۸۳۹۸۸۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طالبان مذاکره با آمریکا را تکذیب کرد

طالبان اعلام کرد بر خلاف آنچه که واشنگتن اعلام کرده، در مذاکرات دوحه با نمایندگان آمریکا هیچ گفت‌وگویی بر سر آتش بس در افغانستان و مذاکره داشتن با دولت کابل نداشته است.

خبرگزاری ایسنا: طالبان اعلام کرد بر خلاف آنچه که واشنگتن اعلام کرده، در مذاکرات دوحه با نمایندگان آمریکا هیچ گفت‌وگویی بر سر آتش بس در افغانستان و مذاکره داشتن با دولت کابل نداشته است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مذاکرات دوحه میان طالبان و واشنگتن درباره آنچه که او "جنبه های خارجی" جنگ در افغانستان خوانده بحث شده و این شامل خروج تمامی نیروهای اشغالگر از افغانستان و عدم اجازه به استفاده از خاک این کشور برای فعالیتهای شبه نظامی در سطح بین المللی می‌شود. به گفته مجاهد، مسائل دیگری که دارای جنبه داخلی هستند و هیچ ارتباطی به آمریکا ندارند در این نشست مورد بحث قرار نگرفتند.

رابرت پالادینو ، یکی از سخنگویان دستگاه دیپلماسی آمریکا روز سه‌شنبه خلاف این مساله را اعلام کرده بود. وی اظهار کرده بود که مسائل مطرح شده در نشست دوحه حول چهار محور مرتبط با یکدیگر بوده که در هر گونه توافقی در آینده لحاظ خواهند شد که عبارتند از: مبارزه علیه تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی، گفت‌وگوی میان گروه‌های مختلف افغان و آتش‌بس.

دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر که از ۲۵ فوریه آغاز شده است، یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات میان آمریکا و طالبان بوده و در آن برای اولین بار ملا عبدالغنی برادر، یکی از اصلی‌ترین رهبران طالبان و از موسسان این جریان شرکت می‌کند.

به گفته ذبیح الله مجاهد، گفت‌وگوهای کنونی درباره جزئیات دو مساله‌ است که در آخرین دور از این مذاکرات مربوط به ماه ژانویه بر سر آنها "پیش نویس یک توافق چارچوبی" به دست آمد و شامل خروج سربازان آمریکایی از افغانستان و تعهد طالبان به جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای تروریست‌ها می شود.

این سخنگوی طالبان همچنین اظهار کرد که این مذاکرات امروز (جمعه‌) متوقف شده است، ولی فردا (شنبه) دوباره از سرگرفته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج