۸۴۰۴۶۶
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

امانی:‌ای کاش اصولگرایان مانند امروز نقدپذیر بودند

شهربانو امانی؛ فعال سیاسی با روزنامه آرمان به گفتگو نشسته است که بخشی‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

شهربانو امانی؛ فعال سیاسی با روزنامه آرمان به گفتگو نشسته است که بخشی هایی از آن را در ادامه می خوانید.

آقای قالیباف اخیرا انتقادات زیادی مطرح می‌کند.

از این دست افراد مانند آقای قالیباف کاش در زمان مدیریت خود هم حق انتقاد را به رسانه‌ها و کنشگران اجتماعی داده و آن را به رسمیت می‌شناختند. در ابتدا باید توجه داشت که این حق شهروندی آقای قالیباف است که به دولت انتقاد دارد منتها کاش تریبونی که در اختیار او قرار مي‌گرفت به صورت آزادانه و برابر در اختیار همه قرار گیرد و منتقدان امروز باید همان زمانی هم که در قدرت بودند انتقادات را می‌پذیرفتند.

برخی از افراد به ویژه طیف آقای قالیباف انتقاد به دولت را در آستانه ایام نوروز آغاز کردند چرا که تصورشان آن است که از این فرصت ضمن تطهیر و دفاع از کارنامه عملکرد ۱۲ساله خودشان در شهرداری تهران، با نقد از دولت مستقر به اهدافشان برسند، چرا که کشور در حال حاضر شرایط سختی را در پیش دارد و دفاع کردن هزینه بیشتری از نقد کردن دارد، چرا که همه در حال انتقاد از یکدیگر به ویژه نقد دولت هستند. آنها فکر می‌کنند که سوت شروع انتخابات ۹۸ به صدا درآمده و سعی در استفاده از فرصت به وجود آمده هستند، چرا که بخشی از جریان سیاسی عادت ندارند تا نتیجه رأی را بپذیرند.

برخی معتقدند که اصولگرایان هنوز یک حزب قانونی و ثبت ‌شده ندارند.

بله.‌ کاش این افراد به فکر ثبت یک حزب سیاسی باشند و در چارچوب یک حزب سیاسی فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند تا آن فعالیت‌ها قابل اندازه‌گیری و سنجش باشد.

اصلاح‌طلبان هم بسیار به نقد شخص رئیس‌جمهور و دولت می‌پردازند.

رای دولت دوم آقای روحانی بیشتر شد و همانطور که خودشان هم می‌دانند این رأی را مدیون اصلاح‌طلبان هستند. همان‌گونه که آقای روحانی مطرح کردند که اصلاح‌طلبان شریک دولت هستند نه حامی دولت. اصلاح‌طلبان هم به عملکرد دولت نقد دارند، اما این نقدها باید منصفانه باشد. آخرین اتفاقی که در سپهر سیاسی کشور افتاد درباره استعفای وزیر امور خارجه کشور بود.

او یکی از کاردان‌ترین دیپلمات‌های بین‌المللی است و استعفای او به هیچ عنوان سیاسی نبود چرا که در ارتباط با حفظ جایگاه و کیان سیاست خارجی کشور بود که در همان راستا حتی منتقدان ایشان هم به نوعی از وزیر خارجه عذرخواهی و به حمایت از ایشان پرداختند. اینها حداقل‌هایی است که جریان رقیب دولت هم چوب را می‌زند و هم پیاز را به خورد دولت روحانی می‌دهد. برخی مطرح می‌کنند که روحانی تنهاست باید گفت بخشی از تنهایی آقای روحانی به عملکرد شخص رئیس دولت بازمی‌گردد و بخش دیگر هم به اطرافیان ایشان.

با توجه به اینکه اصولگرایان در سه دوره انتخابات گذشته شکست خوردند، آیا با تخریب دولت می‌توانند آرای مردم را در انتخابات کسب کنند؟

تخریبگران معمولا افرادی هستند که به هنگام رسیدن به قدرت هیچ زمانی پاسخگو نیستند و وقتی هم که رسما در قدرت نیستند، دست به تخریب دیگران می‌زنند. تخریبگرانی که اخیرا علیه دولت بپاخاسته‌اند هدف اصلی‌شان تنها دولت نیست بلکه همه ارکان نظام را مورد هدف قرار داده و تصور می‌کنند که با تخریب و هجمه به نوایی خواهند رسید. من معتقدم که نقد و نظارت باید وجود داشته باشد.

نقد، عملکرد افراد و دولت‌ها را تقویت می‌کند. چرا که معمولا فرصت را در اختیار اصلاح و بهسازی امور قرار می‌دهد. منتها تخریب کشنده است و فضا را می‌گیرد، اما باید گفت تخریب‌چیان حتی خودشان را هم نابود می‌کنند چرا که این گونه رفتارها به نفع خودشان هم نیست و مردم خادم را از خاطی با هوشمندی، درایت و خردجمعی تشخیص می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      کاش اصلاح طلبا هم تخریب و پررویی و هزارچهره بودنو میذاشتن کنار!!!

    • سیمرغ

      بازی اصولگر اصلاح طلب تمام شده.

    • س

      شما ها همتون یک کرباسی دنبال هم صحفه می گذارید هیچ کدامتان بدرد بخور نیستت علابرکت الله

    • بدون نام

      دولت اصولگرایان نقد پذیر بودند و با خبرنگاران داخلی و خارجی نشست خبری برگزار و به سوالاتشان پاسخ می دادند . دولت اصلاحات چرا با خبرنگاران جلسه نمی گذارند؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!؟؟.

    • شوریده اردبیلی

      بااین گندی که زدید بتز مدعی هستید خجالت بکشید فساد های روی زمین یکی می خواهد شما را از روی زمین اصلاح کند وبه قعر جهنم بفرستد که انشاءالله خواهد آمد

    • بدون نام

      خانم تو چه گلی به سر خودت زدی حالا پررو بازی می کنی ؟

    • بدون نام

      بهتر است که افسادطلبان دهانشان را ببندند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج