جاباما
۸۴۰۵۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آماده‌باش مراکز درمانی در چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از یکم تا ۲۲ اسفند بیشترین آسیب وارده در استفاده‌کنندگان از مواد محترقه بوده است، از آماده باش مراکز درمانی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری که به منظور برنامه‌های وزارت بهداشت برای چهارشنبه آخر سال برگزار شد، اظهار داشت: تقریبا هر سال در این ایام تا چهارشنبه آخرسال شاهد حوادث ناگواری به دلایل مختلف هستیم که بیشتر برای قشر جوان رخ می‌دهد.

کولیوند ادامه داد: حوادثی که در این ایام رخ می‌دهد به دلیل تماس به مواد محترقه است و افراد بر اثر مواد شیمیایی دچار آسیب و سوختگی می‌شوند که کمترین آنها سوختگی، در مواقعی کم‌شنوایی یا قطع عضو و عوارض روحی و روانی می‌شوند.

وی افزود: سال قبل بیشترین فوتی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری متعلق به استان‌های تهران، کرج، اردبیل و زنجان بوده‌ است.

وی تصریح کرد: سال گذشته چهارنفر جان خود را از دست دادند؛ اگرچه نسبت به سال ۹۵ کاهش شاهد ۷۵درصدی حوادث بودیم. در حال حاضر در زمینه بحث آموزش از مدارس شروع کردیم و آموزش‌های خاص ویژه مدارس و مساجد تهیه شده و در حال انجام است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: جلسات برون سازمانی و درون سازمانی و اعلام آماده باش مراکز درمانی و جاده‌ای در دستور کار است.

وی توضیح داد: ۱۴۴۷ مورد آسیب دست، ۱۱۱۳ آسیب به چشم، ۴۶ درصد آسیب دیدگان جوانان بوده‌اند و بیشترین ماموریت در استان تهران ۹۰۰ مورد و کمترین مورد مراجعه به استان چهارمحال بختیاری بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از یکم تا ۲۲ اسفند بیشترین آسیب در استفاده‌کنندگان از مواد محترقه بوده و ۶۹ درصد از مواد استفاده کرده‌اند و سی درصد عابرین پیاده بوده‌اند.

وی تصریح کرد: سی درصد کل مراجعین سال قبل و ۵۰درصد آمار بستری کاهش یافته است؛ ضمن اینکه ۸۸ درصد مصدومان آقایان بوده‌اند و ۳۶ درصد از مصدومان در سنین ۶تا ۱۸ سال قرار دارند.

کولیوند بیان داشت : دستگاه‌های دیگر مثل پلیس و آتش نشانی در این موضوع به ما کمک کردند و نیروهای ما در محل‌های حادثه خیز حضور دارند، تیم‌های نظارتی در بیمارستان‌ها حضور دارند و بخشنامه حضور پزشکان در بیمارستان‌ها نیز صادر شده است و حضور مسئولان بیمارستان‌ها جزو الزامات ماست.

رئیس اورژانس کشور گفت: درمان برخی از مصدومان حدود یک سال ادامه دارد و هرچه تعداد مصدومان کاهش یابد در ارتقای روحیه و اقتصاد کشور بیشتر موثر خواهیم بود.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۵۰۰ آمبولانس در تمام کشور در حال آماده باش هستند، و ظرفیت پرسنلی با برنامه‌ریزی انجام شده افزایش یافته است.

وی افزود: ۳۳۰ موتور آمبولانس، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

کولیوند ادامه داد: در کل کشور ۳۰۰۰ پایگاه فعال داریم و در تهران علاوه بر پایگاه‌های فعال استقرار ثابت نیروهای اورژانس را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: استقرارها علاوه بر کمک به مصدومین برای بحث پیشگیری نیز صورت میگیرد، بیشترین پوشش ممکن در چهارشنبه آخر سال انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج