۸۴۰۴۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ادعا‌های وکیل نادران درباره محکومیتش به حبس

وکیل الیاس نادران گفت: دادگاه به وکیل صالحی امیری اعلام می‌کند که شما اگر آدرسی از نادران دارید اعلام کنید اما وی می‌گوید من آدرسی از ایشان ندارم و نادران مجهول‌المکان است.

خبرگزاری فارس: ظهر امروز دومین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت صالحی امیری از الیاس نادران در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار شد.

وکیل الیاس نادران که خواست نامش فاش نشود در مورد برگزاری این جلسه اظهارداشت: الیاس نادران هیچ اطلاعی از شکایت صالحی امیری نداشته و کاملاً نسبت به شکایتی که در دادسرا مطرح شده بود بی‌اطلاع بوده است که در نتیجه علیه وی کیفرخواست صادر شده و حتی در مقطعی وکیل صالحی امیری می‌توانسته به نادران اطلاع بدهد اما وی را مجهول‌المکان اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: هم در دادسرا و هم در دادگاه، کیفرخواست علیه نادران صادر شده در صورتیکه سیستم اطلاع رسانی الکترونیکی ابلاغ‌ها به نام (ثنا) که از طریق آن سیستم ابلاغ‌ها و اخطارهای دادگاه‌ها به اشخاص اطلاع رسانی می‌شود و نادران قبل از اینکه از مجلس بیرون بیاید در این سیستم ثبت نام کرده بود به او اطلاع نداده است.

وی گفت: رأی غیابی علیه نادران در مردادماه سال جاری صادر شد و با ظرافتی که داشتند پرونده را به اجرای احکام می‌برند و در آن مرحله تازه به نادران ابلاغ می‌شود و از وی برای اجرای حکم دعوت کرده بودند و آن زمان تازه وی متوجه موضوع شد و ما هم نسبت به رأی غیابی واخواهی کردیم.

وکیل الیاس نادران افزود: نهایتاً یک جلسه دادگاه در تاریخ ۹۷.۱۱.۱۵ داشتیم که دفاعی انجام نشد و یک جلسه هم امروز بود که دفاعیاتی انجام داده و مدارکی را به دادگاه ارائه کردیم که دفاع مؤثری بود به جهت اینکه یا با زیرکی یا هر چیز دیگری تا به حال فرصت دفاع از موکل بنده گرفته شده علاوه بر اینکه نه از طرف دادگاه و نه دادسرا به موکل بنده اعلام نشده و در نتیجه آراء غیابی صادر شده بود.

وی بیان داشت: با اخذ مدارک مثبت و مؤثری که به دادگاه ارائه شد ان‌شاالله آن رأی هم احتمالاً نقض شود.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاریخ جلسه بعدی دادگاه مشخص شد یا خیر، گفت: با اخذ مدارکی که نادران ارائه داد و بررسی این مدارک توسط دادگاه، موعد جلسه بعدی مشخص نیست.

وکیل نادران گفت: موکل من نطقی را در تاریخ ۱۳۹۲.۸.۵ در صحن مجلس در رابطه با عدم صلاحیت صالحی امیری در مسند وزارت ورزش و جوانان به همراه توکلی و کریمی قدوسی را مطرح می‌کنند که باعث می‌شود صالحی امیری در آن زمان رأی اعتماد خود را اخذ نکند.

وی افزود: صالحی امیری شکایتی را از نادران در شعبه ۷ بازپرسی دادگاه کارکنان دولت مطرح می‌کنند و اعلام می‌کنند مواردی که نادران در نطق خود مطرح کرده صحت نداشته و افترا بوده که این شکایت به مجلس نیز اعلام می‌گردد.

وی گفت: قانونی در مجلس است به اسم نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که مصوبه ۱۳۹۰ است. براساس این قانون هرکسی از نمایندگان شکایت داشته باشد به کمیسیون ۷ نفره که براساس این قانون تشکیل شده ارجاع می‌شود و نظر این کمیسیون باید ساعد شود.

وکیل الیاس نادران ادامه داد: این کمیسیون در سال ۹۴ نظر خود را به شعبه هفتم بازپرسی دادسرا ارسال می‌کند و می‌گویند اظهارات نادران و شکایت صالحی بررسی شد و اظهارات نادران در نطق مورد شکایت تماماً براساس وظیفه نمایندگی بوده و هیچ تخلفی صورت نگرفته است لذا شعبه ۷ بازپرسی هم براساس رأی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برای نادران قرار منع تعقیب صادر می‌کند.

وی افزود: در آن زمان به الیاس نادران که نماینده مجلس بوده اطلاع داده می‌شود، بعد از آن وکیل صالحی امیری به این قرار اعتراض می‌کند و این قرار به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت می‌رود و در آنجا اعلام می‌کنند که اگر الیاس نادران دفاعی دارد در آنجا حاضر شود که این احضاریه هیچ وقت دست الیاس نادران نمی‌رسد و بعداً دوباره به وکیل صالحی امیری اعلام می‌کنند که شما اگر آدرسی از نادران دارید اعلام کنید، که ایشان می‌گوید من آدرسی از ایشان ندارم و مجهول‌المکان است.

وکیل دادگستری اظهارداشت: الیاس نادران استاد اقتصاد دانشگاه تهران بوده و هنوز هم هست و هیچ موقع این احضاریه به وی اعلام نمی‌شود، نهایتاً دادسرا بدون اینکه الیاس نادران حاضر شود و دفاعیات خود را مطرح کند، علیه وی کیفرخواست صادر می‌کند و آن را به شعبه ۱۰۵۷ ارسال می‌کنند.

وی افزود: شعبه ۱۰۵۷ هم وقت رسیدگی را برای مردادماه سال ۹۷ تعیین می‌کند ولی باز هم وکیل صالحی امیری اعلام می‌کند که ایشان (الیاس نادران) مجهول المکان است و نشر آگهی در یکی از روزنامه‌های گمنام می‌شود در صورتیکه الیاس نادران در سیستم ثنا در سال ۹۶ ثبت نام کرده و دادگاه در مردادماه سال ۹۷ تشکیل شده بود و بدون اینکه نادران حضور داشته باشد و بتواند از خود دفاع کند رأی غیابی برای وی صادر و محکوم به زندان می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آن هم رأی را مجدداً در روزنامه نشر آگهی می‌دهند و حکم را در سیستم ثنا به دلیل زیرکی خاص یا به دلایل نامعلوم نمی‌فرستند. نهایتاً برای اجرای حکم پرونده در سیستم ثنا به موکل من می‌فرستند با این مضمون که حکمی جهت اجرا برای شما صادر گردیده و شما به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت بیایید.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی تا زمان اجرای حکم، به شما و موکلتان چیزی ابلاغ نشده بود،گفت: هیچ چیزی تا آن زمان به ما ابلاغ نشده و وی کلاً مجهول المکان اعلام شده بودند.

وکیل الیاس نادران در پاسخ به این سوال که عدم ابلاغ احضاریه و ماجرای مجهول‌المکان اعلام شدن الیاس نادران آیا از طرف صالحی امیری بوده یا خیر، بیان داشت: حالا یا از طرف خودِ ایشان یا از طرف وکیل ایشان، بالاخره ایشان شاکی بودند.

وی افزود: وقتی موکل بنده از رأی غیابی مطلع می‌شود طبق قانون می‌تواند واخواهی کند؛ نادران واخواهی کرده و پرونده مجدد به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه برمی‌گردد.

وی در پایان گفت: یک جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۹۷.۱۱.۱۵ برگزار شد و امروز ۹۷.۱۲.۱۸ نیز وقت رسیدگی اصلی به این پرونده بود که موکل بنده در دادگاه حاضر و با اسناد و مدارک کاملی که آن زمان در مخالفت با وزارت صالحی امیری داشتند اظهارات خود را در دادگاه بیان کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج