جاباما
۸۴۰۴۲۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بیماری‌های زنان که به‌موقع تشخیص داده نمی‌شوند

نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که گاهی اوقات پزشکان در تشخیص برخی انواع بیماری‌ها در زنان دچار مشکل می‌شوند و این امر در نهایت روند درمان را مختل می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که گاهی اوقات پزشکان در تشخیص برخی انواع بیماری‌ها در زنان دچار مشکل می‌شوند و این امر در نهایت روند درمان را مختل می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به رغم پیشرفت‌هایی که به ویژه طی سال‌های اخیر در زمینه مراقبت‌های پزشکی و درمانی در جهان صورت گرفته اما هنوز شماری از زنان و دختران در سراسر دنیا با چالش‌ها و تبعیض‌هایی به لحاظ بهره‌مندی از این خدمات و امکانات مواجه هستند.

در این گزارش در همین رابطه به نقل از سایت‌ تخصصی "مدیکال نیوز تودی" به بیماری‌هایی اشاره شده که تشخیص آن‌ها در زنان به درستی یا به موقع انجام نمی‌شود.

اندومتریوز

یکی از بیماری‌های مزمنی که بسیاری از زنان پیش از آنکه تحت درمان مطلوب قرار بگیرند با آن روبرو هستند بیماری اندومتریوز است.

در حال حاضر پزشکان بر این باورند که این بیماری قابل درمان نیست. بر اثر این بیماری بافت موجود در رحم در قسمت‌های دیگر بدن رشد می‌کند که می‌توان به تخمدان‌ها، مجرای ادراری همچنین روده، کلیه‌ها و دیگر اندام‌های بدن اشاره کرد.

از جمله علائم این بیماری درد شدید در ناحیه لگن و بخش‌های دیگر بدن است. خونریزی شددید در دوران قاعدگی و لکه بینی نیز از دیگر علائم آن هستند.

این علائم در برخی از مواقع می‌توانند کیفیت زندگی فرد و قدرت باروری را تحت تاثیر قرار ‌دهند. معمولا از زمان شروع علائم بیماری مدت طولانی طی می‌شود تا بیماری تشخیص داده شود. همچنین تشخیص آن تنها از طریق عمل لاپاروسکوپی امکان‌پذیر است.

بیماری عروق کرونری قلب

از دیگر مشکلاتی که اغلب در زنان تشخیص داده نمی‌شود می‌توان به بیماری عروق کرونری قلب اشاره کرد. بر اثر این بیماری عروق قادر نخواهند بود خون اکسیژنه را به قلب منتقل کنند و در نتیجه قلب عملکرد مطلوب خود را نخواهد داشت.

علائم این بیماری در افراد مختلف متفاوت است و به همین دلیل تشخیص آن برای پزشکان چالش برانگیز است. همچنین به طور کلی علائم این بیماری بین زنان و مردان متفاوت است که در نتیجه آن اغلب تشخیص این مشکل قلبی در زنان در مرحله‌ای انجام می‌شود که بیماری پیشرفت کرده‌ است.

اختلال کم توجهی- بیش فعالی

علاوه بر بیماری‌های جسمی، اختلالات رفتاری به ویژه اختلال کم توجهی- بیش فعالی از جمله بیماری‌هایی است که به موقع در زنان تشخیص داده نمی‌شود.

بررسی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد از بین ۶۰ درصد کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش فعالی که علائم بیماری‌شان تا دوران بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند تشخیص بیماری در کمتر از ۲۰ درصد به درستی انجام می‌شود.

همچنین در صورتیکه تشخیص بیماری در بزرگسالان به درستی انجام نشود علائم این اختلال رفتاری در زنان شدیدتر خواهد بود.

نتایج برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در سه چهارم از تمامی زنان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش فعالی تشخیص بیماری به درستی انجام نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج