۸۴۰۲۰۴
۱۴ نظر
۵۳۰۰
۱۴ نظر
۵۳۰۰
پ

پس از بر هم خوردن رابطه، دوست معمولی بمانیم؟

برهم زدن رابطه عاطفی و جدا شدن از کسی که دوستش داریم، کار ساده‌ای نیست. در این شرایط برخی از زوج‌ها فکر می‌کنند که اگر رابطه خود را به عنوان دو دوست معمولی ادامه دهند، برایشان ساده‌تر خواهد گذشت، در صورتی که این نوع رابطه نیز قوانینی دارد که باید بدان پایبند بود.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: برهم زدن رابطه عاطفی و جدا شدن از کسی که دوستش داریم، کار ساده ای نیست. در این شرایط برخی از زوج ها فکر می کنند که اگر رابطه خود را به عنوان دو دوست معمولی ادامه دهند، برایشان ساده تر خواهد گذشت، در صورتی که این نوع رابطه نیز قوانینی دارد که باید بدان پایبند بود. اگر می خواهید بدانید که ادامه رابطه به شکل دیگر برای شما امکان پذیر است یا خیر، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

پس از بر هم خوردن رابطه، دوست معمولی بمانیم؟

به رابطه خود قبل از رابطه عاشقانه تان نگاه کنید

اگر شما قبل از شروع رابطه عاطفی، هیچ نوع رابطه ای با طرف مقابل تان نداشتید، احتمال این که بتوانید مانند یک دوست معمولی به رابطه تان ادامه دهید، کم است. اما اگر قبل از شروع رابطه جدی، دوستی معمولی را با هم تجربه کرده اید، به احتمال زیاد بتوانید بار دیگر فرم رابطه تان را مانند قبل تغییر دهید.

آیا دوستان مشترک دارید؟

اگر شما دوستان مشترک داشته باشید، ادامه رابطه به عنوان دو دوست معمولی برایتان آسان تر می شود. در این شرایط، شما می توانید طرف مقابل تان را در جمع های دوستانه ببینید و با او مانند دوستان دیگران در ارتباط باشید. همین که دوستان تان نیز به این موضوع آگاهند که شما از هم جدا شده اید، با رفتارهایشان می توانند شما را در پشت سر گذاشتن این دوران کمک کنند. مطمئنا آنها طوری رفتار می کنند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و شما نیز به تدریج به این شرایط عادت می کنید و عشق قبلی زندگی تان را به عنوان عضوی از جمع می پذیرید.

آیا از ته دل می خواهید که با او در ارتباط باشید؟

مطمئنا در جواب این سوال می گویید که «آری. او برای من مهم است و دوست ندارم از دستش بدهم» اما آیا دلیل ادامه رابطه شما به عنوان یک دوست معمولی همین است؟ یا این که به خاطر عذاب وجدانی ست که دارید؟ یا شایدم از روی دلتنگی ست؟ یا این تنها می خواهید رضایت اطرافیان یا جمع دوستان تان را به دست آورید؟ شما باید تنها در صورتی رابطه تان را حفظ کنید که مطمئن باشید به صلاح هر دویتان است. بنابراین قبل از هر تصمیمی، به نکات مثبت و منفی این رابطه دقت کنید. آیا رابطه شما به عنوان دو دوست معمولی برایتان منفعت دارد یا که ناراحتی هایش بیشتر از خوشی هایش است؟ با خودتان صادق باشید تا بهترین انتخاب را اتخاذ کنید.

به خودتان زمان دهید

اگر شما سریع پس از جدا شدن از عشق زندگی تان بخواهید که رابطه ای معمولی را آغاز کنید، همه چیز بهم می ریزد. در این شرایط بهتر است که برای مدتی از هم فاصله بگیرید. به خودتان زمان دهید تا ذهن تان شرایط جدید را هضم کند. در غیر این صورت حس هایی چون حسادت، تنفر، دلگیری و غیره را تجربه خواهید کرد. در واقع هر دوی شما به زمانی نیاز دارید تا این جدایی را درک کنید و بدانید که دیگر رابطه رمانتیکی میان تان برقرار نیست. بهتر است که تا مدت ها از صحبت کردن های روزانه دوری کنید. حتی اگر فکر می کنید که هر دوی شما آنقدر به بلوغ رسیده اید که از پس آن بر می آیید، باز هم بهتر است که مدتی از هم فاصله بگیرید.

هر چیزی را با او تقسیم نکنید

اگر هر دوی شما با هم توافق کردید که پس از بهم خوردن رابطه با هم دوست بمانید، باید قوانینی را رعایت کنید. دیگر شما مانند قبل نمی توانید هر چیزی را با او شریک شوید. به عنوان مثال اگر شما با فرد دیگری وارد رابطه شدید، نباید تجربیات تان را برای او بازگو کنید یا این که برای مشورت از او کمک بگیرید. هر وقت خواستید چیزی را با قسمت کنید، یادتان باشد که او دیگر مانند قبل به شما نزدیک نیست، پس در حد همان دوست معمولی زندگی تان را با او قسمت کنید.

پس از بر هم خوردن رابطه، دوست معمولی بمانیم؟

صادق باشید

همانطور که صداقت کلید اصلی هر رابطه عاطفی ست، برای دوستی های معمولی نیز فاکتور مهمی به حساب می آِید. از این رو شما باید در هر شرایطی با طرف مقابل تان صادق باشید. به عنوان مثال اگر یکی از رفتارهای او شما را ناراحت می کند، صادقانه به او بگویید که تغییرش دهد اما اگر امکان پذیر نیست، از او فاصله بگیرید. شما نباید به هدف نشکستن دل طرف مقابل تان، به خودتان سخت بگیرید. صادق بودن به نفع هردویتان است.

ساده بگیرید

مطمئنا زمانی که شما برای اولین بار پس از جدایی عشق قبلی تان را می بینید، احساسات تان فوران می کند و به یاد اتفاقات گذشته می افتید، اما اگر می خواهید که ارتباط تان را همچنان با او ادامه دهید، باید خودتان را کنترل کنید. سعی کنید که همه چیز را ساده بگیرید. هر چه بین شما گذشته را فراموش کنید و سعی کنید که در کنار او خوش بگذرانید. اگر شما بخواهید مدام رفتارهای او را تجزبه تحلیل کنید و به دنبال معنی حرف هایش باشید، تنها شرایط را برای خودتان سخت تر خواهید کرد.

به دنبال جلب توجه نباشید

اگر چه شما در گذشته برای این که به چشم عشق زندگی تان بیایید، هر کاری می کردید اما حال همه چیز فرق کرده است. شما نباید برای جلب توجه طرف مقابل تان کاری انجام دهید. این کار نه تنها به شما امید واهی می دهد، بلکه طرف مقابل تان را هم گیج می کند. حتی ممکن است موجب سوتفاهم شود و او فکر کند که شما برای به دست آوردن دوباره او تلاش می کنید که در نهایت منجر به دوری او از شما می شود. بنابراین پایتان را از محدودیت ها فراتر نگذارید و با او طوری رفتار کنید که با دوستان دیگرتان رفتار می کنید.

منابع: lovepanky، elitedaily

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معلم

      خاک بر سرت که دوستی جنس مخالف رو تبلیغ میکنی تو اکثر این رابطه ها دختر هست که ضرر میبینه پسره دوباره روز از نو روزی از نو ولی روان دختر بهم میریزه زرد ترین ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تبلیغ بود؟ این گفت اگه هم به هر طریقی مجبوری یا می خوای باهاش در ارتباط باشی باید این قوانین و رعایت کنی. اتفاقا حیلی هم مفید بود و مثل رابطه های الان که به کثافت کشیده میشه، نیست

    • بدون نام

      البته اگه بچه ای در میان هست بخاطر اون بچه باید رابطه معمولی داشت ...وگرنه هیچ دلیلی برای ادامه رابطه حتی بصورت معمولی وجود نداره...این مقاله مال اون وریاست ... این وریا تا به هم فحش و ناسزا ندن و از هم متنفر نشن و چند تا طایفه رو درگیر نکنن، از هم جدا نمیشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جانی دپ و امبر هرد که همو تیکه پاره کردند

    • بدون نام

      ا نمی گنجه توی کشور ما دوستی معمولی بعد از اتمام رابطه معنی نداره چون از سر وابستگی هست برای کسی که به هر قیمتی میخواد رابطه ای رو حفظ کنه. اونها مثل ما اهل وابستگی و ماندن در یک رابطه بی فرجام نیستند.

    • بدون نام

      هلاکویی که میگه
      No Friendship after relationship

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هلاکویی یه ادم بی سواد بیماره

    • بدون نام

      آقا ناموسا تکلیف مارو مشخص کنید به قرآن چیزگیجه گرفتیم!
      از یه طرف از بچگی دختر و پسرو جدا میکنن و هرگونه رابطه ای بینشون جرم و گناه و تابو محسوب میشه و از طرف دیگه این مطالبو میذارید که انتهای روشنفکریه! چیکار کنیم بالاخره؟ دوست دختر بگیریم؟ نگیریم؟ فقط ازدواج کنیم؟ روابط آزاد داشته باشیم یا نداشته باشیم؟ اگه روابط آزاد اوکیه پس چرا بقیه چیزارو آزاد نمیکنن؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجور مطالب بدرد ایرانیا نمی خوره

      • بدون نام

        چقدرم که اصلا هیچ رابطه ای تو ایران نیست!

    • بدون نام

      تزریق روابط مزخرف با جنس مخالف و مبتلاشدن به روانپریشی و بی قیدی. واقعا احمقید یا جیره خور

    • محمد

      اگه قراره رابطه ای مخفی نگه داشته بشه هیچوجه در گیرش نشین
      ممنون

    • سمیرا

      در جواب به کامنت های بالایی، اتفاقا جامعه ما مثل 10 سال قبل نیست. خیلی چیزا عوض شده. شاما به عنوان یک دختر یا پسر، فقط با هم جنس خودت در تماسی، هیچ جنس مخالفی تو زندگیت نیست. اتفاقا این اتفاق چیزی که خیلی رواج و ادم و تو سر درگمی میذاره که بعد رابطه چیکار کنم. مطلب خیلی خوبی بود به نظرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه رو مثل خودت نبین دختر ها و پسرهای زیادی دوست جنس مخالف ندارند. همون قدیم هم دختران و پسران هرزه وجود داشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج