۸۴۰۰۱۷
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چشم امید کشور‌های محروم به آموزش عالی ایران

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تعیین شاخص‌های پذیرش دانشجویان خارجی مستقل هستند،‌ گفت: کمک به کشورهای محروم در عرصه‌های مختلف از جمله پذیرش دانشجوی خارجی جز رسالت دانشگاه‌ها است و باید به این موضوع توجه داشته باشند که چشم امید کشورهای محروم به آموزش عالی ایران است.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تعیین شاخص‌های پذیرش دانشجویان خارجی مستقل هستند،‌ گفت: کمک به کشورهای محروم در عرصه‌های مختلف از جمله پذیرش دانشجوی خارجی جز رسالت دانشگاه‌ها است و باید به این موضوع توجه داشته باشند که چشم امید کشورهای محروم به آموزش عالی ایران است.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گویی ضمن بیان این مطلب در پاسخ به انتقاد رؤسای برخی از دانشگاه‌های بزرگ در خصوص جذب دانشجویان بی‌کیفیت خارجی اظهار کرد: بحث رؤسای دانشگاه‌ها این است که ما دانشجوی خارجی جذب می‌کنیم با این پیش فرض که این افراد از کیفیت آموزشی لازم بهره‌مند باشند.

البته این درخواستی کاملاً منطقی است، اگر چه ما باید توجه داشته باشیم ایران به عنوان پرچم دار انقلاب اسلامی در منطقه دو رسالت اصلی برعهده دارد یکی از این رسالت‌ها کمک به کشورهای محروم در عرصه‌های علمی و آموزشی و دیگری بهره گیری از کشورهای پیشرفته برای ارتقای سطح علمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: رسالت دوم ایران در حوزه علمی و آموزشی در حال حاضر توسط بسیاری از دانشگاه‌های کشور دنبال می‌شود اما در دستیابی به رسالت اول باید به این موضوع توجه داشته باشند که چشم امید کشورهای محروم به آموزش عالی ایران است و آنها دنبال این هستند که از نظام آموزش عالی ما بهره گیرند بنابراین یقیناً ما وظیفه داریم از کشورهای همسایه نظیر افغانستان؛ عراق، لبنان، سوریه و کشورهای حوزه قفقاز دانشجو داشته باشیم و به آنها کمک کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های ما در نحوه و نوع جذب دانشجویان خارجی کاملاً مستقل هستند و در این زمینه نیز یک سری شاخص‌هایی در اختیار دارند که بر اساس آن دانشجوی خارجی را جهت پذیرش ارزیابی می‌کنند. بنابراین وزارت علوم در این زمینه اختیار را به دانشگاه‌ها داده است.

دکتر شریعتی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های ما هر دو رسالت یعنی بهره‌گیری از توانمندی کشورهای پیشرفته و همچنین توجه به کشورهای همسایه که نیازمند کمک ما هستند را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادند. به گونه‌ای که حتی برخی از دانشگاه‌های ما به دنبال ایجاد شعبه در کشورهای همسایه هستند، این خود به نوعی کمک، همراهی و هم افزایی در سطح توسعه آموزش عالی کشورهای منطقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حجت

      شمااگه راست میگی توی کشورخودمان ببینیت چقدر جوان بااستعداد هستن که بخاطر نداشتن وضع مالی از دانشگاه رفتن محروم میشن. ,,,وتااآخرعمر افسوس می خورن ,,,شماهمه دروغ میگیدآقای عزیز یادتون مسئله افتادم که هیچ گربه ی برای رضای خدا موش نمی گیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانشجوهای ایرانی برن کشورهای دیگه دانشجوهای عرب بیان ایران

    • بدون نام

      آره از کشورهای محروم دانشجو بیارید بعد هزینه هاشم تقسیم کنید سر شهریه دانشجو های ایرانی که اونا هم ثواب ببرن

      نمی دونم چرا بعضی از مسئولین ما احساس می کنن به دنیا اومدن که دنیا را نجات بدن
      و دست آخر فقط همه چیز را نابود می کنند و می روند

    • بدون نام

      کمک به مردم خودمون چطور ؟؟؟
      جون هر کی دوست دارید به مردم خودمان کمک کنید

    • بدون نام

      بعد بچه های این مملکت پول بدن درس بخونن اخه چرا انقدر بی شرف هستید

    • بدون نام

      منظور از دانشجوی خارجی هم گشنه های سوریه و عراق هستند که الان در دانشگاه ها ریخته اند و جای بچه های ما را هم گرفته اند. یه جوری میگن دانشجوی خارجی انگار از آمریکا یا آلمان دانشجو جذب کرده اند

    • بدون نام

      منظور از دانشجوی خارجی هم گشنه های سوریه و عراق هستند که الان در دانشگاه ها ریخته اند و جای بچه های ما را هم گرفته اند. یه جوری میگن دانشجوی خارجی انگار از آمریکا یا آلمان دانشجو جذب کرده اند

    • بدون نام

      جوک خوبی بود

    • ابوالفضل رمضانی

      مگر هنوز هم کشور های غارنشین هم داریم؟

    • بدون نام

      چشم امید مردم محروم ایران به کجا باشه ...

    • بدون نام

      خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج