جاباما
۸۴۰۵۳
۱۵ نظر
۵۷۱۳
۱۵ نظر
۵۷۱۳
پ

هرگز این حرف ها را به مدیر خود نگویید

برای درک بهتر این مساله داستانی از نویسنده این مقاله برایتان نقل می کنیم: «هنگامی که جوان و تازه‌کار بودم، در اداره ای به عنوان بازاریاب مشغول به کار بودم. فعالیت من بسیار خوب بود و مشتری ها بسیاری داشتم و از نظر کاری هرگز کم نمی گذاشتم.

هرگز این حرف ها را به مدیر خود نگویید





برترین ها: برای درک بهتر این مساله داستانی از نویسنده این مقاله برایتان نقل می کنیم: «هنگامی که جوان و تازه‌کار بودم، در اداره ای به عنوان بازاریاب مشغول به کار بودم. فعالیت من بسیار خوب بود و مشتری ها بسیاری داشتم و از نظر کاری هرگز کم نمی گذاشتم. اما مشکل من این بود که همیشه دیر سرکار حاضر می شدم. متاسفانه مجبور بود از جلوی اتاق رئیس رد شوم. او هر روز صبح با دیدن من سرش را پایین می انداخت، به ساعتش نگاه می کرد و سرش را به نشانه تاسف تکان می داد. این رفتار او برای من به یک کابوس تبدیل شده بود و نمی توانستم این مساله را تحمل کنم.

یک روزکه فقط 5 دقیقه دیر سرکار حاضر شدم، او دوباره همان کار را تکرار کرد. این مساله موجب عصبانیت من شد. به همین دلیل، با خشم وارد اتاق او شدم و داد زدم: «دست از سر من بردار!».

همان روز اخراج شدم. در آن زمان ما هیچ کدام برای یکدیگر ارزش قایل نبودیم. من نمی توانستم درک کنم وقت‌شناسی چقدر برای او مهم ست و او نمی فهمید من چقدر دوست دارم او واکنش مثبت از خود نشان دهد. رابطه ما هرگز درست نشد.

اما اکنون، پس از 15 سال، من خود مدیر شده ام و خوب می دانم یک مدیر موفق کسی است که بتواند ذهن بازی داشته باشد و به کارمندان خود نیز اجازه دهد حرف های خود را بیان کنند. البته برخی مسایل هستند که نگفتنشان بسیار بهتر از گفتنشان هستند.»

برای اینکه بدانیم چه حرف هایی را نباید هرگز به مدیر خود بگوییم، تحقیقی انجام شده و نتیجه آن در ادامه نوشته شده است.

1. شما به من نگفتید این کار را انجام دهم

وقتی کار مهمی باید انجام شود و شما به روی خودتان نمی آورید، بدترین حرف برای توجیه آن این است که به مدیرتان بگویید: «شما که به من نگفتید این کار را انجام دهم». با این حرف در واقع امنیت شغل خود، امکان اضافه حقوق یا ارتقا موقعیت خود را از بین می برید.

هرگز این حرف ها را به مدیر خود نگویید

۲. من فقط برای پول کار می کنم

شاید در کشورهایی همچون چین بسیار عادی باشد که مردم فقط و فقط برای پول کار کنند. یعنی اگر کارفرما حقوق و مزایای آنها را به موقع پرداخت نکنند، کارمندان خیلی راحت از کار خود استعفا خواهند داد. یا اگر متوجه شوند کسی که شرایط مشابه آنها را دارد بیشتر حقوق می گیرد، حتما کار خود را ترک خواهند کرد. اما در اینجا اگر کارفرما متوجه شود تنها هدف کارمند کار کردن برای پول است، خیلی سریع او را اخراج خواهند کرد.

۳. مشکلی وجود دارد

اعتراض در مورد وجود مشکل بسیار آسان است. اما پیدا کردن راهکار برای حل آن دشوار است. مدیران دوست دارند کارمندانشان مشکلات را حل کنند، نه اینکه با مواجه شدن با مشکل دست از کار بکشند. هنگام مواجهه با مشکلات به جای اینکه بگویید مشکلی وجود دارد، راه حلی برای آن بیابید و آن را برطرف کنید.

۴. دوست دارم کارهای آسان تر را انجام دهم

هستند کارمندانی که خیلی بی فکرانه و راحت به مدیر خود می گویند دوست دارند کارهای آسان انجام دهند و برایشان مهم نیست چه موقعیتی داشته باشند. این واضح ترین زنگ خطر است. کارمند با این حرف خیلی رک به مدیر می گوید امیدی به پیشرفت یا پرورش مهارت هایش نداشته باشد. مسلما هیچ مدیری دوست ندارد برای فردی هزینه کند که صدسال بعد هم همین است که اکنون هست.

۵. این کار خیلی زمان می خواهد

برای یک مدیر، هیچ چیز بدتر از این نیست که کارمند برای انجام کارهای خود یا پیشبرد پروژه های شرکت در مورد طولانی شدن زمان آن اعتراض کند. پروژه های کاری هرچقدر هم طول بکشد، کارمند باید آنها رابه بهترین شکل انجام دهد.

۶. شاید بهتر باشد کار دیگری انجام دهم

هرگز در مورد کار خود اعتراض نکنید. اگر شغلتان را دوست ندارید، استعفا بدهید. اگر مشکلی در انجام آن دارید، آن را درست کنید. اگر فردی هست که موجب ناراحتی شما می شود، خشم خود را به دیگران انتقال ندهید. اگر از شغل خود راضی هستید، پس اعتراض نکنید. وقتی در کاری مشغول می شوید، مدیر روی شما حساب می کند. نمی توانید در نیمه راه به او بگویید کار شما را عوض کند چون شما خوشتان نمی آید!

۷. قول می دهم آن را انجام دهم

اگر خودتان می دانید نمی توانید کاری را درست یا به موقع انجام دهید، هرگز به مدیر خود قول انجام آن را ندهید. در این مواقع بهتر است صادق باشید. شکست خوردن در کاری که قول انجامش را داده اید بسیار بدتر از قبول نکردن آن است.

۸. این کار خیلی سخت است

اگر کاری آسان باشد، همه می توانند آن را انجام دهند. بنابراین شما هیچ کار بزرگی انجام نمی دهید و نباید انتظار داشته باشید برای انجام آن تشویقی هم دریافت کنید. این کارهای سخت هستند که موقعیت و حقوق یک کارمند را تغییر می دهند. اگر پروژه ای به نظرتان سخت بود، راه های انجام درست آن و به نتیجه رساندن آن را پیدا کنید.

۹. من با بحث موافقم

فردی که این طرز فکر را دارد، همیشه ساز مخالف می زند و هر چه قدر هم با او صحبت کنید در آخر روی حرف خود می ماند و به هیچ عنوان حاضر نیست اشتباهات خود یا نظرات مخالف خود را بشنود. مدیران این افراد را نگه نمی دارند.

۱۰. نظری ندارم

افرادی که در جلسه های کاری فقط می نشینند و سر خود را تکان می دهند، افرادی هستند که مدیران خیلی راحت آنها را کنار می گذارند. اگر قرار است فرد مفیدی در شرکت و پروژه های کاری باشید باید نظرات و ایده های خود را مطرح کنید. مسلما همیشه همه صددرصد با نظرات مدیر موافق نیستند، پس ایده هایی که در سر دارید را مطرح کنید.

هرگز این حرف ها را به مدیر خود نگویید

۱۱. من نمی توانم

هیچ مدیری از شنیدن این واژه خوشش نمی آید. هیچ مدیری بهانه گیری را دوست ندارد. مدیران اصولا افرادی را استخدام می کنند که بتواند کارهای مختلفی انجام دهد یا حداقل برای انجام کار جدید، تلاش، تحقیق یا مطالعه کند.

۱۲. من خوش‌بین نیستم

مهم ترین عامل برای موفقیت هر شرکتی این است که همه اعضای کار به پیشرفت خود خوش‌بین باشند. واقع‌گرا بودن بسیار هم خوب است اما نباید فقط برای اینکه شرکت نوپا است به آینده آن بدبین بود.

۱۳. من اضافه کار نمی مانم

هیچ چیز برای یک مدیر بدتر از این نیست متوجه شود کارمندش حاضر نیست کارهای عقب افتاده را انجام دهد زیرا ساعت قانونی کارش تمام شده است. سر زمان رسمی شرکت آمدن و رفتن چندان برای مدیران جالب نیست.

۱۴. این وظیفه من نیست

برای مدیر بسیار مهم است که کارمند خودش را در همه فعالیت های شرکت سهیم بداند و برای موفقیت بیشتر کارها، از هیچ تلاشی دریغ نکند.

۱۵. این کار من نیست

وظایف کارمندان فقط به آنچه در قرارداد ذکر شده است، محدود نمی شود. در شرکت همه باید بتواند کارهای مختلفی انجام دهند و برای مدیر جالب نیست بشنود که در پاسخ کاری که به کارمند محول می کند، بشنود که این کار یا وظیفه من نیست.

۱۶. من از اینکه برای دیگران کار کنم خوشم نمی آید

کارمندی که چنین حرفی را بزند نباید حتی یک لحظه هم در شرکت نگه داشت.

۱۷. من سخت کار نمی کنم

هیچ مدیری دوست ندارد بشنود که کارمندش سخت کار نمی کند. مدیر می خواهد مطمئن باشد برای پولی که به کارمند می دهد، کار زیادی دریافت می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      اینجوری که معلومه باید عصری از سرکار برگشتنی بریم پیش مدیرمون بگیم چیز دیگه ای نمیخواین؟
      مردمو کردین حمال
      مگه کارمند یا کارگر برده مدیرشه؟
      این وضعیت نابسامان اشتغال تو مملکت ماست که مردمو به این کارا مجبور کرده

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        اشتغال چیه عامو بگو برده داری
        کلا هرجا کار کنی چه خوب کار کنی چه بد ،مدیر و صاحب کار از آدم طلبکاره که اینم بر میگرده به فرهنگ تهی کشور

    • siin

      پس اگر بقیه بی کار بشینن و حقوق چند برابر بگیرن، باید لام تا کام حرف نزنم؟ چرا اینهمه تبعیض قائل میشن و ما هم باید تحمل کنیم. متاسفم که عنان ما دست آدم های خودپسند و باندباز افتاده...ما هر چی توان داریم جون می کنیم اما نباید هیچ انتظاری داشته باشیم...

    • کیانا

      منم با نظر تنها موافقم. مگه برده گرفتن؟ کارمندی که سر ساعت میاد و کارشو درست انجام میده دیگه نباید خودشو بکشه که. اضافه کار زیاد باعث خستگی بیش از حد و کاهش بازدهی می شود. والله من فکر میکنم همین 9 -10 ساعتی که ما کارمندان شرکت خصوصی کار می کنبم کافی باشه دیگه.

    • خیییلیییی جالبه

      اونوقت مدیران در قبالش به همچین آدمی چی میدن؟؟؟
      هیییچییی........
      اما به کارمندای پاچه خوارشون همه چی میدن.
      ارتقا، اضافه کار بیشتر، ماموریت...
      تو هم بشین حمالی کن که کارمند خوبی باشی....

    • رویا

      مسئولیت چیزیه که خیلی راحت می شه ازش حرف زد ولی خیلی راحت هم میشه نادیدش گرفت من یه منشی ام وقتی اینارو می خونم می فهمم دقیقن چه اشتباهاتی کردم درسته خیلی چیزا در حیطه وظایفم نیست اما بالاخره یکی باید اونارو انجام بده اگر ی خورده از اسب غرور بیایم پایین میبینیم که روی موج دریا شناور خواهیم شد خلاصه عزیزان هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

      پاسخ ها

      • شیلا

        تجربه ثابت کرده هر چی بیشتر مایه بذاری بیشتر بهت کم لطفی می شه . مثلا اینکه من منشی حالا دو تا رسید مالی هم بنویسم چیزی ازم کم نمی کنه ولی یه وقتایی دیگه می شه وظیفه ت و اگه به خاطر کار اصلی خودت نتونی این کمک رو انجام بدی از دستت ناراحت هم می شن

    • lina

      تازه این همه براشون مثل خر جون بکنیم آخر هم حقوقمون رو کم و با منت میدن فکر نمیکنن که اخه این حق ما بوده حیف که مجبورم خدا ازشون نگذره

    • دريا

      حقيقت اينه كه تو مملكت ما هركي بيشتر كار كنه و چشم قربان ، چشم قربان بگه بيشتر ميزنن تو سرش ولي برعكس اونا كسايي كه كار نميكنن وقتي هم بعد قرني يه كاري انجام ميدن همچين عزيز ميشن كه حد نداره انگار كه شق القمر كردن پاداشاي آنچناني و زير ميزي و رو ميزي و.... بهتر اينه كه اندازه حقوقت كار كني كه با اين حقوقايي كه ما ميگيريم روزي 8 ساعت هم زياديه چه برسه به اينكه اضافه كار بموني و ....

    • سارا

      همه اینا راست میگن کار فرما هر چی بله و چشم بگی فکر میکنه چه خبره خیلی راحت سو استفاده هاش شروع میشه ما همه نیاز داریم که کار میکنیمچه میشه کرد باید تحمل کرد

    • تنها ترین مرد آنجا

      نویسنده با نوشتن این متن که همه چیز را به نفع ارباب نوشت و کارمندان را رایت فرض کرد آمپرم رو چسبوند رو ۱۰۰۰ دقیقا رو ۱۰۰۰ اما با دیدن این کامنت ها آرام شدم ، این کامنت ها نمودی از وضعیت مدیریتی در کشور ما هست .ببینید عزیزان من اصلا آدمی نیستم که بخوام یکطرفه به قضیه نگاه کنم اما تجربیات خودم رو در این متن کوتاه خدمتتون عرض میکنم که خیلی غم انگیزه !

    • تنها ترین مرد آنجا

      بیاید به مسئله اینگونه نگاه کنیم که چه کسی و کسانی نهایتا با نگاه مدیریت های ناکارآمد ضرر میکند ؟
      اصولا شرکت ها یا دولتی هستند یا خصوصی
      اگر دولتی باشند که معمولا مدیر ها برای حفظ جایگاه خود به هر شکل ممکن افراد چاپلوس و بعضا کم سواد را پیرامون خود جمع میکنند و به آنها بها میدهد تا بلکه دار و دستکی برای حمایتشان باشند نه افرادی که از نظر علمی و توانایی برای او و آینده صندلی او خطری ایجاد شود ...ادامه

    • تنها ترین مرد آنجا

      که اغلب مواقع مدیر سعی دارد با نادیده گرفتن و آزار دادن افراد توانمند از صحنه ی رقابت خودش حذفشان کند و اینگونه معمولا سالهای زیادی بر صندلی کذایی تکیه میزند و آب از آبی هم تکان نمی خورد ، که در پایان بیشتر از ضرر و زیان یک کارمند خوب و توانمند که ارزش هایش نادیده گرفته شد دولت ها و مردم ضرر خواهند کرد که از حداقل خدمات چنین ادراتی با بیشترین زیان بیت المال بر اثر ندانم کاری های یک مدیر نالایق را در بر خواهد داشت.

    • تنها ترین مرد آنجا

      پیشنهاد در ادارات دولتی به هیچ وجه خود را مطیع و ابزار دست مدیران سود جو نکنید و در مقابل برای پیشرفت خود و خلاص شدن در چنین وضعیتی تلاش کنید تا سطح علمی و توانایی خود را در زمینه های مختلف ارتقا دهید و آنها را وادار کنید که نتوانند توانایی شما را نادیده بگیرند
      اینگونه بیشتر از قبل مورد احترام واقع خواهید شد . ودر ادارات خصوصی شما باید سعی کنید با ارتباط دوستانه خود مدیر را نسبت به تصمیم های نابجا آگاه کنید تا شاید تغییراتی در ..

    • تنها ترین مرد آنجا

      در جهت رفاه همه مد نظر قرار گیرد و در غیر اینصورت باید کار در این شرکت را عطایش را به لقایش ببخشید چرا که شما شایسته بهترینها هستید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج