۸۴۰۵۲۹
۵۴ نظر
۵۱۰۸
۵۴ نظر
۵۱۰۸
پ

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا؛ زن هزار چهره

مرجان شیخ الاسلامی سوژه جذاب این روزهاست. نامش در کنار نام خیلی‌ها می‌آید، رسانه‌های چپ می‌خواهند او را به جریان ضد نظام وصل کنند و از اصلاح‌طلبی جدا، رسانه‌های راست می‌خواهند صبغه اصلاح‌طلبی اش را یادآوری کنند تا بلکه خاطرات مجلس هشتم او را از ذهن پاک کنند.

روزنامه آفتاب یزد: به یک باره نامی که در میانه‌های تابستان سال ۹۶ رهسپار کانادا شده بود طی روز‌های گذشته در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. یعنی یکسال و نیم بعد. این بار پای یک زن درمیان است. حالا دیگر همه اورا می‌شناسند. خیلی بیشتر از زمانی که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب «صبح امروز» و «همبستگی» حضور داشت. خیلی بیشتر از زمانه‌ای که به واسطه آشنایی با سید محمد بهشتی، مدیر خبرگزاری میراث فرهنگی شد. خیلی بیشتر از زمانی که در انتخابات مجلس ششم در لیست مشارکت قرار گرفت و خیلی بیشتر از آنکه ناگهان به سمت راست گرایش پیدا کرد و نزدیک شد به یاران اصولگرا و از لیست «ائتلاف اصولگرایان مستقل تهران» و بعد هم لیست انتخاباتی جریان اصولگرای جمعیت زنان جمهوری اسلامی برای انتخابات مجلس هشتم سردر آورد.

مرجان شیخ الاسلامی سوژه جذاب این روزهاست. نامش در کنار نام خیلی‌ها می‌آید، رسانه‌های چپ می‌خواهند او را به جریان ضد نظام وصل کنند و از اصلاح‌طلبی جدا، رسانه‌های راست می‌خواهند صبغه اصلاح‌طلبی اش را یادآوری کنند تا بلکه خاطرات مجلس هشتم او را از ذهن پاک کنند، همکاران سابق روزنامه نگارش نیز برای آنکه خود را دراین لابه لا معروف کنند داستان بدهی‌های وی به خودشان و تخلفات دیگری از او نقل می‌کنند.

اما همانگونه که همسر او تبدیل شد به چهره‌ای رسانه‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای، داستان خود او نیز سر دراز دارد. همانطور که یک بار تصاویرش روی پوستر‌های انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نقش می‌بندد و یکبار در ردای مدیران توانمند و روشنفکران روزنامه‌نگار در رسانه‌های آن روزگار دست به دست می‌شود و یک بار هم بدون حجاب به عنوان کارآفرین و صاحب شرکت‌های تجاری در شبکه‌های اجتماعی.

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا؛ زن هزار چهره

داستان شهرت امروز این زن همان ماجرای معروف دورزدن تحریم‌هاست.

شیخ الاسلامی این روز‌ها شاید به واسطه رفتنش به همانجایی که خاوری رفته-یعنی کانادا-شاید به واسطه نقشی که شبیه به بابک زنجانی داشته و شاید هم صرفا به واسطه زن بودنش هم جذابیت‌های زیادی برای خوراک رسانه‌ای شدن پیدا کرده است.

حالا که پرونده اتهام مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی به مبلغ شش میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو مطرح شده نام او در میان ۱۳ متهم دیگر به چشم می‌آید. عده‌ای در رسانه‌هایشان اینگونه گفته‌اند که او یک تنه این میزان را اختلاس کرده و فرار کرده؛ یعنی رقمی بیش از سه برابر بابک زنجانی. زن هزار چهره اخلالگر پتروشیمی، اکنون از دید رسانه‌ها به عنوان بزرگ‌ترین کلاهبردار ایران نام گرفته است.

اما آیا همه چیز درباره شیخ الاسلامی همانی است که جریانات رسانه‌ای سعی در انعکاس آن دارند؟ مرجان متواری امروز آیا همان اختلاسگر ۶ میلیارد یورویی است؟

جرم زن هزار چهره

شیخ الاسلامی تنها نیست... در پرونده اخلال کلان در حوزه پتروشیمی پای خیلی‌ها درمیان است؛ رضا حمزه‌لو (مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی)؛ عباس صمیمی (عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران)؛ مصطفی طهرانی صفا (عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی)؛ علیرضا علائی رحمانی (عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی)؛ محسن احمدیان (بازنشسته پتروشیمی)؛ سید امین قریشی سروستانی؛ سام حامد ساعدیان دراین میان عده‌ای هم به اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی حضور دارند؛ سید علیرضا حسینی (مدیرعامل شرکت پتروشیمی شانگهای)؛ علی اشرف ریاحی؛ معصومه دری (مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی)؛ ابوالفضل ملکی شمس‌آبادی (تولیدکننده نایلون و نایلکس)؛ سعید خیری‌زاده (مدیر مالی سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی) , محمد حسین شیرعلی.

پس مرجان شیخ الاسلامی در کجای ماجراست؟ او مدیرعامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت و به عنوان شریک اصلی حمزه لو معرفی می‌شود.

گفته می‌شود متهمان با سوءاستفاده از تحریم‌های بانکی و با معرفی شرکت‌های خود به خریداران خارجی اقدام به انتقال منابع ارزی حاصل از صادرات محصولات شرکت‌های پتروشیمی به حساب‌های شرکت خود در خارج از کشور کرده و با تصاحب ارز‌های حاصل از محصولات شرکت‌های شاکی در خارج به نفع خود و با عدم تحویل ارز‌ها به صاحبان محصولات پتروشیمی باعث ناترازی موازنه ارزی کشور شده‌اند.

عملکرد متهمان به عنوان مدیران شرکت‌های پتروشیمی حکایت از آن دارد که علی رغم مکاتبات مسئولان و مدیران وزارت نفت دایر بر اینکه از هر گونه دخل و تصرف در ارز‌های محصولات صادراتی جلوگیری کنند، اما آن‌ها توجه نکرده‌اند و به نفع خود برداشت کرده‌اند. متهمان مبالغ فروش محصولات پتروشیمی را وارد کشور نکرده‌اند و با تصاحب ارز‌های حاصل از صادرات آن را به ریال تسویه کرده‌اند؛ بنابراین هرچند رقم اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است؛ اما به این معنا نیست که تمام این رقم توسط متهمان تصاحب شده باشد.

بنابر این بحث اختلاس مطرح نیست بلکه بحث اخلال در نظام اقتصادی مطرح است.

مرجان شیخ الاسلامی مدیر عامل شرکت‌های دنیز و هترا تجارت یعنی همان شریک اصلی رضا حمزه‌لو، وجوه حاصله را به بهانه تحریم‌ها به حساب شرکت‌های خود واریز می‌کرده است. این متهم مبالغی به میزان ۷ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۲۹ یورو که معادل ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار است تحصیل کرده است.

شیخ الاسلامی که در تابستان ۹۶ ابتدا به ترکیه و سپس به کانادا رفته است اکنون شبکه‌های اجتماعی را نیز به تکاپو‌انداخته است. عده‌ای باردیگر از کاسبان تحریم سخن گفته‌اند و او را سردسته این روال دانسته‌اند. عده‌ای از سکوت برخی رسانه‌های عمدتا اصولگرا انتقاد کرده‌اند و دلیل این سکوت را قرابت او در دوره‌ای به اصولگرایان توصیف می‌کنند، عده‌ای هم اصلاح‌طلبان را به نقد درآورده‌اند که چرا به طور کلی منکر نزدیکی شیخ‌الاسلامی به خودشان شده‌اند و از در انکار، افکار عمومی را به آدرس‌های دیگر حواله می‌دهند؟

رسوایی مالی یا شخم زدن بیت‌المال توسط مرجان شیخ الاسلامی آل آقا، هرچه که نامش را بگذاریم آیا باید او را با بابک زنجانی و رقم اختلاسی که اکنون از آن می‌گویند مقایسه کنیم؟

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا؛ زن هزار چهره

با بابک زنجانی نمی‌شود مقایسه کرد

نکته‌ای که حمید گرمابی نایب رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با آن موافق نیست. او درباره این موضوع به آفتاب یزد می‌گوید: «قاعدتا وقتی تحریم پیش می‌آید و از مسیر‌های معمولی نمی‌توان کار صادرات و واردات را انجام داد، احتمال وقوع این تخلفات کلان افزایش پیدا می‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «احتمال سپردن مباحث کلان ارزی به تعداد معدودی افراد که همیشه دراین موارد، امکان فساد به روش‌های غیر قانونی را پدید می‌آورد. وقتی وارد اینگونه معاملات ارزی می‌شویم یکی از تبعات چیزی است که امروز در اینباره شاهد آن هستیم.»

وی درادامه قیاس شیخ الاسلامی را با بابک زنجانی منطقی نمی‌داند و می‌گوید: «درجریان بابک زنجانی برگشت پولی را از سمت وی شاهد نبودیم، اما در این باره اخلال در مباحث اقتصادی مطرح است، این موضوع متفاوت با اقدام بابک زنجانی است.»

او اعلام کرد: «رسانه‌ها این روز‌ها تلاش دارند تا با کنار هم قراردادن شیخ الاسلامی و بابک زنجانی شباهت عینی میان تخلفات پتروشیمی با ماجرای بابک زنجانی ایجاد کنند. این در حالی است که اساسا چنین مقیاسی بیشتر شبیه به کار‌های ژورنالیستی است. اما تخلفات و نام و عنوانی که به تخلفات در حوزه پتروشیمی صورت گرفته است را باید مراجع قضایی تعیین کنند.»

گرمابی در ادامه درباره اینکه آغاز اخلال اقتصادی درحوزه پتروشیمی به قبل از سال ۹۰ برمی گردد گفت: «اینکه بعد از این سال‌ها اکنون پرونده به شکل کنونی در آخرین ماه سال ۹۷ انجام می‌شود موضوعی قابل بحث است. اما امید داریم پول‌هایی که باید به بیت‌المال بازگردند، برگردد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی از نفودذی های آمریکا و صهیونیسم می گوییم از این می گوییم...پولها رو برد و تزریق کرد به اپوزیسیون فاسد

      پاسخ ها

      • سعید

        بعد از اینهمنه سلطان ...واقعن جای ملکه دزدها خالی بود

    • بدون نام

      خدا این فرصت طلبها را که دست درازی به بیت المال میکنند لعنت کند

      پاسخ ها

      • اهورا

        باش

    • آذین

      یعنی هیچ کس نیست به داد ما برسه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه

      • علی کوچولو

        خودشون و بچه هاشون مهم ترن اینها همه عملیات فریب نظ.. هست.

      • بدون نام

        وقتی خودت مردی و به فکر خودت نیستی از بقیه چه انتظاری داری؟؟؟؟

      • amir

        no yet

    • آذین

      یعنی هیچ کس نیست به داد ما برسه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه هیچکس نیست

      • بدون نام

        اگه بود که اینجوری نمشد

      • بدون نام

        نه برادر ... کشور رو هواست

    • مهمان

      تف به این زندگی !!! از بس از این خبرها میشنویم داریم دیوانه میشویم ! کرگدن از نظر پوست کلفتی به گرد پای ما هم نمیرسد ......

    • بدون نام

      به کجا می رویم چنان شتابان!!!!

    • لاکی لوچیانو

      چند وقت دیگه ی اختلاس دیگه رو میشه مردم اینارو یادشون میره ، کسایی که اینا رو میارن روی کار باید محاکمه بشن مقصر اصلی اونانان ، مردم با بدبختی دارن زندگی میکنن بعد پولاشون همینجوری داره به فنا میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اصلی خود مردمند
        خود مردم انتخاب کردند که اینطور زندگی کنند
        انتخاب خودشون بوده

    • بدون نام

      آخه روزنامه نگار چطوری وارد صنعت نفت شده؟ مملکت بی در و پیکر

    • 2424

      خدا نجاتمون بده

    • بدون نام

      صیغه الاصل

    • بدون نام

      دلم برا خودمون میسوزه ملت

    • بدون نام

      فهمیدیم وقتی تحریم هستیم نباید نفت بفروشیم اگر فروختیم همش اختلاس شد. بیچاره مردم.

    • سلطان

      اونایی باید محاکمه بشن که بستر اختلاس و دزدی رپ فراهم میکنن

    • بدون نام

      انقد این پولا رو که حق مردم بهشون ندید,احرشو اینو و اون بیان اختلاس کنند,واقعا خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      خوب که چی،،، آخرش چی میشه،، آیا این پولها برگردونده میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      عکسای با چادرشم میزاشتی

      پاسخ ها

      • من

        پولاشو زیر چادرش قایم کرده

      • بهار

        اره حالا که دزد از اب دراومد عکسای چادری شو نمیذارن. ای تف به غیرتتون

    • بدون نام

      اگه به جیب اینا نره میره جیب اهالی فلسطین ،لبنان ،سوریه و...هیچ فرقی به حال مردم که نداره

      پاسخ ها

      • بهار

        گل گفتی

    • بدون نام

      منابع مملکت رو اینها میخورن فشارش رو مردم خدا لعنت کنه باعث و بانیش

    • آندو

      99 بیلیون و 840 میلیارد
      هرایرانی 1 میلیارد و 109 میلیون
      آخه دردمونو ما باید به کی بگیم
      ایییییییی وااااااای

    • بدون نام

      ما هيچ ... ما نگاه ...

    • بدون نام

      وقتی شیکمتون سیر میشه میفتید به جفتک پرونی و عربده کشی
      وقتی تو سرتون میزنن میشینین عین پیرزنا ناله و نفرین میکنین
      نوش جونتون که با شماها هرچه میکنند حقتونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عین پیرمردها پف می کنیم و چنگول می اندازیم.هه

    • بدون نام

      اینجا البته یه نکته رو مشخص میکنه که حمایت کشورهای غربی از مردم و دموکراسی یک دروغ چندش اوره، چراکه با علم به اینکه منبع این پولها و سابقه این افراد مشخص هستش ولی خوب برای این افراد دزد فرش قرمز هم پهن میکنن و خوش خدمتی هم براشون انجام میدن .

    • بدون نام

      برگشت بشه که چی، همون بهتر که یکی از خودشون زرنگتر ببره خدا بداد بچه هامون برسه

    • بدون نام

      من همیشه آرزومکنم ک بیماریم خوب بشه یه پناهی باشم برای دخترم ولی پول رفتن ب دکترم ندارم.اونوقت کسایی مثل مرجان خانم میادوپول ملت رامیدزده میبره خارج برای خودش خوش بگذرونه مسولین هم بگن تقصیراینه ،تقصیراونه فقط دنبال مقصربگردن آخرشم هیچی.آه من بیمار وامثال من ویتیم وفقرای مملکت یه روزی دامنشون رامیگیره.شک نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر دولتمردان ایران

    • حسین امیرزادگان

      این همه نوشتیم این همه نظر دادیم به کجا رسید.فریادامون به گوش هیچ کس نمیرسه.بهتره خفه بشیم وفقط نظاره گر باشیم.

    • _

      واقعا این سرمایه ها توی کشور ما هستن و اونوقت ما اه نداریم با ناله سودا کنیم؟!!واقعا جزای این بخور بخورا چیه؟

    • بدون نام

      شوهر قبلیش کی بوده؟

    • بدون نام

      دزدان بیت المال ایرانی کارآفرینان برتر در آمریکا و کانادا.سرداران چاپندگی ایران سازندگان کانادا نوین.

    • بدون نام

      فعلا که همش داره میره به جیب کانادا !!!!

      کانادا هم هی ما رو به نقض حقوق بشر متهم می کنه تا پولا رو نگه داره !!!!

    • بدون نام

      چرا همه دزدن ؟

    • بدون نام

      خوبه بره با خاوری ازدواج کنه !!!

      الان خاوری بهش میگه بابا تو دیگه کی هستی ؟

      پاسخ ها

      • pary

        نه خیر خانوم رفته با مهدی خلجی که یکی از مخالفان نظامه ازدواج کرده خاک بر سر جفتشوون

    • بدون نام

      ادامه ای تیترم می زید وبدبخت مردم ایران یا حقشو این اختلاص گران می خوردن یا برادری دوستم مثل یمن عراق وبقیه دوستان

    • بدون نام

      یه خوش غیرتی میخواد با غلتک از روش رد شه ،خیلی جدی میگم اینا اگر بدونن جای امن برای دزدها وجود نداره ،دزدی نمی کنن یا کمتر حداقل ،مثل مدیران رده پایین که هر چی می دزدن گم میشه تو اینهمه اختلاس ،بخصوص نزدیکیهای بازنشستگی که دیگه میخوان برن .

    • بدون نام

      به غیر از مرحوم پدرم که روحش شاد البته ان چون کشاورز بود وسواد نداشت دزد نبود اما بقیه مردم ایران همه دزدند همه، الان یکی میگه من نیستم اتفاقا توهم بعلت سکوتت دزدی،از بالاترین شخص مملکت تا پائین ترینش دزدند،دزد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس خودتم دزدی

      • بدون نام

        خودت و بابات هم دزدید

      • بدون نام

        همه نه . پس خودتم دزدی

    • بدون نام

      مسولان کشور هم سکوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج