جاباما
۸۴۰۷۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خاتمی: اطاعت از ولی‌فقیه یک واجب شرعی است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اطاعت از ولی فقیه یک واجب شرعی است زیرمجموعه اطاعت از پیامبر و امیرالمومنین است چون مشروعیت ولایت فقیه به مشروعیت پیامبر است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی نماینده فقید ولی‌فقیه در استان مازندران اظهار کرد: مازندران افتخار دارد که ۶ هزار طلبه مازندرانی در حوزه علمیه قم گذشته از طلابی است که در مشهد دارد و همچنین علماء بزرگی که در نهادهای کشوری از جمله اقامه جمعه، قوه قضائیه و نیروهای مسلح حضور دارند که نشان می‌دهد سرزمین دین در این استان پربرکت است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع مجالس داریم یکی عادی و دیگری هدفمند که این مجلس هدفمند است، تصریح کرد: این آمدنی که ۲۰ سال ادامه دارد یک آمدن معمولی نیست تنها آمدن در مجلس فاتحه نیست بلکه آمدن‌های هدفمند است، مردم برای کسی آمدن که با ولایت زندگی کرد و با ولایت به دیار باقی شتافت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم روحانی کسی بود که ولایت را گم نکرد و این راه مستقیم را ادامه داد، خاطرنشان کرد: بنده در خبرگان شاهد بودم وقتی به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم از استوانه‎هایی که با اصرار به مقام معظم رهبری می‌گفتند رساله او را منتشر کنید مرحوم روحانی بود.

این مسؤول یادآور شد: این آمدن‌ها به این معنی است که ما مردم قدرشناس، ولایت‌مداری را یک ارزش می‌دانیم و این ارزش را تا زنده‌ایم پاس می‌داریم.

خاتمی با اشاره به اینکه مرحوم روحانی ولایت‌پذیر و با بصیرت بود ادامه داد: باید ساده زیستی آیت‌الله روحانی بنر شود تا به جوانان جایگاه واقعی روحانیت را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: امام که برای تبیین دین الهی و اجرایی کردن ولایت فقیه بسیار سختی دید تنها یک رهبر سیاسی نبود بلکه جانشین ولی عصر(عج) است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اطاعت از ولی فقیه یک واجب شرعی است زیرمجموعه اطاعت از پیامبر و امیرالمومنین است چون مشروعیت ولایت فقیه به مشروعیت پیامبر است.

این مسوول یادآور شد: در انتخاب ولی فقیه همه می‌توانند نظر دهند اما وقتی ولی فقیه برگزیده شد همه باید همراهی کنند باید این حریم حفظ شود و نقد به صورت قانونی باشد.

خاتمی به اطاعت عملی نه شعاری اشاره کرد و گفت: ما باید مطیع ولایت باشیم نخواهیم که ولایت مطیع ما باشد عده‌ای اینگونه هستند که اگر ولایت حرف آنها را زد اطاعت می‌کنند وگرنه مخالفت می‌کنند که این اسمش ولایت‌مداری نیست ولایت ستیزی است.

وی ادامه داد: ولی فقیه فرمانده است هرچه فرمانده می‌گوید باید چشم بگویی اما عده‌ای مخالفت خود را توجیح می‌کنند، ولایت پذیری یعنی همراه ولایت باشیم چه قبول داشته باشیم چه نداشته باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: رهنمودهای ولایت یک مجموعه است باید همه رهنمودهای ولایت را پذیرفت نه قسمت‌هایی که به نفع ماست.

این مسوول تصریح کرد: استفاده از فتنه‌گران خلاف خط ولایت است این یعنی بخشی از فرمایشات ولایت را گرفتن و بخشی را نگرفتن است.

خاتمی گفت: انقلابی‌ها بدانند نقد آری انتقاد سازنده آری اما گروه مخالف شدن هرگز، مردم ما مطیع ولایت هستند رهنمودهای ولایت را می‌شنوند، مسئولینی که در راس کارند امضای ولایت پای تایید آنهاست اما مسوولان باید چارچوب‌های مقام معظم رهبری را بپذیرند این ولایت‌مداری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج