاضی هر چی تونستید انواع ریاضی را داخل آن جمع کرده اید تمام دانش آموزان از این رشته فراریند خیلی مشکلش کرده اید بیاید این رشته را بنا بر نیاز دانش آموز در دانشگاه به دویا چند رشته تقسیم کنید یا مثلا پزشکی توی ایران وقتی کسی می خواهد پزشک شود بایستی حداقل ۲۰ سال از عمرش را درس بخواند تازه مردک بگیرد چند سال هم تجربه کسب کند برای همین پزشک همیشه کم داریم چرا در دبیرستان رشته پزشکی و مربوط به آن را شروع نمی کنید که چهار سال پزشکان زودتر فارغ تحصیل شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز پر درد تو از درد دل ما گفتی : اما بقیه را من میگویم روزی که همه رفتند به مدرسه نوی دانستند الف گرد است یا دراز،دوما اگه آلمان ،فرانسه، ژاپن و..... به اینجا رسیدند بها به آموزش و پرورش دادند،سوما در بالا دست معلم برنامه نویس نیست دولتمردان سیاست زده متاسفانه برنامه می نویسند وما متاسفانه مجری بی چون و چرا وبی مزد ومواجبیم رابعا با همین وضع موجود ‌نواقص حال حاضرآموزش و پرورش در المپیاد ها و مسابقات جهانی دانش آموزان ایرانی سرآمدند واین نیست مگر ایثار معلمین خامسا والا زیادی نیستیم ،اما زیاد هستیم قبول .بابا جونه یک معلم از این حقوق وحق التدریس ( اضافه کار) که هنوز سه ماهه فروردین تا خرداد را۴۵ درصدش را نداده اندو از اول مهر تا به امروز هیچ گونه واریز نشده،صبرمان بسر آمده است.آخه چقدر تحمل صبر ایثار از خود گذشتگی بابا ما هم مثل شما انسان هستیم له شدیم خدایا ما را از دست این ظالمان نجات بده به حق مظلومیت دانش آموزان مان.آمین

      • بدون نام

        یابو وقتی سوادشو نداری و فقط مدرک داری حرف نزن . دست معلم نیست چی درس بده چجور درس بده اینا همش بخشنامه طرح برنامه ریزی شده است که شما ها یابو ها رو تا بیست و خورده ای سالگی الاف کنن تا تعداد بیکاران روز به روز بیشتر نشه و اعتراض و تفرقه ایجاد نشه تقصیر معلم چیه این وسط؟

      • بدون نام

        کاربر 11:45مطالبتو خوندم خیلی جاهاش خوب بود ولی از شما عزیز خواهشی دارم که وقتی از چیزی اطلاع نداری در مورد آن نظر نده .بابا من الان هفت ماهه چندرغاز حقوقم رو نگرفتم .الان از سر درد اینو گفتم یعنی به نظر شما گفتم شما درجه سه یا چهاری .؟؟؟؟؟؟؟

    • محمو.م

      نه تنهاتوجه نمیشود بی احترامی هم میشه.حق التدریسیهای سال گذشته واین شش ماهه رو هنوز نداده اند.
      شمای مسوول اینمدت حقوق نگیری صدات در ننیاد؟ بعد این وزیر بیشعور اعلام میکنه تعدادی محدود تحصن کرده اند

    • ناشناس

      امثال ابطحی هم فقط زمانی از این حرفها می زنند ( فقط حرف نه عمل) که معلمان تحصن می کنند و امثال او زیر فشار افکار عمومی هستند.

    • بدون نام

      در کشور های خارجی نخبگان رو به سمت معلمی هدایت می‌کنن تا تربیت گر نسل آینده باشن ولی در کشور ما بی توجهی به معلمان ک شرایط بد زندگی شون باعث می شه که افراد نخبه این شغل رو انتخاب نکنن و افراد بی سواد بیان بالا و علاوه بر این که نسل جدید رو تربیت نمی کنن بلکه ضربه سختی به آینده کشور می زنن

    • امین

      لطفا به فکر نباشین ،چون هرجا به فکرش بودین گند زدین

    • بدون نام

      مدارس دولتی رابحال خودرها کرده‌اند، ازمردم به هربهانه ای پول می‌گیرند، مدرسه های غیردولتی مثل قارچ رشد کرده، اکثرمعلمها برای دریافتی بیشتر به آن طرف تمایل دارند، آموزش رایگان عملاً حذف شده،

    • ابی

      کاش کاش به درد نمی خوره. گند زدید به وجهه ی معلم و علم و دانش.

    • shohrehandy

      کاش منم معلم بودم ۳ ماه تابستون تعطیل یه هفته مونده به عید تا یه هفته بعد ۱۳ بدر تعطیل تمامی تعطیلات تعطیل پنجشنبه جمعه تعطیل هر شب کنار زن و بچشون بیمه و اسکان و بن و ... آخرش هم کل زمین و زمان از دیدشون بدهکارشون . به قول دوستم که معلمه و به شوخی میگه که یادش نمیاد کی کلاس میره یعنی ۴۰۰ روز از ۳۶۵ روز سال تعطیلند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گم شو بابا.کدوم بن کدوم کشک کدوم پشم .تو آموزش وپرورش غیر حقوق چیزی نیست.در ضمن چه زمین و زمانی بابا ما کار کردیم حقمونو ندادن الان بعضی از مطالبات ناچیز ما مال دو سال پیشه.یعنی چون حقمونو خواستیم بد شدیم؟؟خدایا یکم شعور بده تا نخود هر آشی نشیم.در شعور داشتن فرهنگیان همین بس که اگه الان یه صنفی مطالبه گری بکنه یه فرهنگی هیچ وقت نمیاد زیرش چرند بنویسه.

      • بدون نام

        400روز ا365روز خخخخخخخح.معلومه همه ی حرفات چرته.گرفتار افراط و تفریط نباش.حب و بغض را در نظر دادن داخل مکن.یعنی میخوای بگی اساتید دانشگاه غیر اینند.مخابرات و گاز که از چهارشنبه تعطیلند غیر ایند.اونایی که شیفتی هستند غیر اینند.و صدها مثال دیگه .پس زیاده حرف نزن .اول اندیشه وآنگهی گفتار.

    • احمد

      توآدم خوبی هستی ابطحی.تو هم اگه کاندیدریاست جمهوری شدی حتمابهت رای میدم.

    • علی زیباترین نام جهان است.

      گوش شنوا کو؟

    • بدون نام

      یعنی به خودرو توجه ؟؟خدا نکنه مثل خودرو توجه کنن.که بد بخت میشن.ببیین کیا کشورو میگردونن خدا .حرف زدن بلد نیست

    • بدون نام

      شما توی مجلس هستید وکاری نمی کنید پس حرف مفت نزن خجالت بکش

    • محمد مهدی عسکری

      میگما معلما خواهشاً ساکت. یک ماه عید تعطیل سه ما تابستون تعطیلات با حقوق تازه توی تعطیلات کلی کلاس اضافه بر میدارن آژانسم میرن ساخت و سازم میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگما تو از چی ناراحتی که همه چی رو باهم قاطی کردی.؟؟ آژانسم میرن به نظرت ازشکم سیریه؟ ویا حرفای دیگه در ضمن یک ماه عید و میشه بگی چطور حساب کردی؟؟؟ یعنی مجوز سیزده به بعدم تو صادر کردی؟ حالا تو زمان شاگرد بودنت اینطوری مدرسه می رفتی ربطی به معلما نداره.اگه کور هم نیستی تابستونا یه سری به مدارس بزن خواهی دید که بازند.علی الخصوص شهریور ماه که کلا بازند.میگما پس لطفا ساکت وقتی چیزی نمی دونی.

    • بدون نام

      ضعیت بقیه کارمندان هم مشابه فرهنگیان هست البته بجز چند وزارتخانه مثل وزارت نیرو و یا نفت ومخابرات که بایستی جهت ایجاد عدالت در پرداختها نظام هماهنگ پرداخت به صورت اساسی و درست اجرائی شودنه اینکه این باب بوجود بیاید که هر قشری از کارمندان که اعتراض کنند به حقوق آنها اضافه شود و بقیه که به هر دلیلی اعتراضی انجام نمیدهند به آنها توجه نشود در حال حاضر مثلا وضعیت حقوقی کارمندان ثبت و احوال و یا وزرارت کشور و نیروی انتظامی و..... هم مشابه معلمان هست که امید میرود واقعا موضوع اصلاح حقوق کارکنان دولت به صورت زیربنائی و کلی حل شود و نه به صورت بخشی و جزئی که دردی را دوا نخواهد کر د

    • بدون نام

      متاسفانه از فرهنگیان بیشتر استفاده ابزاری می شود تا حمایت این قشر عظیم به همرا دانش آموزان برای مناسبت های سیاسی مثل راهپیماییها انتخابات و۰۰۰ بیشترین استفاده را از اینها می برند ولی موقع تقسیم بودجه کمترین توجه به آنها می شود متاسفم برای نمایندگانی که فرهنگی بودند ولی الان فرهنگیان را فراموش کردند متاسفم ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

    • بدون نام

      درود بر روحانی ساده لوح که مملکتو پوکنده و اعصاب مردم هم خط خطی نیست ی راست همه سعی کنیم بریم تیمارستان دیگه نیازی به معلم ودانش آموز و... نداریم حقوق میخوان چیکار

    • بدون نام

      معلمان اضافه بر سازمان حقوق میگیرن باید حقوقشون کم بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم.کم شد.

    • بدون نام

      کاربر 11:45 مگر معلم ها کتاب ها را تالیف میکنند آدمایی مثل حداد عادل در راس تالیف کتب درسی هستند. در ضمن معلم ها خودشون را بالا نمیگیرن . واقعا خداییش این حقوقی که معلم ها میگیرن کم هست و گروه های دیگه هم عرضه داشته باشندبرای مطالبه حقوقشون تجمع کنند. در ضمن درخت از ریشه خراب هست

    • بدون نام

      یک کلام حرف حساب بشنویم از مادر عروس

    • اسد

      یک کیلو اگه دولت مردا فقط یک کیلو غیرت داشتتد وتعصب الان وضع معلمانش این نبود در حالی که معلم انسان تربیت می کند برای همه نهادها ادرات و....یک ابدارچی بانک را بایک معلم مقایسه کن ببین چرا حرمت یک ابدرچی از یک معلم بیشتر شده( البته با عرض معذرت )فیش حقوقی شونو ببین وامهایی که بهش میدن ببین چرا باید تبعیض باشد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج