۸۴۰۰۹۵
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

احتمالاً معافیت از تحریم نفتی ایران تمدید می‌شود

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید براینکه احتمالاً معافیت‌های فعلی ۸ کشور از تحریم نفتی ایران حداقل برای ۴ کشور تمدید می‌شود، به تحریم‌های نفتی اخیر ونزوئلا که باعث ورود این کشور به بازار غیرمعمول فروش نفت شده، واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید براینکه احتمالاً معافیت‌های فعلی ۸ کشور از تحریم نفتی ایران حداقل برای ۴ کشور تمدید می‌شود، به تحریم‌های نفتی اخیر ونزوئلا که باعث ورود این کشور به بازار غیرمعمول فروش نفت شده، واکنش نشان داد.

حمید حسینی در خصوص آینده معافیت‌های خرید نفت از ایران و احتمال تمدید یا لغو معافیت ۸ کشور از تحریم‌های نفتی آمریکا اظهار کرد: با توجه به اوضاع فعلی ونزوئلا و همچنین رو به افزایش بودن نسبی قیمت نفت در جهان، بعید به نظر می‌رسد آمریکا معافیت‌های ۸ کشور از تحریم خرید نفت ایران را تمدید نکند و در این شرایط حتی اگر این معافیت‌ها ملغی شود هم، به نظر می‌رسد چین و هند به این تحریم‌ها تن ندهند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران ادامه داد: تصور من آن است که معافیت‌ خرید نفت از ایران حداقل برای ۴ کشور تمدید می‌شود ولی ما باید تلاش کنیم تا با در نظرگرفتن این احتمال که معافیت‌های مذکور، تمدید نمی‌شود، با سیستم‌هایی که جدا از سیستم فروش نفت در شرایط عادی هستند، نفتمان را صادر کنیم و راه‌حلی برای فروش نفت و صادرات فرآورده‌های نفتی حتی در زمان لغو این معافیت‌ها بیابیم.

وی با اشاره به تحریم نفتی اخیر ونزوئلا نیز گفت: مشکل ایجاد شده آن است که در حال حاضر، ونزوئلا هم وارد بازار آزاد فروش نفت شده و با توجه به تحریم نفتی این کشور، ونزوئلا هم به بازار آزاد فروش نفت یعنی بازار خارج از سیستم‌های معمول فروش نفت ورود کرده است؛ این مساله باعث شده که کار ما در قیمت‌گذاری برای فروش نفت سخت‌تر شود.

به گفته حسینی البته از سوی دیگر اگر این نوع فروش نفت در دنیا شایع شود، ممکن است گریزگاه‌های جدیدی برای دور زدن تحریم‌ها برای ما نیز فراهم شود.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بودجه سال آینده کشور که بخش عمده‌ای از آن وابسته به فروش نفت است محقق خواهد شد یا خیر، گفت: اگر معافیت‌های فعلی برای خرید نفت کشورمان تمدید شود، قطعاً درآمدهای نفتی دولت محقق می‌شود ولی اگر این معافیت‌ها ملغی شود، حتماً فروش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در سیستم خارج از فرایند معمول فروش نفت در دنیا بسیار سخت خواهد بود و این عدد سنگینی برای فروش در چنین شرایطی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا مردم ما حق دارند که بگیوند که علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور ما حاصل بی تدبیریی ونالایق مسولیین هست این چه خبریی وچه ارزشی داره که شماها از الان در مورد تمدید کردن ویا نکردن تحریمها نفتی حرف میزنید فقط دامن زدن گرانی وتورم واطلاعات دادن به عده ای فرصت طلب وزالو صفت چه مکیدن خون مردم واقعا شرمتان باد که با اینگونه اخبار ابن اوضاع را برای مردم وکشور رقم زدید خجالت هم خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط استعفاروحانی

      • بدون نام

        فقط استعفاروحانی درسن میش وای به روزی که نمک بگندد

    • رضا

      حالا باید بشینیم ببینیم اقای ترامپ به ما اجازه میده نفت صادر کنیم یا نه،اینه که میگم شعار فایده نداره امریکا خییییییییییییلی قدرتمنده منم کشورهای قدرتمند و سیاست مداری زرنگ و قوی مثل ترامپ دوست دارم

    • بدون نام

      روزگاری نفت عامل قدرت ما بود و حالا باید برای فروش ان منتظر اجازه دشمن باشیم.
      بدنبال اداره کشور بدون نفت باشید کاری که مصدق شروع کرد و کودتا مانع شد

    • بدون نام

      دلخوش به تمدید معافیت ترامپ نباش .ترامپ تمدید نمیکنه ...مگه زنگنه نگفت فروش نفت توسعه دادیم پس نگران چی هستین

    • بدون نام

      نفت آمریکا و ونزوئلا راهی آسیا شده و کمبود نفت در بازار نیست منتظر تمدید معافیت ترامپ نباش هالووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج