۸۳۹۸۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

تهیه گزارش محرمانه درباره گرانی‌های اخیر

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که دولت بر دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو سیطره دارد گفت: تلاش‌های برای حل مشکلات عرصه خودروسازی به خصوص پرداخت بدهی‌های قطعه سازان صورت گرفته است اما احتمالاً نتوانند در کوتاه مدت قیمت خودروها را کاهش دهند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که دولت بر دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو سیطره دارد گفت: تلاش‌های برای حل مشکلات عرصه خودروسازی به خصوص پرداخت بدهی‌های قطعه سازان صورت گرفته است اما احتمالاً نتوانند در کوتاه مدت قیمت خودروها را کاهش دهند.

کاظم جلالی درباره بررسی‌های مرکز پژوهش‌ها پیرامون موضوع گرانی‌های اخیر به خصوص در عرصه خودرو و گوشت گفت: مرکز پژوهش‌ها در گذشته درباره وضعیت بازار خودرو بررسی‌هایی انجام داد که طبق آن وضعیت بازار خودرو به میزان زیادی به قیمت ارز برمی‌گردد.

وی توضیح داد: بعد از نوسانات ارزی در کشور و افزایش قیمت شاهد تحولات در بازار ارز بودیم آن هم در شرایطی که گفته می‌شود بسیاری از خودروهای ما بومی هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بومی‌ترین خودرو سمند بوده که ۹۳ درصد آن تولید داخلی است و ۷ درصد بازهم وابستگی وجود دارد. میزان وابستگی سایر خودروها بیشتر است که این به معنای داشتن ارز بری بیشتر می‌باشد.

جلالی با بیان این که خصوصی‌سازی در شرکت‌های خودروسازی به خصوص سایپا و ایران خودرو به معنای واقعی رخ نداده است گفت: دولت در این دو شرکت سیطره دارد که این باعث افزایش هزینه‌های جاری شده است. نمونه بارز آن تعداد پرسنل دو شرکت ایران خودرو و سایپا است که باعث افزایش هزینه‌های جاری این شرکتها شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بدهکاری زیادی شرکت‌های خودروسازی به قطعه سازان را مشکل دیگر در عرصه بازار خودرو خواند و گفت: بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان وجود دارد البته اخیرا خط اعتباری ۴ هزار میلیارد تومانی تصویب شددر صورتی که اختصاص آن کمکی برای پرداخت مطالبات می‌باشد کما این که این میزان در برابر حجم بدهی‌ها زیاد نیست.

این نماینده مجلس با بیان این که تلاش‌های بسیاری برای حل مشکل خودروسازان شده است گفت: وزیر صنعت هم تلاش‌هایی را انجام داده ولی شاید در کوتاه مدت نتوانند قیمت خودرو را پایین بیاورند ما امیدواریم بتوانیم تعهدات مردم را زودتر انجام دهند.

جلالی در ارزیابی از دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار دلیل اصلی را سوء مدیریت دانست گفت: ما در کشورمان حدود ۹۷۰ هزار تن گوشت قرمز مصرف داریم که از این میزان حدود ۷۰۰ هزار تن تولید داخلی است یعنی ما باید حدود ۲۷۰ هزار تن واردات داشته باشیم که بعد از افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز هم بودیم.

وی توضیح داد: با افزایش قیمت ارز تعداد زیادی از دام‌های ما خریداری شدند که به دلیل کم بودن نظارتها از کشور خارج شده‌اند. اخیر گفته شده که ۵۰۰ هزار رأس گوسفند زنده وارد کشور می‌کنند که اینها همه تلاش‌های وزارت کشاورزی برای حل مشکل است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که گزارشاتی به مقامات مسئول درباره دلایل گرانی‌های اخیر ارائه شده است گفت: بخش زیادی از این گزارش‌ها طبقه‌بندی و محرمانه بوده که ما به مجلس و مسئولان کشور ارائه کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف اصغرزاده

      سلام عالیه تشکر از شما

    • بدون نام

      گزارش محرمانه !!@ ... مسخره ها

    • مهدی

      این مسخره بازیا چیه محرمانه یعنی چی؟؟
      مردم گرونی رو تحمل میکنند گزارشش محرمانست؟؟؟
      شوره همه چیو دراوردید دیگه
      بگید عرضه نداریم تمام گزارش محرمانه چه صیغه هستش دیگه

    • بدون نام

      لال شید فقط

    • مملی

      دزدی پس دلیلش نیست

    • shohrehandy

      بصورت محرمانه یعنی که اسامی دزدا و رانت خوارها که احتمالا خودشون هم جزئی از اونا هستن پنهون بمونه و ماستمالی بشه بره . در مورد خودرو هم جالبه خودشون هم اعتراف میکنند که قیمت خودرو فقط به خاطر پرداخت بدهی هاشون از جیب ملت افزایش دادن و گرنه قیمتش یک سوم الانه .این یعنی اینکه قیمت خودرو ربطی به افزایش قیمت ارز نداره و خودروسازا جهت سود بیشتر و خوردن خون ملت با مجوز دولت یا بدون مجوز به دلخواه قیمت فرغون هاشون رو یکشبه چند برابر میکنند تا بتونن بدهی شون رو بدن و تا تسویه کمل بدهیشون خون ملت رو میمکند در حالی که میتونستن با در نظر گرفتن سود کم بدهیشون رو هم بدن.

    • بدون نام

      گزارشات و رخدادها همه بیانگر در هم ریخته گی و نابسامانی مدیریت مسئولین می باشد.
      یا ناتوان در امر اعمال سازکار مدیریتند و یا نا آشنا به فنون مدیریت و یا خدای ناکرده آلوده به فسادند و منشا فساد در اقتصاد. البته حساب کار مدیران توانمند و دلسوز و پاک دست جداست ولی شوربختانه اهرم فشار اینان فاقد قدرت لازم است.

    • بدون نام

      از بس مسولین و ... زاده هاشون توی گرونی دست داشتن گزارشات محرمانه تهیه میشه تا مردم واقعیت رو نفهمن، ولی این کارا دیگه فایده ای نداره، دست همه تون برای مردم رو شده فقط فقر و گرسنگی غیرتی برامون باقی نذاشته که عکس العملی نشون بدیم

    • بی نام‌

      چوب‌گرانی را مردم می خورند چرا گزارش محرمانه باید باشد فکر می کنم در جهان سیاست برای مسائل محرمانه تلقی دیگری باشد نه اینکه عده ای یا چپاول گر یا نا کارآمد عامل مشگلات باشند بعد از ذکر نام و سایر مسائل برای فرار از واقعیت بگوئیم گزارش محرمانه است

    • محمد بستانسرا

      این بنده خدا خیلی ساده وقشنگ داره میگه منتظر ارزانی نباشید کار از دست کاردان خارج شده ومملکت وضع اقتصادی جالبی نداره .دیگه بهتر از این نمیتوان به ملت ودست اندر کاران فهماند که در کشور چه خبره .ممنون

    • بدون نام

      ۷۰۰ هزار تن تولید گوشت در کشور است و آنوقت ما کمبود گوشت و گرانی آنرا بدلیل عدم تدبیر در دولت اصلاحطلب در توزیع آنرا داریم؟؟؟!!!!؟

    • بدون نام

      خیلی محرمانه نکنید .
      بگذارید همه مطلع شوند .

    • بدون نام

      خودت محرمانه نشی جیگول

    • بدون نام

      تا آقازاده های دزد در راس امور هستند شیب گرونی همچنان صعودی است

    • بدون نام

      بابا خودرو بزنه تو سرتون ، اصلا خودرو رو به نرخ طلا بفروشین
      لااقل مواد خوراکی رو یه کاری کنید ، ملت بتونن شکمشون سیر کنن... به نظرتون کسی که گرسنه بمونه،،، و زن و بچش گرسنه بمونن و گرسنگی اونا رو ببینه دزدی واسش مباح نمیشه؟
      مسئولین سعی کنن، ملت به اون حالت نیفتن،،،، حالا خودرو و طلا ... پیشکش ...
      به فکر تامین مواد خوراکی و دارو و درمان مردم باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج