۸۳۹۷۹۸
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

دام ماده هم صادر می‌شود؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که مشخص نیست علت واردات گوشت، کمبود منابع دامی است و یا خروج دام از ایران، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که در حال حاضر دام‌های ماده صادر می‌شوند که در درازمدت تأثیرات آن مشخص خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که مشخص نیست علت واردات گوشت، کمبود منابع دامی است و یا خروج دام از ایران، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که در حال حاضر دام‌های ماده صادر می‌شوند که در درازمدت تأثیرات آن مشخص خواهد شد.

علی حسن زاده دلیر در پاسخ به این‌که این صادرات به صورت قاچاق انجام می‌شود؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که تنها شنیده است که دام ماده صادر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کاهش کشتار دام به کمبود مواد اولیه صنعت چرم منجر شده، اظهار کرد: در گذشته که کشتار گاو سالانه حدوداً معادل دو میلیون رأس بود، در تأمین مواد اولیه صنعت چرم کمبود داشتیم؛ امسال این رقم بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است و کمبود مواد اولیه به مراتب بیش‌تر شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که آمار و ارقامی دقیقی از ظرفیت فعال تولید چرم در دسترس نیست، گفت: چیزی که مشهود است این است که کشتار گوسفند بسیار کم شده و مشخص نیست علت آن کمبود دام، گرانی گوشت و کاهش قدرت خرید مردم و یا افزایش واردات گوشت است.

حسن زاده دلیر یکی دیگر از مشکلات تأمین مواد اولیه صنعت چرم را سخت بودن روند واردات پوست عنوان کرد و گفت: پوست یک محصول دامی است و باید نهایتاً ظرف ۴۸ ساعت ترخیص شود چراکه اگر زمان طولانی وارد خط تولید نشود، کیفیتش را از دست می‌دهد، اما بروکراسی به قدری زیاد شده که تولیدکنندگان را مستاصل کرده است.

این فعال اقتصادی هم‌چنین با اشاره به افزایش قیمت پوست در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت پوست در داخل به بالای ۱۳ هزار تومان رسیده، در حالی که اگر با دلار ۱۳ هزار تومان یک نوع پوست با کیفیت معمولی وارد کنیم، قیمت آن معادل ۹,۵۰۰ تومان می‌شود.

وی افزود: علت اصلی افزایش قیمت پوست نیز کمبود دام آن است و با توجه به اینکه واردات تسهیل نمی‌شود، تقاضای زیاد و عرضه کم منجر به بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران در پایان خاطرنشان کرد که با توجه به وابستگی صنعت کفش به چرم، باید به صنعت چرم بها بدهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi...3424

      پ ن پ

    • کامران

      جناب رئیسی تا حالا قانونی نبود یا به هرعلت اجرانمی شد!؟
      حالا انتظارداریم جنابعالی بااین محتکران وصادرکنندگان برخوردسخت صورت گیردلاریجانی رفت بدون هیچ کاری

    • محمد بستانسرا

      جناب آقا.الان دو یاسه ساله که دام مولد از کشور خارج میشه نه الان شما شاید الان فهمیدی ولی این کار از خیلی وقت قبل مخصوصا از پارس آباد مغان آغاز شده بود البته از سی سال پیش بود ولی فقط بره نر بیرون میرفت ولی در این سه سال قبل مادر وبره باهم قاچاق میشده که امسال آثارش معلوم شده لطفا به مرزهای شمالی وشمال غربی هم سری بزنید خواهید دید سر بزرگ این مسئله در جایی هست که هیچکس دنبالش نیست

    • بدون نام

      در دولت اصلاحطلب دام ماده که مولد است به خارج قاچاق می شود و صنایع کفش و کیف سازی هم با مشکل برخوردند!؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چند روز پیش متوجه نشدم کدام استان بود ولی اصلاح نژاد و گوسفندان دوقلو زا را در اولویت و وزن گوسفند از هشتاد کیلو تا صد و کمترین وزنش پنجاه کیلو بود .کیف کردم ولی افسوس که دلال و فرصت طلبان اجازه نمیدن و برای سود بیشتر حتی ماده گوسفند را میدن بره !! چوپان هم میش نمیفروشه ...بدبختی وعدم مدیریت هست وخلاص

    • بدون نام

      وای ازاین دولت بی تدبیراستعفا وقتی عرض کارونداری

    • بدون نام

      خوب است بدانید این هم نقشه انگلیس وعربستان است که دام مولد را دارند از ایران خارج میکنند تا مثل دوره رضاخان که ان قحطی در ایران راه انداختند و۹ میلیون از جمعیت ایران از گرسنگی تلف شد .الان هم با بی ارزش کردن پول ملی واحتکار اجناس وخروج دام مولد می خواهند همان بلا سر ایران بیارند به نظرم اقای روحانی انگلیسیه فقط الان باید قوه قضاییه به شدت تمام در برابر گرانی وقاچاق وسروت های باد اورده وحذف اصل ۴۴ به ایستد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج