جاباما
۸۴۰۱۳۷
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

پمپئو به ایران: رابرت لوینسون را آزاد کنید

با وجود آنکه کاخ سفید چند سال قبل صراحتا اعلام کرده بود اطمینان دارد «رابرت لوینسون» در ایران نیست اما وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی از تهران خواست تا این فرد را آزاد کند.

خبرگزاری مهر: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این پیام که در توئیتر منتشر شده از تهران خواسته تا «رابرت لوینسون» مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را که ادعا می‌شود در ایران زندانی است آزاد کند.

این در حالی است که در دی ماه سال ۱۳۹۴ «جاش ارنست» سخنگوی وقت کاخ سفید ایالات متحده اعلام کرده بود مقامات آن کشور اعتقاد دارند «رابرت لوینسون» مأمور پیشین پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، دیگر در ایران نیست.

ادعا می‌شود که لوینسون در جزیره کیش، مفقود شده است. جاش ارنست در آن زمان به خبرنگاران گفته بود دولت ایران در مورد جستجوی لوینسون اطمینان داده است.

رابرت لوینسون عضو مفقود شده سیا

پمپئو به ایران: رابرت لوینسون را آزاد کنید

ارنست افزود واشنگتن تلاش می‌کند تا ایران تعهد خود را در این زمینه عملی کند.

لوینسون در تاریخ ۹ مارس سال ۲۰۰۷ میلادی (اسفند ۱۳۸۵) ناپدید شد و مشخص نیست در حال حاضر کجا است. گزارش‌های گوناگونی در مورد فعالیت و ناپدید شدن او منتشر شده است؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش تر گفته بود او در مأموریتی تائید نشده برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا / ‏سی‌. آی. ای) کار می‌کرده است.

لوینسون از کارکنان بازنشسته پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بوده که رسانه‌های غربی مدعی هستند وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در سفر به جزیره کیش مفقود شده است. تا اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام می‌شد که لوینسون برای امر تجارت و کار شخصی به کیش سفر کرده، اما آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که وی به طور محرمانه برای سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) کار می کرده و برای جمع آوری اطلاعات به ایران سفر کرده بود.

از زمانی که این موضوع در دولت آمریکا فاش شده یکی از جدی ترین رسوایی‌ها را در تاریخ سیا به وجود آورده است. کاخ سفید پیش تر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود. سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده و سازمان سیا مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به خانواده لوینسون پرداخت کرده تا از تشکیل پرونده در خصوص وی خودداری کنند.

در همین رابطه «جان مک کین» از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا، با متهم کردن سیا گفته بود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حقیقت را در مورد لوینسون به کنگره نگفته و اعضای کنگره را فریب داده است.

از سوی دیگر خانواده لوینسون، دولت آمریکا را متهم به کم کاری برای یافتن و نجات وی کردند. خانواده لوینسون از مدت‌ها قبل می‌دانستند که وی برای سازمان سیا کار می‌کرد اما بنا بر درخواست دولت از فاش کردن این موضوع خودداری می‌کردند چون به آنها گفته شده بود که افشای این موضوع وضعیت لوینسون را بدتر می‌کند.

دن لوینسون فرزند رابرت لوینسون در این رابطه چندی پیش به سی ان ان گفت: امیدوارم آنها (دولت آمریکا) درخواست ما را بشنوند و بگویند که در این مدت برای پدر من چه اقداماتی را انجام داده اند ما اکنون به این اطلاعات نیاز داریم. ما معتقدیم که اقدامات مثبت بیشتری را برای بازگرداندن او به خانه می‌توان انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو باز غلط اضافی کردی خیکی؟

    • بدون نام

      به شما هیچ ربطی نداره

    • بدون نام

      حرف پمپئو درست است. و اما مردم ایران خطاب به پمپئو:
      مهدی خلجی و مرجان شیخ اسلامی را تحویل مردم ایران دهید و یا حداقل از امریکا اخراجشان کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد

    • هایزنبرگ

      این. و ترامپ کار و زندگی ندارن همش علیه ایران بیانیه میدن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ همه چیزو باخته هیچ کدوم از وعده هاش عملی نشده حالا میخواد یه کاری تا قبل از اتمام ریاستش بکنه شاید برای دور بعدم رای بیاره

    • بدون نام

      سیا را رو سیاه کردید .

    • رهگذر

      ایران به پومپیو ،: آزاد نمی‌کنیم

    • بدون نام

      مردک دیوانه

      ما خودمون زندانی هستیم کل مردم ایران زندانی هستند

    • بدون نام

      آزادش نکنید ناموسا، گرو کشی کنید! :)))

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        اول امریکا بگوید با موسی صدر چه کردند بعد به دنبال مامور سیا بگردند

    • شوریده اردبیلی

      پدر سوخته وقتی به ایران نیامده از کجا بیاوریم اگر از طریق قاچاق فرستادید از قاچاقچی ها بپرسید چرا از دولت ایران می خواهید دولت ایران مسئول امنیت کسانی است که با پاسپورت معتبر واز طریق مرز رسمی وارد ایران شده اند از امارات و عمال خود بخواهید از داعش ها که برای یک سکه ناقابل 100نفر را به دستور عربستان می کشند

    • بدون نام

      دولت قبلی آمریکا خواست قضیه رو جمع کنه الان این بشکه پر از چربی ول کن معامله نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج