۸۴۰۵۱۹
۳۱ نظر
۵۰۰۴
۳۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دادگاه هدایتی؛ ۲۴۰ حساب به نام کودک ۸ ساله!

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی به ریاست قاضی مسعودی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار شد.

حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، مجتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توسلی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصود یانی، هانیه پهلوان یازده متهم این پرونده هستند. ریاست این دادگاه بر عهده قاضی مسعودی است.

در ابتدای این جلسه قاضی دادگاه مفاد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری را به متهمان تفهیم کرد و از وکیل مدافع موسوی نژاد یکی از متهمان این پرونده خواست در جایگاه قرار گیرد و به دفاع بپردازد.

دادگاه هدایتی؛ ۲۴۰ حساب به نام کودک ۸ ساله!

وکیل مدافع موسوی نژاد در دفاع از موکلش گفت: براساس کیفرخواست صادره از سوی شعبه اول دادسرا سه اتهام اعم از مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان ۹۳ میلیارد و پول‌شویی به موکلم منتسب شده است.

وی افزود: معامله فیمابین حسین هدایتی و موکلم صوری بود و شکایت هدایتی از موکلم هم در نتیجه سوری است.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان تهران در واکنش به سخنان وکیل یکی از متهمان گفت: اصل در ضمانت نامه، عدد مندرج است و باید در وهله اول کسی که تسهیلات گیرنده است باید پرداخت کننده هم باشد.

وی افزود: ضمانت نامه منتج به تعهد پانزده درصد تعهد پایه است و در رابطه با مورد مذکور، ضمانت نامه بدون قراردادی پایه مورد استفاده قرار گرفت و به همین دلیل موسوی نژاد در این رابطه نقش داشته است.

وی ادامه داد: موسوی نژاد حق خودشان را از محل تسهیلات می‌گرفتند، همچنین موسوی نژاد اعلام کرده که دلشان به سپرده‌ها خوش است و این در حالی است که قرار نبوده سپرده‌ها، وثیقه باشد.

نماینده دادستان تهران با بیان اینکه موسوی نژاد باهوش بوده است که خودش برای گرفتن تسهیلات می رفته است، گفت: این بیانگر هوش است و هر کسی که خلافی مرتکب شود شمشیر عدالت بر فرق او کوبیده می‌شود. این فرد ۲۴۰ حساب به نام فرزند هشت ساله خود افتتاح کرده است که این موضوع هم قابل تأمل است.

در ادامه رئیس شعبه برج فرمان در زمانی که متهمان از آنجا تسهیلات می‌گرفتند به عنوان مطلع در جایگاه حضور یافت.

وی خطاب به دادگاه گفت: روزی که من آمدم مصوبه‌ها گرفته و املاک به رهن رفته بود و من امروز فهمیدم که این سناریو است چرا که رئیس شعبه را می‌آورند و سناریو می‌چینند.

خانم یدیسار افزود: معاون شعبه که قبل از بنده حضور داشتند گفتند ایشان دوست اعضای هیأت مدیره است و در حساب پسرش هزاران میلیارد است. مگر ما می‌توانستیم همراه نباشیم.

وی افزود: ستادی در این رابطه وجود داشت که همه با ایشان هماهنگ بودند، به ما گفته شد که این فرد از مشتریان ویژه است. آقای موسوی هیچ وقت از ما خلافی نمی‌خواست چون ما هر چه می‌خواستیم هیأت مدیره فراهم می‌آورد که از جمله آنها تصویب برخی مصوبات بود.

این مطلع در ادامه اظهار داشت: یک سری برگه‌ها از برخی پرونده‌ها برداشته و یک سری اوراق در برخی پرونده‌ها گذاشته شد. آخر خدمت ۲۸۳ میلیارد از من تسهیلات می‌خواستند که من ندادم. در نهایت بیرون آمدم.

وی در پاسخ به این سوال نماینده دادستان مبنی بر اینکه آقای موسوی آیا به شعبه می‌آمدند و به چه علت؟ گفت: تمام مصوباتی که می‌آمد اعلام شد بنا به درخواست آقای موسوی نژاد است و بدیهی بود که به این دلیل به شعبه بیاید.

این مطلع ادامه داد: موسوی نژاد مشتری بود که با هیأت مدیره در ارتباط بود و به ما گفته شد که این فرد اطلاعاتی است و همه باید به او احترام بگذارند.

قهرمانی خطاب به این مطلع گفت: موسوی‌نژاد اعلام می‌کند نقشی در اخذ تسهیلات نداشته است آیا شما این را تأیید می‌کنید که یدیسار پاسخ داد: از من نپرسید بلکه به سوابق مراجعه کنید.

وی ادامه داد: در زمان ریاست آقای خانی بر بانک سرمایه دستور حذف برخی اسناد داده شد و اینکه خانم یدیساز می‌گویند برخی مصوبات نیست را باید مربوط به آن قضیه دانست.

در ادامه قاضی پرونده، اتهامات هانیه پهلوان یکی دیگر از متهمان پرونده را تفهیم کرد و از او خواست که به دفاع بپردازد.

هانیه پهلوان با رد اتهامات وارده گفت: شوهرم (امین میزبان) گفت که می‌خواهم مدیرعامل شرکت شوم و بدهی دارم و تو بیا به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت کن؛ وکالت هم به من داد و اصلاً شرکت نمی‌رفتم و به درخواست شوهرم قبول کردم.

پهلوان افزود: در این شرکت‌ها از سال ۸۶ کار می‌کردم ولی از سال ۹۱ کارم را شروع کردم.

وی ادامه داد: بچه ام کوچک بود و حضور فیزیکی نداشتم و سربرگ خالی به من می‌دادند و من امضا می‌کردم و نماینده آقای یقینی که آقای مقدم بود حضور داشتند و من آقای موسوی نژاد را نمی‌شناختم و از آقای مقدم پرسیدم ایشان کیست که گفت همه کاره و هماهنگ کننده است. به خاطر فرزندم حضور در شرکت نداشتم و وجوهی دریافت نکردم و اگر همسرم دریافت کرده بود به زندگی‌مان می‌آمد و ما در شهرری زندگی می‌کنیم و وضعمان خوب نیست.

متهم تصریح کرد: همسرم دو میلیون بدهی به بانک مسکن داشت و نمی‌توانست مدیرعامل شود و اسناد شرکت طراحی پویان را آقای یقینی می‌گفت که امضا کنید.

در ادامه وکیل پهلوان با حضور در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت.

وی خطاب به دادگاه گفت: موکل بنده از تشکیل این شرکت اطلاعی نداشته است و به توصیه همسرش که کارمند آقای یقینی بوده است این کار را انجام داده است. آقای یقینی خیلی از پرسنل خود را مجبور می‌کرده که در بسیاری از شرکت‌ها دخل و تصرف بکنند.

قاضی مسعودی در ادامه افزود: یقینی فراری است و از ناحیه برخی متهمان تهدید شده که در جلسه حضور نیافته است. دستور جلب ایشان صادر و در اختیار ضابطان دادگستری قرار گرفته است. مستنداتی نزد ما است و اگر صوت به دست ما برسد، اظهارات صوتی را هم به دادگاه می‌آوریم.

وی افزود: دستور ضبط وثیقه ایشان هم صادر شده است. دادستان تهران پیشتر اعلام کرده است که متهم در بیمارستان است که درست است اما پس از آن وی از بیمارستان فرار کرده است و در کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير ٢٠٠٠

      و ما همچنان منتظر موضع گيري و اعلام نظر علي كريمي هستيم كه اداي مبارزه با فسادو در مياره و در حاليه كه در تمام اين سالها حامي و رفيق گرمابه گلستان هدايتي بوده مثل علي پروين رويانيان سيد جلال حسيني و باقي كاسه ليسان اين دزد بيت المال

      پاسخ ها

      • علی

        اینجا بحث تیم باشگاهی نیست صغیر و کبیر دارن میدزدن

      • zoro

        خیلی شوتی خوب فریبت دادن مفسد ترین نهاد این مملکت که از بالا تا پایینش باید محاکمه بشن برای حاشیه سازی و فریب اذهان عمومی داره چند تا بیگناه نه کم گناه رو قربانی گناه کارهای اصلی میکنه

      • zoro

        هر وقت یه استقلالی عرضه داشت مثل علی کریمی رو در روی رییس فدراسیون و معاونش ساکت وایسه تو برنامه زنده بشوردشون بزار کنار اون موقع حق حرف زدن دارید جمع کنید بابا شما که صبح تا شب دارید پاچه لیسی فدراسیون و دارو دستشون میکنید

      • بدون نام

        لنگی بدبخت Zoro ، از حکومتی بودن تیمتون همین بس که وریا رو وزارت خونه خواست به پنج علی تون نگفت بالا چشمت ابرو ه ، در ضمن Zorro درسته بی سواد

      • بدون نام

        بفهم بدبخت آبی و قرمز یه چیزی مث اصلاح طلب و اصول گراست

      • بدون نام

        منظورازعلی کریمی علی فک هستش

    • بدون نام

      مملکت دسته گلمون شده جایگاه دزدان بیت المال واختلاسگران وهمشون از بالاترین رده های کشور هستن مردم عادی که پولی ندارن ودستشون هم به پول بیت المال نمیرسه تازه اگه چندرغاز داشته باشه هم دولت از جیبش میزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

      • بدون نام

        واقعا

      • بدون نام

        اینقدر غرغر نکنید.همین که دارند محاکمه شون می کنند و بهتون میگن کجاها فساد شده یعنی دارند با فساد می جنگند.به نظطر من که بخش قابل توجهی از مردم حدی از فساد رو دارند

      • بدون نام

        بعدزست ادم خوبهارومیگیره مثل اصلاحطلبان فاسد

      • بدون نام

        مملکت که نیست .دزد خونس

    • بدون نام

      هيچي ديگه كي بود كي بود من نبودم دستم بود تقصير استينم بود

    • بدون نام

      اينها مفسدان في الارض هستند كه بيت المال را اينگونه تصاحب و بين خود تقسيم و حيف و ميل كرده اند تمام نسل اينها را اعدام و پاك كنيد

    • شش سوراخی

      حالا فتح الله و استقلال بازم حاشا کنید ، چه پولهای حرامی که از هدایتی گرفتین و خرج بازیکنای بدرد نخور خارجی کردین

    • بدون نام

      خدایا!
      به هرچی که قداستش بالاست قسمت میدم ، ثروت و منابع ایرانو تموم کن، شاید اگه دیگه چیزی نداشته باشه ، مسولین دزد و همدستاشون دست از سر ایران و ملت بدبختش بردارن

    • فرهاد

      علاوه بر برگشت پول بیت المال و اموال مردم باید جامهایی که با پول این مفسد اقتصادی یه تیم خاص توی این ۶ الی ۷ سال گذشته بدیت اورده که البته با خرید بازیکنهای تیم ملی برای این باشگاه خاص صورت گرفته همه جامها از این تیم گرفته بشه و بازیکنهایی که با این پولها به صورت اضافه قرارداد و دور زدن قانون با این تیم فاسد قرارداد بستن توسط کمیته اخلاق و انظباطی محروم بشن اگه این اتفاق برای تیم استقلال یا سپاهان افتاده بود الان صدا وسیما و برنامه نود تا الان گلو پاره کرده بودن و کلیپ احساساتی از کارگرانی که دستمزدشون چند ماه عقب افتاده پخش میکردن تا مثل همیشه تیم فاسد و حکومتی رو مظلوم و مثلا مردمی نشون بدن اما در کمال وقاحت سید بلال دوپینگی میگه کسایی که هدایتی رو گرفتن و محاکمه کردن باید خجالت بکشن چقدر وقیح چقدر بی .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرتان که هنوز اینها را باور دارید

    • وحید

      فقط اعدام در ملا عام جلوی فالووراش

    • بدون نام

      چرا ال آقا کریمی پستی چیزی در مورد این دزدی وفساد نمیذاره میگم فقط تاج وکیروش دزد بودن وثروت مملکت رو بالا کشیدن؟ یا فکر کنم کریمی توبه کرده که دیگه فضولی نکنه یا اینکه برا دوست گرمابه وگلستانش دلش میسوزه؟ خوب جناب کریمی ما منتظر پست های زیبای جناب عالی می نشینیم خخخخخخخخخ خخخخخخخخخ خخخخخخخخخ خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      عجب شير تو شيريه . بخوريد و بياشاميد و هر چي خواستيد اسراف كنيد . مملكت ارث باباتونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این فرد ۲۴۰ حساب به نام فرزند هشت ساله خود افتتاح کرده است که این موضوع هم قابل تأمل است.

      • حسيين موحدی راد

        خدا یا علی مدد تان اگر در این زمینه همه را به سزای اعمالشان برسانید بودجه مملکت مال هشتاد ملیون نفر هست همین دزدان باعث دها ملیون نفر گرسنه مثل من با یارانه زنگی کنم و دربدر من حتی یک ملیون تومان وام نگرفتم تحت پوشش بهزیستی هستم جا مانده از زنگی بیمار خجالت زن فرزند آن همه به خاطر پول پیش خانه ای و اجاره هر کدام یک جا زنم خانه خواهرش فرزند م دربدر و خودم خانه این آ ن و هوا گرم شود در هر جا چادر میزنیم آقا زاده هشت ساله ها اینجوری شد حکومت علی گونه بگیرد حق ما را بدید پول پیش خانه زندگی من آخر عمر ی راحت زیر سقفی بمیرم بچه‌ها و زنم دورم دمتان گرم

    • شابشال خان

      هدايتي امروز تو دادگاه گفته شماره حساب ميدم ١٠ ميليون نفر هوادار پرسپوليس نفري ١٠٠٠ تومن بريزن تا من ازاد بشم ! عجب دوستان عزيز كه سنگ هدايتي رو به سينه ميريزن برن دونگشون رو واريز كنن

    • بدون نام

      پس تکلیف قهرمانی های کثیف لنگی ها چی میشه؟

    • ─═हई╬ ηαrgεš.rpζ ╬ईह═─

      اقای هدایتی مرسی برا این سه سال ک بودی



      ولی دیگه اعدامش کنین بدجوری رو مخه هی هر روز گند جدیدش رو میشه.جیگروم خون کردی

      خوب ک باشگاه رو نخرید وگرنه باشگاه منحل میشد

    • بدون نام

      خاک بر سر ملتی که دل به مسولان دزد خوش کرده

    • بدون نام

      جناب خان چشم دونگ خودمونو میذاریم البته بازم کامنت شما ،یه سری که فحش میدن بجا نظر !

    • بدون نام

      این خبر کجاش ورزشیِ؟؟

    • آیناز

      خاک بر سر همه تون
      بحث اختلاس و دزدی و این چیزاس
      چ ربطی ب فوتبال داره
      میدونید چرا ایران هیچوقت پیشرفت نمیکنه
      چون مردماش بدون هیچ شناختی از هم، پاچه همدیگه رو میگیرن
      یکی طرفدار پرسپولیسه
      یکیم استقلال
      خیلیام طرفدار تیمای دیگه
      این توهین و بی ادبی نداره ک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج