جاباما
۸۴۰۰۳۲
۷ نظر
۵۴۷۴
۷ نظر
۵۴۷۴
پ

۱۶ سال حبس با کابوس مرگ

سارقانی که ۱۶ سال پیش در جریان یک سرقت از خانه‌ای ویلایی در شمال پایتخت زوج سرایدار را به قتل رسانده بودند، به سبب بلاتکلیفی در اجرای حکم قصاص مجدداً در شعبه چهارم دادگاه کیفری محاکمه شدند.

روزنامه ایران: سارقانی که ۱۶ سال پیش در جریان یک سرقت از خانه‌ای ویلایی در شمال پایتخت زوج سرایدار را به قتل رسانده بودند، به سبب بلاتکلیفی در اجرای حکم قصاص مجدداً در شعبه چهارم دادگاه کیفری محاکمه شدند.

این دو سارق که از اتباع بیگانه بودند پس از جنایت در سال ۱۳۸۱ و دستگیری به قصاص نفس - اعدام - محکوم شدند که فرید ۲۵ ساله به جرم قتل مقتول - مرد - بلافاصله اعدام شد ولی غلام ۳۰ ساله که جرم اش قتل زن سرایدار بود باید پس از دریافت ما به التفاوت دیه زن قصاص می‌شد که بعد از مدتی پدر مقتول هم از دنیا رفت و چون کسی آن مبلغ را پرداخت نکرد، حکم اجرا نشد و پس از آن غلام در وضعیت بلاتکلیفی ۱۶ سال را در زندان سپری کرد و در نهایت با درخواست‌های او طبق ماده ۴۲۹ پرونده‌اش جهت تعیین تکلیف به شعبه چهارم دادگاه کیفری ارجاع داده شد.

متهم در دادگاه ضمن اشاره به شب حادثه گفت: آن شب هنگامی که برای سرقت وارد ویلا شدیم، زن و شوهر سرایدار از خواب بیدار شدند و شروع به داد و فریاد کردند و همین مسأله باعث شد تا با آنها درگیر شویم و آنها را به قتل برسانیم. اما باور کنید در این ۱۶سالی که زندان هستم هر لحظه را با کابوس مرگ گذراندم و ۱۶سال از جوانی‌ام به‌خاطر سرقتی که هیچ نفعی برایم نداشت هدر رفت.

قاضی اصغر عبداللهی درباره این پرونده گفت: با اطلاع از شرح حال این زندانی شش ماه به خانواده اولیای دم فرصت دادیم تا برای تعیین تکلیف وضعیت قاتل به دادگاه مراجعه کنند. اما یک سال گذشت و هیچ کسی برای تعیین تکلیف وضعیت به دادگاه نیامد. بنابراین براساس قانون و مشورتی که با قاضی واعظی انجام دادیم، متهم را براساس ماده ۶۱۲ به پرداخت دیه محکوم کردیم و از نظر جنبه عمومی جرم هم به او ۱۰سال زندان داده شد. حالا پس از ۱۶ سال با فرض اینکه ممکن است افرادی از سوی خانواده مقتول برای اخذ دیه به دادگاه مراجعه کنند، متهم را با قرار ۳۰۰ میلیونی آزاد خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: البته آزادی متهم منوط به تأیید حکم صادره از سوی سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران و رئیس دادگستری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آقابایدتاابددرزندان بپوسدوبمیرد،قتل عمدتحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست،جواب خون پایمال شده راکی میده؟؟؟طبق کدام قانون یک آدم قاتل راآزادمیکنیدباوثیقه؟؟؟بقیه پول دیه راهم خوددولت دهدیاازخیرین بگیرداون دزدقاتل راسربه نیست کنید؟؟کلااشتباه هست دیه زن نصف دیه مردباشد

    • بارانی

      جالبه اونی که مرد رو کشته بلافاصله عدام شده ولی اونی که زن رو کشته داره آزاد میشه. چقد تبعیض آخه

    • بدون نام

      بایدتوزندان بپوسدکه ازکشوردیگه امده اینجادست به قتل وسرقت بزندچرابایدخون یک زن پایمال شودمگران زن انسان نبودومابه تفاوت رادولت بپردازدتااعدام شود

    • سید علی ولایتمدار

      ایشان را ازاد کنید جزایش را کشیدع

    • بدون نام

      نگران نباشید آزاد میشه مگه خیلیها نشدن

    • بدون نام

      اره بابا آزادش کنید تا عوض یک نفر، چندین نفر را بکشد

    • میرزا غلامحسینخان قاجار

      گناه داره ازاد کنید یاد گرفت که کشتن راحته باز میکشه ازاد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج