جاباما
۸۴۰۴۷۵
۱۱ نظر
۵۱۱۰
۱۱ نظر
۵۱۱۰
پ

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

برای شما هم پیش آمده که در فرودگاه زمانی زیادی را به انتظار نشسته باشید. قطعا از این لحظات انتظار هیچکس لذت نخواهد برد؛ اما اگر یکی از بهترین انتظار‌ها را در فرودگاه داشته باشید؛ چه طور؟! اگر فرودگاه دارای بهترین امکانات رفاهی و سرگرمی باشد، باز هم از انتظار خود پشیمان نخواهید شد؟

برترین‌ها : معمولا در هنگام مسافرت با هواپیما، الویت برای افراد و مسافران بیشتر مربوط به افزایش سرعت در سفر و کاهش زمان جابه‌جایی می‌باشد. برای شما هم پیش آمده که بار‌ها در مسافرت‌های هوایی به فرودگاه مراجعه کرده باشید و زمانی زیادی را در این مکان به انتظار نشسته باشید. قطعا از این لحظات انتظار هیچکس لذت نخواهد برد؛ اما اگر یکی از بهترین انتظار‌ها را در فرودگاه داشته باشید؛ چه طور؟! اگر فرودگاه دارای بهترین امکانات رفاهی و سرگرمی باشد، باز هم از انتظار خود پشیمان نخواهید شد؟ اگر قصد انتظار کشیدن در این فرودگاه‌های جذاب را دارید، پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با محبوب‌ترین فرودگاه‌های جهان آشنا کنیم.

۱۰. فرودگاه چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

با توجه به جایزه سالانه Skytrax، که به بهترین فرودگاه جهانی اهدا می‌شود، فرودگاه چانگی سنگاپور در سال ۲۰۱۸ برای ششمین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه در جهان انتخاب شده است. هر ترمینال این فرودگاه دارای مجموعه‌ای از باغ‌های گیاه شناسی با گل‌های آفتابگردان و پروانه‌های زیبا می‌باشد.

همچنین در این فرودگاه تعداد زیادی از حوضچه به منظور احیاء و شادابی مسافران محیا شده است. اگر شما به طبیعت و گیاه‌شناسی علاقه‌مند نیستید، می‎‌توانید به صورت رایگان و ۲۴ ساعته به سینما یا استخر شنا روی پشت بام فرودگاه بروید. البته دسترسی رایگان به وای فای فرودگاه Changi نیز می‌تواند برای ما ایرانی‌ها بسیار مفید باشد!

از لحاظ کیفیت غذا‌های ارائه شده در رستوران، Changi همچنان رهبر فرودگاه‌های جهان است و بیشترین نمره را میان فرودگاه‌های دیگر کسب کرده است. غذا‌های محلی که به وسیله فروشندگان خیابانی با قیمت‌های ارزان ارائه میشود، از نکات جالب فرودگاه چانگی است.

آبشار «رِین وُرتکس» (Rain Vortex) در طبقه اول این فرودگاه به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلب چانگی به حساب می‌آید. این آبشار که با طول ۴۰ متر از یک سقف گنبدی شیشه‌ای سرریز می‌شود، به عنوان بلندترین آبشار سرپوشیده در جهان به حساب می‌آید.

با وجود همه امکاناتی که چانگی را در صدر بهترین فرودگاه جهان قرار داده است، مسئولین و مدیریت فرودگاه برنامه ویژه‌ای را برای سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته‌اند و قصد دارند امکانات رفاهی بیشتری را برای این فرودگاه تدارک ببینند.

۹. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ تنها در پنج ساعت، به راحتی می‌تواند پرواز بیش از نیمی از مسافران جمعیت جهان را انجام دهد و به همین خاطر یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های بین المللی دنیا است. طبیعی است که هنگ کنگ به یکی از بزرگ‌ترین مراکز حمل و نقل جهان تبدیل شده است که به مسافران، اطمینان تجربه یک سفر خوب و بدون دردسر را می‌دهد.

این فرودگاه، شامل گرایش‌های فرهنگی قوی هنگ کنگ در غذا با ارائه بیش از ۸۰ رستوران با غذا‌های مختلف از سراسر جهان است. غذای رستوران‌ها در قیمت‌های مختلف و برای ذائقه‌های متنوع تدارک دیده شده که برخی از آن‌ها با ارائه موسیقی زنده، مسافران را برای خوردن غذا‌های دلچسب به طمع می‌اندازد.

همچنین فرودگاه بین المللی هنگ کنگ مرکز خرید منحصر به فردی از فروشگاه‌های مجاز دیزنی را به مشابه پوشاک بوتیک مانند Giordano و G۲۰۰۰ ارائه می‌دهد. این فرودگاه یک پارک آموزشی تعاملی برای کودکان و خانواده‌ها در برخی از ترمینال‌های آنجا در نظر گرفته است.

هنوز هم برای سفر به هنگ کنگ دیر نشده و شما هنوز فرصت این را دارید که علاوه بر مسافرت به این کشور زیبا، لحظاتی را در این فرودگاه فوق‌العاده به خوبی سپری کنید و تجربه یک انتظار شیرین را در یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان داشته باشید.

۸. فرودگاه بین المللی اینچئون (Incheon International Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

همه اتفاقات خوبی که یک مسافر می‌تواند رویای آن را در سر داشته باشد، در فرودگاه بین المللی اینچون واقع در کشور کره‌جنوبی پدید آمده است. بیشتر شهرت این فرودگاه به خاطر صندلی‌های راحتی در آنجا است که خواب را برای مسافران بسیار راحت می‌کند. با وجود این ویژگی منحصر به فرد، مقامات اینچئون اذعان کرده‌اند که هنوز استاندارد‌های استراحت مسافران به طور کامل در فرودگاه وجود ندارد.

پس از اینکه شما از خواب شیرین خود برخاستید، می‌توانید از دوش‌های حمام رایگان در فرودگاه استفاده کرده تا بیشتر احساس شادابی کنید. همچنین در آنجا به شما مسواک، خمیر دندان، صابون، سشوار و یک دست حوله نیز داده می‌شود. تقریبا تمام وسایل و شرایط مورد نیاز یک استحمام کامل برای شما فراهم است!

مانند همه دیگر فرودگاه‌های محبوب جهان، ارائه خدمات سرگرمی نیز در فرودگاه در نظر گرفته شده است. اگر به غرفه‌های تفریحی این فرودگاه سری بزنید، در آنجا انواع کیسه‌های سنتی کره‌ای به نمایش گذاشته شده است که مسافران آن‌ها را به عنوان سوغاتی از اینچئون خرید می‌کنند. آشنایی با قله‌های یخجالی واقع در کره جنوبی، بخش دیگری از این غرفه‌های تفریحی را تشکیل می‌دهند. شما همچنین می‌توانید تعدادی از باغ‌های سنتی را در آنجا مشاهده کنید. در مجموع این مکان تفریحی، تداعی‌گر خوبی از شهر اینچئون است.

۷. فرودگاه بین المللی کوالالامپور (Kuala Lumpur International Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

در واقع ایده «فرودگاهی در جنگل و جنگلی در فرودگاه» در طراحی این فرودگاه مورد توجه قرار گرفت و با همکاری مؤسسه مطالعات جنگلی مالزی، پروژه احداث فضای سبزدر اطراف فرودگاه به اجرا درآمده‌است. برای این کار تعداد زیادی از درختان جنگل‌های بارانی مالزی از ریشه کنده شده و یک بار دیگر در این منطقه کاشته شده‌است.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور همه امکانات را برای یک سرگرمی کامل برای شما فراهم می‌کند. در سراسر این مرکز فرودگاهی شما می‌توانید تلویزیون را با کانال‌های ویژه‌ای محبوب خود مشاهده کنید و برای ساعت‌ها سرگرم باشید. اگر این آیتم مورد پسند شما نبود، می‌توانید از کیوسک‌های اینترنتی که در آنجا قرار دارد برای دسترسی به Wi-Fi رایگان استفاده کنید. حتی اگر گوشی موبایل به همراه نداشتید، می‌توانید در کیوکس‌های اینترنتی ساختمان ماهواره، به اینترنت رایگان دسترسی پیدا کنید.

اگر احساس خستگی کردید، در داخل فرودگاه مکانی به نام Capsule Transit Airport تعبیه شده است که مانند یک هتل درجه یک امکان استراحت و خوابی شیرین را برای شما فراهم مش‌کند. همچنین این مکان شامل قفسه‌های توشه، دوش و Wi-Fi رایگان است، بنابراین قطعا این فرودگاه برای آن دسته از کسانی که به انتظار طولانی‌تر در فرودگاه علاقه دارند، بسیار مناسب می‌باشد.

۶. فرودگاه هیترو لندن (London Heathrow Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

فرودگاه هیترو برای خرید و ناهار‌خوری، در ردیف بهترین فرودگاه‌های جهان قرار گرفته است. علاوه بر این، Sofitel در هیترو لندن از نظر تسهیلات فرودگاهی در رده پنجم جهان قرار دارد. اگر چه گزینه‌های بی پایان برای غذا مانند سایر فرودگاه‌های بزرگ بین المللی وجود ندارد، اما از نظر گزینش رستوران‌ها به خوبی انجام شده است، از جمله کافه‌های اروپایی، میخانه‌های بریتانیایی و رستوران‌های کامل؛ همه این موارد تجربه یک رستوران گردی به یاد ماندنی را برای شما فراهم می‌کند.

فرودگاه هیترو طیفی از مغازه‌ها را در هر ترمینال ارائه می‌دهد. مهم نیست که در داخل منطقه بریتانیا یا خارج پرواز می‌کنید، شما به همه چیز‌هایی که در یک فرودگاه سطح اول نیاز دارید، دسترسی خواهید داشت؛ از کتاب‌ها و لباس‌های اصلی و بوتیک‌های مد روز بین المللی. همچنین برای کسانی که به دنبال یک تجربه از مکان‌های فرهنگی کامل هستند، گالری هنری فرودگاه را در ترمینال ۵ پشنهاد می‌شود. این مکان زیبا، نمایشگاه دائمی مجسمه سازی و دیگر هنر‌های تجسمی و مدرن بریتانیایی را در بر می‌گیرد.

۵. فرودگاه مونیخ (Munich Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

اگر کمی اهل مسافرت‌های خارجی به منطقه باواریا باشید، حتما می‌دانید که فرودگاه مونیخ در رتبه بندی بهترین فرودگاه‌های جهان قرار دارد. این فرودگاه نیز ۱۰ سال گذشته به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شده است و البته توسط Skytrax پنج ستاره امتیاز نزولی داده شده است.

در فاصله بین ترمینال شماره یک و دو، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارند. رستوران ایربرو (Airbrau) نیز در حد فاصل ترمینال یک و دو قرار دارد و به ارائه انواع غذا می‌پردازد. یکی از نکات جالب توجه این فرودگاه این است که در ماه‌های گرم سال می‌توانید در فضای باز این رستوران بنشینید و از هوای مونیخ لذت ببرید. اگر به دنبال غذا‌های سنتی آلمانی هستید، رستوران دالمیر (Dallmayr) در ترمینال شماره ۲ و نزدیک گیت شماره ۶ قرار دارد و به انواع غذا‌های آلمانی و بین المللی می‌پردازد.

اگر این مکان‌های صرف غذا شما را راضی نکرد، یک پارک مینی گلف با مدل‌های هواپیمای مختلف شامل یک هواپیمای تاریخی تعاملی و اسلاید غول پیکر حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. در پایان ممکن است بخواهید در یکی از کابین‌های خواب خصوصی فرودگاه، چند ساعتی را در خواب شیرین بگذرانید!

۴. فرودگاه بین المللی مک کارن (McCarran International Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹


فرودگاه بین المللی مک کارن معروف به LAS، فرودگاه اصلی لاس وگاس است و به به عنوان موقعیت بهشت در ناحیه نوادا شناخته می‌شود. هشتمین فرودگاه پرجمعیت جهان، میزبان یک موزه هوانوردی است که به معرفی تاریخ سفر هوایی در لاس وگاس می‌پردازد.

LAS همچنین خود را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های تفریحی آمریکا و همچنین تعدادی از بار‌ها و رستوران‌های محلی با ماشین‌های اسلات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد، تا شما طعم متفاوتی از لاس وگاس را تجربه کنید. چرت زدن تجربه‌ای است که مانند همه فرودگاه‌های محبوب دیگر جهان، در این فرودگاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. امکان استفاده از سالن‌های استراحت در همه سالن‌های فرودگاه برای همه مسافران رایگان است. اگر هم انرژی زیادی دارید و اهل ورزش هستید، می‌توانید از باشگاه فرودگاه استفاده کنید، همچنین استخر و سونای ویژه فرودگاه که با پرداخت کمی پول می‌توانید از آن لذت ببرید.

۳. فرودگاه بین المللی دبی (Dubai International Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹


فرودگاه بین المللی دبی بسیار مناسب است برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت با تکنولوژی پیشرفته را داشته باشند و به دنبال اینترنت سریع هستند. سامانه اینترنت پرسرعت این فرودگاه توانسته از جایزه "Wow-fi" را برای سریع‌ترین Wi-Fi در جهان کسب کند که با سرعتی تا ۳۹.۵۰ Mbps به مسافران آنجا سرویس می‌دهد. در مرحله دوم تکنولوژی پیشرفته فرودگاه، دروازه‌های هوشمند آن به مسافران اجازه می‌دهد که صف‌های معمولی طولانی چک مدارک را از بین ببرند و به سادگی فرایند چک را پیش ببرند.

برای کسانی که مایل به کمی سرگرمی هستند، همکاری فرودگاه با ICFlix یکی دیگر از شاهکار‌های آنجا است بدین معنی که مسافرین می‌توانند فیلم‌های مختلف پخش جهانی و تلویزیون را به صورت رایگان و نامحدود تماشا کنند. از لحاظ مکان استراحتگاهی و تفریحی نیز فرودگاه دارای باغ وحشی پیشرفته است که شما را کمی با فرهنگ نه چندان دور کشور امارات آشنا می‌کند. برخورداری از ماساژ‌های مختلف، از دیگر خدمات رفاهی این فرودگاه می‌باشد.

برای صرف غذا و استفاده از غرفه‌های خوراکی، برخی پیشنهادات عالی برای شما وجود دارد. شما می‌توانید در Wolfgang Puck's The Kitchen، که به وسیله برترین مدیران رستوران‌های دبی اداره می‌شود یا برخی از رستوران‌های محلی و یا حتی یک سالن Heineken، غذای خود را میل کنید.

۲. فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (International Suvarnabhumi Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

در این قسمت اگر قصد یک سفر را دارید که شما را به یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان هدایت کند، ابتدا باید بدانید که چگونه نام را تلفظ کنید. به عقیده خیلی از گردشگران نام این فرودگاه به سختی هر چه تمام یک کلمه و به زیبایی یک شعر روان بیان می‌شود. همه چیز در فرودگاه سووارنابومی به زیبایی برای شمال رقم می‌خورد.

اکنون اجازه دهید حرکت کنیم به این جاذبه بانکوگ و ببینیم که چرا اینجا یک مرکز جهانی است. اگرچه هیچ یک از امکانات رفاهی مانند موزه‌ها یا استخر خاصی در اینجا وجود ندارد، اما از لحاظ خرید غذا‌های سنتی در میان فرودگاه‌ها یکی از موارد استثنایی است. همچنین این فرودگاه یکی از بزرگترین فرودگاه‌های مسافری در جهان است که پرواز‌های بیشتری را ارائه می‌دهد و تغییرات پروازی راحت تری را برای کمک به مسافران ارائه می‌دهد.

این فرودگاه دارای یک هتل برای اقامت‌های شبانه است. اگر بودجه شما به اندازه کافی نیست، سالن‌های ارزان و صندلی‌های اطراف فرودگاه برای خواب مسافران به خوبی طراحی شده‌اند. غذا‌های فرودگاه نیز از غذا‌های فست‌فود تا رستوران‌های تایلندی و آسیایی متفاوت است.

اگر شما از اون دسته از افرادی هستید که صبری طولانی دارید و علاقه چندانی به خواب و غذا ندارید، سیستم حمل و نقل قطار در زیر فرودگاه قرار دارد و می‌تواند به بهترین مکان‌های بانکوگ هدایت کند.

۱. فرودگاه بین المللی ساموی (Samui International Airport)

۱۰ فرودگاه محبوب جهان در سال ۲۰۱۹

فرودگاه بین المللی ساموئی یکی از جالب‌ترین فرودگاه‌های جهان از نظر طراحی سازه است. این مکان به صورت یک بنگاه خصوصی متعلق به Bangkok Airways است که در یکی از نقاط داغ جزیره اصلی کشور قرار دارد و دسترسی آسان را برای گردشگران بین المللی را فراهم می‌کند.

ساختمان‌های این فرودگاه عمدتا از بامبو و در کنار ساحل ساخته شده‌اند. گل‌های گرمسیری در پایانه‌های فرودگاه، نوید یک تعطیلات رویایی را به مسافران می‌دهند. البته کمبود تهویه مطبوع و استفاده از جریان هوای طبیعی برای خنک کردن پایانه ها، جایزه‌های بین المللی حفاظت از محیط زیست را برای این فرودگاه بدست آورده است و همین اتفاق به حجم مسافران این فرودگاه در هرسال می‌افزاید.

اگرچه این مکان یکی از بهترین فرودگاه‌های دنیاست، اما ورود و بازرسی مجدد و بارگیری مسافران هنوز هم کمی طول می‌کشد، زیرا بازرسی‌ها و نکات امنیتی به شدت رعایت می‌شود. با این حال، قطعا زمان انتظار اضافی برای تجربه پرواز در داخل و یا خارج از این مکان ارزش زیادی دارد.

همچنین برای صرف غذا و خرید، چند فروشگاه و بوتیک‌های متعدد وجود دارد و همچنین یک مرکز غذایی مبتنی بر فرهنگ غنی تایلند به نام سامویی. اگر شما به دنبال چیز‌های متفاوت بیشتری هستید، فرودگاه همچنین میزبان گروه ساموئین است، گروهی از ربات‌ها که مانند یک هیولای بازیافت عمل می‌کند و قدرت بازیافت عجیبی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از همه بدتر هم فرودگاه امام تهران
      واقعا فاجعه س ترمینال پروازهای ورودیش

    • بدون نام

      لطفا از این ها نگذارید واقعا آدم احساس فقیری و عقب ماندگی میکند گرچه نیز هست ، دوبیی که قبلا هیچی نبوده و الان دارای بهترین چیزهاست

      پاسخ ها

      • مهسا

        آفرین
        دقیقا همینجوره

    • بدون نام

      فرودگاه امام!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی تا حالا اسم فرودگاه امامو نشنیدی؟!

    • boof

      سنگاپور وای خدا
      تو فیلم دیوانه های پولدار اسیایی دیدم سنگاپور رو واقعا دیوونه وار بود اینجا ما راحت هزار سال دیگه به اونا میرسیم

    • بدون نام

      ۴۰ سال پیش اونا کجا بودن ما کجا بودیم الان ما کجاییم اونا کجان

    • بدون نام

      مسئولین کره ای گفتن هنوز استانداردهای لازم رو ندارن...
      بیان فرودگاههای ایرانو ببینن معنیه واقعیه استاندارد رو بهشون نشون میده.

    • نفيسه

      يعني تا كي قراره ما عقب مونده بمونيم عصابم بهم ميريزه وقتي ميتونيم بهتر از همه باشيم اما نيستيم .پول نفت؟؟؟پول معادن؟؟؟گاز؟؟؟پول .....؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایییییییی خدددددددا تا کی باید حقارت بکشیم

    • بدون نام

      خدایا خودت یه فرجی کن این همه پول تو این مملکت هست اما کجا میره نمیدونم. ما هنوز اندرخم یه کوچه ایم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج