جاباما
۸۴۰۰۶۷
۶ نظر
۵۲۴۴
۶ نظر
۵۲۴۴
پ

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

لیام نیسون را سال‌ها است که می‌شناسیم و از آن دسته هنرپیشه‌هایی به‌حساب می‌آید که هر فیلمی بازی می‌کند پرفروش می‌شود و به همین دلیل نیز حدود صد فیلم، سریال و مستند را در کارنامه‌اش دارد و از این لحاظ نیز می‌توان گفت: با یکی از پرکارترین بازیگران مرد هالیوود طرف هستیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: لیام نیسون را سال‌ها است که می‌شناسیم و از آن دسته هنرپیشه‌هایی به‌حساب می‌آید که هر فیلمی بازی می‌کند پرفروش می‌شود و به همین دلیل نیز حدود صد فیلم، سریال و مستند را در کارنامه‌اش دارد و از این لحاظ نیز می‌توان گفت: با یکی از پرکارترین بازیگران مرد هالیوود طرف هستیم.

لیام نیسون چهره‌ای کاملاً سینمایی دارد و در کنار سیمای جذاب، از صدای بسیار خوبی هم برخوردار است و در مجموع می‌توان گفت: هر چیزی که یک بازیگر برای هنرپیشگی نیاز داشته باشد را لیام نیسون دارا است. در این بین جالب است بدانید لیام نیسون در اوایل زندگی حتی فکر بازیگری به فکر نزده بود و معلم مدرسه بود، اما روزگار برنامه‌های دیگری برای لیام نیسون درنظر داشت و پس از حضور اتفاقی او در تئاتر بلفاست طعم بازیگری به کام لیام نیسون خوش آمد و راهی وادی تئاتر و سینما شد.

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

پس از مدتی تلاش در صحنه‌های تئاتر، کارگردان فیلم اکس کالیبور، محصول سال ۱۹۸۱، توجه‌اش به لیام نیسون جلب شد و از او برای حضور در همین فیلم دعوت کرد. این فیلم اولین حضور رسمی لیام در سینما بود. اما سینمادوستان بیشتر لیام نیسون را با فیلم فهرست شینلدر می‌شناسند. در این فیلم لیام نیسون نقش اسکار شیندلر را به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بر عهده گرفت و نقش‌آفرینی بی‌نظیر او در این فیلم را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

لیام نیسون در سال ۱۹۹۴ در فیلمی با نام نل بازی کرد و این فیلم موجبات آشنایی او با ناتاشا ریچاردسون را فراهم نمود. این دو مدتی بعد با هم ازدواج کردند، اما عمر ناتاشا به دنیا نبود و در سال ۲۰۰۹ از دنیا رفت. فقدان همسر تنها مصیبتی نبود که لیام نیسون تجربه کرد و این هنرپیشه کهنه‌کار غم‌های زیادی در زندگی دیده و سختی‌های زیادی کشیده است.

به همین منظور در ادامه قصد داریم نگاهی به مصیبت‌هایی داشته باشیم که لیام نیسون تاکنون پشت‌سر گذاشته است.

لیام نیسون کودکی بسیار دشواری داشت

لیام زاده ۷ ژوئن سال ۱۹۵۲ در ایرلند شمالی است و کیتی و بارنی نیسون او را به همراه سه خواهر دیگرش بزرگ کردند. کیتی، مادر لیام نیسون آشپز مدرسه بود و بارنی نیز سرایدار مدرسه بود. نیویورک تایمز در گزارشی که به زندگی لیام نیسون اختصاص داده بود اشاره کرد که پدر و مادر لیام نیسون، سخت‌گیری‌های زیادی درخصوص ترتیب فرزندانشان داشتند و اصرار می‌کردند که بچه‌هایشان تا جایی که امکان دارد از خانه بیرون نروند.

این شیوه ترتیبی نقش مهمی در بزرگ‌شدن لیام نیسون داشت و باعث شد تا دیدگاه‌های او در بزرگسالی تغییر زیادی بکند. لیام نیسون نیز به این قضیه اعتراف می‌کند و مدعی است در ایرلند به‌عنوان یک مسیحی کاتالویک بزرگ شد و به همین دلیل نیز کلیسا نقش مهمی در خانه و زندگی آن‌ها داشت. لیام نیسون در کودکی خادم کلیسا بود و در همان دوران بچگی آرزو داشت روزی کشیش شود.

بیشتر مردم شهری که لیام نیسون در آن بزرگ شد پروتستان بودند و لیام نیسون و خانواده‌اش با عقاید کاتولیک خود تعامل خوبی با شهروندان پروتستان نداشتند. از طرف دیگر لیام نیسون دقیقاً در زمانی به دنیا آمده بود که ایرلند دچار درگیری‌های فرقه‌ای خونباری بود و صد‌ها نفر در این نبرد‌ها کشته شدند. به گفته لیام نیسون زندگی در دهه پنجاه و شصت در ایرلند کار ساده‌ای نبود و به همین دلیل نیز لیام نیسون محتاطانه بزرگ شد.

لیام نیسون به مشت‌زنی علاقه زیادی داشت

قبل از اینکه لیام به هنرپیشه‌ای پرآوازه‌ای تبدیل شود سودای مشت‌زنی در سر داشت و برای رسیدن به این هدف در سن ۹ سالگی به باشگاه مشت‌زنی محله‌شان پیوست این باشگاه توسط کشیش محله‌ای که در آن زندگی می‌کردند اداره میشد. لیام نیسون مشت‌زنی را با خرید یک جفت دستکش بوکس قدیمی و کهنه شروع کرد و کتابی نیز در زمینه آموزش مشت‌زنی خرید.

لیام نیسون چیزی حدود ۶ سال به مشت‌زنی ادامه داد و باشگاهی که در آن حضور داشت به یکی از بهترین باشگاه‌های مشت‌زنی در ایرلند تبدیل شد. محمد علی کلی الگوی او در مشت‌زنی بود و لیام در سال ۱۹۸۱ و ۲۰۱۱ شخصاً با محمد علی کلی دیدار کرد. لیام نیسون در ۱۱ سالگی پس از تمرین‌های زیاد رسما وارد رینگ شد و مشت‌زنی را با هدف اینکه رقبا را پشت‌سر بگذارد دنبال کرد تا اینکه در نهایت در سن ۱۶ سالگی مشت‌زنی را کنار گذاشت و به فوتبال رو آورد.

لیام در دانشگاه مشغول تحصیل در رشته فیزیک و علوم کامپیوتری شد و تلاش‌های زیادی کرد تا در باشگاه فوتبال بوهمیان (Bohemian)، برای خودش اسم و رسمی دست و پا کند، اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و در نهایت شاهد درخشش او در صحنه‌های تئاتر و سینما بودیم.

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

حادثه یک‌شنبه خونین در ایرلند تأثیر زیادی بر لیام نیسون داشت

حادثه یک‌شنبه خونین، رویدادی ناگوار برای ایرلند بود و در تاریخ ۳۰ ژانویه سال ۱۹۷۲، نیرو‌های پلیس ۲۶ نفر شهروند ایرلندی را که در یک راهپیمایی اعتراضی شرکت کرده بودند به گلوله بستند. در این حادثه غم‌بار چهارده نفر جان خود را از دست دادند. لیام نیسون در آن زمان در دانشگاه تحصیل می‌کرد و کاری به سیاست و راهپیمایی اعتراضی نداشت. او در این زمینه اشاره می‌کند که در آن روز به دانشگاه رفته بود، اما سه چهار نفر بیشتر حضور نداشتند، به همین دلیل کلاس درس را ترک کرد و به سالن اصلی دانشگاه رفت.

در این سالن ناگهان متوجه شد حدود ۲۰۰ نفر او را دوره کرد‌ند و به دلیل اینکه لیام نیسون اعتصاب را شکسته و در کلاس حضور پیدا کرده بود به او بد و بیراه گفتند. از قرار معلوم دانشجویان حضور در کلاس را تحریم کرده بودند در حالی که حتی روح لیام نیسون نیز از این قضیه بی‌خبر بود.

این قضیه باعث شد تا لیام نیسون درس و تحصیل را رها کند، اما همزمان به این فکر افتاد که نسبت به جریان‌های سیاسی و تاریخچه کشورش اطلاعات بیشتری داشته باشد. لیام نیسون مدت‌ها بعد در سال ۲۰۱۱ در مصاحبه‌ای گفت: همیشه حواسش به چیز‌هایی که به خبرنگاران می‌گوید هست و سعی می‌کند چیزی نگوید که مخالف عقیده مردم کشورش و خانواده‌اش باشد. جالب است بدانید دانشگاه کویین که لیام نیسون از آن ترک تحصیل کرده بود چندین سال بعد به او دکترای افتخاری داد.

لیام نیسون شغل‌های مختلفی را تجربه کرد

این روز‌ها لیام را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرپیشه‌های ایرلندی می‌شناسیم، اما این هنرپیشه ترازاول راه صد ساله را در یک شب طی نکرده و شغل‌های مختلفی را تجربه کرد تا در نهایت به بازیگری رو آورد و موفق شد.

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

پس از اینکه لیام نیسون دانشگاه را ترک گفت، وی برای مدتی به‌عنوان شاگرد روی جرثقیل کار کرد. مدتی بعد نیز به شغل معلمی رو آورد، اما این حرفه نیز برای لیام نیسون مشکلاتی را در پیش داشت. از قرار معلوم زمانی که لیام نیسون در کلاس مشغول تدریس بود، بچه‌ها شیطنت زیادی می‌کردند و یکی از دانش‌آموزان فضای آرام کلاس را برهم می‌زد.

لیام نیسون نیز به‌عنوان معلم از این دانش‌آموز می‌خواهد تا کلاس را ترک کند، دانش‌آموز شرور به جای ترک کلاس، به سمت لیام نیسون حمله‌ور می‌شود و روی او چاقو می‌کشد. لیام نیز که تجربه خوبی در مشت‌زنی داشت، با کوبیدن مشت، این دانش‌آموز شرور را نقش زمین می‌کند. خبر این قضیه به گوش مسئولین مدرسه می‌رسد و لیام به‌خاطر کتک‌زدن دانش‌آموز توبیخ می‌شود. همین امر باعث می‌شود لیام نیسون عطای تدریس را به لقایش ببخشد و دنبال حرفه دیگری برای کسب درآمد باشد.

لیام نیسون در یک تصادف نزدیک بود جانش را از دست بدهد

اگر از طرفداران لیام نیسون باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این هنرپیشه ایرلندی علاقه زیادی به موتورسواری دارد و همین علاقه نزدیک بود کار دستش بدهد. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۰ لیام نیسون سوار بر یک موتور هارلی‌دیویدسون مدل ۸۹ بود که در حومه نیویورک با یک آهو تصادف کرد.

به گزارشی که نیویورک پست در این زمینه منتشر کرد، لیام نیسون در حالی که کلاه‌ایمنی بر سر داشت از موتورسیکلت به بیرون از جاده پرت می‌شود و موتور او نیز به درخت برخورد می‌کند. لیام نیسون که بیرون از جاده افتاده بود، به سختی خودش را کشان‌کشان به جاده نزدیک می‌کند و یکی از خودرو‌های عبوری، متوجه لیام می‌شود و به داد او می‌رسد.

لیام نیسون از سرنشین این خودرو درخواست می‌کند تا وی را به خانه‌اش ببرد، اما این راننده با نگاهی به جراحت‌های لیام او را به بیمارستان می‌رساند. زخم‌های لیام در بیمارستان مداوا می‌شود و او به خانه باز می‌گردد، اما این حادثه مشکل دیگری را پیش‌روی لیام نیسون می‌گذارد.

لیام نیسون در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه‌ای با جی‌کیو مدعی می‌شود در بیمارستان برای التیام زخم‌هایی که برداشته بود به او مورفین تزریق می‌کنند و لیام که از درد به خود می‌پیچید پس از تزریق مورفین آرام می‌شود. در نتیجه پس از مرخص شدن از بیمارستان نیز هر از گاهی مواد مخدر مصرف می‌کند و متاد می‌شود. خوشبختانه لیام موفق می‌شود اعتیاد را کنار بگذارد، اما همیشه در مصاحبه‌هایش به خطر‌های موادمخدر اشاره کرده و مدعی است مواد مخدر مانند ویروس می‌مانند و امکان زیادی وجود دارد که جوان‌ها و نوجوان‌ها به راحتی معتاد شوند.

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

مرگ ناگوار ناتاشا ریچاردسون

همان‌گونه که در ابتدا برای شما گفتیم لیام نیسون مصیبت‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است، اما هیچکدام از این غم‌ها با مرگ همسرش، ناتاشا ریچاردسون برابری نمی‌کند. ناتاشا در سال در ماه مارس ۲۰۰۹ به دلیل ضربه‌ای که در اسکی به سرش وارد شده بود از دنیا رفت.

ناتاشا و لیام در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند و لیام دو فرزند با نام‌های مایکل و دانیل از ناتاشا دارد، پایگاه خبری ای. بی. سی نیوز در این زمینه نوشت ناتاشا ریچاردسون در حال گذراندن دوره مقدماتی اسکی بود در کبک بود که ناگهان تعادلش را از دست می‌دهد و سرش با صخره‌ای برخورد می‌کند. از بخت بد روزگار، ناتاشا کلاه‌ایمنی بر سر نداشت و در نتیجه این ضربه باعث مرگش می‌شود.

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

ظاهراً ناتاشا پس از برخورد با صخره از جایش بلند می‌شود و اصرار می‌کند که حالش خوب است. جالب اینجاست که حتی در خصوص افتادنش شروع به شوخی و خنده می‌کند و نیازی نمی‌بیند تا توسط پزشک معاینه شود، اما درنهایت تیم پزشکی به صحنه می‌رسند و با معاینه او متوجه خطر‌های این ضربه می‌شوند.

لیام نیسون در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه‌ای با برنامه ۶۰ دقیقه به مجری این برنامه می‌گوید ناتاشا به من گفت: در برف تعادلم را از دست دادم و افتادم. در آن زمان لیام نیسون برای فیلمبرداری فیلم کلویی (Chloe) در تورنتو بود، اما پس از شنیدن خبر حادثه ناگواری که برای ناتاشا افتاده بود صحنه را سریعاً ترک گفت و به عیادت همسرش رفت. ناتاشا ریچاردسون دچار مرگ مغزی شد و لیام نیسون تصمیم گرفت ۳ عضو از بدن او را اهدا کند تا با مرگ همسرش، ۳ انسان دیگر به زندگی ادامه دهند.

لیام نیسون تصمیم اهدای اعضای ناتاشا گفت: مطمئن هستم اگر ناتاشا زنده بود نیز چنین تصمیمی می‌گرفت. نیسون در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد پس از مرگ ناتاشا احساس می‌کند چیزی در زندگی کم دارد و شخصیت خودش را به میز چهارپایه‌ای تشبیه کرد که یکی از پایه‌های آن شکسته شده است و دیگر قابل ترمیم نیست.

مرگ ناتاشا مشکلات جانبی دیگری برای لیام نیسون به‌دنبال داشت

ناتاشا از دنیا رفت و لیام را در غم و اندوهی ابدی فرو برد، لیام نیسون نیز برای اینکه از بار غم مرگ ناتاشا فرار کند به آغوش کار پناه برد و تنها چند روز پس از خاکسپاری ناتاشا به صحنه فیلمبرداری فیلم کلویی بازگشت. لیام نیسون در این زمینه به پایگاه خبری جی. کیو گفت: مرگ ناتاشا هرگز برای او واقعی بود و به‌رغم گذشتن چندین سال، هنوز هم نمی‌تواند فوت همسرش را باور کند.

لیام نیسون در ادامه صحبت‌های خود اعتراف کرد پس از مرگ ناتاشا به الکل پناه برده بود و شدیداً گرفتار شد، این قضیه یک سال به طول انجامید تا اینکه درنهایت توانست الکل را کنار بگذارد.

در بالا برای شما گفتیم که لیام نیسون در خانواده‌ای کاتولیک و شدیداً مذهبی بدنیا آمد و بزرگ شد، در نتیجه مرگ ناتاشا به لحاظ اعتقادی نیز چالش بزرگی پیش‌روی لیام نیسون قرار داد. در همین زمینه پایگاه خبری جی. کیو شرایط معنوی لیام نیسون را از او جویا شد و این هنرپیشه ایرلندی توضیح داد ممکن است فرایض و دستورات یک مسیحی کاتولیک را انجام ندهد، اما به دین معتقد است و قدرت گرداننده این جهان را تمام و کمال قبول دارد.

پسر لیام نیسون شیطنت‌های زیادی انجام داده است

مایکل نیسون، پسر لیام وقتی ۱۳ سال بیشتر نداشت، مادرش، ناتاشا از دنیا رفت و خانواده نیسون را بی‌مادر و همسر گذاشت. در نتیجه مایکل نیسون که پسر بزرگ لیام بود و مرگ مادر را نمی‌توانست تحمل کند، رفتار‌های نابهنجار زیادی را در پیش گرفت. مایکل در صحبت‌هایی با مجله هِلو (Hello)، گفت: مرگ مادر برای او به اندازه‌ای سخت بود که سعی می‌کرد این موضوع را همیشه این موضوع را از ذهنش بیرون کند یا مرگ مادر را در اعماق ذهنش دفن کند.

مصیبت‌هایی که «لیام نیسون» پشت‌ سر گذاشته‌است

مایکل نیسون برای تحمل مرگ مادرش، رفتار‌های نابهنجار زیادی را در پیش گرفت و این شرایط تا جایی پیش‌رفت که در بهار سال ۲۰۱۴، مایکل راهی یک مرکز درمانی در یوتا شد. پسر بزرگ لیام نیسون مدعی شد برای بهبود از اخلاق خوب پدرش کمک گرفت و سعی کرد با درک مشکلاتی که لیام نیسون پشت‌سر گذاشته بود، با فقدان مادرش کنار بیاید.

علاقه مایکل نیسون به مادرش به اندازه‌ای بود که در اواخر سال ۲۰۱۸، فامیل خودش را از نیسون به ریچاردسون تغییر داد، وی مدعی شد از این طریق احساس میکند مادرش کنار او است و همیشه یاد او را زنده نگه خواهد داشت.

غم و ماتم لیام نیسون را به حال خود نگذاشت

اگر تا این قسمت از این مطلب را دنبال کرده باشید بدون شک با ما هم عقیده‌اید که انصافاً لیام نیسون مشکلات زیادی را در زندگی پشت‌سر گذاشته است، اما این مشکلات پس از مرگ همسرش نیز پایان نیافت و غم و ماتم از سر این هنرپیشه دست‌بردار نبود.

حدود یک دهه بعد از فوت ناتاشا، باز هم شاهد سایه شوم مرگ و میر در خانواده نیسون بودیم. این بار خواهرزاده ۳۵ ساله لیام نیسون از ارتفاع افتاد و بر اثر جراحات وارده جانش را از دست داد. رونان سکستون، خواهرزاده لیام نیسون در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ به همراه دوستانش شب بیرون از منزل بودند و از سر شوخی و تفریح از کیوسک تلفن عمومی بالا می‌رود، اما نمی‌تواند تعادلش را حفظ کند و سرنگون میشود. همین حادثه ساده باعث می‌شود تا رونان دار فانی را وداع گوید.

رونان سکستون جوان‌ترین فرزند برنادت، خواهر لیام نیسون بود و پس از اینکه از ارتفاع افتاد دیگر نمی‌توانست راه برود و از خودش نگهداری کند. در نتیجه خانواده نیسون برای او خانه‌ای با توجه به شرایط ویژه‌اش مهیا می‌کنند و به‌رغم مراقبت‌های ویژه، رونان سکستون در ژانویه سال ۲۰۱۹ از دنیا می‌رود و خانواده نیسون را یک بار دیگر در غم و اندوه فرو می‌برد.

در این فسمت به پایان فهرست مصیبت‌هایی رسیدیم که لیام نیسون پشت‌سر گذاشته است، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران لیام هستید و اطلاعات جالبی از این هنرپیشه دارید، در قسمت نظرات برای ما و سایر کاربران از این اطلاعات بگویید.

منبع: nickiswift

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدصالح نادی

      عاشقشم...هیچ شخصیتی تو هالیوود مثل لیام نیسون کاریزماتیک نیست. صدا،چهره و شخصیتی دوست داشتنی... پیشنهاد میکنم فیلم بینوایان محصول سال 1998 رو حتما ببینید تا قدرت بازیگری این اسطوره رو ببینید..

    • بدون نام

      هم خودش خوبه هم فیلمهاش

    • بدون نام

      فیلم صحنه دار که نداره ؟
      با اینهمه که گفته بود به مقدسات پایبند ه!

    • setareh

      دوستش دارم .. بازیش، صداش، چهره اش ..

    • بدون نام

      یه چیزی میگم بهم حمله نکنید ها شما هم نظرتونو بگید

      اکثر مردهای مثل این که خوش قدوبالا و کاریزماتیک و پولدار و ...اند ،زن هاشون خیلی چهره های معمولی دارن ،بجز این جورج کلونی هم زن اش معمولی است تازه خیلی لاغره ،یا دیوید بکهام ،یا لیام همثورس (؟) ،حتی تام کروز ،تو کشور خودمونم هست


      اخلاق و خانواده و اینا هم درست اما یعنی زن زیبای هم سطح خودشون که بااخلاق و کمالات باشه وجود نداره ؟!!!!!!!!!!

      الان این چقدر به زن اش سر بوده ،البته خدا رحمتش کنه .

      پاسخ ها

      • میلاد

        !!!!!!!تام کروز خوش قد و بالاست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج