جاباما
۸۴۰۵۶۱
۹۸ نظر
۵۷۷۰
۹۸ نظر
۵۷۷۰
پ

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

حالا که به روز‌های پایانی سال ۹۷ نزدیک می‌شویم بد نیست یک پلی لیست از پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سالی که گذشت تهیه کنیم.

روزنامه هفت صبح - علی رستگار: حالا که به روز‌های پایانی سال ۹۷ نزدیک می‌شویم بد نیست یک پلی لیست از پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سالی که گذشت تهیه کنیم. اینکه به طور دقیق و با عدد و رقم بگوییم کدام ترانه‌ها بیشتر شنیده شدند کار راحتی نیست، چون هیچ مرجع واحدی برای بررسی و قیاس ترانه‌ها وجود ندارد. سایت‌های دانلود موسیقی هم به دلخواه خودشان بعضی آهنگ‌ها را منتشر می‌کنند و نسبت به بعضی بی اعتنا هستند. هیچ نظرسنجی جامع و فراگیری هم انجام نشده یا حداقل ما پیدا نکردیم؛ بنابراین با مراجعه همزمان به داده‌ها و آمار‌های دانلود چند سایت مختلف این فهرست را آماده کردیم.

این نکته را همین اول گفتیم که اگر دیدید ترانه مورد علاقه ش. ما از قلم افتاده از دست ما عصبانی نشوید. با توجه به گستردگی مارکت موسیقی پاپ شناسایی آهنگ‌های هیت امسال کار راحتی نیست. ضمن اینکه این پلی لیست مورد علاقه ما نیست و در واقع انتخاب‌های مردم است. یک توضیح دیگر هم اینکه ما اینجا در مورد آن دسته از آثار عامه پسند صحبت می‌کنیم که پدید آورندگان آن‌ها در داخل کشور و در چارچوب قوانین رسمی فعالیت می‌کنند. البته که تعداد خواننده‌های خارج نشین که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند حداکثر یک یا دو مورد می‌توانست باشد و نه بیشتر. موضوعی که در نگاه اول جلب توجه می‌کند.

ترافیک گروه‌های دو نفره در موسیقی پاپ است که مثل شیوه مالوف موسیقی راک اصرار دارند از پسوند «بند» جلوی اسم خودشان استفاده کنند، انگار اصلا وجود این کلمه یک روش معمول برای برندسازی در موسیقی پاپ ایران شده. همانطور که قبلا هم نوشتیم موفقیت این گروه‌ها البته بیشتر مرهون همکاری با تعداد انگشت‌شماری تنظیم کننده حرفه‌ای است که کار تکنیکی را خوب بلدند.

یک وجه اشتراک دیگر این آهنگ‌ها ضعف متن ترانه هایشان است که خیلی معمولا ساده انگارانه نوشته شدند و خبری از رگه‌های دراماتیک در آن نیست. صرفا کلماتی هستند که با احساسات گرایی غلیظ انتخاب شده اند و حتی از نظر جور کردن قافیه هم شنونده را وادار به تحسین نمی‌کند.

۱. عاشقم کردی - هوروش بند

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

اولین آهنگ این فهرست اواسط آذرماه امسال منتشر شد. گروه دو نفره مسعود جهانی و مهدی دارابی موفقیت‌های سال قبل را امسال هم تکرار کردند. ملودی و ترانه این اثر، کاری از حمید فریزند است و البته تنظیم آن بر عهده خود مسعود جهانی بوده. قبلا در مورد او نوشتیم که تنظیم کننده زبردستی است و با خواننده‌های دیگری مثل برادران آرش و مسیح و میثم ابراهیمی هم امسال جداگانه همکاری کرده. خب حالا چند کلمه از این ترانه را با هم مرور کنیم: «عاشقم کردی. حال دل رو بد کردی. بی خیال! آخه دست توئه دیگه قلق دل وامونده» از کیفیت ترانه راضی هستید؟ ما هم با ترانه سرا موافقیم. بی خیال!

۲. مغرور و عاشق - پازل بند

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

اوایل تابستان امسال آهنگ مگاهیت مغرور و عاشق منتشر شد. «گیرم رگ خواب تو توی دستاشه، گیرم مثل من باشه مغرور و عاشق» اینجا قافیه یک مقدار پیچیده‌تر است و مثل آهنگ‌های رپ تاکید خواننده روی وزن کلمات است.

در ادامه البته یک مقدار تصویرسازی هم داریم که نکته امیدوار کننده‌ای است. پازل بند از سال ۹۰ فعالیت هایش را شروع کرد و بعدتر مهران عباسی که تنظیم کننده خوبی هم بود از آن‌ها جدا شد و الان دو نفر عضو این گروه ماندند: علی رهبری و آرین بهاری. آهنگ مغرور و عاشق روی یکی سایت‌های اشتراک موسیقی بیش از ۲۱ میلیون بار شنیده شده که همین مسئله کفایت می‌کند که آن را جزو «تاپ تن» امسال قرار دهیم.

۳. صد سال - بهنام بانی

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

در مورد بهنام بانی قبلا زیاد نوشتیم. اینکه در مقایسه با بقیه همقطارانش تسلط خوبی روی صدایش دارد. بااعتماد به نفس بالایی می‌خواند و اینکه شخصیت باجنبه و بذله گویی دارد باعث محبوبیت او بین مردم شده. او اوایل امسال آهنگ «صدسال» را منتشر کرد که هم یک هفته قبل از شروع دور جدید کنسرت هایش بود و هم ریتم شاد آهنگ به حال و هوای بهار و سال جدید می‌خورد. این آهنگ با تنظیم حامد برادران و ترانه‌ای از آصف آریا ساخته شد. متن ترانه خیلی نکته خاصی ندارد، اما در مورد تنظیم باید بگوییم این بخش برعهده حامد برادران بوده. او یک ترانه موفق هم برای علیرضا طلیسچی تنظیم کرده بود که می‌گفت: «دیوونه دوست داشتنی از دلم کاش نری»

۴. عاشق شدن - محسن ابراهیم زاده

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

همانطور که پدیده موسیقی پاپ دو سال پیش ما حامد همایون بود پارسال و امسال محسن ابراهیم زاده و بهنام بانی جای او را گرفتند. ابراهیم زاده در فروردین و اردیبهشت امسال ترانه‌های گرداب و تو یار منی را منتشر کرد که هنوز در فهرست «تاپ تن» امسال خیلی از سایت‌های دانلود موسیقی دیده می‌شود. اما او برگ برنده اصلی را در مردادماه امسال رو کرد با ترانه «عاشق شدن» که می‌گفت: «عاشق شدن راه با صفایی داره غم و بی قراری داره». ملودی و ترانه این آهنگ دستپخت خود محسن ابراهیم زاده است و تنظیم از معین راهبر.

۵. دریا - مسیح و آرش

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

آهنگ دریا از برادران مسیح و آرش عدل پرور الان تازه یک ماه از زمان انتشار آن می‌گذرد و در همان سایت اشتراک موسیقی که اشاره کردیم بیش از ۱۷ میلیون بار شنیده شده. شعر و ملودی این کار از خود آرش و مسیح است و تنظیم بر عهده مسعود جهانی بوده. همان شخصی که بالاتر اشاره کردیم عضو گروه هوروش بند است و متخصص ساخت آهنگ‌های مگاهیت. این ترانه خیلی بار غنایی بالایی ندارد، اما به هر حال از آرایه‌های استعاره و تمثیل در آن استفاده شده. اینکه در اغلب آهنگ‌های جدید ضعف صدای خواننده با ترفند‌های تکنیکی رفع و رجوع میشود هم بحث دیگری است که بماند برای بعد. ولی در کل آهنگ دریا از مسیح و آرش کار تمیز و شیکی از آب درآمده و لیاقت حضور در این فهرست را از نظر ما دارد.

۶. برو دارمت - ماکان بند

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

«این دل حالیش نیست حالیش نیست نبینه خنده تو این دل حالیش نیست دلخور باشی سر کج کنی تو» متن ترانه این است و خب در این مقوله حرفی برای گفتن نداریم. در مورد تنظیم، اما اشاره کنیم به امیر میلاد نیکزاد که تنظیم‌های مدرن و خوبی انجام میدهد. او علاوه بر ماکان بند با خواننده‌های دیگری مثل فرزاد فرزین هم همکاری کرده است. برو دارمت برخلاف پوستر و اسمش اثری از طنز و هزل گویی ندارد، اما به هرحال ترانه سرخوشانه و شادی است. خوب است دیگر. نسل جوان دوست دارند. مناسب مجالس و داخل خودرو و استوری اینستاگرام!

۷. آخرش قشنگه - علیرضا طلیسچی

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

در مورد علیرضا طلیسچی همین اول بگوییم این بنده خدا همان کسی است که اواسط دهه ۸۰ گروه علیرضا حمیدرضا را داشتند و هم زمان با نسل چاوشی و یگانه و علی اصحابی معروف شدند. چند سال خبری از آن‌ها نبود تا اینکه طلیسچی به صورت انفرادی اخیرا دوباره برند خود را احیا کرد. این نکته را بگوییم که او اوایل امسال آهنگی منتشر کرد به نام «آخرش قشنگه» که بعد همین عبارت رفت روی بنر‌ها و بیلبورد‌های کنسرت طلیسچی. موزیک ویدئوی این آهنگ هم خیلی به دیده شدنش کمک کرد. «آخرش قشنگه، وقتی که دست تکون میدی و این دله که تنگه، اونو با دست نشون میدی و اون شبای بعدش آخ اون شبای بعدش» خب با این وضع ترانه ناگفته پیداست تنظیم حامد برادران آهنگ را نجات داده دیگر.

۸. عالیجناب عشق - ایوان بند

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

یک «بند» دیگر که از مابقی کمتر شناخته شده است و با یک آهنگ مگاهیت بالا آمده. «آهای عالیجناب عشق. فرشته عذاب عشق.

حریف تو نمیشه. این قلب بی صاحب عشق» خود «عالیجناب عشق» تعبیر هوشمندانه‌ای است که البته بدیع نیست و اسم رمان عامه پسندی از ر. اعتمادی است. شعر هم که قافیه‌های دم دستی و تکراری دارد. خلاصه کنیم. این آهنگ در یک سایت اشتراک موسیقی بیش از ۱۵ میلیون بار شنیده شده و همین یعنی مجبور بودیم در این فهرست برایش جا خالی کنیم.

۹. چشمانت آرزوست - ایهام

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

ایهام هم یک گروه دو نفره است که خوشبختانه اعضای آن از کلمه «بند» استفاده نکردند. زانیار خسروی و مازیار الشنی اعضای این گروه هستند، اما تاثیر سیروان خسروی را هم در آهنگ‌های منتشر شده ایهام نباید نادیده گرفت. در این آهنگ یک ترانه سرای حرفه‌ای به نام هادی زینتی حضور دارد که نتیجه اش حداقل در مقایسه با بقیه رضایتبخش است. «چشمانت آرزوست از سر نمی‌پرد تو را ز. خاطرم کسی نمی‌برد، به خاک و خون کشید‌های مراز من برید‌های مرو» ملودی هم با سهیل جامی بوده و تنظیم از زانیار خسروی و محمدرضا رهنما. خلاصه که آهنگ آبرومندی است. اگر معیار آمار کلیک و دانلود سایت نبود و به خود ما بود رتبه اول لیست را به این آهنگ می‌دادیم.

۱۰. دلبر - محسن چاووشی

پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ در سال ۹۷

هرطور حساب کنید هم نمی‌شود پلی لیستی درست کنیم و در آن اثری از کسی که پرفروش‌ترین آلبوم سال را منتشر کرده نباشد. البته این آهنگی که ما اینجا آوردیم در آلبوم ابراهیم نبود و فروردین ماه امسال منتشر شد. هنوز حال و هوای عید و بهار بود و چاوشی به سبک چند سال اخیر یک ترانه شاد و ریتمیک منتشر کرد. شعر از نظامی ملودی و تنظیم از محسن چاوشی و با حضور نوازنده با استعدادی به نام عادل روحنواز که در آثار اخیر چاوشی گیتار الکتریک می‌نوازد. «دلبر صنمی شیرین، شیرین صنمی دلپر. آذر به دلم برزد، برزد به دلم آذر» این آهنگ روی تصاویری از فیلم کمدی مصادره مونتاژ شده بود و تا مدت‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدصالح نادی

      تو تمام اینا فقط ایهـام عالیه...
      یه سبک جدید همراه با ترانه ها و صدای عالی مازیار لشنی
      منتظر کنسرتشون هستم..

      پاسخ ها

      • hsi_taji:)

        علی یاسینی پس چی:(

      • بدون نام

        برترین ها تو که از تمام سایت ها مطالبتو کمی میکنی و منبعشو مینویسی.اینجام میگفتی که پربازدیدترین آهنگارو از سایت رادیو جوان گرفتی

      • بدون نام

        اهنگ حس قشنگ از سینا درخشنده هم خوبه

    • مش قاسم

      اینا موسيقي نیست موسیخی هست

      پاسخ ها

      • لیلی

        :))))))))))))))))

    • بدون نام

      اون سری که می گفتید ماه پیشونی هوروش بند بهترینه
      این آمار از کجاتون در میارید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون سری از یه جا دیگه کپی کرده بودن

    • بدون نام

      این آهنگ ها رو از قلم انداختی علی جان:
      بی خبر از تو حجت اشرف زاده
      میدونستم امو بند
      عاشق حمید حیراد
      یه عصر خوب ماکان بند
      دونه دونه محسن ابراهیم زاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این سلیقس تو داری اخه
        هیراد!!! ماکان بند!!!!!!

      • miss

        macania har chi bashan az to behtaran

      • بدون نام

        سلیقه هرکی یه جوره دلیل نمیشه توهین کنی

    • بدون نام

      ترتیب درست نیست عاشق شدن محسن ابراهیم زاده قشنگ ترین اهنگ امسال بود

      پاسخ ها

      • ارسلان

        حرف مفت نزن کوه شادمهر از همه بهتر بود

      • بدون نام

        خاک تو سرتون که انقدر به من منفی دادین

    • 7

      اهنگ دلبر بسیار بدیع و جالبه ... صد افری به این همه همش و ذکاوت تو تنظیم و صدای عالیه اقای چاووشی

      پاسخ ها

      • Lou

        خدا رو شکر یه نظر درست دیدیم

      • بدون نام

        یه سلیقه خوب

    • بدون نام

      هیچ کدومش فقط رضا بهرام پدیده سال 97

      پاسخ ها

      • morning

        کاملااا موافقم

    • boof

      ببخشید ولی همه مزخرف بود

      پاسخ ها

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        خوبه که آخرش قشنگه مغرور و عاشق دلبر برو دارمت عاشق شدن

    • بدون نام

      چاووشی عشقه مخصوصا آهنگ بیست هزار آرزوش

    • بدون نام

      اهنگ دریا واقعا قشنگه

    • ایران

      عاشق از استاد سیاوش قمیشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی جونم

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        اهنگ چهل سال از گوگوش و سیاوش و صدام بزن از شادمهر

    • ترک موسیقی

      موسیقی انسان رو ضعیف میکنه و اراده انسان رو کم میکنه و مغز رو به بند میکشه
      تازه موسیقی گوش دادن اعتیاد آور هم هست و به سادگی نمیشه ترکش کرد
      من موسیقی باز بودم ولی چند ساله ترک کردم و آرامش ذهنی روحی پیدا کردم و تو کارهام موفق تر و با اراده تر شدم

      پاسخ ها

      • دنیلا

        دقیییقأ, منم معتاد بودم و عااااشق موسیقی, ولی دیگه اعتیادم رو ترک کردم, الان فقط گه گداری گوش میدم, بیشترم صدای محمد اصفهانی و حجت اشرف زاده رو دوس دارم

      • بدون نام

        من هم موسیقی باز بودم اما الان خیلی کمش کردم چون باعث افسردگی میشه هر نوع موسیقی زیادیش بده خودم فقط کلاسیک و اپرا گوش میکنم از موسیقی پاپ خوشم نمیاد ولی الان خیلی کم گوش میدم.

      • بدون نام

        راست میگی منم مثل شما بودم

      • بدون نام

        شما ضعیف النفس "بوده ای" ، موسیقی یکی از هنرهای هفت گانه است که شما به آن هم اعتیاد پیدا کرده ای
        پس الان دیگر شما را با چه چیزی تنها بگذاریم و مطمئن به افراط نرفتنت باشیم؟

      • ناشناس

        شما صرفاً میتونید در مورد خودتون نظر بدین نه این که تعمیم بدین به بقیه. یاد بگیریم نظرات شخصی را عمومی نکنیم

      • Bahareh

        #نظراتمان_را_به_دیگران_تحمیل_نکنیم

      • بدون نام

        آووورین به شما مواد هم بذاری کنار موفق تر هم میشی

      • رها

        عزیزم تو همه ی سایت ها میگن موسیقی باعث میشه که حافظه قوی شه
        بعدم یعنی چی اعتیاد آوره من خودم عاشق موسیقی هستم و حدشو رعایت میکنم

      • بدون نام

        موسیقی رو ترک کردی الان چی میزنی

      • بدون نام

        خودتو به دکتر معرفی کن

      • بدون نام

        سرما نخوری

      • بدون نام

        داداش مطمنی خوب شدی؟

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        التماس دعا .

      • بدون نام

        شما برای این حرفتون سند علمی دارید دوست عزیز ؟ اگه هست ممنون میشم منبعش رو ذکر کنید!.

    • محمدرضا

      فقط و فقط آهنگ عاشق با صدای ماندگار استاد سیاوش قمیشی و تنظیم به یادماندنی استاد الیاس شیرزاد

      پاسخ ها

      • حسن

        حیف که استاد الیاس شیرزاد در دهه نود کم کار شده اند واقعا کارهای فاخری به مارکت موسیقی در دهه هشتاد ارائه دادند مثل اگه عشق منی، چشمهای بارونی و دست خودت نیست با صدای علی اصحابی، خیانت از امید علومی و گریه نکن با صدای یاحا کاشانی، حقمه با صدای میلاد بیک

    • setareh

      عالیجناب عشق رو دوست داشتم ..

    • بدون نام

      اهنگ همه اون روزا رضا صادقی هم خیلی قشنگه

    • بدون نام

      آمارتون رو از رادیو جوان کپی کردید

    • بدون نام

      آهنگ اعتراف از شادمهر

    • بدون نام

      همه چرتن. خیلی وقته موسیقی و خوانندگی ایرانی سطحی و بی خاصیت شده

    • علیرضا ناصری

      هیچ کدام دوزار نمیارزن فقط آهنگ جدید شادمهر عقیلی اسمش کوه حرف نداره میترکانه با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

    • larten

      بله وقتی اسطوره هامون مثل داریوش و شادمهر و معین و....... رو فرستادیم اونور تو غربت بپوسن باید منتظر بشیم تازه به دوران رسیده هایی مثل ابراهیم زاده و ماکان بند و... محبوب و الگو موسیقی مملکت بشند

      پاسخ ها

      • miss

        تازه ب دوران رسیده تویی نه ماکان بند

    • larten

      اون عزیزی که از مضرات موسیقی میگفت
      انگشت شستمو بهش هدیه میدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگشت شصت که لایکه
        انگشت وسط رو بهش هدیه بده

    • بدون نام

      گروه ماکان بند گروه ماندگاری نیست بسکه الکی اومدن بالا

      پاسخ ها

      • miss

        نه خیر
        هر چی باشه با پول بالا نیومدن

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      ولی فکر کنم همتون اول مثه من این اهنگه رو فکر کردین داره میگه اهای عالیجنابش فرشته ی عذابش خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ اره

    • محمدرضا

      واقعا متاسفم که گوش مردم به شنیدن موسیقی ضعیف عادت کرده و بزرگان و خوبان موسیقی ما در این فهرست جایی ندارند. نه شعر نه ملودی و نه صدا فقط یک سری آدم که شبیه به هم میخونن

    • Mahta

      عشـــــق فقط مهدی احمدوند همه کاراشو خودش انجام میده :میکس،مستر،تنظیم،ترانه،ملودی همه چی با خودشو فوق العادست بخدا اصن با آهنگاش میری تو خلسه

    • Niloofar

      اینا اهنگ نیستن. یه مشت کلمه ی بی ربط رو باهم ریتم دادن خوشحالن که ما اهنگ خوندیم
      اهنگای رپ با اینکه مورد سلیقه ی خیلی ها قرار نمیگیره ولی از اهنگهای پاپ پرمعنی ترن و خواننده هاشون برای خوانندگی به دنیا اومدن با استعداد خودشون نه با پول باباشون

    • یلدا

      هههههه فقط لیست رو ببینین!!! چه خواننده های آماتور بد صدایی توشن.....حداقل برای منی که گوشم به فرهاد و فریدون فروغی عادت داره اینا برام گوشخراشه....صدا های نپخته و آموزش ندیده...شعر های سطحی...ملودی های ساخت دتگاه...صدایی دستگاهی و فالش و.......کاش همه ی اینا رو میدادیم یکی از قدیمی هامون رو پس میگرفتیم

    • بدون نام

      من به نظرم همشون بجز هوروش خوبه البته من خودم آرمیم

    • بدون نام

      ربطی نداره ولی آهنگ بیکلام Valseاز اوگینی گرینکو را گوش بدید خیلی زیباست.....

    • بدون نام

      متاسفم که چنین موسیقی هایی پرمخاطب هستن‐

    • امید

      فرزاد فرزین - خرابش کردی

    • ارسلان

      یعنی کوه شادمهر بد بود اینا خوب بودن ؟ جک قشنگی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم مجاز

    • محمدرضا

      فقط آهنگهایی که تنظیمش با استاد الیاس شیرزاده ارزش گوش کردن داره جدیدترینش عاشق هست با صدای سیاوش . ق

      پاسخ ها

      • علی

        واقعاً گل گفتی

    • Alireza..4

      لیستی که توش محسن ابراهیم زاده باشه باید گرف رو آتیش....آخه آهنگای چاووشی و با یه همچین خواننده هایی میزارن تو یه لیست آدم عاقل....؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با احترام به شما !!
        لطفا حرف اضافه نزن

    • بدون نام

      اهنگ تو که معروفی هم قشنگه از ایوان بند

    • بدون نام

      دوستان لطفا 5 تا از قشنگ ترین آهنگهایی رو که سال 97 شنیدین زیر این کامنت بزارین. ممنوون..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به غیر آهنگای بالا اینا:
        من سرم درد میکنه افشین سیاه پوش
        ماه پیشونی هوروش بند
        وای دلم بابک مافی
        دریابم محسن یگانه
        سیم آخر محسن ابراهیم زاده
        اهل عاشقی فرزاد فرخ
        میثم ابراهیمی ریکاوری
        ...

      • ممد موزیک

        چند تا آهنگ شاد 97:
        1.عاشق شدن محسن ابراهیم زاده
        2.ریمیکس آی دیوونه فریان
        3.عاشق بی رگ رضا رامیار
        4.ما دو تا ادوین
        5.جونو دلم میره برات میثم ابراهیمی

      • الی

        آهنگایی که کاربر 9:03 نوشته بود من دانلود کردم خوب بودن به نطرم تو هم دانلود کن برات کپی میکنم:
        بی خبر از تو حجت اشرف زاده
        میدونستم امو بند
        عاشق حمید حیراد
        یه عصر خوب ماکان بند
        دونه دونه محسن ابراهیم زاده

      • شمیم22

        شادمهر:سرنوشت_اشوان:شیدا_سامان جلیلی:از دل بیقرارم_شهاب تیام:دیوونه دلم_استاد سیاوش قمیشی:ستاره

      • بدون نام

        دی جی تن تن یلدا میکس
        دیوانه رضا بهرام
        بی آسمون مهدی جهانی
        نگار ایهام
        دل نکن بهنام بانی

      • بدون نام

        اهنگ همه اون روزا از رضا صادقی ، تو که معروفی از ایوان بند ، عالیجناب عشق از ایوان بند ، حس قشنگ از سینا درخشنده

      • miss

        1 یه عصر خوب ماکان بند
        2رفت ماکان بند
        3حس عجیب ماکان بند
        4 برگرد علی یاسینی
        5 تهران علی یاسینی

      • بدون نام

        برداشت رفت محسن ابراهیم زاده
        شبگردی محسن ابراهیم زاده
        پایتم من آصف آریا
        نفس من میره برات هویار
        نمیرم مسیح و آرش عدل پرور

    • Zahra

      به نظرم بین خواننده های داخلی سون بند و محسن یگانه و رضا صادقی فقط خوبن از بقیه شون اصلا خوشم نمیاد بهترین اهنگای امسال رو هم از صادقی و سون بند شنیدم

    • miss

      فقط ماکان خودم
      #مگا استار
      #مگا آرتیست
      #خاندان ماکان
      #کماکان با ماکان
      #کلا همه چی ماکان

    • ßäþæř

      با احترام به همه فقط محسن ابراهیم زاده:)(:

    • بدون نام

      ماکان بند یه چیز دیگه ست

      پاسخ ها

      • miss

      • miss

        ماکانو عشقه

    • B)

      عجیبا

    • احمد

      مارکت بی داستان واسه هنر ایران شده میراث دار #یاس

    • طراوت

      به نظر من فقط آهنگ عالیجناب عشق ایوان باند قشنگه.

    • محمد حسین

      یعنی قسمت مربوط به سلیقه موسیقیاییتون گندیده

    • poooya

      باید گل بگیرن در مارکتیو که اینا براش شدن سکان دار

    • بدون نام

      محسن آهنگ هاش خوبه . فقط دونه دونه و عاشق شدن بده .
      خیلی دوسش دارم

    • بهرنگ

      یارب مبادا که صدا معتبر شود.!!!

    • آیناز

      عشق فقد آرش درویشی خاننده کم سن خوش صدا یکمیم خوش تیپ
      امسال سال 98 داره میترکونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج