۸۳۹۹۴۴
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پاسخ اصفهانیان به هجمه‌ها: داور استخدام کنید!

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران می گوید برای کاهش هجمه های اخیر علیه داوری، باشگاه های معترض با جرایم بیشتری مواجه خواهند شد.

ورزش سه: فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران امروز در ورزشگاه نقش جهان حاضر بود و پس از پایان بازی میان دو تیم سپاهان و پارس جنوبی جم که با یک گل به سود شاگردان امیرقلعه نویی خاتمه یافت، در گفتگو با خبرنگاران اصفهانی و در پاسخ به این سوال که دلیل هجمه های اخیر علیه داوری را چه می داند، توضیح داد: داوران ما سعی می کنند قضاوت درستی داشته باشد.

دوم اینکه هیچ داوری عمدا یک صحنه را به نفع یا ضرر یک تیم نمی گیرد. وظیفه ما این است که داورانمان را از نظر روحی و روانی و دانش سطحشان بالا ببریم و این کار را در شروع فصل، نیم فصل و طی فصل انجام دادیم.

اصفهانیان ادامه داد: ما مدرسان جام جهانی را به ایران آوردیم و آمادگی جسمانی داوران را سنجیدیم و کسانی که نتوانستند تست آمادگی جسمانی را پاس کنند، استفاده نکردیم. گذشته از این خب به هر حال تیم ها بازی می کنند و داور ممکن است اشتباه کند و ما این را می پذیریم ولی سعی می کنیم اشتباهات را کاهش دهیم. الان می بینید که برای اینکه اشتباهات کم شود، از دو داور پشت دروازه هم استفاده می کنیم.

پاسخ اصفهانیان به هجمه‌ها: داور استخدام کنید!

این ها به خاطر این است که اشتباهات کم شود ولی شما در جام های جهانی هم اشتباه می بینید، حتی وقتی از VAR استفاده می شود؛ چرا؟ چون انسان قضاوت می کند. ما اما وظیفه داریم که اشتباهات را کم کنیم؛ به داوران توصیه کنیم تا بیشتر زحمت بکشند و با داشتن آمادگی جسمانی بالا زاویه دید بهتری داشته باشند.

اصفهانیان در مورد هجمه های اخیر بیان کرد: به هر حال منافع برخی در این بین در خطر است. حالا یا خودشان اشتباه می کنند یا فکر می کنند که داوران اشتباه کرده اند. به هر حال این اتفاقات افتاده و ما هم در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از باشگاه ها می خواهیم که مانند مربی، تدارکات و افرادی که دارند، یک داور بازنشسته هم استخدام کنند. چون خیلی بازیکنان نمی دانند که خطاها چگونه است و کدام خطاها اخراج دارد.

این ها را باید آموزش بدهند. چطور مربی تاکتیک را به بازیکنان ارائه می دهد، یک داور هم باید باشد تا اطلاعات بدهد به بازیکنان و مربیان.

وی ادامه داد: در فدراسیون با تمام کمیته هایی که درگیر فوتبال هستند مثل کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و ... توافق کردیم و با آقای تاج جلسه داشتیم تا از این به بعد با جرایم بیشتری با خاطیان برخورد کنیم. سعی می کنیم آئین نامه طوری باشد و جرایم طوری باشد که بازدارنده باشد.

بعضی مواقع جرایم مثلا 10 میلیون و 5 میلیون تومان است که برای برخی بازیکنان و باشگاه ها اصلا چیزی نیست. به هر حال فکر می کنم اگر بازیکنان و مربیان کار خودشان را انجام دهند، مشکلی پیش نمی آید. این را هم به شما قول می دهم که داوران ما سالم هستند و به قصد اشتباهی نمی کنند.

سوال بعدی از اصفهانیان در مورد فرآیند استقرار سیستم VAR بود که او پاسخ داد: ما حتی به صورت آفلاین این سیستم را پیاده کردیم ولی بایستی حتما از فیفا اجازه بگیریم. تا موافقت فیفا را نگیریم نمی توانیم اجرا کنیم. برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در دربی هم باید فیفا موافقت کند. یک شرکت داخلی در حال انجام این کار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصفهانیان با داوراش...راستی قضیه کارت ب کارت چی بود چیشد...فدراسیون اصفهانی تیم اصفهانی.....

    • بدون نام

      مشکل اصلی خود این آدمه ، که معذرت خواهی بلد نیست

    • سلطان

      حرف زدن هم بلد نیستی

    • علی م

      دارو یا مترسک

    • ح

      خاک بر سرت که بخاطرقهرمان کردن تیم سپاهان اصفهان کلآهمه چیزت رازیرپاگذاشتی وداوران راوادارمیکنی که طوری قضاوت کنن که تیمهای صدرجدول ضررکنن تاسپاهان اصفهان بیادبالا البته همه داوران حاضرنیستن شرافت خودشان رازیر پابگذارن اما میدانی چه داورانی حاضرن بخاطرپول چشم روی حقیفت ببندندهمان داورهارابرای تیمهای بالای جدول مثل پرسپولیس...تراکتور...پدیده و......انتخاب میکنی

    • بدون نام

      خدا از سر تقصیرات نگذر ه که همش دروغ میگی پول حررروم بدجوری مزه کرده

    • بدون نام

      شما اگه شعور داشته باشین با دیدن این همه اشتباهات داوری زودتر کمک داوری ویدئویی رو راه‌‌اندازی میکردین که هی حق تیمی ناحق نشه و هی توجیه کنین که اشتباهات داوری همه جا هست و ....

    • بدون نام

      فساد داوران وحرف شنوی آنها در درآوردن بازی از فدراسیون دلیل اصلی هجمه ها به داوران هست

    • پناهی

      لعنت به این فوتبال کثیف لعنت به داوری کثیف لعنت به شما که خدانشناسین لا اقل وجدان وشرف داشته باشین سر پرسپولیسو بریدین

    • بدون نام

      تو برو یک آدم کارآمد و کسی که از تاج نترسد بیاید سرکار داوریها خوب میشود

    • بدون نام

      نه آقای اصفهانیان ‌. روسای بی کفایت باید بروند . داکر با شرف هم زیاد داریم دودستی چسبیدی به صندلی ریاست اگه با بهت توهین هم کنند که حقته .برات مهم نیست فقط صندلی را بچست یکی از شاخه های فدراسیون *****تاره

    • بدون نام

      ببند دهنتو ..عجب ادم پر رو و بیخودیه عوض اینکه بگه سطح دانش و اموزش داورها رو بالا میبریم میگه داور بیارید..خدایی باید فدراسیون بره داور بیار ه در اون کمیته داوران و تخته کنه تا این اقا با پررویی حرف نزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج